Suzuki T ja GT topic!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja sdfsd, 27.6.2016.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tällästä ei näyttänyt olevan....taidan itekkin olla GT suzukin onnellinen omistaja huomenna. Satapiikkiin riitti rahkeet, isommat sen verta kalliimpia.

    Sellasta vaan miettinyt että paljonko tollasella koneella kilsoja saa ajaa ennen kun täytyy laakeroida?
     
  2. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Mulla on muuten jotain vanhemman pienemmän suzukin osia, takavalo ja vilkut tai jotain. En tiedä tarkkaan mallia, mutta ovat vanhempaa kuin oma -78 GS. Samankaltaiset oli yhdessä 125 GT yksilössä, jota piknikissä kattelin. Oli vaan projekti, niin kannatti sitten ostaa mielummin suht valmis peli ja toi alkupään nelari tuli sopivasti myyntiin.
     
  3. T.N

    T.N Gearhead

    Ja multa löytyis täydellinen konepaketti gt125x4:ään vm:81-82
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Jaaha, no on hyvä että löytyy osia.

    Kaupat tuli, sain hinnasta tinkattua pois kun vekotin alko prätäämään.

    Oireita aivastelu pakoputkeen lämpymänä ja toisen pytyn kylmänä käyminen verrattuna toiseen. Molemmista tulee savua normaalisti mutta vasemman pytyn pakari kuuma, oikeen kylmä ja pytyssä sama, oikee reuna ryhmästä kylmä, vasen kuuma. Mun mielestä kun kone lämpes sieltä hävisi se vähänenkin alavääntö johonkin.

    Täyskaasulla nykäsee vähän kun aivastaa. Mistä lähteä liikkeelle?
     
  5. J.J.

    J.J. Gearhead

    Ei käy kuin toisella pytyllä. Ilmeisesti bensaa tulee jos jotain käihää tulee putkesta. Kannattaa alkuun tsekata kipinä ja puristukset.

    Se nykäsee kun lähtee toinen pytty mukaan peliin.

    Noiden piikki suzukien kanssa tullut kyllä kollina rassattua vähän liikaakin.
     
    Muokattu: 29.6.2016
  6. asperiini

    asperiini Gearhead

    Yleensä noista vanhoista laitteista on kaasarit tukossa. Broidin 900 Jammustakin niitä avattiin useaan kertaan ennen kuin alkoi käydä kaikilla joka kierroksilla.
    Toki voi olla tulppa tai muu syttyvikakin mutta kaasareita epäilisin ekana.
    Syttyhän on helppo tsekata ja tulpat vaihtaa vaikka ristiin.
     
  7. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Mulla oli aikoinaan 125 GT:n pytyistå toinen silloin tällöin pimeänä. Korjaamolla oli ja koetettiin saada kuntoon, mutta ei... Pelasi joskus mainiosti monta viikkoa, kunnes... ja saattoi tulla henki tulppaan itestään, tai sitten ei... Mystiikkaa...
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Jaha, olikin yksinkertanen vika eli tulppa kastunut ja paskana sen myötä. Laitoin pappatunan tulpan ja alko toimimaan sillä kun hetken päristelin. Huomenna tulppaostoksille siis.
     
  9. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    86 ei enää meilläpäin kellään ollu gt suzukia, isompi oli yhella kaverilla pimeesalmen suunnalla ku isoveljensä oli sen hylänny. Savossa sain yheltä loppuraadon gt:stä jota olivat autolla hinanneet käyntiin ku ei muuten lähteny. Varsin epäluotettavan oloinen vekotin. RD 2pytty oli yhellä kaverilla ja sitä pidettiin vähä tyhmänä ku ei ajanu vesipyssyllä niinku me viksut
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Saa nähdä miten itte omani kanssa pärjään.

    Uudemmat satapiikit lienee jo vesipyssyjä? Ja tehoakin enemmän. Itte halusin tollasen perinteisen näkösen motskarin kun eikö ne 80 luvun härvelit on ulkonäöltään vähän.....aikansa tuotoksia.
     
  11. rb

    rb Double Gearhead

    Noj
    Nojoo.......

    Pieneksi jäi 70- lukuisten tehot, kun uudemmat vesijäähdytteiset potki päälle 20 konia, mutta kuka sitä nyt yksipyttyisellä.... :eek:

    Kundilla on muutama RD aihio vuosilta 72 - 75 ja ajoipa se semmoisella prätkäkortinkin...
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Toi kakspyttysyys itteäkin kiehto kun kuunnellut koko iän ykspyttystä millon missäkin , nykysin taitaa kaikki kemmut olla 1 pyttysiä
     
  13. rb

    rb Double Gearhead

    Niihän noi on ja nelareja vielä kaupan päälle.. :(

    Reilu vuosi sitten ongelma nousi esiin, kun tytär täytti 16 ja jotain edes jollain lailla äly piikkiä piti alkaa etsiä.

    2t oli itsestään selvyys ja kyykkäri oli kuulemma kivempi kun Super moto, joten ei kun selaamaan nettimotoa, että olisiko mitään Japanilaista tarjolla. Tuorein tapaus oli vuoden 97 TZR Yamaha jonka jo päädyin ostamaan, mutta myyjä (500 km päässä) ei suostunut tekemään kauppoja siten, että lähetän hänelle rahat ja järjestän rahdin, vaan minun olisi pitänyt raahautua paikan päälle tekemään kauppoja. :confused:

    Paskat ajattelin ja päädyin seuraavaan vaihtoehtoon, joka oli 05 Aprilia RS jonka Italialaisuudesta huolimatta voi just ja just hyväksyä, kun siinä on Rotaxin moottori.

    Yllättävän hyvin se on puolitoista kesää toiminut, mitä nyt viimeviikolla rotta söi siitä männän, kun kesätöihin tulee 15 kilsaa moottoritietä ja ilmeisesti sitä on vedetty koko matka kaasuvaijeri kireällä.

    No........ Onneksi kaverit mikroautoilee, joten yhdeltä löytyi Rotax Maxin pytty mäntineen, mikä siihen sovitetaan ja varmuuden vuoksi pari numeroa suurempi pääsuutin....
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    2t taidettiin kieltää pari vuotta sitten. Vielä sillon kun itte olin 16 noita sai vielä uutenaan siis joskus 2010. Ei ne sillonkaan mitään häävejä olleet joku husqwarna smoto kulki 80 vakiona, savutti törkeesti ja silti mäntiä piti vaihtaa koko ajan. Ihan törkeesti taantuneet niistä NSR-ajoista ja jos vakiona tahtoo pitää niin nelari on kyllä järkevämpi kun kuristettu kakstahtinen.

    Täystehosena noi hussetkin meni komeesti ka sit 2t on kyllä ehdoton.

    Ei noita isojakaan motskareita saa 2 tahtisena enää...
     
    Muokattu: 30.6.2016
  15. 42olds

    42olds 2nd gear

    [​IMG]
    Tuommoinen löytyy itseltä. Ei ihan gt, mutta pikkuveli. Tai no, onhan tuossa gt:n keula, joten jotain sukurutsausta on harrastettu.

    Lähtökohta ei ollut museopyörä, niin hyvillä mielin sai pilata laitoksen lopullisesti. Töihin en ole vielä uskaltanut lähteä 50km matkan takia, mutta jossain vaiheessa sekin on vielä edessä.
     
    raaseriruiseri tykkää tästä.
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Komee peli!

    Mistäköhän näihin saa orggis mäntiä?

    Kuulemma pytyt porattu (näky hoonausjäljet kun tulpan reijästä vilkuilin) ja tarvikemännät sisällä jotka perseestä ja pitää uskomatonta meteliä...kysyin yhdeltä tyypiltä ja sano että peruskauraa tarvikemäntien kanssa, rengasura niin epätarkasti tehty että sälköttää niin kun olis männänrenkaat menossa rikki.

    Kauheessa vastatuulessa meinas puhti loppua kesken kun joku päivä ajelin
     
  17. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    Saattaa ollakin GT (ei tosta kuvakulmasta näe, onko Ram Air -kansi komiosa Army-lookerissa): [​IMG]

    ..vai onko tosiaan T250 GT:n keulalla? [​IMG]

    T250 tais olla kokoluokkansa yleisimpiä japanianvehjeksiä maassamme aikoinaan. GT-mallit ei enää myyneet ihan niin hyvin. Vahvoja käyttöpelejä olivat kummatkin. Ei se 50km:n työmatka ainakaan Silloin olis ollu edes mietinnän paikka, paksi suuhun ja paanalle!!
     
    Muokattu: 4.7.2016
  18. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Kaverilla olis kaupan Iisalmessa 250 GT,vuosmalli tais olla -72. Hintaa jotain 999 euroa.Kilvissä ja toimii.
     
  19. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Hei isäukko on mahdollisesti ostamassa Suzuki GS1000G:tä 1982(muistaakni) siis kartaniveto, etukate "iso" kärjetönsytys.

    Ajettu 80tkm. Tarkoitus tehdä ennen ostoa puristuspainemittaus joka pytystä. Pitäisi olla uutena ollut noin 90 heppaa. Onko tietoa olisiko jotain tyyppivikoja?

    Millainen homma on ottaa kate pois ja laittaa ajokuntoon vissiin tarvii saada etuvalo ja vilkut. Kyseessä siis museomoottoripyörä, mitenkä tuo katteen pois otto ja valojen laitto, kuinka tarkkaa? Kyseistä pyöräähän on minusta myyty ilman sitä kattettakin....
     
  20. 42olds

    42olds 2nd gear

    Kyllä tuo oma on T250. Oli minulle yllätys, miten pirteä vekotin tuommoinen on. Keulan entinen omistaja on vaihtanut ilmeisesti GT250-mallin keulaan.
    Työmatkaa pitäisi ajella, mutta renkaanvaihto oli yllättävän vaikea operaatio ensikertalaiselle. Vaihdoin nuo nappularenkaat katurenkaiden tilalle ja vaikka kuinka varovasti sitä yritti, niin aina sen sisäkumin sai rikki. Nyt onneksi eturengas jo pitää ilmat, mutta takarenkaaseen pitää vielä paikka laittaa.
    Suurin jännityksen paikka on se, että olemmeko samaa mieltä lakipykälistä matkalla mahdollisesti vastaan tulevan poliisin kanssa. Jos oikein ymmärsin, niin tuon ikäisessä ei ole muuta vaatimusta, kuin että valot ovat symmetrisesti keskilinjaan nähden ja näyttävät jonkin kuvion. Kahdentamisesta, lyhyiden etäisyydestä toisiinsa ja korkeuteen maasta luin sitten vähän eriäviä sääntöjä. Lopulta toimin tuon fiksuimman pykälän mukaan ja valot eivät häikäise pyörän kuljettajaa.
    Vilkut, nopeusmittari yms kaikki ylimääräinen, mitä tuon ikäisessä ei vaadita on karsittu pois.

    Tässä ei kyllä ole enää pahan hintainen pyörä.
     
    raaseriruiseri tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!