Tehostettu ohjaus galaxie -64 farmari

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja apa84, 30.6.2016.

  1. apa84

    apa84 1st gear

    Mistähän kannattais alkaa rakentelee/ettimään tehostettua ohjausta fordiin.
    Talvella ois tarkoitus kyhäillä.
    Vinkkejä/linkkejä saa laittaa.
     
  2. TCowboy

    TCowboy 3rd gear

  3. apa84

    apa84 1st gear

    Ohhoh $$$
     
  4. TCowboy

    TCowboy 3rd gear

    Mun mielestä tuo hinta ei ole paha jos saa valmiit palikat. Itselleni tuo ajansäästö olisi muutamaa euroa tärkeämpi :p

    Eiköhän joku säästöpää kohta ehdota jotain nissanin osaa... Nyt cedric/laurel miehet kuulolla ;)
     
    KajS tykkää tästä.
  5. Juuri toissa talvena kyseisen seikkailun borgesonin simpukan kanssa kokeneena seuraavat huomiot. 1. Rungosta piti nakertaa lastua simpukan etupään tieltä 2. Rattiputkea piti lyhentää 3. Ohjausakselia piti lyhentää ja pää muokattava nivelelle 4. Kun orkkis pumppu jäi ja uusi simpukka, oli paineletkun päät oltava 16mm ja 5/8 UNF . Tämä oli melkoinen ongelma... 5. Vanha / alkuperäinen kääntövarsi ei käy siihen metsäänkään...

    Mutta tulipahan tehtyä ja dollareita sai kuluteltua pois
     
  6. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Onko Mustangin raidetankoon liittyvä systeemi sitten kuinka huono? Tietty jos se raidetangon keskiosa on Galaxiessa leveämpi kuin vaikka 69 mussessa niin sitten ei onnaa kun pitää saada kiinnitykset kans.. Fordeista mä mitään tiedä..
    Noista letkuista jouduin itsekin painimaan saman asian kanssa toinen pää millinen toinen tuumanen. Kellään ei täällä tunnu olevan tuumakoon heloja jos on semmonen jarruputkinippa tyylinen, jouduin tekemään tigillä leikkaa ja liimaa tyylisen sovituksen useampien letkujen päistä.
     
  7. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Säästöpää ehdottaa B Omegaa, joka on tehty Saksassa eikä riksakuskien maassa kuten Borgesonin pohjalla käytettävä Isuzun simpukka.
     
    Muokattu: 5.7.2016
  8. Esaa

    Esaa Gearhead

  9. TCowboy

    TCowboy 3rd gear

    Yhden B Omegan entisenä omistajana voin sanoa että Made in Germany ei ole sen jälkeen merkannut mitään ku ton vessan omisti. Eli mielummin se isuzu ja omaan makuun sakemannin ohjaukset liian tunnokkaita.
     
  10. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Kyllä sen ohjauksen tuntuma laskee vähintäänkin minimiin kun simpukan liittää vanhaan Foordiumiin. :rolleyes:
     
  11. xarper

    xarper Gearhead

    A Omegan simpukka menis vissiin ainaski omaan Fairlaneen suht kivutta paikalleen, miten tuo B omegan sitten eroo tosta A?
     
  12. Commodåren

    Commodåren 2nd gear

    Ei paljon mitenkään asennuksen kannalta. Simpukkahan on kuoriltaan periaatteessa sama kuin jo A-Commodoressa.
     
  13. FF62

    FF62 3rd gear

    laitoin 62 faikkuun opelista napatun simpukan. suhkot simppeli failun kääntö varren pooreja syvensin viilalla aavistuksen.poorit on samat mut kartio vähän pienempi.pari reikää koppaan+ tukilatta .
    mut aika helppo no laittaa.ja zf valmistetta oli simpukka.
     
  14. apa84

    apa84 1st gear

    Mistä opelista nappasit simpukan?
     
  15. xarper

    xarper Gearhead

    Oletettavasti B vai B2? Ainaskin tuolla ylenpänä linkitetyssä ketjussa oli puhe juuri uudemmasta ja nimenomaan ZF boksista?

    Tuolla luki että euroopassa ois kyse MV6 Omegasta missä toi boxi? Onko niissä eroa sit pienemmällä koneella oleviin? Onko tosiaan pelkässä MV6 tuo? Oishan tuolla kyl yks purettava 2.2 farkku ku kävis kahtomassa...
     
    Muokattu: 8.8.2016
  16. FF62

    FF62 3rd gear

    oli tavan lahna ooppeli josta ohjaus oli irrotettu.oisko ollu just toi B mut ei ainakaan mistään mv6 ooppelist.
     
  17. xarper

    xarper Gearhead

    Jooh vähän hassultahan se kuulostais että MV6 ois eri simpukka kun muissa kun melkein samaa vai peräti samaa käytetty vuosikausia noissa.
     
  18. Commodåren

    Commodåren 2nd gear

    Ns paremmissa malleissa kuten MV6:sissa on Servotronic niminen tsydeemi joka säätelee tehostusta nopeuden mukaan, ei välttämättä mikään tarpeellinen ominaisuus.
     
  19. xarper

    xarper Gearhead

    Jooh tästä oli maininta tuolla, kuulemma ihan hyvä systeemi ilmankin. Uskoisin että onkin tohon väljään ja tehostamattomaan ohjaukseen verrattuna :D
     
  20. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jostakin syystä Racesplacen poistonurkassa on just tämmöseen Fordiin passeli Borgesonin ovh $609 zimpukka hintaan 450€.
     

Kerro tästä muillekin!