Mobilisti -Lehti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja Mercury_king, 24.5.2004.

  1. kaarne

    kaarne Gearhead

    Itse ainakin arvostan Suomessa valmistettuja ja alkuperäisenä säilyneitä autoja kuten Talbot Horizon erittäin paljon.

    Toki on ymmärrettävää että kaikki harrastajat eivät niistä jaksa innostua.
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Enemmän tollasen mazdan tallettamisessa on itua kun säilöä jotain 59 cadillaccia aarteena tallissa. Niitä kun on kaikki paikat täynnä samoin kun mustangeja, chargereita, corvetteja.....

    Vois noi siipikäkkylät ottaa ajoon ja säilöä sinne talliin jotain oikeesti harvinaista jos autoja nyt on pakko jossain tallissa suojella.

    Yhtä pönttö suojeltava on pappa tunturi, niitäkin on jo kaikki paikat täynnä

    Mutta joo, kukin tallettakoot mitä tahtoo. Ei silti kannata ajatella että jonkun mk1 escortin, siipiauton, chargerin, mustangin yms. säilöminen olisi jotenkin kulttuuriteko sen enempää mitä jonkun huippuharvinaiseksi käyneen talpotin säilöntä.
     
    Muokattu: 30.6.2016
  3. Vuokralainen

    Vuokralainen Gearhead

    Nonni.
    Ja sitten heräsin.
    Vittu.
    .
     
  4. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Sanoisin tämänkin palstan kommenttien perusteella, että asia on nimenomaan päinvastoin.
     
  5. kaarne

    kaarne Gearhead

    Heräsit elämän pituisesta unesta.
     
  6. kaarne

    kaarne Gearhead

    Kyllä kritiikkiäkin on Mobilisti-lehdessä esiintynyt ja se on aina hyvä.

    Itse jäin miettimään erään toimittajan mielipidettä ko. lehden sivuilla että autoon voi asentaa modernia tekniikkaa kunhan se on päällisin puolin orginaalin näköinen.

    Tietysti niin voi tehdä, mutta silloin ei voi sanoa että sellainen auto olisi enää vaikkapa Nissan Sunny vm. 1966.

    Sellainen auto on feikki imho.
     
  7. Vuokralainen

    Vuokralainen Gearhead

    Sinäkö sen tiiät?
     
  8. kaarne

    kaarne Gearhead

    En voi tietää, voin vain aavistaa.
     
  9. kaarne

    kaarne Gearhead


    Riippuu siitä mikä on harrastajan päämäärä.

    Eräät keräävät Suomessa valmistettuja autoja (Saab, Talbot ym.), toiset harvinaisia yksittäiskappaleita kuten Porin sataman edustusauto (Chrysler New Yorker vm. 1978) ja kolmannet vaikkapa Cadillac merkkiä ja urheiluautoja.

    Viimeksi mainittu ryhmä taitaa muodostaa suurimman osan harrastajista.

    Parasta olisi kun yrittäisi haalia kaikki Suomessa virallisesti myydyt autot samaan paikkaan.

    Ei taida onnistua ihan helpolla joten parempi vaihtoehto lienee hankkia tietoa ja kuvia niistä autoista joita täällä on aikoinaan myyty.
     
  10. Vuokralainen

    Vuokralainen Gearhead

    Voin kertoa hyvä "herra", aavistuksenne on väärä.
     
  11. starcraft

    starcraft Gearhead

    Eikö kuusakoski tee tätä jatkuvasti? Tosin niille kelpaa samaan kasaan kaikki muuttoautot ja jälkituodutkin.... ☺
     
  12. kaarne

    kaarne Gearhead

    Autopurkamot ovat mielenkiintoisia paikkoja.

    Ei tiedä minkä auton sieltä voisi yrittää pelastaa jos pääsisi hajottamon omistajan kanssa yhteisymmärrykseen.
     
    Muokattu: 6.7.2016
  13. 401

    401 2nd gear

    On siinä talbotissa hyviäkin puolia.siitä saa esimerkiks sellaseen mk1 escorttiin taakse pienellä vaivalla sisälokarit jos tahtoo pyörän pesät suojata ylimääräsiltä kivisuihkuilta.vasta sen jälkeen voi sen lopun ruhon polkea paskaan.
     
  14. kaarne

    kaarne Gearhead

    Hirveä auto Talbot Horizon on, mutta on se sentään suomalainen auto.
     
  15. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Olen "pelastanut" autoja purkaamoilta, kiitos Sapoma, Kangasalan autopurkamo ym ym yhteistyöstä.
    Yhteistä niille on se, ettei mikään niistä ole koskaan valmistunut... HEH heh... Tuolla ne ovat varaston täytteinä.
     
  16. kaarne

    kaarne Gearhead

    Tärkeintä on yrittäminen.

    Kuka automies voisi olla pelastamatta vaikka vanhaa Fiat 500:sta tai isoa USA edustusautoa.
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Minä olen pelastanut ja alan olemaan täynnä koko hiivatin touhua.

    Vauxhall victor ja 2 morrismarinaa, 900,90,99,96 saabbeja, volvo 144.......yms. muita.

    Victor meni nätisti kaupaksi, muut onkin olleet kohtalaista ongelmajätettä. Volvon sais menemään mutta sen pidän itellä. Morrismarinoista ei meinannut saada mitään ja ostajatkin vielä ihan kusipäitä, ei tultu paikalle kun piti ja sit haukkuivat kun sanoin että menee paaliin jollei kukaan hae "kun joku vois tarvita osia" hiivatti ostais itte ja myis sille jokulle sitten niitä osia...

    Saabit kohtalaista ongelmaromua kanssa. Mistään himoituista osista ei kukaan maksais mitään esim. täysin ehjistä ovista "120 kaikista? Eiei maksan 20e jos irrotat ja viet matkahuoltoon". Siis 4 ovea mitkä 99% saabeista täysin paskana yleensä. Sit valitetaan kun hyvät menee paaliin kun paaliukko maksaa enemmän...

    Sitten nää "vaihto dodge charger 426 original hemi 10 000 miles matching numbers+ 50 000 väliä?" Tää kaupankäynti on nykyään niin perseestä ettei aina huvita pelastella.

    Kyllä katoin yhtä 900 saabbia tässä kun ajelin ja mietin että käviskö kysymässä mitä maksaa, mutta paadutin mieleni ja ajoin ohi. Kyseessä siis pelastettavan näkömen yksilö
     
  18. kaarne

    kaarne Gearhead

    Vanhojen autojen ja niiden osien kauppaaminen ei ole välttämättä mitenkään helppoa.

    Mutta kun kysyntä kohtaa tarjonnan menevät ne yleensä kuin kuumille kiville jos hinta on oikea.

    Me suomalaiset olemme pihejä.

    Itsekin kerään aina kaikki tyhjät pullot maastosta ja vien ne kauppaan.

    Mikäli tälläinen auto tulisi vastaan ja ei maksaisi maltaita niin tuskin voisin vastustaa kiusausta.

    [​IMG]

    (ZAZ 968-M)
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Joo, tota pelastelua ei vaan arvosteta mitenkään. Mun mielestäni 100-120 euroa ei ole kohtuuttomasti 4 virheettömästä ovesta+irrotus+auton säilöminen+pelastaminen ja kuskaus. Tossa on oikeesti niin törkeä vaiva ettei sitä moni tajuakkaan vaan ihmiset kuvittelee että tollaset ovet vaan ilmesty mulle jostain taivaasta ja koitan riistää niillä.

    Morristenkin kanssa meni 2 vai 3 päivää että ne saatiin pois mädästä suulista mein pihaan. Sit joku koittaa tinkata vielä jostain yht. 100€ 2autoa hinnasta pois kun hänelle tulee hakemisesta vaivaa ja matkakuluja. Voi helvetti hyvä kun itte omilleen pääsen tästä hyväntekeväisyydestä. Sentään victorin hakeneet tajus sen että niitä ei ole eikä tule myyntiin enää....tinkas nekin mutta järkevästi ja kiitteli kun olin pelastanut sen.
     
  20. kaarne

    kaarne Gearhead

    Ei minunkaan mielestä 100 - 120 euroa ole hirveä hinta jos sillä saa neljä auton ovea.

    Itse pitäisin sopivana hintana 50 e kpl.
     

Kerro tästä muillekin!