Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. kaarne

    kaarne Gearhead

    Itse en ostaisi harrasteautoa muutakuin sellaisissa tapauksissa kun joku vanhempi henkilö tarjoaa vuosia käytöstä pois ollutta kärryä myytäväksi ja on sen ainoa omistaja.

    Silloinkin auto on tutkittava tarkoin että onko se alkuperäinen vai ei ja jos vähääkään vaikuttaa ettei ole niin jääkööt sinne.

    Kyllä autoja on tarjolla joten malttia kaupantekoon.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo ei ole parempaa ostosta kun vanhalta ukon jäärältä ostettu auto. Ekat pari vuotta huollettu hyvin, sitten on alkanut vähän parkkipaikalla lipsua ja kytkin huutanut naapurien iloksi jo puoli vuosikymmentä. Huudatuksen jälkeen mahdollisimman iso vaihde.

    Ja ihan höpötyksiä jotkut suodattimen vaihdot joka öljynvaihto kerralla.


    Automaatillakin varmaan saatu jotain seisontajarru päällä + D silmässä komboa.


    Myös suurimman osa naisen käytöstä olevia vähän ajettuja pommeja olen onnistunut välttämään.
     
  3. Catiska

    Catiska Gearhead

    Sunnuntaina ostin tuollaisen, ollut 42 vuotta samalla omistajalla, viimeiset 20 vuotta museoleimassa.

    Mutta koska tuollaiset jo iäkkäällä olleet autot epäilyttää minuakin, annoin sen auton vaimolleni. Siitä sitten perikunta saa joskus auton mitä ensin on paappa ajanut 42 vuotta ja nainen siihen perään seuraavat 40 vuotta...
     
    riviera56 tykkää tästä.
  4. kaarne

    kaarne Gearhead

    Jokainen vanha auto on yksilö joten sekään että auton myyjä on vanhempi henkilö ei ole mikään tae siitä että auto olisi alkuperäinen ja hyväkuntoinen.

    Malttia mukaan autokaupoille.
     
  5. kaarne

    kaarne Gearhead

    Onnittelut uuden auton johdosta.

    Mikäli auto on alkuperäinen, museoleimattu ja toimiva niin sen parempaa tuuria ei voi käydä harrastajalle.
     
  6. rb

    rb Double Gearhead

    Olen hieman karsastanut näitä ihmeellisiä ostajia / ihmeellisiä myyjiä osioita, mutta nyt muakin alkoi eräs myyjä ihmetyttämään.

    Nettiautossa on kuukauden päivät roikkunut eräs mielenkiintoinen laite ihan järjellisellä hintapyynnöllä, joten päätin soittaa myyjälle.

    Ei vastaa.

    Soitin seuraavana päivänä uudestaan..... ei vastaa...... Päätin yrittää vielä kolmannen kerran, jolloin myyjä löi luurin korvaan.

    Ilmoituksessa selkeästi lukee että aamusta iltaan on hyvä aika tavoitella joten en ymmärrä, miksi ylipäätään laittaa myynti-ilmoitusta, jos sit kuitenkaan ei vastaa puhelimeen??
     
  7. JP-350

    JP-350 Gearhead

    En tiiä tuosta mutta jos en kerkee puhelimeen niin mulla on ainakin se tyyli että koskaan en soita takasin numeroon jota en tunne,kiitos puhelinmyyjien. Jos mun myyntiilmotukseen soitatte enkä vastaa,niin soitelkaa uudestaan...
     
  8. rb

    rb Double Gearhead

    Mulla on ihan 0400 numero eikä mikään prepade, joten ei nyt luulisi lehtimyyjiin sekoittavan.

    Vai onko nyt tämän päivän tapa, että kaikki kyselyt hoidetaan tekstarilla?

    Mä en haluaisi alkaa tekstailla autoa ostaessa, koska moni asia selviää paremmin siinä jutellessa...
     
  9. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Soittelee ne puhelinmyyjät norminumeroistakin.
     
  10. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ja edelleenkin itellä on ainakin ollu niin että soittajat on pääsääntöisesti kaikkein joutavimpia shitinpuhujia,tottakai sitten soitellaan kun netitse on neuvoteltu asia riittävän pitkälle. Ja en nyt ittekkään tekstailemalla asioita hoida vaan oletan että jos na:ssa on ilmotus niin eikös automaattisesti ole sillon s-postikin...
     
  11. Letku

    Letku 3rd gear

    Itte jos oon ostamassa, soitan ja jos ei myyjä vastaa, niin laitan tekstiviestin mistä asiasta yritin tavoitella. Monesti on tullut soitto takaisin tai tekstiviesti et soita uudestaan silloin ja silloin...
     
  12. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Oon pistänyt kaiken maailman kauppiaat puhelimesta estolistalle sitä mukaa kun soittelevat,aika harvoin tulee enää myynti tyrkytyksiä mistään
     
  13. stana

    stana 3rd gear

    Sama mulla. Sähköposteilla tms "neuvottelu" käy minun hermoon, mutta jos on aikaa niin käy kyllä
     
  14. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

  15. rb

    rb Double Gearhead

    Okei;........

    Kuulun sitten ilmeisesti sarjaan- Ihmeellisiä ostajia...

    En jaksa päivätolkulla soitella myyjän perään.

    En halua alkaa tehdä kauppoja tekstiviesteillä saati, että alkaisin sen sähköposti kaveriksi.
     
    Muokattu: 13.7.2016
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pistin lauantaiehtoona tekstareita kun kauhee autokuume. Aina soitan mutta oli jo yli 21 ja lauantai niin en kehdannut.


    Yks vastasi tosi asiallisesti ja sano että soitellaan huomenna, oli jo soittanut ennen kuin heräsin ja soitin takaisin ja kaupat tehtiin.


    Toinen oli vastannut yöllä ja tämä täysin huolletuksi ja hyväksi kehuttu auto olikin vähän muuta. Ilmastoinnilla kehuskelu ilmoituksessa olikin ilmastointi ei toimi. Hyvin huollettu tarkoitti että jakohihnalla oli ajettu 10tkm yli vaihtovälin mutta kuulemma just tarkastettu silmällä ja hyvä oli :D:cool:

    Justiinsa tuli vastaava kiisseli vastaan missä oli reilu kymppi ajeltu ylimääräistä ja remmi poks.


    Niin ja tuo mistä kaupat tein niin myyjä oli tosi malttava kun kävin auton huolella läpi ja käyttelinkin tovin kun turhan paljon osunut jalka paskaan vaikka olevinaan tarkastettu ennen ostoa.
     
  17. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    parin viikon aikana nähty ja todettu:

    "vaihteistossa vikaa, täysin ajokuntoinen"

    mitä vittt? miten se muka on täysin ajokuntoinen jos on vaihteistossa vikaa!

    "erinomainen ajettava, moottorissa jotain häikkää kun nykii"

    siis.. eihän se siis ole mitenkään erinomainen ajettava jos auto nykii.

    ja tämä normaalimpi tapaus:
    "täysin ehjä ja kunnossa oleva auto, katsastan piakkoin ja sitten hinta pompsahtaa"
    ---viikkoa paria myöhemmin--
    "ajoaikaa 3 vkoa, vikalistalla: pallonivel, iskarit ja jarrupalojen vaihto eteen, abs ei toimi. helmassa ruostetta ja pakopäästöissä liikaa häkää."

    pyyntihinta muuttui kyllä 10% halvemmaksi, tosin tarvittavat osat maksavat huomattavasti enemmän kuin se 10%. "täysin ehjä"
     
  18. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Ittellä ainaski toistaseksi menny noi vehkeet leimasta heittämällä, paitti toi käyttis rami.

    Vikalistan osien hommaaminen suomi/ameriikka teettää joskus pähkäilyä. Aika on joskus kortilla. Osien hinta voi olla joissain tapauksissa aika karu.

    Toki ehjänä ei pitäis myydä viallista vehjettä.

    Osien vaihto ei harrastajalle, noinninku työnä maksa mitään. Sinähän harrastat. Jobbari sensijaan todnäk. maksaa jollekkin alapallon vaihdosta, joskus aika paljonkin. Ittelläni ei edes olisi varaa palkata itseäni laskutyönä korjaamaan autoani, siispä teen sen itse vapaa-ajallani, eli siis harrastan.

    Jos leimassa olevassa vehkeessä tiedetään katsastuksessa hylsyn oleva "kallis" vika, ni totta vitussa se hinta pompsahtaa jos se vehe leimataan ennen myyntiä.

    En itte oo jobbari, mutta jotenkin symppaan. Ne on hirmu kallita tollaset autot,, saatana, ,joskus.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jobbarin työstä kannattavaa tekee tyhmät ostajat jotka ei käy autoja mitenkään ennen ostos läpi. Nämä yksityiset myyjät varsinkin ilman takuuta.

    Autoliikkeen takuukin sais olla sellanen että jos auto ostohetkellä rikki näkyvästi niin mitäs ostit.
     
  20. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Myydään ehjää autoa, jossa "leimalle tuskin mitään" ja sitten kuitenkin perässä kommentti "jos ite leimaan, niin hinta nousee 1000€" tms.
    Eli ehkäpä siinä kuitenkin on leimalle jotain laitettavaa.

    Tästä esimerkkinä kaveri ostatteli firmallensa pakettiautoa liikkeestä.
    Kehuttiin kovasti ja hinta oli melko edullinen, leima tietysti puuttui ja eihän siinä mitään leimaa estävää vikaa ole. Mutta kysyi sitten mitäs se maksaa, jos liike hakee siihen tuoreen leiman. No hinta melkeinpä tuplautui, että kalliit on katsastusmaksut tai sitten joku puhe ei pitänyt paikkaansa.
     

Kerro tästä muillekin!