Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Raskaassa kalustossa on usein tankkeja joissa ei ole minkäänlaista täyttöputkea vaan korkki on ns.suoraan tankissa kiinni, niissä on esim.+-20 litran ero maan kallistuksista (tai laskeeko vaikka keulan ilmapussit alas) ja sekään ei ole paljon 6-800 litran tankissa.... henkilöautoissa on yleensä aina täyttöputki niin selvästi yli tankin korkeimman kohdan että noilla kallistuksilla ei ole paskankaan merkitystä,ainakaan ite en ole nähny niin jyrkässä mäessä tai niin vinossa olevaa tankkauspistettä. Mutta tästä aiheestahan on väännetty aiemminkin joten antaa olla, pitäkää vaikka samanväriset sukat jalassa joka tankkauksella jos uskotte sillä olevan merkitystä,sama tuo mulle.
     
    Muokattu: 14.7.2016
    barracud tykkää tästä.
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei ehkä tavarakalustossa niinkään, mutta kyllä henkilöautoissa on joskus niin littanat tankit ja mutkaset täyttötorvet, että tulee isoa eroa pikkukallistuksellakin.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mun vanhakoppasessa subbessa vaikutus oli muistaakseni ~3 litraa, tankin koko oli 160 litraa ja sivussa siinäkin täyttö. Ja testattu samalla mittarilla mutta toisella puolella, satkun kulutusmittauksessa heitto voi olla aikamoinen.
    Mutta saa sitä uskotella itelleen että jenkkikin on talousihme.
     
  4. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Kulutuslukemassa 3L heitto vai tankkiin menevässä polttoaineen määrässä 3L ero?

    86 6.2 K10 33" 3.08 menee 500km matkalla tyhjänä 12L/100km molemmin puolin, ulkomuistista 11.8 ja 12.3 oli lukemat. Toinen etelään, toinen pohjoiseen.
    Kilometrimäärä navigaattorista. Tankkaussuuntaa ja maan kaltevuuksia en oo mittaillu.

    Taajamassa sitten yli 18L/100km. Ei oo tarvinu sen enempää laskia, tuota 11.8 lukua on hyvä muistella aina kun menee tankkaamaan :D
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  5. JP-350

    JP-350 Gearhead

    No niinpä. Jos ajaa 160 litrasella tankilla vaikka 100 litraa matkana niin se on jo niin pitkä taival että siitä on täysin mahdoton sanoa onko ero kulutuksessa vai tankkausmäärässä. Ai niin siis me maallikot ei pystytä sitä sanomaan..
     
    Muokattu: 14.7.2016
  6. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Just toisinpäin. Ajatteles nyt että jos sulla on rekassa 1,5 metriä pitkä tankki,korkki suoraan tankin rajalla ja toisessa päässä tankkia....sillon pitää nostaa autoa jommastakummasta päästä (riippuen kummassa päässä korkki) jos haluaa sen ihan täyteen. Noissa raskaissa sitä eroa just sillä tulee. Henkilöautoissa sille tankin muodolle on ihan yks lysti vaikka se ois s-kurveista tai ties mistä sokkeloista tehty,niin kauan kun se aine tulee ylempää niin kyllä se ne onkalot täyttää... lupaan että tämä aihe jää mun puolesta tähän.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tankki täyteen, sitten auto saman mittarin toiselle puolelle niin menikin 3litraa lisää. Tarkastin ton sen takia kun meni kärry persiissä "liian" vähän naftaa tankkiin, ja sitten selvisi että todellisuudessa kulutus olikin 3litraa enemmän satkulla.
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    En puhunu rekoista, enkä kuution tankeista, kun tää aihe ei ulotu niihin. Mutta saat vapaasti olla eri mieltä.
    Kun on littanen tankki takapenkin alla ja täyttötorvi plus ilmaputki kuskinpuolen sivussa, niin vähän kun on pelkääjän puoli ylhäällä, niin 15 litraa jää menemättä. Se jo vähän vaikuttaa.
     
  9. palontie

    palontie Double Gearhead

    No mä oon useessti tankannut subbeen 145-160ltr päähän ja en en usko että sinne saisi tungettua enempää,vaikka neropatit on venäjän puolella tulleet sanomaan että aja täyttöpuoli pukille ja ilmaputki nosta ylös.Mulle riittää noin.
     
  10. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Vieläkö sä palontie oot subbeomistaja,muistelin että sulla ois ollu myynnissä se auto?
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Itse itselleni vastaten, mahtuu. Kun on tilttiratti ja taaksepäin kaatuvat selkänojat. Verhoilumuovien klipsit repeilee irti vanhasta muovista helposti, niissäkin kohdin, missä vetää oikeaan suntaan. Se keltapassivoidun olonen jousiklipsi muuttuu hapettuessaan jokseenkin liukumattomaksi näköjään.
     
  12. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead


    Btw mä voisin luopua mun paloauto subbarin tankista taitaa olla 270l tehtaan toimesta sopii vaikka idän matkailuun.
     
  13. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Minkäs näköinen tollanen 270L tankki on? Aika reilun kokoinen jo.
     
  14. ville400

    ville400 2nd gear

    eli olit ajanut tasan 100km tankkausten välillä?
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No en ihan kun gepsi näytti 98kilsaa.
     
  16. palontie

    palontie Double Gearhead

    En tällä hetkellä,mutta uutta harkitaan.
     
  17. ville400

    ville400 2nd gear

    tavallisen gepsin virhemarginaali on 3metriä, eli ei ne gepsinkään kilometrit pidä sen enempää paikkaansa mitä tankkauspumpun mittarikaan.
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ookke, ajoin siis 98kilsaa+-3 metriä päälle.
     
    palontie ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  19. ville400

    ville400 2nd gear

    no ei ihan kun jokakerta kun gepsi paikantaa niin se heitto voi olla toi 3m, eli mitä lie sit pitkällä matkalla, mut samaa saivartelua kun tankkauspisteen ympäripyöriminen autolla että tulee tankki täyteen. no persaukiset niitä kulutuksia mittailee ne vie sen minkä vie
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mitäs teet täällä persaukisten joukossa jos noin ahdistaa?
     
    smgt tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!