Suzuki T ja GT topic!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja sdfsd, 27.6.2016.

  1. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Nuoruusmuisto 80-luvun alkupuolelta; kaverilla oli GT550. Oli se aika paljon rivakampi lähtemään kuin meikäläisen CB500.
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei ihmekkään ettei kukaan ole raaskinut kärkiä vaihtaa kun yhteishinta 130 euroa molemmille....
     
  3. urho3

    urho3 Gearhead

    No täällä on kukaan vaihtanut alkuperäisiä kärkiä gt 250. Eihän nuo oo kalliita muita ku köyhälle,kaikille saman hintaisia.
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tilaukseen pistin uudet itellekkin.

    Meinasin vaan pudota tuolilta kun sano hinnan kun yleensä kärki maksaa sen kympin. Orggis osa niin kyllä siittä ihan mielellään maksaa, saa ainakin laatua ecikä tarvii kohdistella ja väännellä.
     
  5. TV175

    TV175 1st gear

    (Liikaa voimaa järkeen nähden. Vissiin suzukeissa ja jammuissa ei sitten sitä voimaa ollu, ku ei niistä leskentekijöitä tullu) Kyllä syynä oli kawojen huonot ajo-ominaisuudet, suurin syy vamasti velton rungon, 350 kawalla ei mitään jakoja mutkaisella pätkällä 350 jammuun nähden. Eikä noilla Kawoilla radallakaan pärjätty, kyllä siellä kärjeesä oli muut merkit, lähinnä yamaha.
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Näemmä 30 000 ajettu mr- yksilökään ei ole säästynyt suonmalaisten tuhovimmata. Nyt kohteena on ollut kondensaattori. Ilmeisesti niitä kuuluu rälläköidä ja hitsailla, etenkin eri kokosia yhteen jollon saadaan hyvä kipinä? Vielä lisäksi toinen kuuluu päästää vapaasti roikkumaan ja kietoutumaan kytkinvaijerin ympärille:eek:

    Laitoin tosta varaosapaskasta konkan kiinni ja toimi sen 20 kilsaa tosi hyvin, potkua oli enemmän kun koskaan ennen mutta sitten sen jälkeen lakkas toimimasta ja tultiinkin 60km/h takaspäin.....kävi kuitenkin molemmilla.


    Ihmetys onkin siinä että nyt ei ampunut putkeen vaan pelkästään oli laiska ja nytkytti kierroksilla kun kiihdytti, ihan sama oli sitten kaasu pohjassa tai ei. Tasakaasulla jollain 5000rpm jenkoilla kulki nätisti. Oikea putki oli tällä kertaa huomattavasti lämpymämpi mitä vasen ja pyttykin. Kipinääkin antoi kun koitin ja molemmat tulpatkin oli hyvän värisiä.

    No, hommaan uuden konkkapaketin ja ihmetellään sitten lisää. Hintaa silläkin maltilliset 40 euroa.....eikä varmaankaan ole missään varastossa vaan tilauskamaa kuten nykyään voi jo melkein kaikesta olettaa.


    Näillä hinnoilla alkaa se kärjetönkin aftermarket sytkä kiinnostamaan jollei noi orggis vehkeet ala toimimaan. Vittu jos taas menee se viikko odotellessa.
     
    Muokattu: 17.7.2016
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Niinpä, saa joku nykymopollakin ittensä tapetuksi ja jopa nykysellä satapiikilläkin joissa molemmissa kulkupuoleen nähden ihan ylimitotetut ajo-ominaisuudet ja kaikki muukin.

    Kuskista se kaikki on kiinni. Pitää ottaa huomioon pyörän rajat, tienpinnan laatu, omat taidot, muu liikenne.....yleensä taitaa kuskin rajat tulla vastaan ennemmin mitä pyörän rajat, ei uskalletakkaan kallistaa niin paljon kun tarvis tai ei muuten hallita pyörää enää niillä kovilla nopeuksilla.

    Sit kun ollaan ojassa aletaan puhumaan että paska pyörä kun noin teki, tai autolla paska auto kun tollasta teki. Kuskissa ei ole ikinä vikaa. Yks kaverikin miettii että mitä ihmeen avuttomia tämä maa on täynnä kun harrastaa takamoottoriskoodia joka on kuulemma "mahdoton hallittava" talvella. Kuulemma se menee ihan yhtä hyvin tai huonosti mitä kaikki muutkin normaalissa ajossa.
     
  8. 2Smokie

    2Smokie 1st gear

    Nooh juu elikkäs johan tuli paskaa. Ootko koittanut koskaan ajaa hyvällä pyörällä? Tuota perinteistä testilenkkiä kun ajan niin joillain, esim. 60-luvun HD tai Kawasaki S2 on tosi jännää että pysyykö ojien välillä ihan maantievauhdissa. Sitten kun alla on uus pyörä, kerran oli jopa öhlins alusta sai samaa tietä ajaa aika lujaa eikä se tuntunut miltään.

    Oli mulla kerran myös T250 ettei ihan täysin aiheesta poiketa :D Se oli hyvä pyörä.

    Tossa oma taidonnäyte

    [​IMG]

    RG500 lihotettuna 600 kuutioiseksi. Siinä ei oo mitään mitä ei olisi voitu tehdä vaikka 70-luvulla. Hayabusa muuten sanoo 150hp samassa penkissä.

    H2 Kawa on muuten ihan saatanan tylsä vehje. Ihan kuin 500cc crossit. Heti kun luulee että tästä se meno alkaa niin se loppuu...
     
  9. rb

    rb Double Gearhead

    Juu.....

    Paljon on kivoja pyöriä, mutta jotkut ovat nuoruudessa jääneet niin vahvasti takaraivoon, että aikuis iällä ne on ollut "pakko saada".

    Sorry nyt kun Suzuki osiolla ollaan, mutta mulle ne on Kawan Z1, H2 ja Z1300.

    Noi on ja pysyy ja niiden mahdollinen hukkaaminen jää sitten perikunnan murheeksi.

    Missään noista ei nykystandardein mitattuna ole hyvät ajo-ominaisuudet. Hoo kakkosta haukuttiin jo uutena että siinä täytyy olla rungossa sarana kun se on niin letku ajaa, mutta työpäivän päätteeksi jos haluaa hieman rentoutua, potkaisee triplen tulille, nuuhkii ilmassa leijuvaa 2T tuoksua ja kurvaa Esson baariin kahville, niin siinä maalliset murheet hetkeksi unhoittuu...

    ................................................................................................................................
    2Smokielle pojot RG:stä.

    Noi on ihan hyvät luvut 80- lukuiselle "pikku" pyörälle.....
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Muutenkin jos tahtoo jotain mukavuutta niin miksi ikinä hommaa motskaria? Eikö sitten jo istuisi mieluummin ilmastoidussa autossa eikä säiden armoilla? Tän vuoksi en ole tajunnut noitten goldwingien ideaa..

    Eipä itelle ole sellastakaan tullut vastaan mikä ajoltaan olis niin paska ettei sillä sais näitä suomen 80 rajotuksia ajettua....ehkä sit jossain alpeilla ajettaessa siltä pyörältä vaaditaankin jotain. Suomen teillä korkeintaan maasto ominaisuuksia.


    Viikko hurahti ja vieläkin venataan konkkia......ei sais tollasenkaan perushyllykaman hommaus noin kauaa kestää
     
  11. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    Niinpä. Autoilijoista taitaa aika harva kysellä kärkiä alkuperäisvaraosana kuitenkin? Eiköhän ne "kympin kärjet" haeta sieltä motonetista, pilteemasta tahi jopa uspartsista? Rätkissä tietysti vastaavasti ne Taiwaassa tehdyt jostai AllWrong'sta tai vast. rätkätarvikeliikkeestä. Itse vaihtelin takavuosina Z1000-Kwakaan näitä Taiwanilaisia halpiskärkiä tuhannen-parin kilsan välein, kunnes kypsyys iski, ja hommasin (kalliit!) Genuinepartsit. Olikin viimeiset ostamani kärjet siihen peliin. Kun vaihdoin kärjettömään systeemiin, oli niillä ajettu 10tkm, ja helposti olisi varmaan menny toisen mokoman niilläkin vielä.
     
  12. hantta

    hantta Double Gearhead

    Muistelen pikkujätkänä ihmetelleeni serkkupojan temppuilua 750 Kawan kanssa, kun keuli hiekkatiellä, eli painopiste takana, ja lyhyt aksilaväli?
     
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mitä helvettiä nyt tapahtuu. Sain konkan pitkän odottelun jälkeen ja nyt ei ammu enää putkeen, mutta nyt ei enää kulje kun 70km/h ja vasen pytty ei tee mitään.

    Kipinä tulee molempiin pyttyyn, vasempaan jopa vähän parempi. Kärkiväli OK, sytkä pielessä molemmissa pytyissä yhtä paljon (vara loppuu, ei saa tarpeeksi ennakkoa)Puristuksia oli molemmissa kun mittarilla katoin ja kaasaritkin putsasin sillon kun viimeksi ihmettelin että mikä on ja toi vehje toimi sen jälkeen hyvin sen hetken niillä käytetyillä konkilla.....

    Alkaa ideat olla taas lopussa. Kiihtyy patalaiskasti, oikea poutki tulikuuma, vasen putki ihan kylmä ja öljybensaa valuu pakoputken tiivisteen välistä, eli ei toimi toi pytty yhtään...

    Mikäköhän on vikana, pakko käydä pistämässä jo tonne VMPK:n puolelle kysymys kun menee ihan älyttömäksi kun yks vika korjaantuu niin toinen tulee tilalle eikä sitäkään oikeen pysty koittamaan että onko konkassa vika kun on niin sikahintasia ja pitkiä toimitusaikoja.


    Tyhjää käy nätisti mutta tehopiikille kun päästään alkaa pieni nypytys ja selvä vouvouvouvouvou toisesta pytystä....
     
  14. 2Smokie

    2Smokie 1st gear

    Kaikki isommaksi kuin kellään muulla koskaan ennenmmin tuntuu toimivan ihan hyvin. Käyrä kestää kyllä vertailun.

    Otappa sdfsd vielä kaasuttimet auki ja tarkasta pääsuuttimet. Tuollaista tapahtuu jos syystä tai toisesta saa liikaa bensaa. Mites sytkä on tehty, voiko koittaa tulpanhattuja ristiin?
     
  15. rb

    rb Double Gearhead

    Sama juttu.

    Joskus nuukuuksissani ostin Z1:een tarvikekärjet ja niitä sai olla vähän väliä viilaamassa.

    Sit kävin Sumekolta hakemassa koko levyn kärkineen konkkineen (maksoi helvetisti) ja ne on toimineet viimeiset 30 000 kilometriä moitteitta.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Yyh, avasin kaasarit ja sääsin bensapintaa mutta ei silti alkanut toimimaan. Muuta vikaa ei siellä suunnalla ollut.

    Katoin taas sytkää, kipinä on iso ja sininen, akkua lataa hyvin, sytkä ajotus kohillaan....silti tulppa musta ja kostea vasemmassa pytyssä ja pakari kylmä. Oikea pakari kuuma ja tulppa oikean värinen.

    Ei voi koittaa ristiin tulppia kun sytkäajotus menee puol kierrosta persiilleen.

    Ei hitto, onko pakko vaan ottaa pytty auki ja kattoa sisään mitä on tapahtunut.

    Ajossa oikea pytty pitää tasasta surinaa, vasemmasta pakoputkesta tulee räpätystä.


    Alkaa konstit loppumaan pyttyyn kattomisen jälkeen. Tietty voisi moposportista kaasareihin tilata uudet uimurit ja neulavenat ja toivoa ihmettä.
     
  17. 2Smokie

    2Smokie 1st gear

    Ennenkuin teet mitään radikaalia niin kokeile piruuttas laittaa sinne ongelmapyttyyn reilusti kuumempi tulppa. Joskus sytkä hajoaa niin ettei normaali tulppa kestä mutta kuumalla menee ihan OK. Esim jos NGK asteikolla pitäis olla 8 niin laita kutonen tai vitonen. Pitkiä vetoja pitää sitten ajella korvat höröllä, alkaa nakuttamaan herkästi ja se tietää useimmiten reissua mäntäkauppaan.
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Haen tulppia viikonlopuksi ja testailen.

    Kuinka äkkiä mäntään tulee monttu liian kuumalla tulpalla? Puhutaanko sadasta, tuhannesta vai millasista matkoista suunnilleen?

    Täytyy tarkkaulla tulppaa millaseksi menee
     
  19. 2Smokie

    2Smokie 1st gear

    No 500 metriä kaasu pohjassa voi hyvinkin riittää. Kyllä se kilisee tosi ikävän kuulloisesti jos alkaa nakuttamaan, sitten vaan hölläät kaasua.
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei auttanut pelkkä tulpna vaihto, prötäs toisella pytyllä samalla tavalla kun ennen.

    Otin sitten pytyt auki kun ei kerta vikaa löydy.

    Läpät pitivät ihmeellistä klonksunaa kun niitä taivutteli, muuten pytyt sellaset perus kuluneet. Varmaan tilaan hiilikuitulevyä moposportista ja leikkaan ittelleni läpät, ei voi vikaa olla enää missään muualla.

    Sit olin huomaavinani kiertarin laakerissa klapin. Sellasta kai ei sais olla?

    Pitää huomenissa tarkistella paremmin sitä klappia.
     

Kerro tästä muillekin!