Kontio Renkaat Oy

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Bluestone, 19.5.2016.

  1. reijo

    reijo 3rd gear

    Muokattu: 23.7.2016
  2. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Vasta joku aika sitten arvostelin (viime vuonna tms.) rengasvalinnasta muuten hienoa autoa.
    Kyllä sillä on merkitystä.
     
  3. Kasi-Pasi

    Kasi-Pasi Gearhead

    Jaa, jälleen kerran jyrkkien mielipiteiden konsonanttiyhdistelmä laukoo mielipiteitä, joihin ei ole minkäänlaista käytännön kokemusta...?
    Heti alkuun tulee ilmi, että rättirenkailla ei mukamas pysty ajamaan, eli todellista kokemusta ei näytä olevan. Aika monen huono kokemus perustuu vanhoihin, kuluneisiin ja kovettuneisiin kumeihin, tai halvimpiin puolivyö-Cokereihin yhdistettynä väljiin etupään niveliin, joiden perusteella kaikki rättirenkaat tyrmätään ihan paskoiksi... Ja mistä ihmeestä nuo prosentit on keksitty, kun tuskin kukaan pystyy määrittelemään, kenet edes lasketaan oikeaksi harrasteautoilijaksi!? En mä ainakaa pysty, kun en tunne itsekään olevani sellainen...

    Pussihousuista en tiedä mitään (vaikka museautonkin olen joskus omistanut), mutta jos rakennetaan oikeaoppinen vanhan koulukunnan rodi tai kustomi, niin kyllähän rengastus on yksi kokonaisuuden olennaisimmista tekijöistä! Ja jos haetaan old school -rodiin viimeisteltyä ja asiallista stuukkia, niin joudutaan hommaamaan ehkä useammatkin kumit oikean asennon ja asenteen löytämiseksi, ellei malliesimerkiksi löydy vastaavaa autoa rengasfaktoineen! Mut näitä asioita on ehkä vaikea käsittää, jos harrasteauto-sanan kuultuaan näkee mielessään vaikka jonkin Chargerin tai Delta 88:n...
    Ellei billetti-hitekki-streedrodeja lasketa, niin vähänkin perinteisemmästä lokasuojattomasta rodista saa leveillä radiaaleilla helposti formulaa muistuttavan tekeleen. Ja jos johonkin vimpan päälle entisöityyn klassikkoon tai 50-luvun hengessä rakennettuun kustomiin isketään vyörenkaat, niin lopputuloshan on kuin morsian kumisaappaissa...
    Eli kyllähän ne radiaalitkin sopivat ihan mihin tahansa laitteeseen, ellei omaa minkäänlaista tyylitajua...;) Laittavathan jotkut 50-luvun autoon yli-isot vanteetkin kumilankarenkailla, mutta siinä vaiheessa valkosivu taitaa olla aika vieras käsite...

    Itse olen ajanut aika monia tuhansia kilometrejä niin halpis-Cokereilla kuin Universal-rättirenkailla. Myönnän, että ekaksi mainitut olivat aika onnettomat ja uria hakevat jo heti uutena, mutta kun alle vaihtuivat nuo Universalit, niin ominaisuuksissa ei juurikaan huomaa eroa vyörenkaisiin. Mutta ulkonäössä huomaa. Ja vaikka nykyään on alla monissa näyttelyissä ja tapahtumissa palkittu kulkine, niin auto on ollut kuluneellakin viikolla ihan jokapäiväisessä arkiajossa. Eli tuo kaks kertaa kylällä kayminen ja yksi cruising tarkoittaa ilmeisesti yhden päivän ajelua?:D

    Sori taas ot, jatketaan Kontioiden ihmettelyä... Ne on varmaa ihan jees kumit niille, joiden mielestä valkotekstirenkaistakin hiotut "melkein oikeat" valkosivut ovat kelvolliset...
     
    Muokattu: 24.7.2016
    Akseli von Gardan, Mikkis, SamiL ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. Kasi-Pasi

    Kasi-Pasi Gearhead

    Niinpä. Et ole ainut, joka tuota on harrastanut...;)
     
  5. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    :D
     
    Inlinee tykkää tästä.
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei ne rätit mitä itte olen ajanut olleet häävejä kun hyvällä asfaltilla, soralla tai mettässä. Suomi-asfalteilla oli vähän kehnot ajaa. Ei ne tosin niin kammottavat olleet mitä puhutaan mutta töyssyn jälkeen oli jotain vetelyä. Kyllä laadukkaat radiaalit on paremmat. En noita ajokelvottomaksikaan sanonut missään kohtaa, vedettiin nyt jotain omia johtopäätöksiä?

    Prosentit heitin hatusta. Tässä maassa on ihmisillä tallit täynnä autoja joilla voisi ajaa. Yleensä ne kokee omien kokemusten mukaan sen kohtalon että ovat siellä tallissa sen 362 päivää vuodessa ja ajossa sen pari päivää. En sanonut kuka harrastaa oikein ja kuka väärin tai kuka on harrasteautoilija tai kuka ei. Se on hienoa että ajat autollasi päivittäin.

    Ihmettelen vaan miksi pitää kymppitonnia kiinni jossain autossa jolla ajaa sen pari kertaa kesässä, no kukin tehköön rahallaan mitä tahtoo ja harrastakoon miten tahtoo. Eikö sillä rahalla saisi jo jotain joka tuottaisi iloa useammin?

    Viestin alkuperänen Pointti oli siinä kun voisi rätti-lookkien sijaan ostaa ihan oikeat rätit niin ei tarttisi ohjauskulmia mennä muuttamaan vyörenkaille.
     
    Muokattu: 24.7.2016
  7. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Jospa sillä kympin autolla saa paremmat fiilikset edes sen pari kertaa kesässä ku jollain paskalla leppäkyljellä tai saappaalla. Eikä kymppi o ees paljoa.
     
    Catiska tykkää tästä.
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Eikö niitä fiiliksiä vois saada sitten vaikka suoraan koko kesän eikä vaan pari kertaa? Oli kyse sitten paskasta leppäkyljestä, saappaasta tai charger-mustang-camaro- kategorian laitteesta?

    Kyllä kun mulla cadillacci pelitti ajelin sillä koko kesän joka nyt lienee ainut mun "kallis" auto ja tohon muskeliaikakauteen kuuluva. Tietty kaikki suhteellista, parempi sanoa että mulle kallis auto.

    Ainakin itte pyrin ostamaan sellasia tavaroita joista olis mulle iloa mahdollisimman monena päivänä vuodessa. Vähän sama asia tollasen auton pitäminen kun kesämökin osto ilman että kesällä kävisi siellä mökillä kertaakaan. Mutta juu, mainittakoot nyt taas että kukin ostakoot mitä lystää. Kunhan vaan ihmettelen...
     
    Muokattu: 24.7.2016
  9. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Mulla auto tuottaa ainaki iloa koko vuoden, ei sillä ajaa tarvi sitä iloa siitä saadakseen.
     
    rekkamies ja mukko tykkäävät tästä.
  10. urho3

    urho3 Gearhead

    Eikö tuo nyt oo ihan sama onko ne kymppitonnit tallissa vai tilillä vai huoran perseessä. Tänä päivänä niin pieni raha kuitenkin. Kaikkee nyt ei vaan kannata ajatella järjellä kun ei tiedä näistä elinpäivistä.
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kyllä kymppitonni on ihan v-tusti rahaa

    Sitten se lienee onnistunut ostos. Mulle noi tuottaa ajossa ollessaan iloa mutta harrastajia on monenlaisia.
     
  12. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Onko kukaan kuullut mitä tälle firmalle kuuluu? Ei ole renkaita näkyny myynnissä vaikka piti elokuussa jo tulla. Loppuko leikki ennenkuin alkoikaan.

    Olis ollu kysyntää sarjalle valkosivuja nytten.
     
  13. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    On tainnu "Kontio tyres" kadota maailman tuuliin, heti alkumetreillä. Edes nettisivutkaan ei enää toimi.
     
  14. DD6

    DD6 Gearhead

  15. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Vannetukku näkyy olevan suomalainen myyjäliike
     
  16. wilburi

    wilburi Gearhead

    Taidan olla sokea tai sit niitä ei vannetukulla ole ainakaan vielä
     
  17. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    No onhan noita renkaita jo odoteltu. Nyt kun olis vielä hyvälaatuisia ja edullisia. Mutta eihän sellaisia erikoisrenkaita olekaan.
     
  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Voi olla, mutta kontiorenkaiden sivulla näky olevan suomalaisena dealer;inä tosiaan vannetukku
    Eli jos toimittamaan kykenevät saatavuus on helppo

    Voisin kokeilla soittaa ja kysästä koska niitä tulee, jos ei ole vielä yksityiselle jakelussa
     
  19. belair62

    belair62 Gearhead

    Vannetukun myymälässä niitä näkyi olevan esillä.
     
  20. SamiL

    SamiL Gearhead

    Eiköhän se ole niin, että Kontio Rengas = Vannetukku.
    Mutta toiseen aiheeseen, keskusteluun rättirenkaiden ominaisuuksista. Tänään kuuntelin silmät pyöreinä, kun ristikudosrenkaiden ASIANTUNTIJAliikkeessä oli neuvottu käyttämään rättirenkaissa 2,3-2,5 barin paineita. Kai siellä nyt tiedettiin, että ristikudosrenkaat ovat nimensä mukaiset eli kudokset kulkevat poikittain ristiin renkaan laidasta laitaan ja rengas käyttäytyy kuin ilmapallo: Mitä enemmän laittaa painetta, sitä pyöreämmäksi rengas poikkileikkaukseltaan tulee. Silloin se kuluu keskeltä. Oikea paine on ristikudosrenkaissa paljon tärkeämpää kuin vyörenkaassa, jossa renkaan kehän suuntainen vyö estää kulutuspinnan pullistumisen. Ristikudosrenkaassa paineen lähtökohtana voi pitää 1,7-1,8 baria ja painetta voi lisätä, jos on paljon ylimääräistä kuormaa.
     
    mike ja Luigi tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!