Miksei Suomessa myydä uusi jenkkejä enempää?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Anonymous, 23.7.2003.

  1. Hai

    Hai Double Gearhead

    Otetaan kommenttisi päivityksenä.
    Aiempi kommentti kun on yli 13 vuoden takaa. Taisi olla 2003 tilanne, ettei diisseliä ollut Vani mallistossa.

    Edit: Tarkistin, että 2003 ei ollut Chevrolet vania dieselillä.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin, päteehän tuo muutenkin dieseliin kymmen(i)en vuosien ajalta ihan vaikka ei iso kone olisikaan. Isolla dieselillä sitten vielä enemmän voimaa.
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Dieselissä on se meteli myös ihan eri tasolla. Meinkin dodge olis hiljanen jollei siellä ryöjis cumminssi ja se foortin v8 diisseli oli vielä meluisampi.

    Minä en tollasta viittis kuunnella autossani. Muuten kyllä kyseisen koneen ominaisuuksissa ei ole moittimista.
     
  4. rb

    rb Double Gearhead

    Joo...... Cumminssi keulalla kierroslukumittari on ihan turha varuste..

    Vahva murikkahan se on, sitä ei käy kieltäminen, mutta kuinka kauan sitä kalinaa on kenenkin mielestä kiva kuunnella on toinen juttu...
     
    Muokattu: 8.8.2016
  5. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Mun mielestä sitä meteliä on ihan kiva kuunnella. Ei tosin kyl olis yhtään kivaa jos se moottori olis siinä metrin päässä, reilu kymmenen metriä kuskin takana on ok.
     
  6. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Sen tähe kun vanhassa vara parempi. ;)
     
  7. mpg55

    mpg55 2nd gear

    Jenkit ei taida paljon panostaa henkilöautodieseleihin, eihän siellä juuri kukaan aja dieselillä kun rekkoja ja työkoneita. Miksi ajaisikaan kun gallonan bensaa saa vähemmällä kun täällä litran. Taitaa ne parhaat dieselkoneet tulla ranskanmaalta, mutta siellä yli puolet h-autoista onkin niitä.
     
  8. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    12 vuoden kuuntelun tuloksena ei enää kuulosta kivalta. Lähikaupassa vielä pyörähtää, mut pidemmälle en viitsi lähteä.
     
  9. xarper

    xarper Gearhead

    Ja mä luulin että 6.2D oli pahan kuulonen kunnes viereen sattu tollanen Cummins :D
    Oli 6.2D sen jälkee hiljanen ku mikä kyllä, silti kyllä ihan liikaa kuulostaa kuorma-autolta sekin omaan makuun.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  10. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Munkin tarvii varmaan mennä kuuntelemaan sitä kummituksen ääntä, jos vaikka oma muuttuisi hivenen mukavammaksi kuunnella.:D

    Oon aina vihannut tiisselin ronksotusta ja kolinaa. Nyt on itellä reilu puoltoista vuotta ollut toisena autona 6,2d vani, enkä tykkää vieläkään. Ostoa emmin kyllä hiukan koneen takia, mutta sisustaan rakastuin heti. Ja se lopulta vei voiton. Aiemmin kaikki ollut bensakoneella.
     
    xarper tykkää tästä.
  11. Lappalainen

    Lappalainen 1st gear

    Onko muka foordeissa kova ääni hytissä?empäs ole tiedostanu asiaa. Ajan suhtkoht pitkiä ajoja enkä kyllä voi moittia moottorin ääntä häiritseväksi.
     
  12. voittol

    voittol 2nd gear

    No yksi syy huonoon (?) myyntiin voi olla toi hinta , ei paljoo saa 100000 eurosta takasin , kun käy autokaupolla ?? Vaikka tyytyis vähemmän autoverotettuun kuormuriin.
     
  13. rb

    rb Double Gearhead

    Joo............. Tapasin tuossa erään henkilön, joka myy uusia jenkkipikappeja.

    99% menee kuormurina, kun pakuna EU Suomessakin niiden verotusarvo on saatu valtavaksi.

    Että kateeksi käy etelä ja länsinaapuria, jotka pääsee niihin käsiksi kohtuullisella summalla...
     
  14. PON1

    PON1 3rd gear

    Hinta. Se vääristyy verotuksen myötä.

    Esim. Mustang on bisnesidealtaan halpa ja hauska auto. Jonka jenkeissä kuka tahansa keskiluokan tienaava kaveri pystyy ostamaan.
    Täällä Mustangin hinta yli tuplaantuu. Ponia verrataan kategoriaa kalliimpiin euroopan rattaisiin ja ollaan pettyneitä ämpärimuovin sisustaan ja yksinkertaisiin ratkaisuihin.
     
  15. Bukero

    Bukero Gearhead

    Todetaan tässä vaiheessa että VOI VITTU tätä suolistoliiton autoveroa. Ai jaahas eipähän tainnu ollakaan uus asia. Kai kohta teslallekin tulee joku lisäjenkkivero. Norjassa on kuulemma joka toisen talon edessä tesla.
     
  16. Catiska

    Catiska Gearhead

    No ei tuo Musse (tai muidenkaan uusien Jenkkien) kauppa käy niissäkään maissa missä autoveroa ei käytännössä ole.

    Omasta mielestäni (monella eri ameriikan vuokratinareellä tuhansia maileja vuosittain ajavana) suunnittelu, viimeistely ja lopuksi vielä toteutuksen laatu on se mihin homma karahtaa.

    Tuo aiemmin mainittu ämpärimuovi ei oikein kolahda, ei myöskään ihan perussuunnittelu ole sitä mitä pitäisi. Turhia resonansseja joillain nopeuksilla/kierroksilla, huonosti toteutettuja/sekavia multimediajärjestelmiä.

    Ei ne varsinaisesti huonoja ole mutta ei aivan sillä tasolla kuin niiden pitäisi olla.

    Ja tuosta Norjan tesla legendasta. Oslo ja vaikkapa Stavanger on sellaisia alueita missä niitä näkee usein mutta ei tarvitse mennä kovin pohjoiseen kun on jo harvinaisuus että moisen näkee. Tromssassa en nähnyt kuin yhden ja ymmärtäähän sen. Latausmahdollisuuksia on aika harvassa niin lähtisitkö itse seikkailemaan sellaisella vuorille millä niissä olosuhteissa pääset talvella ehkä 200km yhdellä tankkauksella.
     
  17. Bukero

    Bukero Gearhead

    nojoo, yks tuttu rekkayrittäjä vaan tuota norjan tesla/sähköauto tiheyttä selosti ja usein maininnut niitä vastaantulevan. mutta tuskimpa tosiaan pohjoisessa saatikka sitten talvella vähemmän yleensäkin. kannattaa teslalaisten varmaan varata lämmintä haalaria ym. matkaan jos aikoo lappia tai pohjoiskalottia lähtee pakkaskelillä kokemaan. ja agrekaatti
     
  18. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Kyllä olis hyvä saada se vapaakauppasopimus, helpottais Yhdysvalloista tuotavien autojen verotusta. Näin olen ymmärtäny.
     
  19. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Vapaakauppasopimus autojen ja niiden varaosien osalta jees mutta minkään muun osalta ei.

    Pohjois-Norjassa näkyi olevan melko usein joku takaveto-volvo sekä sitten joku neljällä pyörällä vetävä pihassa sen lisäksi, että joka pihassa oli asuntovaunu.

    Iso lavavehkeet hinnalla, mihin minullakin olisi varaa kiinnostaisi, olisi jopa jollain lailla perusteltu tarve. Hiluxit on vähän pieniä ja joku transit tai dyna... :eek:
     
  20. Bukero

    Bukero Gearhead

    siis tuohan jo kuulostaa niinkuin vaimosta puhuttais...täh
     
    f34, Inlinee, jrasi ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!