Suzuki T ja GT topic!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja sdfsd, 27.6.2016.

  1. 2Smokie

    2Smokie 1st gear

    Klapinat voi testata silleen että puristat kiertokangen yläpään nyrkkiin ja nostat ylöspäin. Toisella nyrkillä lyöt alaspäin ja jos kilahtaa niin tuli asiaa kampiakselikauppaan.

    Tai jos sylinteri on jo kiinni niin pyörität kampea niin että mäntä lähtee menemään alaspäin. Jos mäntä tipahtaa työntämällä vähänkin niin jotain on vialla.
     
  2. f34

    f34 Double Gearhead

    mittasitko kertaakaan puristuksia?
    jos saa bensaa ja kipinä tulee kutakuinkin oikeaan aikaan, niin ei puutu kuin puristukset. Toki jos läpät laskee seoksen takasin kaasariin ja kaasari seostaa uudestaan, niin liian rikas seos ei syty, kastelee tulpan, oliko kastellut?
     
  3. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Löytyi vanhat TM lehdet,numero 16/1972 jossa GT 380J ja TM 17/1973 jossa GT550K Koeajot.
    Kovasti olivat tykästyneet noin pääpiirteissään molempiin suorituskyvyn,väännön ja ajomukavuuden osalta.
    Kytkin ok kuten vaihteetkin ja toimivaksi kehuivat Ram Air systeemiä keskipytyn kuumenemisen ehkäisyn osalta/melun vaimennuksen apuna+hienoa CCI järjestelmää.
    GT550 on startti ja poljin,pienemmässä poljin.
    Ajovalot keskitasoa eli pärjää,vilkkukytkin voisi olla parempikin
    Satulaa+ajoasentoa kehuttiin,runko tukeva ja tuo 550K oli jo etulevyllä,380GT rummulla koska toinen siis 1972 ja toinen 1973 malli.
    Moitteita pääosin kallistamisen osalta vauhdikkaassa kurviajossa jossa pakoputket,seisontatuki kuin koneen alakerta vaarassa saada raapaisuja.
    Jousitus iskunvaimentimeen kelvollinen vaan parempiakin sai tarvikekaupasta..
    Kulutus reippaassa vauhtiajossa oli myös korkeaa luokkaa 550 osalta,jopa 12,3 l sadalla mutta keskikulutus 7,6 sekalaisessa normaaliajossa,pienin luku 5,4l satasella.
    380GT osalta suurin kulutus 6,4l sadalla ja pienin 4,2l,keskikulutus 5,2l satasella.
    Voiteluöljyä paloi molemmissa suht samanverran 1,2-1,9l sadalla.
    Myös painot aika hyvin samoissa lukemissa:171 kg tyhjänä tuo 380GT ja 187kg GT550.
    Pakoputkissa eroa siltäosin että isommassa tasausputki heti käyrien juuressa yhdistäen ne toisiinsa vaan 380GT niitä ei ollut.
    3kpl VM 24 vs 3kpl VM28 Mikunit ainakin näissä vuosimalleissa,lie myöhemmin muuttuivat nekin saastejuttujen myötä??
    Suorituskyky olikin mielenkiintoinen juttu!
    200m seisovalla lähdöllä oli 9,4s 380GT ja 8,4 tuolla 550GT:llä.
    Ilmeisesti 6 vaihdetta 380GT vastaan GT550 5 vaihteista vastaan antoi 400m seisovaan lähtöön identtiset 14,3s molemmille.
    Huippunopeutta olivat uudenkarheille kelanneet 158kmh pienemmälle ja 172kmh isommalle mutta tuossa tietysti niin isoja muuttujia kuskin paino,tuuli,tie ja yksilöerot säätöineen ym että oisko noin 10kmh max todellinen ero jos sitäkään??
    Nämä siis silloin kauan sitten uusilla pyörillä ajettuja eikä voi suoraan vertailukelpoisina pitää enää milläänmuotoa mutta mielenkiintoista luettavaa ja toki vuosimallieroja tuli sitten lisää vuosien myötä mutta näin nämä ensimmäiset GT vuosimallit keskenään vakioisina yli 40v sitten;).
     
    Muokattu: 11.8.2016
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Nyt suitsa ROKKAAAA!! Saatana kun vetää hienosti. Hiukan isompaa pääsuutinta koitan tonne kun tuntuu että täyskaasulla kiihtyy huonommin mitä 3/4 kaasulla.

    Läpät oli syypäänä toisen pytyn perseilyyn.



    Sitten ne huonot uutiset....ulkona on +11 astetta lämmintä ja sataa kaatamalla....
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Onko kukaan noitten piikkien kanssa puljannut keksinyt jotain hyvää tapaa miten kaasarien irrotuksen jälkeen saa ne fukking ilmanputsarilta tulevat kumiputket paikalleen helposti. Tuntuu että kaasarit irrottaa ja asentaa 10 minuutissa ja tunti menee nooden putkien kanssa kinaamiseen......

    Tarttis koittaa isompaa suutinta.
     
  6. rb

    rb Double Gearhead

    Hae Tokmannilta tai puuilosta asetoonia.

    Liota kumikurkkuja asetoonissa hetki. .... sit paikoilleen.

    Styreeni ajaisi vielä paremmin saman asian, mutta sitä on vaikeammin saatavilla.
     
  7. sepi-ukko

    sepi-ukko Gearhead

  8. Gerball

    Gerball Gearhead

    Kurkkukeittoa on itse tullut useampaan kertaan tehtyä tuossa tilanteessa.
    Vettä kattilaan ja kaasarin kurkut lämpenemään, ei mausteita.
    Ovat aika lötköjä hetken lämmettyään ja suorastaan sujahtavat paikoilleen.
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Vähän kaukana kevarimiitti, muuten tulisinkin.

    On alkanut ittestään kulkea paremmin nyt kun olen ajanut eli ei ilmeisesti tarttekkaan vaihdella suuttimia. Ehkä oli vaan jotain paskaa putsauksen jäljiltä suuttimessa mikä nyt on peseytynyt/lionnut pois.

    Nuo neuvot on silti hyviä jatkoa ajatellen.

    Tulppakin on kestänyt ihmeen kauan, nyt taidetaan mennä jo neljättä sataa kilsaa samalla tulpalla.

    5-6 litraa on ollut kulutuskin tolla, ei mikään hirveä peilaten siihen että matkakierrokset on jotain 6000-8000 ja 2 pyttynen 2t.

    Mitäköhän vastaavan aikakauden CB-twinit nelarina mahtaa kuluttaa?



    Tarkottaakoha männässä oleva 2.00 sitä että pytty olis 2mm ylikoossa?
     
    Muokattu: 16.8.2016
  10. Siltalankulma

    Siltalankulma 1st gear

    CB Twinin kulutus oli aikanaan 2,5-3L/100km. Mulla oli sellainen ja kaverilla -77 GT. Se vaihtoi sen uuteen CB:n kun Suzuki vei 6-8L. Toisella kaverilla oli Suzu X4 ja sen kulutus oli 4-5L paikkeilla. Toki tällaiset riippuu kuljettajasta, mutta liikuttiin usein yhdessä ja ajo oli samanlaista.
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Miten toi CB vertaantu kulultaan noihin suizoihin?

    Kaiketikkin X4 on vähän parempikulkusempi mitä tuo vanhempi GT ja jokasella muulla tavalla parempi paitti varaosasaanniltaan ja varaosien hinnoiltaan.

    Tehoiltaan ainakin X4 on 18 sae hevosvoimaa 8600 kierroksella (15,4 DIN heppaa) ja CB:ssä on ilmeisesti ollut kaikkea 12 ja 17,5 hepan väliltä 9300 ja 11 500 jenkan välillä. Aikamoista pyörimistä:eek::D
     
  12. Tumi

    Tumi 3rd gear

    ^ B6:ssa ilmanputsarit 2kpl olivat jumalattoman kalliita, vaihdettava osa sisälsi kaiken taustalevystä kumikurkkuun saakka. Hinta tarvikkeena 10% pyörän arvosta / kpl. Sytkää ei saanut optimoitua, nokan päässä oleva akseli oli sen verran epäkesko että sylinterien ennakoissa oli 3 - 4 asteen ero. Sitten ihmeteltiin kun mäntä muuttui läpivirtaavaksi. Kaksitahtinen olisi tullut ajossa varmaan halvemmaksi, vaikka kulutus pysyi CB:llä jossain 3.2 litran paikkeilla.
     
  13. Siltalankulma

    Siltalankulma 1st gear

    Varmaan ko. ongelmat pitää paikkaansa ja aikanaan kun ostin Hondan niin tiesin välttää ennen -77 tehtyjä. Muistaakseni sytytysvermeet -77 jälkeen oli kehittyneemmät eikä mulla ollut mitään ongelmiä. Toki pyörällä oli ajettu vain alle 20t ennenkuin se lähti talosta. Kierroksia se tarvi paljon liikkuakseen kunnolla, mutta ei sillä niin pahoin jäänyt jalkoihin.
     
  14. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    Myös kuumailmapuhallinta - jopa Rouvan hiustenkuivaajaa - käyttänyt joskus menestyksekkäästi. KUNNES älysin ostaa (tietysti vasta inttervepin myötä) uudet kummikurkut! Kylläpä oli helppoa asennua, oikein nauratti mokoma! Kawan keskari-nelikko kun omasi ja omaa edelleen sangen ahtaat paikat kaasarijumppaan.
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kylläpä on kavereita kun kurvas motskariliikkeen pihaan ajovaateostoksille.

    Niitä on myös huoltoasemilla.

    Ja parkkipaikoilla

    Pitää lähteä varttia ennen mitä oldsilla vaikka samaa vauhtia ajaa jos käy tankkaamassa kun aina joku tulee selittämään että hänellä oli tällänen sillon, ei näe usein.....


    Morjestaako moottoripyöräilijät enää toisilleen? Mulle ainakin sillon joskus 6 vuotta sitten autokoulussa sanottiin että morjestakaa motoristeille, se on kohteliasta, kansainvälistä ja yleensä morjestelikin kun ajoi autokoulun 125 CBRRällä tai varadeerolla. Varadeeroa varmaan luulivat joksikin isommaksi kun oli törkeän iso piikiksi ja paino ihan saakelisti, varmaan joku 170 kiloa. Oli kyllä nautittava ajaakkin vaikkakin toodella laiska, ehkä vielä laiskempi mitä Shadow, mutta ei ihan yhtä nolo.

    Olen vaan huomannut että hyvin harva morjestaa takasin.

    HD-kuskeilta ei paljoa vastakaikua ole tullut:D, yks japsipyöräilijä multa kysykin että miks vitussa morjestelet jollekkin harrikoille. Ei selvinnyt että miks en mutta ilmeisesti ovat näitä jotain moottoripyöräilijöitten sääntöjä ettei harrikat morjestele japseille eikä japsit harrikoille.:confused::eek:
     
    Muokattu: 20.8.2016
  16. rb

    rb Double Gearhead

    Se vähän riippuu.......

    Möhköllä kun on liikenteessä kaikki moikkaa, mutta aikoinaan kun kundin RD piikkiä tuli silloin tällöin ulkoilutettua, niin kukaan ei moikannut, joten kaippa se sitten on koosta kiinni....

    Mut juttelu seuraa saa kyllä kioskilla, tai huoltoasemalla tankatessa, kun mun ikäiset (viisikymppiset) tulee muistelemaan, kuinka heidän porukassa oli niin ja niin monta piikki Yamahaa ja Suzukia silloin, kun hän oli 16...
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Lienee nuo piikit vieläkin suht halveksittuja laitteita tässä maassa.
     
  18. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Näitäkin on vielä!

    Klikkaamalla kuvat suurenee!

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  19. Kemer

    Kemer 2nd gear

    Hieno,hienompi ja GT750..joo no makuasia tietty mistä tykkää ja ikäkysymys mistä silloin joskus haaveili mutta on ne GT380&550 myöskin ihan yhtä hienoja ja ilmajäähdytteisinä sulavampia linjoiltaan.Onhan tuo tietty King noin malliltaan triple GT kateroriassa ja halutuin varmaankin kuin kalleinkin ja se laventelin pinkki vasta hieno onkin mielestäni kuin monen muunkin mieleen.
    Kannattaa muuten vilkaista koko GT sarjan hintoja vaikka Ebay.uk niin puhutaan puntahintoina melkoisen tyyriistä vehkeistä mikäli kunto on edes kohtuullinen,saati nyt hienokuntoisista yksilöistä, 4000 punnasta ylöspäin alkaa oikeastaan vasta koko hinnoittelukin koko triple sarjassa mikäli edes ajokuntoinen yksilö ..Lienevät haluttuja siellä,täällä vissiin tullaan jälkijunassa ,jos tullaan ollenkaan?
    2 tahtiharrastajat kait vähissä Japskipyörissä eikä nostalgia vissiin riitä ostosyyksi ja 4t tarjontaa pilvinpimein jotka "sivistyneempiä"ja joka lähtöön vm,kunto,koko,merkki kuin hintapuolellakin.
     
    Muokattu: 28.8.2016
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    En ole ikinä innostunut vesijäähdytyksestä motskarissa, onhan se parempi yms. mutta vihaan pakkasnestettä niin paljon aineena että mieluummin ilma.


    Sitten toi syyläri pilaa mun mielestäni ton ison gtn ulkonäköä vrt. pieniin.



    Täällä voi olla ettei hinnat nouse lainkaan tollasissa pikkupyörissä kun 500 ja 380 kun täällä perinteisesti halutaan vaan isoja pyöriä. Olinkin ihmeissäni kun luin uutta bike kuvastoa ja siinä oli keskikokoset pyörät jotain 600-800cc, ne on ainakin mun silmissä aina olleet isoja mutta ei näemmä olekkaan.

    Kaiketikkin etelä euroopassakin tykätään pikkupyöristä enempi jo satapiikeistäkin kun niillä pääsee sata ja ne on näppäriä kaupungissa.
     

Kerro tästä muillekin!