Chrysler Town & Country 512 cid projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja asperiini, 10.8.2016.

  1. asperiini

    asperiini Gearhead

    Pari kertaa tullut tästä jo tänne kirjoiteltua, 2013 kesällä tuli tämmöinen uitettua maahan ja pienen seikkailujen jälkeen saatua kontinpurkupaikalta kotiin ja myöhemmin leimaankin.
    Tämähän on vähän jo patinoitunut mutta ruosteeton joten aihiona mitä otollisin kaikenlaisiin kokeiluihin.
    Ajelin tyytyväisenä tuon ekan kesän ja korjailin pikkuvikoja kuten sähköikkunoita, jarrutehostinta,lukkoja, sisustusta ja vähän kaikkea semmoista mikä kauan seisoneessa autossa ei toimi, on jumissa tai muuten rikki.
    Ainoa huolestuttava asia oli se että kone vuoti nestettä, tämä selvisi kun nostin koneen pois ja huomasin että pakkasproput oli kaikki lähes läpiruostuneet.
    Fixumpi olisi vaan korjaillut nuo proput mutta just tässä vaiheessa kun kone oli pukissa se hulluus taas iski ja ajatus stroukkaamisesta yms virittelystä alkoi itää...
    Ajatus kauhtuneesta ulkonäöstä yhdistettynä suht ripeään tekniikkaan tuntui mukavalta.
    No tuumasta toimeen ja tilaamaan osaa. Rahaa paloi pitkälti yli kymppitonnin, kaikkea ei ole edes uskaltanut laskea mutta nyt sitten oli versio 1 koneesta valmis. 512 cid Sourcen kamoilla tehtynä. Samalla tuli päivitettyä alukansiin ja TTI:n 3" tuplaputkistoon, 727 tuli myös paranneltua B&M osilla ja paremmalla turbiinilla ja hankittua kaikenlaista alustan ja sisustan osaa.
    Tää eka kone kesti sitten ehkä sen minuutin ennen kuin paukahti. Taas joutuu sanomaan että joku fixumpi olis ehkä osannut tsekata jäikö sylinteriputkiin riittävästi materiaalia vai oliko ne nyt sitten paperinohuita kun Joe ei ollut käyttänyt pakkasnesteitä vaan silkkaa vettä. 2 putkea siis meni puhki ja kone paskaksi.
    Sitkeys kovankin onnen voittaa joten taas tilauspuhelimeen ja uusi lohko, uudet koneistukset, uudet kannet ja mäntiä plus yhtä sun toista ja versio 2 nippuun. Tämä nyt sitten on toistaiseksi pysynytkin nipussa ja uusi Compin nokka saatiin ajeltua sisään. Siihen ne ajelut sitten jäikin kun huomasin että koneen takaosasta vuotaa öljyä, ei nyt valtavasti mutta kuitenkin. Siellähän on tuo Sourcen billettipukki ja voi olla että tein jonkin virheen sitä asentaessa tai sitten öljy tulee muualta. Konetta pois nostamatta tuota ei voi tietää ja kiitos Sourcen syvän öljypohjan tuo kone ei edes tule helposti pois kun öölipohja koppaa kiinni k-palkkiin.
    Jäi sitten vitutuksen vallassa asentelematta lukkoperä ja Calvert Racingin monoleaf jouset yms palikat vaikka nekin tähän oli tullut jo hankittua.
    Nyt on laitos kerännyt pölyä tallin perällä jo pitkään kun on odoteltu että jostain tulis lisää motivaatiota ja virtaa projektin loppuun saattamiseen. Ei vaan meinaa kumpaakaan löytyä.
    Huomaan jo miettiväni että laitan myyntiin koko paskan joko kokonaisena tai paloina, jos jotain kiinnostaa niin yhteyttä saa ottaa ja laitos on tarvittaessa nähtävänä ja kokeiltavana.
     
  2. MJF

    MJF Double Gearhead

    Öljyvuoto kuntoon ja ajoon vaan. Ei näitä liiaksi oo näkyny tien päällä :)
     
  3. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Onkos se ekan moottorin lohko vielä tallessa? Putkittamalla voi korjata ja kannattaakin ellei kaikkia pyttyjä tarvi putkittaa.
     
  4. asperiini

    asperiini Gearhead

    Se risa lohko meni kiertoon pihakoristeeksi. Olis tarvinnu putkittaa varmaan kaikki pytyt.
     
  5. asperiini

    asperiini Gearhead

    Laitoin tämän sitten tuonne myyntipalstalle.
    Eilen ajoin auton tallista pihalle kuvattavaksi kun muutamat ostajakandidaatit kuvia halusivat.
    Sitten ennen takaisin sisälle ajoa tietysti piti vähän siinä asfalttipihalla leikkiä ja jättää mustia viivoja... loppui sitten siihen kun veto hävisi. Kone siis käy mutta voima ei siirry renkaille. Pakkilukko toimii joten perä ei ole rikki. Menkö nyt sitten turbiini vai voiko laatikosta hajota jotain niin että kaikki vaihteet katoaa? Pumppu? Jotain ääntä eli kolinaa sieltä kuuluu.
    Jotta silleen taas. Tuuppasin romun talliin takaisin, ehkä se purku ja osina myynti alkoi sitten tästä.
     
  6. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Turbiinin asennuksessa jäänyt viimeinen "lonksahdus" laittamatta ja nyt öljypumpun käyttösakarat ovat poikki.
     
  7. asperiini

    asperiini Gearhead

    Voihan se noinkin olla, tosin epäilen että oliskos tällä pystynyt ajamaan jos ei turbiini olis ollu pumpussa kiinni. Toimi kuitenkin jonkin aikaa ihan normaalisti.
     
  8. Hai

    Hai Double Gearhead

    Nyt on menossa paljon hyvää tavaraa pilkkahinnalla.
    Jos mulla olis nyt toi kymppi pelirahaa, niin hakisin pois.
    Tuon hakee vielä joku jolla on pikkulohko sporttikori, joka sinksataan noilla osilla BB:ks.
     
  9. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Tää olis kyllä niin asiallinen sleepperi, että vähän harmi jos menee osiksi, vaikka olishan tossa kieltämättä itseäkin kiinnostavaa palikkaa tarjolla... "Onneks" ei oo tilaa ottaa tommosta lossia talliin, koska muuten vois olla kiusaus liian suuri laittaa ostohousut jalkaan.
     
  10. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    No tolla mun teorilla se turbiini on todellakin ollut pumpussa kiinni. Väärästä paikkaa vaan.

    Ilmoittele vika kun selviää.
     
  11. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Ääni tälle. Eka moparista aikoinaan hajos loota ja lyötiin tehaskorjattu toosa tilalle uusine turpiineineen... Ummikkoina kiristettiin ekaks turbiini vauhtipyörään ja sitte loota väkisin sen perään, voitte arvata menikö kohalleen. :confused:

    Nooh, autolla ajettiin 10 km testilenkki, ei onkelmia (-15C astetta pakkasta eikä tuulilasia mut se ei ollu ongelma meiän mielestä) Mopsi jäi talliin oottamaan seuraavaa työstöviikonloppua. Ylläri ylläri eipäs loota toiminukkaan enää sillon! Auto ei liikkunu eteen eikä taakse, ei ees yrittäny.

    Ja syy oli just tossa väärässä asennuksessa ja öljypumpun tuhossa... Uus turpiini tietysti kärsi myös.

    Notta älä anna vielä periks, voi olla että selviät suht vähällä tosta probleemasta.

    Ny joku joka oli aatellu viedä tän ultrahalvalla sun pihasta, tulee lyömään mua kuonoon! :D
     
  12. Hai

    Hai Double Gearhead

    Tämä kiesi on nyt uudella omistajalla.
    Olli kävi meillä tänään pesulla.[​IMG]
    Sitten siirrettiin Chrysleri tallille.
     
    MJF tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!