Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. juhis_90

    juhis_90 2nd gear

    5.9 cumminssin ja 7.4 sisudieselin paino ero ei ole ku vajaa 100kg. Tietty ei se lisääntynyt paino hyväksi ole...
     
  2. jake81

    jake81 Gearhead

    LBZ koodin duramaxi houkuttelis mua ainakin paljon enemmän kun traktorin mosat... :D
     
  3. märkäkakka

    märkäkakka 2nd gear

    Onhan niitä kyselty muutamista paikoista.... Erotus on 3 numeroin summa.
    Lähinnä kiinnostais onko jollakin näistä kokemusta...
     
  4. tst

    tst Gearhead

    Milläs noiden agcon ja subun tietokoneet saadaan juttelemaan keskenään ja agco kiertää melkein puolet vähemmän? No taitaa operaatioon palaa pari auton hintaa niin voi unohtaa.
     
    Muokattu: 1.9.2016
  5. mukko

    mukko 2nd gear

    Valaise tietämätöntä, mitä tässä on erikoista?

    Onko näihin jo olemassa mitään painless -johtosatjaa että onnistuu istutus vanhempaan kalustoon?

    Nim määki haluisin vaniin duramäksin ja jos ostaa koneen etukäteen, välttyy viikkojen vitutukselta :)
     
  6. mukko

    mukko 2nd gear

    Itelle tuli Pensacoladieseliltä suihkut, vielä kun kerkeis laittaa paikalleen.
    Hintaa kaikkineen joku 350 rahaa.
     
  7. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Subun tietokone? Heitä helvettiin? Ja kierrosluvut on vaan välityskysymys. Mä veikkaan että ei pari auton hintaa riitä.. Mut tää on vaan hyvä juttu, P400 tuntuu nyt paljon edullisemmalta :D
     
    jake81 tykkää tästä.
  8. jake81

    jake81 Gearhead

    Lbz koodin d-maxi on vissiin vähän swappi ystävällisempi kun uudemmat, en tiedä mut muistaisin jostain lukeneeni. Ei mitään tietoa edes mitä kaikkea vaatis että sopii vanhempaan hylsyyn enkä myöskään tiedä onko mitä saatavilla. :D
     
  9. retox

    retox 1st gear

    Terve, aloitteleva subben omistaja kyselee tyhmiä. Olen kyllä lukenut suurimman osan ketjusta mutta kysyn silti. Mistä saan tilattua(mielellään Suomesta) miksei ulkomailtakin niin siirtopumpun, fsd:n ja lisäpätkän johtoa siirtoa varten?

    Miten toteutettu siirtopumpun toiminta heti Virrat päällä asennossa?

    Mistä olette tilannut apulehtijouset? Pitemmät iskarit?

    Pitäis ruveta tutkimaan mitä tuli ostettua kun tuli ostettua melkein 800tkm ajettu vm95 6.5td subbe. Historia tiedossa ja entiset omistajat (3) kaikki yrityksiä ja ollut johtajilla käytössä ja kuulemma pidettykki hyvin... Kiitos
     
  10. jake81

    jake81 Gearhead

    Noita osia kannattaa kysellä kojolta. Ite tein ton siirtopumpun ohjaus muutoksen ihan vaan niin että v.lukolta ohjaus ja releen kautta virrat pumpulle.
     
  11. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mulla olis PDM:n siirtosarja ja ehjä FSD myydä.

    Ja haluatko apulehtijouset? Jos takajousitus on lässähtäny, niin mulla olis hyväkuntoiset PickUpin takapakatkin..o_O
     
  12. märkäkakka

    märkäkakka 2nd gear

  13. mukko

    mukko 2nd gear

    Juu ok.
    Ei taida vielä olla mitään valmista johtosarjaa olemassa ja miten lie tuon 4L80E sähköjen naittaminen vielä samaan pakettiin :D

    Tietty jos vanhempaan hylsyyn istuttais...

    Josta tuli mieleen että pistin oman '00 vanin kaupan, vaihdossa kelpaa b-kortillinen vanhempi, jos jotakuta kiinnostaa.
    Nettiautosta löytyy 7000ellä mutta en ala mainoslinkkiä laittamaan.
     
  14. jake81

    jake81 Gearhead

  15. Niskalaukaus

    Niskalaukaus 1st gear

    Vaihdoin rikkinäisen alipainepumpun uuteen, rupes turbokin taas ahtamaan.
    Mutta nyt se ahtaa ilmeisesti liikaa.
    Täyskaasuvedossa ahtopaine nousee 1.0 kiloon.
    Kun se on ollu kilossa hetken, veto loppuu tyystin. ECM:kö katkaisee syötön moottorin suojelemiseksi vai?
    SES valo ei syty.
    Hukkaportin tanko liikkuu käsin kevyesti kun kone on stopissa ja alipaineletku irti.
    Voiko solenoidi hajota niin, että se pitää portin kiinni vaikka pitäis avata?
    Solenoidin letkut on niin päin, että pumpulta tuleva on auton keulan puolella, eikös tämä ole oikein?
    Autohan on 98 suburbani. Ilman egr:ää.
     
  16. jmvkorkko

    jmvkorkko 1st gear

    Tervehdys kaikille!
    4l80e laatikko ja pakki alkanut luistaa. Eteenpäin ei siis mitään luostoa. Pakki Kytkeytyy aivan normaalisti ja lähtee vetämään taaksepäin tasasella mutta esim ylämäkeen ei vedä. Lueskelin että näisä lootissa ominaisuus että pakin "öljyn paine" kasvaa aina kun pakki päällä polkasee kaasua. Kävin kokeilemassa ja kaasulla kun herkutteli nätisti niin vetoa löytyi kokoajan enemmän. Kysymyksenä, minkä venttiilien, säätimien tms kautta öljy menee pakin servon männälle?? Omasta mielestä ainaki haiskahtais siltä että paine servon männän takana olisi liian pieni??

    Masi
     
  17. jake81

    jake81 Gearhead

    Onko kellään oikeaa tietoa kuinka paljon tarvis koriin/runkoon tehdä muutoksia että sais duramaxin sopimaan 8koppaiseen subbeen?? Sähköjen kanssahan olis melkoinen jumppa ainakin.
     
  18. kompassi

    kompassi 1st gear

    Kävin jenkeissä pajassa joka tekee noita swappeja,jäähdytin pakettia oli siirretty 45mm eteenpäin ja 2" korinkorotus,siinä ne näkyvimmät muutokset
     
  19. jake81

    jake81 Gearhead

    Perkele. Toi kori korotus ei kyllä oikein maistuis...
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    Helpollahan tolla pääsis..
     

Kerro tästä muillekin!