GS Buickit Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GS350, 25.10.2010.

  1. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Paska juttu. On olemassa kauppakamarin laillinen tavarantarkastaja tai joku sinne päin. Se on puolueeton ammattilainen. Ota yhteyttä ja kerro koko tilanne. Se tulee katsomaan ja antaa lausunnon. Suurin osa niistä menee vak yhtiössä läpi. Mä jouduin kerran turvautumaan riitatilanteessa vak yht vastaan ja se kannatti. Voit myös pyytää vak yht toista tarkastajaa, mutta tuskin auttaa.
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tais olla keskuskauppakamari? Etsimällä ja kysymällä löydät.
     
  3. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Eikö katsastuksen tehneeltä katsastusmieheltä saa lausuntoa, missä kunnossa auto oli konttorilla, ja kellonaikaa, milloin siellä on käyty ja ote tulostettu
     
  4. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Laitappa se tarkastajan nimi. Jos se on se sama kyrpä, joka halusi evätä mun museorekisterissä olevan Cadillacin kaskon, näkemättäkään koko autoa, niin käske sen lopultakin mennä osaamistaan vastaavaan työhön, vaikka mansikan poimijaksi. Ylivieskasta löytyy ainakin korjaamoja, jotka ottaa harrasteautojakin työn alle.
     
  5. BBC

    BBC Guest

    Kyllä se menee kokonaan korvattavaksi. Erillisrunkoinen auto, jossa suojat,konepelti ja rintapelti liikkuvat hyvin helposti. Sehän vain yrittää vedättää sinua, ja jos olet vähänkin epäröivän oloinen niin hän ei anna periksi. Vahinkotarkastajat ovat vakuutusyhtiöiden perseennuolijoita ja mitä enemmän päätökset vak.yhtiöiden mukaisia, sitä enemmän heiltä tulee leipää ja töitä.

    Minulla yritti 2000 cdi mersun kohdalla että lunastushinta on se minkä hintaisia saman vuoden farmareita on nettiauton halvimmat. Sanoin suoraan mitä autolle on tehty viim. 2vuoden aikana ja että minun auto on se johon on tehty huollot ja remontit viimeisen päälle, ylimaalattu jne, kun taas ne halvimmat nettiauton romut on semmoisia mille ei ole tehty mitään. Ei suostuneet parempaan hintaan, joten ilmoitin että korjatkaa auto , tarvin sitä kun tulen jenkeistä kotiin. Jo muuttui ääni kellossa kun oli korjausarvio +6000e eli reilusti yli auton arvon,...

    Buickista vielä. Mitä pidemmälle päästät homman, sitä enemmän häviät vak.yhtiöille. Niille pitää olla tiukkana.
     
  6. Marklin

    Marklin Double Gearhead

  7. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    [​IMG]

    Piti näpätä omasta perus-Skylarkista kuva, kun näytti ilta-auringossa niin hyvältä.
     
    Muokattu: 9.5.2016
    Pas(i)kiainen tykkää tästä.
  8. buick71

    buick71 2nd gear

    Multa löytyis 70-72skylarkkiin/Gs:ään keskikonsoli ja sifteri,en taida saada aikaiseksi sovitella paikoilleen niin joutais myydä.
     
  9. jaloter

    jaloter 1st gear

    -71 skylark löytyy,455 vaihdettu nokalle,avo
     
  10. Turnn

    Turnn Gearhead

    Tällä viikolla tulossa Saksasta: kuvien,myyntipuheiden ja välittäjän tsekkauksen perusteella ostettu `68 Skylark custom coupe. Liikaa lukenut juttuja kanaverkolla parsituista kittikasoista...
     
  11. hookoo64

    hookoo64 1st gear

    Moikka
    Lahteen rantautuu myös Buick -68 GS 400 Avo tällä viikolla
    Pitäis olla matchin number vehe/saa nähdä kuinka äkkiä
    saa leimattua ja kilvitettyä
    Tarve olis ainakin etupuskurille??? jos jollain ylimääräinen
    T;Mopar ukolta lahdesta 0400-494277 Hannu.K
     
  12. ZxKimmo

    ZxKimmo Gearhead

    Pitkään etsinyt -70 455 GS Buickia, tarjonta Suomessa tietty aika vähäistä, jenkeistä tällä kurssilla vähän huono tuoda, tällä viikolla kuitenkin tärppäsi ja Vantaalta löytyi -70 vuosimallinen 455 GS.
    Moottori vuotaa aika rajusti öljyä vähän joka paikasta, eli tiivistesarja pitäisi hommata talveksi. Pahin ongelma on todennäköinen imusarjan tiivisteiden vuoto, 455 mottiin on tarjolla orkkis tyyppistä peltitiivistettä ja jotain rallimallin ns. normi tivaria. Kumpi parempi ja mistä hankkia?
    Aiemmin tullut pelailtua vain Fordien ja Letukoiden kanssa, joten osien saanti ollut aika helppoa.
     
  13. Substitute

    Substitute Gearhead

    Peltikaukalo eristää imusarjaa myös lämmöltä, niissä kannattaa varmistaa että on sopiva malli. '72 se muutui erilaiseksi ilmapuhalluksen johdosta ja ne ei käy ristiin. Kyllä niitä ihan normikaupoista saa, ainakin tilaamalla.
    Ne kampiakselin narutiivisteet on ikääntyessään vähän alttiita kulumiselle, kumisia stefamalleja saa myös.
     
  14. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Onnea hankinnasta ZxKimmo:p.....löysit kuitenkin suomesta auton. Hyvä homma. Soittelit mullekin sen vanhan ilmoitukseni takia......hauska oli rupatella vaikka ei mulla enää sitä autoa ollutkaan myydä.
     
  15. dean66

    dean66 Gearhead

    Minulla saattaaisi olla tiivistesarja tallissa. Pitää kurkata komerot läpi ja tarjota talveksi tekemistä :)
     
  16. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tänään alkoi tuntumaan että se Daddy's Toy GS:n Buickin lohkon putkittaminen taisi onnistua. Toista päivää ajossa ja sen puoleen toimii. Nyt se yksi 3" takapuskuriin saakka jatkuva pakoputki ahdistaa jo ihan selvästi, aikaisemmalla matalapuristeisella 455:llä se toimi vielä kohtuudella.
    Pakettina on nyt Buickin 455 jossa Performer imusarja, tuunattu 860cfm Q-jetti, Lunati "Hemi-killer 230-240" nokka, kannet kevyesti avarrettu, takomännät, peltisarjat, 3500 stall turbiini, manuaalikoneistoinen race th400 käännetyllä kaaviolla ja 8,2" taka-akseli 4,11:1 välityksellä ja Eaton kitkalukolla. Tuunattu HEI-jakaja (36 asteen maksimiennakko) MSD digital-modulilla, Hypertech puolalla ja Taylorin tulpanjohdoilla.
    Aika karu peli ajaa kun kierrokset on 3000 rpm kahdeksan kympin vauhdissa.

    Liian karu minulle, annoin auton pojalleo_O. Sain option sillä ajelemiseen ja päätäntävallan muutoksille. Sopimus oli, että mitään ei saa muuttaa lopullisesti - eli niin että ei saa palautettua siihen kuntoon kuin mihin se on kilpakäytön jälkeen jäänyt. Tämähän ei ole museokuntoinen eikä Year One tms. tavaralle kohde.
     
  17. ZxKimmo

    ZxKimmo Gearhead

    Muutamaan paikkaan soitin, hyllystä ei löytynyt, mutta tilaamalla tietty saa. Tossa mun autossa on imusarja vaihdettu Edelbrock B4B versioon. Tuli vaan mieleen että jos ton tarvikeimarin kulmat heittää aavistutksen orkkis versioon, niin toi peltitiiviste ei välttämättä toimi.

    Onko esim. näistä tai vastaavista pahvitiivisteistä kokemusta. luulisi että tollanen antaisi enemmän pelivaraa kulmien suhteen, vai onko joku syy että noita ei voi vakio motissa käyttää. http://www.jegs.com/i/Edelbrock/350/7246/10002/-1

    Jos ton motin ottaa auki, niin varmaan kyllä järkevää päivittää myös kampuran tiivisteet nykyaikaisemmiksi.
     
  18. ZxKimmo

    ZxKimmo Gearhead

    Joo, läheltä auto lopulta löytyi. Harmi että sun Buicki oli jo myyty, olisi ollut kyllä kohtuu hintainen.
     
  19. wahoo

    wahoo Gearhead

    Tänään ulkoilutettu ruskeaa avo '70 4-spd 455 GS:ää ja pari päivää sitten avo '70 Gs455:sta :cool:.
     
  20. Substitute

    Substitute Gearhead

    Sääkin taisi suosia ulkoilutusta. Harmi kun tää kesä menee aina niin nopeaan - tekisi mieli tulla kattomaan niitä. Onko sulla Buickit liikenteessä Jämsä Cruisingissa?
     

Kerro tästä muillekin!