Museoauton kilvet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja WBBC, 20.8.2016.

  1. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Onpas dorkan näköinen toi alotuspostauksen BMW... Mulla on harkinnassa vanhan 87 käyttö-Eskon museointi joskus, tulispa hieno mustilla kilvillä?? Mun mielestä alkuperäinen rekisteritunnus on ikäänkuin osa auton identiteettiä, ja autoon kuuluu oikean aikakauden kilvet. Olen joskus hommanut 90-lukulaiseen johon edellinen omistaja oli hommannut EU-kilvet ne alkuperäismalliset takaisin...
     
    isoatlas, Pinto ja dart -66 tykkäävät tästä.
  2. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Ei välttämättä, noinhan se ennen meni. Tosin vuosia on jo saanut pitää omat kilvet.
     
  3. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Minä ajattelin ottaa, sitten kun sen ikuisuusprojektin (vm1965) ehkä saan kilpiin asti, sen 2-rivisen eurokilven, taakse. Harmi kun molempia ei saa 2-rivisenä vaan aina toinen pitää olla pitkä.
    Toisessa (vm1970) onkin pitkät eurokilvet jo valmiina.
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Jos se siihen sopii niin ota.

    On monta vanhaa valkosta autoa missä musta kilpi tulee silmille. Eurokilpi siittä hyvä kun ei tartte lätkiä mitään tarroja autoon jos lähtee ulkomaille.
     
  5. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Nyt menee hiukan offtopic-jutuksi otsikkoon mutta kilpeen vielä liittyy.

    Heitettiin nimittäin tuossa parin tuhannen kilsan ajolenkki Baltian maissa ja autossa valkoiset suomi-kilvet eikä maatunnusta.
    Olin parkissa (rouva meni läheiseen hotelliin kysymään majoitusta) illasta pimeän aikaan erään kerrostalon edustalla kohdassa, jossa kilpi näytti parkkipaikkaa siten, että toiset pyörät jalkakäytävän puolella, muitakin autoja oli, mutta muut autot tietysti tyhjiä. Jonkin aikaa siinä olin ja surffailin netissä (jollain siinä kerrostalossa oli suojaamaton wlan...), kun poliisinainen tuli siihen ikkunaan koputtamaan ja hoputteli lähtemään, ei kuulemma saa parkeerata. Yritin tivata, että miksei ja mihinkäs sitten mutta se englannin kielen taito hänellä päättyi siihen.
    Tuli vaan mieleen, että arveli varmaan joksikin vielä epämääräisemmän maan autoksi, kun vanha rotisko (1995 Previa) seisoo siinä ja kuski heiluu kännykän kanssa välillä taaksepäin tiiraillen eikä autossa mitään maatunnuksia. Ja vielä tämmöinen hampparin näköinen kuski.

    Ehkä ne maatunnukset olisi hyvä olla.
    Mutta eipä se sakkoja kirjoittanut, johonkin rappukäytävään näkyi lampsivan enkä minä siitä lähtenyt ennenkuin vaimo tuli takaisin hetken päästä.
     
  6. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Sen verran jatko-offtopickia maatunnuksesta, että useampana vuotena esim. Haapsalun reissuilla katsellut, ettei monessakaan suomijenkissä semmoista ole, ei omassakaan. Koskaan ei ole kyllä kukaan viranomainen asiasta mitään maininnutkaan. Hanskalokerossa on kulkenut mukana viitisen vuotta, jos joskus tulee pakkopaikka sakkojen uhalla kiinnittää.
     
  7. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    1974 on annettu viimeiset mustapohjaiset kilvet autoihin :eek: . 1973 oli siirtymä vuosi mutta joiltain sivukylän konttoreilta annettiin vielä seuravana vuonnakin mustapohjaisia. Se oli sitä aikaa kun herra katsastusinsinööri teki mitä halus ainakin jos ei asiakkaan naama :confused: miellyttänyt.
    Moottoripyörillä oli eri ajankohdat. Mullakin oli (ostin 1979) 1974 mallin honda cb 350 ja todellakin potutti ne mustapohjaiset kilvet. Oli niin saakelin vanhan oloinen mustilla kilvillä. Noita eurokilpiä :eek: ei onnex oo pakko ottaa meikäläisen autoihin (UAZ:iin antoivat ne nyky pikkukilvet kun sanoin etten huoli eurokilpiä) ja kyllä 1978 Vaniin tilataan "oikean aikakauden" kilvet kunhan vaan kerkiääs leimalle.
     
  8. mopar72

    mopar72 Gearhead

    Joo sen ymmärrän että 1974 peräkylillä on voinut saada vielä mustapohjasia mutta nyt jos meet kyseleen vuonna 1972 uudempiin mustia niin väittävät että ei mahdollista??
    Useassa paikassa näin sanovat, milläs perustelen -73 mustat??
     
  9. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    mistäs sitten tietää, minkä väriset kilvet on vm 73 autossa olleet alkujaan?
     
  10. MJF

    MJF Double Gearhead

    Trafilta. Valkopohjaiset on kaiketi ollut pääasiassa N alkuisia. Omassa 65 Valiantissa on valkoinen NH kilpi. En halunnut alkuperäistä mustana, tuo sopii paremmin kokonaisuuteen. Eurokilvet ei sovi omaan silmään mitenkään, ei edes käyttöautoissa. Pitäiskin käydä tilaan vaimon -03 Passattiinkin uudet kilvet ilman euroa...
     
  11. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Tähän olisin laittanut miinusta, jos täällä pystyisi.:confused:
    Mulla on kilvet lähtenyt vaihtoon samantien, jos eurokilpiä on ollut.
     
  12. MudMax

    MudMax Gearhead

    Jos kuusi merkkiä tai ensimmäinen kirjain on N niin valkoiset, muussa tapauksessa mustat.
     
  13. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    niin että mulla on nyt vääränväriset kilvet, kun on vm 73, eka kirjain on A ja 5merkkiä?

    siis valkoiset nyt..

    toki ei toi ole lähelläkään museautoa, että ei sellain väliä. mutta jos ne on mustat joskus olleet niin sais olla nytkin.

    edit: näin muuten tänään dx-corollan mustilla kilvillä. tyhmältä se kyllä näyttää. museauto missä "kaikki muu" orggista ja oikealta aikakaudelta - paitsi kilvet... jotain väärää tossa kyllä on.
     
    Muokattu: 7.9.2016
    Peeaa tykkää tästä.
  14. signet

    signet Gearhead

    Ei muuten mennyt.Museorekisteröinti on ollut olemassa paljon ennen MR-kilpiä.Ja niitä ei ole koskaan ollut pakko ottaa,aina on saanut pitää omat kilvet,jos ne on ollut olemassa ja voimassa.
     
    Pinto tykkää tästä.
  15. spinout

    spinout Gearhead

    Joskus 90-luvulla jaettiin lyhyitä valkoisia kilpiä tyyliin AA-, AB-, KA-, OA-, TA-, SB-. Normaalit J- ja N-alkuiset olivat paljon yleisempiä, joita jaettiin samoihin aikoihin.

    Pitkät mustat ja varsinkin liian uudessa näyttää lähinnä ulkomaalaisilta kilviltä, koska sellaisia ei aikoinaan ollut ja lyhyet mustat liian tuoreessa autossa näyttää lähinnä siltä, kuin ne olisi pöllitty jostain vanhasta autosta kilvettömään autoon.
     
    Muokattu: 7.9.2016
    isoatlas ja Peeaa tykkäävät tästä.
  16. MudMax

    MudMax Gearhead

    Joo, ja kun Helsingissä -68 loppui B-kilvet kilpisarjaan BZZ, aloitettiin jakamaan vapaana olevia kilpiä AA:sta lähtien. Eli A-laput seiskakolmosessa voivat olla 70- tai 90-luvulta.
     
  17. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Ok no sitten mäkin oon ollu torvi :D ei sillä että olisin koskaan omistanu museoautoa, mutta olen ollut siinä uskossa että ennen ne mr-kilvet tuli automaattisesti
     
  18. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead


    70luvulta ne on, oli eurokilvet kun auton ostin, mutta hankin rekisteritiedot ja alkuperäinen kilpi on ollut a:lla alkava, mutta kun ei siinä väriä lukenut ja minäkin luulin että kaikki jälkeen 72:rekisteröidyt ovat olleet valkoisilla kilvillä niin sellaiset hainkin
     
  19. Marklin

    Marklin Double Gearhead

  20. AnHie65

    AnHie65 2nd gear

    [​IMG]

    [​IMG]

    Siitäpä lisää soppaan aineksia. Nykyinen väri siis tuo musta...

    AH
     

Kerro tästä muillekin!