Pian mahdotonta saada lyhyitä kilpiä tuontiautoon?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja chevystw, 13.7.2008.

  1. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Niin eikös Trafissa ollut äskettäin joku tietojärjestelmän uusimisprojekti, missä aikataulut ja budjetit normaaliin tapaan ylittyivät moninkertaisesti. Jotain taisi jäädä uudesta systeemistä pois.
     
  2. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Mites kun mulla on varaosa-autona 5-merkkinen kilpi niin onko se mahdollista joskus siirtää toiseen autoon?
     
  3. M

    M Gearhead

    On se mahdollista. Maksaa tosin sen 900 euroa, koska menee erityiskilveksi.
     
  4. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Ei sen pitäs mennä erityiskilveksi kun se on jo olemassa. Mä just tämmösen jutunkans olen touhunnu kun haluaisin toisesta laitteesta kilven niin riittää että kilpien omistaja tekee luovutuksen jolla ne saa takas vapaille markkinoille.
     
  5. M

    M Gearhead

    Kokeilepas. Sä haluat juuri tietyn tunnuksen eli ihan sama asia jos haluaisit kilven TAX-1. Tai jos se TAX-1 on jo olemassa ja haluat sen. 900 e kiitos. Näin se kekkoslovakiassa toimii.
     
  6. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Mulla on just tommoset 5-merkkiset C-sarjaiset, vuodelta 2014. Ja samaten tuolloin Trafiin soittelemalla sain tietooni potentiaalisia asemia, joilla noita 5-merkkisiä kilpiä voisi olla. Ilmeisesti tuolloin ainakin näkivät mille asemille niitä on lähetetty, mutta ei ole mitään reaaliaikaista systeemiä, mistä näkisi, mitä asemilla on jäljillä. Tämä taas selvisi asemille soittamalla.

    Rekisteröintikatsastuksessa en edes tajunnut erikseen kinuta katsuria mittailemaan rekisterikilven tilaa, kun en tuolloin vielä ollut tietoinen että näitä pikkukilpiä, tyyppiä 30, ei periaatteessa saa ihan noin vain. Mutta mulla katsuri oli sen verran mukava jamppa, että siinä papereita ojentaessaan vielä nykäisi ne takaisin ja kirjoitti käsin, että "tarvii pienet kilvet" ja konttorin leima päälle varmistukseksi.

    Osaako joku muuten sanoa, miksi nämä pienet, tyypin 30, kilvet on jollain ihme Trafin "valvontalistalla", ettei niitä myönnetä liian löyhin perustein? Jos se kerran on virallinen kilpi, niin onko sillä jotain tuon taivaallista merkitystä, vaikka joku haluaisi sellaisen puhtaasti esteettisin perustein?

    -JJ-
     
  7. BBC

    BBC Guest

    Miksihän uusiin tai uudehkoihin autoihin pitää yleensä jonkun saada 5merkkiset lyhyet kilvet? Uudempiin käy hyvin 6merkkiset pienemmillä merkeillä olevat 5merkkisen mittaiset kilvet.
    Minulla on 2005 käyttömustangissa 6merkkiset lyhyet kilvet ja hyvin sopii.

    Jokainen vähänkin maalaisjärkeä käyttävä jättää ne 5merkkiset lyhyet kilvet vanhempien autojen omistajien käytettäväksi.

    Aulis
     
    mopar72 tykkää tästä.
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Perkele jos siitä on haittaa jollekkin niin sehän pitää vaikka maksaa, ettei joku muu saa niitä lyhyitä kilpiä

    Se on se suomalainen kateus, kantava voima jonka avulla selviää synkästä kaamoksesta, kunhan jaksaa aatella, et jollain menee huonommin tai ainakin vois mennä huonommin
     
  9. urho3

    urho3 Gearhead

    Ei kai se nyt kateus voi joka asiaan se syy? Ihme ajattelua minun mielestä.
     
  10. M

    M Gearhead

    Kun Suomen Sosialistisen Neuvostotasavallan virkamies keksii säännön, niin siten asian on oltava. Virkamiesten mielivaltaa. Eihän se nyt käy päinsä että vain sen takia että näyttää paremmalta. Hölmöltähän se pikkukilpi näyttäisi virkamiehen tusina-Toyotassa, niin ei nyt muillekaan suoda esteettisyyden iloa. Että kyllä se kateus vaan jyllää...
     
  11. paja1

    paja1 Double Gearhead

    olet oikeassa. tässä mun tapauksessa sitä 900 ei tarvis maksaa koska haluamani kilpi on jo joskus ollut siinä autossa mihin sitä halajan. ja siihen riittäis ihan se luovutus jos vain kilven nykyinen omistaja siitä luopuisi :(
     
  12. Turnn

    Turnn Gearhead

    Hain viime viikolla kilvet tuontiautoon.Kun halusin lyhyet kilvet niin kuulemma ainut mahollisuus oli ne "minit" 6 merkkiset. Mikseiköhän niitä neliskanttisia saa kun toisen?
     
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Eilen tuli vastaan mazda jossa on etukilven takia annettu 3+2 ja näitä on tälläkin kylällä ainakin 3 ja kaikissa se 3+2 yhessä toisessa tosin saattaa olla jopa 2+3

    Miksi hemmetissä niihin pitää jakaa 3+2 kilpiä eikä laittaa sellaista muovi läpyskää kilvenalle kuten alfoissa


    Vaan kuka kykenee kertomaan syyn siihen, että alfaan ei saa alkuperäiselle paikalle sopivaa 3+2 kilpeä, mutta vastaavan vuosimallin mazdaan saa

    Siinä ole mikään muu takana kuin se, että mazda on normaali kottero ja alfa statusajoneuvo joka maksaa vielä olevinaan enemmän kuin se mazda
     
  14. belair54

    belair54 Gearhead

    Onko tietoa löytyykö Uudenmaan alueella mistään konttorista 5 merkkisiä kilpiä enään?
     
  15. belair54

    belair54 Gearhead

    Kyllä näitä näköjään vielä löytyy.
     
  16. juhapih

    juhapih Double Gearhead

  17. pptalo

    pptalo Gearhead

    Aika hiljasta tässä messussa.
    Onko leluauton kilvet ainoa vaihtoehto?
    Kukaan saanut 4 tai 5 merkkisiä lähiaikoina?
     
  18. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Varkaudessa A-katsastuksella ainakin näkyy olevan parikin nipullista 5-merkkisiä (3+2.) CT-alkuista jostain syystä nimenomaan etsivät minulle annettavaksi, mutta jos oikein näin, niin toisessa oli CXI-kirjaimilla, jos sellainen tuntuu enemmän omalta.:p
     
    rane58 tykkää tästä.
  19. JJ

    JJ Gearhead

    Mahtaako olla tietoa löytyykö kaakon alueen konttoreilta lyhyitä kilpiä?
     
  20. Hai

    Hai Double Gearhead

    Vastailin tuonne toiseen kilpiketjuun tällaista. Ei kaakosta, mutta voihan sen joku kaveri hoitaa valtakirjalla. Näin tehtiin kaverin auton osalta.

    Paljastuksia maakunnasta

    Toi A-katsastuksen systeemi on ihan bebasta, kun ei voi soitella suoraan haluamalleen konttorille, vaan on vain se valtakunnallinen numero.

    No kävinpä tänään 11.07.2018 Viitasaaren A-katsastuksella kyselemässä, niin sieltähän löytyy 5-merkin kilpiä!!!
    CRZ-62 - CRZ-78 sarja, vanhana lyhyenä valkoisena. Jaetaan järjestyksessä. Virkailija sanoi kyllä, että voi ehkä uskaltaa myös isosta päästä, mutta välistä ei antanut. On tullut kuulemma Trafilta huutia välistä vetämisestä.
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!