Kromaukseen kamoja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja BBC, 5.10.2016.

  1. BBC

    BBC Guest

    Onko tarvetta kromauttaa osia.
    Lähden n. 1kk päästä viemään Ruotsiin kromattavaksi omia romppeita.

    Olen teettänyt siellä jotain sinkkipainevaluosien jne kromausta ja on käsittämätön jälki ja pohjatöiden laatu, kun yhdetkin Jaguar kehykset lähetin semmoisina "kraaterisina". Toimii, kun äijät osaa.
    Hintaesimerkkinä pohjatöineen 65 jaguar takavalot = 300e. Jälki erittäin hyvä.
    Jos tekee itse pohjatyöt halvempaa, mutta itse en ainakaan onnistunut sinkkipainevalu huokosia juottamaan millään (tina, messinki, hopea), joten panin pakettiin kohti ruotsia.

    Jos tarvetta niin osia voi toimittaa minulle SJK .

    Sähköposti: auliz@kotinet.com
     
  2. PLATERS

    PLATERS 1st gear

    Uskoisin että Loimaan Kromaus pystyy samaan,hinnat kannattaa tietty tarkastaa.
     
  3. BBC

    BBC Guest

    Niin määki uskoin että naapurin ulla on neitsyt,....

    Katselin tuossa viimeviikolla Loimaan kromauksen jälkeä ja voi hyvät pojat.
    Ei kromaamo saa päästää läpi tavaraa jos on kellertäviä paikkoja tai jos ei ole tehty pohjia joka paikasta. Pultin reikien ympärystät oli röpelöiset,..... Kromaamolla pitää olla sen verran selkärankaa ettei tee asiakkaiden omille pohjatöille jos laatu ei ole hyvä. Soitto asiakkaalle että emme tee , jos et maksa extraa ja me teemme pohjat uusiksi. Sääli sitäkin HD miestä joka nyt niputtaa pyörää. Laatu oli kuin Petroskoin tuolla puolella.

    Minulla menee vielä pari 12h päivää ja omat tavarat on valmiit lähtemään.
    Deadline ensiviikko KE 26.10.
     
    mäkihyppääjä ja PLATERS tykkäävät tästä.
  4. PLATERS

    PLATERS 1st gear

    Loimaan kromaus ainakin mainostaa kovin laatua mm. Facbookissa,käykää katsomassa,itsellä ei kokemusta firmasta.
     
  5. CTD

    CTD 1st gear

    Omat kokemukset Loimaan Kromauksesta hyviä. Jos löytyy huomauttamista niin tekevät kyllä uusiksi takuuseen.
     
  6. BBC

    BBC Guest

    Sitten sinne vain.
    Pohjatyöt ratkaisee. Se että onko hitsattu hyvin puskuri, oikaisut, hionnat, täyttämiset, kupari, hionta jne.

    Viekääs joku rokonarvelle menneitä sinkkipainevaluosia. Esim. valojen kehyksiä, oven kahvoja. Jos ne tehdään hyvin niin, mikä ettei.
     
  7. 401

    401 2nd gear

    Eipä nuo näkyny kaverille onnistuneen sielläkään ruotsissa valonkehykset.lähempää saa saman pettymyksen.
     
    PLATERS tykkää tästä.
  8. PLATERS

    PLATERS 1st gear

    Loimaan Kromaus mainostaa noita pohjatöitä,mitkä on ensiarvoisen tärkeitä lopputuloksen kannalta,käsittääkseni tämä firma on todella tarkka laadusta.Kokemusta ei ole,mutta yleensäkin ihmettelen miten joku pintakäsittelijä päästää ulos huonoa laatua,tiedän että tätä tapahtuu,joskus on kyse siitä että pohjat on huonot ja asiakas haluaa vain kromin päälle ja lopputulos kaatuu pintakäsittelijän niskaan.Pintakäsittelijän ei pitäisi koskaan päästää tavaraa ulos jos se on huonoa.Tyypillinen tapaus on kun asiakas tuo naarmuisia ja pistesyöpymiä täynnä olevaa tavaraa kromaukseen ja ohjeistaa kromajaa laittamaan tavaraa vähän paksummalti :) Selitä sinä sitten ettei se paksu kerros mitään peitä :)
     
  9. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kävin eilen katsomassa Facebookissa "loistavan" firman kromauksia. Enpä ole moista kuraa aiemmin nähnyt. Paskan laadun lisäksi osa kamoista oli pilattu käyttökelvottomiksi. Kyseessä harvinainen auto, johon uusien osien metsästäminen tulee olemaan erittäin vaikeaa.
     
    Muokattu: 23.10.2016
  10. BBC

    BBC Guest

    Missä firmassa on 401:n kaveri kromauttanut Ruotsissa ?
    Minä käytän Borlängessä ja laatu on erittäin hyvä.

    Nyt toki teen itse pohjat, kun on vehkeet ja isoja osia, joten rahallisestikin säästyy.
    600karkeuteen asti hion ja kiilloitus päälle.

    Pepe, missä oli kromattu nuo mistä kirjoitit?
    Minusta on hyvä tietää ihmisten missä ja miten tehty. Sen verran tyyristä hommaa kuitenkin on.

    A
     
  11. B 49

    B 49 Gearhead

    Taitaa PLATERS ainakin olla Loimaalta päin kotoisin.
     
  12. PLATERS

    PLATERS 1st gear

    En ole :) ei ole myöskään mitään sidoksia tuohon firmaan,kaikki perustuu kuulopuheisiin.
    Kiinostaisi tietää mikä tuo "loistava" firma on,ja missä sitä jälkeä pääsee ihailemaan Facessa?
     
  13. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

    Sanonpa minäkin mielipiteeni...
    Loimaan Kromaukselle kiitoksia hyvästä työstä. Vittumaisen malliset painevalu- takavalojen kehykset.
    Työ ei ollut ilmainen, eikä pidäkään olla, mutta pinnan laatuun nähden olen todella tyytyväinen.

    Ja Kromteknik / ylistetty Ruåtsi... :
    Originaali puskurit -70 luvun alun GM- autoon.
    Pinnan laatu oikeinkin hyvä, mutta jostain syystä siihen paksuun teräkseen on syntynyt ihmeellistä "aaltoilua", joka on toki voinut olla jo uudesta lähtien kun se palikka on prässistä tippunut lattialle, mutta kiiltävästä pinnasta erottuu paikoitellen turhankin hyvin, joten huonommalla pinnoituksella moiset muotovirheet eivät tulisi esiin...
    Sama firma ja saman auton etuvalojen kehykset, painevalua ja laatu reilusti kehnompi kuin loimaalla verrattuna takavalojen palikoihin.

    Laatuvaihtelua on firmassa kuin firmassa ja joka alalla. Tässä vain omia kokemuksia.

    t. Ripa
     
  14. BBC

    BBC Guest

    No mutta hyvä homma, jos Loimaalla on hyvä laatu.

    Minä käytän Dala Krom , borlänge .
    Eipä ole ollut moitetta ja tekevät pohjatyötkin aina. Mikään ei ole ilmaista, ei Dala Krom eikä Eskilstunan firma jne. mutta sitten ei pidä kromauttaa jos ei pysty.

    Platters; kuulopuheet on se mihin kannattaa luottaa !!!

    Mulle tullut 3 hlöltä sähköpostia kun on jäänyt virheitä Loimaalla, tosin en mää usko mitään kun nekin voi olla näitä samoja kuulopuheita.

    Aulis
     
  15. PLATERS

    PLATERS 1st gear

    En minä mihinkään kuulopuheisiin luota,kunhan olen kuullut :)
     
  16. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Mulla oli 3 - 54 Chevyn puskurin osaa Loimaalla kromauksessa. Jokaisessa oli pientä sanottavaa mutta kun auto muutenkaan oli 100%:n niin laiskuuttani ja kun ajokausi painoi päälle annoin olla enkä vienyt takaisin. Mutta jos johonkin viimeisen päälle näyttelykampeen kromausta tarvitsen niin katson kyllä toisia vaihtoehtoja. Samassa erässä ollut kaverin 30-luvun Chevyn maski taas oli oikein hyvä. Erään kaverin avo Challen sinkkivaluosat oli onnistuttu turamaan oikein kunnolla. Eli vaihtelevaa laatua tuntuu syntyvän
     
  17. PLATERS

    PLATERS 1st gear

    Tuo sinkkipainevaluosien kromaus on aina vähän tuurikauppaa,homma pitää osata,silti tahtoo tulla yllätyksiä.
     
  18. BBC

    BBC Guest

    Saa nähdä meneekö vituiksi, kun itse tein pohjat.

    Hyvä palvelu. Soitin pojille dala krom och metalsliperiin ja panin mailina kuvat.
    kysyin voiko saada osat kuukaudessa, kun tulen ruotsiin käymään eräässä tapahtumassa Tukholmassa. Sanoi että hyvin saa ja tuovat ilmaiseksi tavarat Tukholmaan.
    Kyllä lähtee.

    Juuri siivottu, maalattu ja pesty talli on kuin pommin jäljiltä. Kannattaa itse tehdä pohjat.
    nuo osat otti aikaa n. 24tuntia, Mirkan laikkoja meni ehkä 50kpl (80, 240, 320, 500).
    Vähän vahaa, nauhahiomakoneessa ei juuri nauhat kulu näissä hommissa (80, 240, 400 superfine). niin ja pari rälläkän laikkaa meni. Vaikuttaa perhanasti hintaan jos pohjat tekee itse., tosin en ole kysynyt hintaa, maksaa mitä maksaa.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Valvojamuokkaus: 25.10.2016
  19. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Jos näin käy, niin virheet pitää myöntää eikä lähettää kamoja pokkana asiakkaalle perien täyden hinnan.

    Bengt on tehnyt mulle pohjat ja DalaKrom pinnat. Ei ole ollut yllätyksille sijaa.

    http://www.classicmotor.se/artiklar/artiklar/20100120/reportage-hemma-hos-kromaren

    Puskurit ostan nyt Jenkkilän kromaamosta. Ei kestä pää eikä perse maksaa ruotsalaisten hintaa.
     
    -weikko tykkää tästä.
  20. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Samoja kokemuksia ja tähtitieteelliset hinnat...
     

Kerro tästä muillekin!