Seka(la)ista rakentelua ja konservointia tjn.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja DX, 26.1.2016.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Tuli ihailtua myös mustangia, ei erottanut mistä on maalattu!
     
  2. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    kyllä muuten sitten hyppää silmille auringonvalossa vasta ne kaikki sateenkaarenvärit mitä siinä pinnassa on. eli ei ns. sisätiloissa edes näe millainen se on.

    itse ihailin sitä tarkemmin taas tuolla syyspäättäjäiskruisingissa pari viikkoa sitten.

    ------

    mitäs sulla on tällä hetkellä maalaus projektina? tai onko jotain mielenkiintoista tulossa nyt talven aikana?
     
  3. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    En oo mustakankea livenä nähnyt, mut eilen pärähti uusin amerikan rauta postiluukkuun, ja pakko kiitellä javi64:sta päätöksestä pitää auto 80's lookissa, ja todella korkea hatun nosto (vaikken käytäkään) DX:lle maalipinnan entisöinnille. Ne kylkiputket vielä jostain...;) T: Nostalkia-Valiantti miäs...
     
  4. javi64

    javi64 Gearhead

    Kiitoksia...hieno kuulla että joitain muitakin miellyttää,se on kuitenkin sitä kasaria mitä itsekin elin ja suurimmat kiitokset tosiaan maali/mirra pinnan konservoinnista kuuluu Timpalle joka uskalsi ottaa työn vastaan..
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Se on aivan uskomaton konservointi,ja kiitos että pidit ton kasari lookin mussessa.Vanhan silmässä,ja molemissa näyttää aivan helvetin hienolta!:)10+
     
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    Eniten tässä naurattaa se että monet maalaamot ei MILLÄÄN saa samaa sävyä johonkin metalinhohto mondeoon,vaan sävyero paistaa silmään kuin krapulaiselle auringonvalo.
     
    javi64 tykkää tästä.
  7. starcraft

    starcraft Gearhead

    Mustangia on myös ihailtu keväällä Seinäjoella ja nyt Lahdessa. Erittäin hieno aikakone! Itse oon ruvennut käymään tapahtumissa vasta kun hilemaalaus muoti oli jo ohi ja ehkä juuri sentakia nuo vanhat taidonnäytteet näyttävät niin mahtavan erilaisilta.
     
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    Oli se aikaa 80-90 luku oli hilepintaa ja candyä ja sivuputkia ja perseet ilmassa autoissa.
     
  9. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mites se menikään vanhaan hyvään aikaan perän nostaminen?

    Kun joku jossain puheli, et ois konttorilta perän nostamisesta saanu ohjeen, että akselin päältä ei saa näkyä ja roiskesuojat pitää olla määräyksen mittaiset
     
  10. DX

    DX Double Gearhead

    sit oli sopiva kun perse valui pois penkiltä

    tän päivän rojekti sivuaa harrastetta kun on sentäs ämeriikänlincolni, pikkasen kuppa päässyt purasemaan helmoja, fomocon erinomaisuus tulee esiin tässä, et kotelon alustanpuoleinen puolikas on niin paksua plootua et mahtaako ikinä ruostua pilalle asti.

    herääminen
    [​IMG]

    kurkkimista
    [​IMG]

    enää loput, tuli tehtyä perinteinen totaalihutirööri tulppahitsiä varten
    [​IMG]
     
    LPV ja Herje tykkäävät tästä.
  11. DX

    DX Double Gearhead

    jaahas, päivitellääs välillä tätäkin, myös takahelmoissa oli saumat pikkasen turvoksissa, pitsiäkin havaittavissa, mut ei mitään vakavaa, kaikki vaan uusiks.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    FuryIII '71 ja Herje tykkäävät tästä.
  12. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Hienoa jälkeä tunkin varassa :confused:!
     
  13. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Onpa tosiaan siistiä jälkeä! Osaispa itsekin... :)
     
  14. DX

    DX Double Gearhead

    juu, ei koslan alle oikeen mahdu tekemään ilman tunkkia,
    kai sitä tälleen syysmasiksen aikaan itteltään salaa toivoo että ehtii lykkäämään päänsä jarrulaikan alle ennenku se vajuaa lattiaan asti. :D

    on sielä pukkikin pikkasen tilanteesta riippuen, ilmajousitettu kosla niin pitää säännöllisesti laskea tunkkia alas, että automatiikka osaa nostaa koslan takas ylös.
     
  15. cdi

    cdi Double Gearhead

    No on.........harjoitusta vain. Maajohtoon vaihdoin messinkipään jossa kiristys tapahtuu ruuvilla. Vaikutus oli valtava siinä vaiheessa kun langan alla alkaa olla epäpuhtautta joka on hankalassa paikassa poistettavaksi.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    On pakoputket ja kaikki maalissa... Miten tollaselle suhrarille riittää hommia? :D
     
  17. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Mukava nähdä, että joku tekee peltihommat hyvin näihin uudempiinkin.
    Kaikki mätä reilusti pois ja homma käyntiin puhtaaalta pelliltä.
    Loppupeleissä se ajansäästökin turaamisessa on vähän niin ja näin, kun pellit sulaa rikki pitsiä hitsatessa, lankaa plaa kilo tolkulla ja liika lämpö vetelee pinnat aalloille.
     
    DX tykkää tästä.
  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ite meinannu, et jos lotossa voitan ostan mielusen auton ja hujautan sen poriin

    Ja ei taida olla vaikeeta arvata kuka sen sit tekee ja mirran laskee lopuksi päälle [hymiö]
     
  19. DX

    DX Double Gearhead

    voi kauhistus, kurakin jäi sinne maalin alle :eek:, hyvä kun sanoit, täytyykin värittää ne vielä mattimustilla ja levittää alustamassaa turvavöihin, sitten on hiano :D

    Olen samaa mieltä, joko mennään riman alta ja lätkästään katsastuslappu odottamaan aikoja parempia (näitä välttelen kun ei enää huvita roiskia ruosteen päälle), tai korjataan se alkuperäistä vastaavaksi silleen ettei samasta kohdasta enää tarttis murehtia.
    Semmoset välimallin hommat on pikkasen olevinaan ajanhaaskuuta.

    enemmän tekemisen myötä tullut itsevarmuus palkittee siinäkin, että aika surutta kehtaa laikata tervettäkin pois edestä, kun ei enää tartte miettiä että kuinkas tuonkin mutkan tohon takaisin teen ja kun on ottanut tavaksi tehä ne korjaupalaset ja mitotukset ihan ekana valmiiksi ja sivuun vartoilemaan, niin ei tartte myöhemmin arvailla että mimmones tuo tuosta olikaan.
     
    Muokattu: 31.10.2016
    Karpov tykkää tästä.
  20. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mä oon joskus tehny sillain kun on ollut vallankin terve päällipelti niin leikannut sen paineilmasahalla pois, sit korjannut tauksen ja hitsannut päällipellin takasin, rälläkän laikalla lähtee jo sen verta krouvisti ettei niitä saa oikein enää nätisti hitsattua takas. Ainakaan mun mielestä.

    Timanttista työnjälkee kyllä jälleen kerran, peukku sille.
     
    DX tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!