Museoauton kilvet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja WBBC, 20.8.2016.

  1. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^Mitäs aineksia tuossa on soppaan, mustat saa olipa se museossa tai ei (jos on -72)?
    Vai onko toi museorekisteröimätön -73 käyttöön otettu, johon olisi annettu määräysten vastaisesti mustat laput?
     
  2. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Kuopiossa oli rompepäivien aikaan automuseon pihalla 80-lukuinen pikku mersu (190??) mustilla M alkuisilla kilvillä......ei kyllä silmä sellaiseen helpolla totu...:eek:
     
  3. signet

    signet Gearhead

    Tänään näin orkkis/entisöidyn 144Volvon jossa oli mustat PITKÄT 5merkkiset kilvet.Ei vaan sovi kuvaan.Eli autoon oli tilattu uudet,mustat kilvet,todennäköisesti alkuperäisellä tunnuksella.Kaikki ok,paitsi että kilpiä ei ole tilattu lyhyellä pohjalla,jos se tilataan vahingossa pitkällä pohjalla,se tulee pitkänä,vaikka olis 3-merkkinen.Ja jos haluu ilman ruuvinreikiä,se on kanssa erikseen tilattava.
     
  4. AnHie65

    AnHie65 2nd gear

    No kunhan vaan pohdiskelin kilpivärikeskustelua; jollekin kelpaa tytär, jollekin äitee. Omaan silmään mustat nykykilvet passaa auton väriin. Silloin kun museoon autoa tarkastettiin, niin itse (turhaan?) jännittelin, kun auto oli ensirekisteröity USA:ssa 1973, että saako mustia kilpiä ollenkaan. Mutta toki ymmärsin jossain vaiheessa, että mustat saa _kaikkiin_ museoautoihin. Joka on mielestäni hassua uudemmissa autoissa.

    Ja autohan on vuosimallia -72, valmistettu -71.

    AH
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mustat ehdottomasti mustat

    Mut johkin käyttis vaniin ei mun mielestä mustat sovi
    Aloituksen bemari on sen korimallinen ettei näytä kovin hassulta, kun ei niitä enää jokapäivä vastaan tule
     
  6. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Oma tuli museorekisteröityä, mutta mustien MR-kilpien sijaan valitsin silti mustat viisimerkkiset C-kilvet. Kun auton alla pyörii viispuolavanteet niin säästyy muutama tiukempipipoinen pussihousu ylimääräisiltä sydämentykytyksiltä, jotka kyseiset vanteet yhdistettynä MR-kilpiin voisi aiheuttaa vaikka vanteen onkin 14" ja 50/60-lukujen taitteen henkiset ja eivät olisi käsittääkseni olleet esteenä museorekisteröinnillekään vaikka peltivanteilla ja kapseleilla sen tarkastettavana käytinkin.

    Osassa vanhempia autoja näkee mustia kilpiä, joiden valkoinen kehysreuna on maalattu mustaksi ja pelkät merkit on valkoiset. Mites katsastuskonttorilla näihin modifioituihin mustiin kilpiin suhtaudutaan?
     
  7. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

    Ainakin vuoteen 55 kilvistä puuttui valkoinen reunus ja kirjaimet/numerot oli laihempia.
     
    Heikki tykkää tästä.
  8. pptalo

    pptalo Gearhead

    Valkoinen reunus tuli kilpiin 1960 eli sitä vanhemmissa ei tarvi olla.
     
    Heikki tykkää tästä.
  9. multsi

    multsi 2nd gear

    Mulla menee todennäköisesti n13 Sunny(kori siis 86-91) museokilpiin ensi vuonna ja meinaan todellakin laittaa siihen mustat kilvet.

    Ihan osoittaakseeni, että tollainen vielä eilen liikenteessä näkynyt nissanikin on jo mr-iässä, ja niitä pussihousuja vituttaakseni, joiden mielestä tollanen ei ole eikä sen pitäisi ikinä olla museoauto.

    Saman tulen tekemään 87-malliselle Corollalle, jos sen myös mr-rekisteröin.
     
  10. BBC

    BBC Guest

    Onko noissa ompelukoneissa ollut mustapohjaiset kilvet alun perin?

    Ei Michael Jacksonistakaan tullut valkoihoista vaikka kovasti yritti.
     
    Civicci, isoatlas, belair54 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. three hundred

    three hundred Gearhead

    Mulla käyttiksenä tommonen sunny. Reilu 200t. ajettu ja oon toinen omistaja, ja valkopohjaset kilvet. Alkuperänen ja en muumioita sitä.
     
  12. hantta

    hantta Double Gearhead

    Olen tavannut rekkarit, jotka on itse maalattu mustapohjaisiksi valkopohjaisista, siis lyhyet n- alkuiset, ja lisäksi olen nähnyt täysin itsenikkaroidut rekkarit motskarissa, eikä edes mobiilitarkastus puuttunut siihen.
     
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Tutulla on varmaan vieläkin tallessa liikkuvien kirjoittama lupalappunen itsevalmistettuun rekisteri kilpeen ktm;ään sillä kun oli tapana tappaa takakilpi tavalla tai toisella, tuttu katteli mökillä, et taas puuttuu puolet kilvestä ja teki muovisen korvikeen et pääsee kotiin, lahden motarilla olivat sitten lähteneet perään ja liputtaneet tien sivuun, tuttu oli näyttänyt povarista, et tällänne on jäljellä ja loput on jossain heinolan mettissä
    Oli sit motoristiliikkuva kirjoittanut lappusen jossa sallittiin käyttää itsevalmistettua rekisteritunnusta
    Eikä mitään päivämääriä, tosin paikallisen motokerhon jäsen kyseinen moottoripyöräpoliisi kuulemma oli ollut, joten liekkö kokemusta moisesta kilpien tippuilemisesta

    Tapahtuma aikahan oli 90luvun alkua
     
  14. multsi

    multsi 2nd gear

    Niin eihän sunnyssa tietenkään mustia kilpiä ole ollut. Ma-/mr-alkuiset mustat kilvet saa käsittääkseni mihin tahansa museotarkastettuun autoon, vaikka -96 nissaniin 10v päästä.
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Olen minäkin yhdet kilvet maalannut kun ei kiinnostanut sillon maksaa trafille uusista kilvistä.
     
  16. Ford 15M

    Ford 15M 2nd gear

    Menee kyllä ot:ksi mutta 90 -luvun lamavuosilta muistan kotikyliltä Kanta-Hämeestä eräitten spurguveljesten pystylamppumersun, jossa oli polttoöljyä tankissa, pahviset rekisterikilvet ja ässäarpa veromerkkinä. Tätä MB:tä tuskin museotarkastettiin.
     
    signet ja eilhik tykkäävät tästä.
  17. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tuon moottoripyörän rekkarin itseteko johtui siitä, että omistaja oli saanut mobiiiliDaxiin orkkiskilven, mutta nelikanttisena. Kaveri näki kovasti vaivaa, kun nikkaroi kilven itse, leikkaamalla joka kirjaimen ja numeron pellistä, liimaamalla suoran pellin päälle, kittaus ja maalaus, ja lopputuloksena alkuperäisen näköinen v. 72 kilpi.
     
  18. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    Kävin kysyy tohon omaan 73:een mustia kilpiä konttorilta, kuulemma trafilta selviää onko olleet mustat alkujaan. Lupasivat selvittää.
    On tosiaan tammikuussa 73 laitettu kilpiin, jos siitä syystä on tavallaan vielä 72:n kilpi? AJA-XX

    Mulle on sinällään sama onko mustat vaiko valkoiset, mutta kun on alkuperäinen tunnuskin niin olisi kiva kun olisi oikean värinenkin.
     
  19. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    tänään tuli tieto että mustat ovat olleetkin, eli sellaiset tulee :)
     
    cdv70 tykkää tästä.
  20. westfalia

    westfalia 3rd gear

    Onkos tämä auto sininen Fury, GWS:n entinen...? Jos on, niin siinä oli ne alkuperäiset mustat kilvet vielä 90-luvulla.
     

Kerro tästä muillekin!