Italialainen juttu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja mlymi1, 24.11.2016.

  1. mlymi1

    mlymi1 1st gear

    Nyt on kuulkaa paha tilanne. Kävi niin, että Chevystä hajosi edestä kuskin puolelta jarrulevy ja satula. Näitä tietysti sattuu, ei siinä mitään. Mutta. Asiasta haastavan tekee se, että Chevy on tällä hetkellä Italiassa. Oltiin siis ajelemassa vuorella, kun jarruista kuului todella ikävä, suorastaan v**tumainen rusahdus ja eturengas meni lukkoon. Siitä sitten muutaman tupakan jälkeen soittelemaan pajalle. Saatiinkin langanpäähän mekaanikko, joka kuitenkin kieltäytyi keskustelemasta kanssani koska en puhu italiaa. Tässä vaiheessa punainen niskani tummui entisestään ja taisi siinä muutama kirosanakin päästä.
    No, ei auta itku markkinoilla. Sattumalta tiedän, että paikalliset kiinteistövälittäjät usein puhuvat englantia ja ovat palvelualttiita. Niinpä soitinkin yhdelle sellaiselle ja tämä suostuikin soittamaan puolestani korjaamolle. Jonkun ajan kuluttua paikalle saapuikin viiksekäs mekaanikko, joka vei automme mennessään.
    Tässä vaiheessa varmaan kuulostaa onnelliselta lopulta, mutta näin ei suinkaan ole. Tämä mekaanikko joka ei siis puhu englantia nimittäin ei voi tilata autoon puuttuvia osia, koska niitä ei ilmeisesti saa mistään italiankielisestä myymälästä.
    Nyt siis pitäisi sellaiset saada tilattua, mutta itselläni ei tietenkään ole tietoa millaiset ne ovat. Auto on siis Chevy Blazer LT 4.3 vm.2001 ja tarvetta on eteen kuskin puolen jarrulevyille, satuloille ja paloille. Varmaan kannattaa vaihtaa molemmille puolille ainkin nuo palat. Olisin ihan siis tosi kiitollinen, jos joku joka tietää, voisi kertoa millaiset ne ovat ja mistä sellaiset kannattaa tilata.
    Kiittäen, M
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Pahemmastakin on selvitty. Tuokin järjestyy. Sun automalliin näyttää olevan ainakin neli ja takavetoisen jarrut erikseen ja jarrusatuloita on montaa valmistetta.

    Siispä mene autosi tykö ja näe ne osat mieluusti yhtä aikaa rockauto.com sivuilta hakien saman näköinen jarrusatula. Levynkin, sen ehjemmän kanssa voisit yrittää tunnistaa sivujen kuvista samanlaisen. Tunnista ne jarrupalatkin kuvan avulla, jos siellä on erilaisia muotoja. Sen jälkeen on valintatehtävä, tilaatko ne osat amerikasta pikana vai vaikkapa Suomesta. Joku kaveri pistää ne täällä pikakuriirin kyytiin ja se on varmaan se nopein tapa jos niitä on täällä hyllyssä. Ne on samana päivänä siellä Italiassa kun panee kuriirille hyvät ohjeet.

    Mä shippasin Italian eteläkärkeen TH200R4 korjaussarjan ja satoja sivuja valokopioita lainaksi saamastani korjausmanuaalista. Siskon Buick porsi Calabriaan askinsa osalta. Joku yleiskorjaamo otti homman. Mut ei siinä vielä kaikki. Korjaamo rikkoi asennuksessa laatikon öljypumpun. Siispä juhannusaattona ajelin Veikkolaan Carmaticiin purkamaan öljypumppua romulaatikosta ja taas kerran Finnairin terminaaliin pikana.
    Kotiin sekin auto tuli ja täällä sitten vaihdettiin pikkuisen parempi vaihteisto Tikkurilan TI-hallissa samaan syssyyn. Tämä kaikki ennen internettiä 90-luvun alussa.
     
    Muokattu: 24.11.2016
  3. mlymi1

    mlymi1 1st gear

    Kiitos neuvoista, Slant Sickness. Osat tilattu Amerikasta ja nyt vähän jännittää tuleeko sopivat.
     

Kerro tästä muillekin!