Lohko- vai letkulämmitin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Akademiks, 24.12.2014.

  1. urho3

    urho3 Gearhead

    Ei kai se lämmittimen laitto tosiaan liity siihen auton arvoon mitenkään. No tietysti jos on halpa auto jää enemmän rahaa lisävarustesiin.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo ei olekaan mutta ite en siihen pystyis. No webaston vielä voi ottaa pois myydessä mutta monk syytää vanhaan arvottomaan vehkeeseen tolkuttomasti rahaa mitä ei pois saa. Käyttöarvoa saisi myös jos ne rahat laittais parempaan. No tähän on monella valmiiksi vastaus että sitten siihen täytyy tehdä samat. Ehkä jos ihan paskan ostaa, muuten on jo aika tuuria.
     
  3. urho3

    urho3 Gearhead

    Ei kaikki ehkä mietikkään mihin rahansa laittaa kun ei kai niitä mukaansa saa,fiilispohjalta ostaa ja laittaa miltä tuntuu.
     
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Oishan se webato iha jees, mutta wanhempi

    Purkasin ja putsasin 80 lukusen ilmawebaston ja olihan se mukavaa kun purkautuu ilman rälläkkää ja saa polttimen "huovankin" vaihdettua

    Mutta 2000 lukusissa kestää poltin 200 tuntia lyhimmillään ja uus maksaa yli 130e, niin ei oikeen nappaa pahemmin keväällä laittaa tonnin pömpeliin 130€ et toimii jos toimii ens syksynä

    Toisaalta naapurista saa ~500€ sellaista jossa on vikadiagnostiikka käynnistyksessä ja kertoo mitä meni pieleen jos ees menee
     
  5. urho3

    urho3 Gearhead

    Laittaa eberin niin ei tarvii rassata polttohuopaa. Mulla on 4 eberiä ajoneuvoissa keskimäärin 12v vanhoja eikä oo vikoja. Ei tule vuotta kohti kalliiksi. Niin ja kaivurissa palopesä vikainen webasto joka ei toimi.
     
  6. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Tossa on se maaginen 12 vuotta sitten

    Syttyhän se 88 valmistettu webastokin ilman mutinoita kunhan vaihto pois palaneen huovan

    Ja saman ikänen eberi sytty, nätisti


    Mutta otappa 2000 vuosimallin webasto tai eberi, niin kumpikaan ei toimi ei mersussa eikä transitissa
    Eikä muuten 2o12 mallisessa ducatossakaan uutena asennettu eberi toiminu 2 vuotta sitten


    Niijja eberi syttyy paremmin, kun kuulemma niissä ei ole mitään palovalvontaa
     
  7. urho3

    urho3 Gearhead

    Hyvä niku. Mulla on 4 eberiä,uutena ostanut omin pikku kätösin. 96,03,03,06 vuonna ja kaikki pelaa niinkuin pitää. Webastoja on läjä tuolla jotka voisi korjata mutta kun en kehtaa laiska olen. Ja kun seuraava eberi sippaa ostan uuden tilalle niin taas mennään. Ja on palovahti eberissäkin tottakai. Kuulemma? Mitä painoarvoa noilla kuulemma jutuilla on?
     
  8. Toope

    Toope 2nd gear

    Uusavuttomien jutttuja nuo toimimattomuudet yleensä on,niin eebereissä kun töpselilömppäreissäkin. Jos osaa käyttää oikein niin esim. eeberi melko pomminvarma,ja valovirtalohko vielä varmenpi. Tänäpäivänä vaan ei immeiset tiedä tekniikasta hevonvittua,kaikki toimii "netistä",ja kun ongelma päällä, niin googletetaan tuhat samanlaista avutonta messiin...Ja haukutaan perimpään helvettiin koko laitos.
     
    Muokattu: 26.11.2016
    Bukero tykkää tästä.
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kyllä noissa lämppäreissä paskaakin on jonkun verran ei ole käyttäjävikoja kaikki. Jonkunaikaa olin webasto eber ardic yms. huollossa töissä ja ne samat paskat siellä aina pyöri, vaikka omistaja vaihtu autossa, silti savuttaa, piiputtaa, ei lähde käymään, sammuu millon sattuu.......

    Ardic oli kaikkein paskin ylivoimasesti.

    Silti suurin osa riippuu siitä sattuuko smaamaan hyvän vai surkeen sieltä tehtaalta.

    Tietysti kaikki voi pistää käyttäjävikojen piikkiin kuten nämä lt volsumiehet pistää. Kaikki kutoset on paskottu huonolla käytöllä "kyllä se on hyvä kone kunhan esilämmittää lohkolämppärillä, antaa käydä 3 min ennen ajoa, ajaa rauhallisesti ekat 15 min, jälkikäyttää 3 minuuttia ajon jälkeen ja ei anna hehkuttaa kuumana"

    Yleensä laitteitten todellinen kestävyys näkyy siinä paljonko ne kestää väärinkäyttöä.
     
  10. Toope

    Toope 2nd gear

    Vois vielä lisätä tuohon asennusvirheet,yleisin taitaa olla pa-pumpun asento,ja seuraavana ranetettu pa-putki,ikävä kyllä hyvästäkin laitoksesta saadaan toimimaton pikujutuilla. Ardicista kyllä samaa mieltä olen.
     
  11. urho3

    urho3 Gearhead

    Se on kyllä huomattu että ei ole omaa kokemusta asiasta monellakaan niin eihän niistä tajuta tuon taivaallista,luetaan netistä juttuja ja kun nähdään se kone niin katotaan ku sika tuulimyllyä. Siihen vielä kuullemma jutut ja kummin kaimat ja teboilin jutut niin ollaan niin asiantuntevia ebereistä ja muista. Kyllä minäkin ostaisin mut ku ne ei toimi pyhätönta viikkoo bla blaa blaa vaikka totuus on että omistaa tuulen huuhtoman perseen siellä vuokra kämpässä. No nyt on avauduttu.
     
  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    2004 uuteen autoon asennuttamani Eberi ei ole huoltoja tarvinnut. Kaiken maailman kaavioista huolimatta VW Polossa on lämppärin vesilinjassa venttiili joka kiinni jäätyään sammuttaa Eberin vikatilaan, Jos muistaa kääntää lämppärin ihan täysille ennen kuin sammuttaa auton, niin sitten ei ole vikakoodi päällä ja autokin on lämmin.

    Tuota vaivaa uutena selvitellessä meinasi alkaa kyllästyttää moinen lämmitin. Ei auttanut merkkihuollossa käynnitkään.
     
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Jollain ahdistaa oikeen rankasti
     
  14. urho3

    urho3 Gearhead

    Mikä ahistaa? Ei täällä ainakaan. Traktorin eberikin lähti laakista tulille vaikka ei oo käytetty koko kesänä,pääsee lumitöihin. Ja kaappi on täynnä ruokaa niin mikäs tässä oloneuvoksena olla. Ja virolaista ryynimakkaraa on 5 pakettia niin voisko ihminen olla onnellisempi?
     
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ei kannata takertua. Motskarifoorumit on jossakin vaiheessa vuotta tosi pahana kun on maassa hanki eikä pääse ...
     
  16. urho3

    urho3 Gearhead

    Siihenkin vaivaan löytyy lääke, rossipyörä piikeillä ja muutama kelkka niin ei ahista. Ne on tietty valintoja.
     
  17. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Ittellä noi "kiinanpaskavehkeet" on heränny , ku niitä on ronkkinu pikku meisselillä. Enkä tarkota muuta ku sokeripalameisseliä.
     
  18. Bukero

    Bukero Gearhead

    Asennusvirheistä pirullisin on jos vedenlämmitin asennetaan liian ylös.
    Ilmavaivat torpedoi hyvänkin laitteen ja saa diagnoosia koodien kautta etsivän hakeutumaan rautakauppaan...(köyttä ja rasvaa)
     
    Muokattu: 27.11.2016
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Se vaan on että 100 euron lämppäristä ei paljoa porua tule verrattuna jos se tonnin eeberi on rikki. Minä kyllä pistäisin 100e letkulämppäriin ja 900 euroa vaikka villatakkiin jos tonni täytyy tuhlata. Saa törkeen komeen takin, tarkenee sen 5min kylmässäkin autossa ja tarkenee myös ulkoilmassa, käyttöikä joku 30 vuotta ja tulee kannustin pitää ittensä hoikkana kun muuten kallis takki menisi haaskuun kun ei mahdu päälle. Voishan sillä 900 eurolla ostaa sisäistä villapaitaa koko rahan edestä.

    Ei kyse ole siitä onko joku köyhä vaan siittä kuinka ne rahat käyttää ja kokeeko saavansa tonnin edestä hyötyä eberistä. Toiset kokee, toiset ei. Sama myös muihin.
     
    Muokattu: 28.11.2016
    Karpov tykkää tästä.
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Just näin. Tolppapaikkaa jos ei ole niin sitten pitää miettiä mitä tekee, lähtee toimiva hyvä auto ilmankin.
     

Kerro tästä muillekin!