1967 camaro

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja timopajala, 27.7.2016.

  1. timopajala

    timopajala Gearhead

    no nyt sain nuo kuvat lopulta näkymään oikein täällä :D
     
  2. timopajala

    timopajala Gearhead

    [​IMG] laturin kiinnikkeen rakennusta, käytän goat builtin tekemää kiinnikettä mallina ja levennän kiinnikkeiden väliä omaan laturiin sopivaksi. Eli tuo keltapassivoitu kiinnike sopii truck laturiin mutta ei camaron laturiin niin tein oman :)
     
  3. timopajala

    timopajala Gearhead

    [​IMG] [​IMG]

    tässä valmis tuote :)
     
    kaierkki tykkää tästä.
  4. timopajala

    timopajala Gearhead

    syylärin kiinnikkeiden rakennus [​IMG] [​IMG]
     
  5. timopajala

    timopajala Gearhead

    tässä mittaristosta kuvaa, keskimittari vielä ostamatta mut alkaa näkeen jo vähän millainen on
    [​IMG]
     
  6. timopajala

    timopajala Gearhead

    Jarrut sopi täysin paikoilleen, joudun tosin hieman pidemmät pultit vaihteleen kun on tuo 15mm spaceri tuolla välissä[​IMG]
    Jarrut c5-c6 corveten ja tuo spindle tehty niin että palikat sopii suoraan paikalleen laakereita myöden, erittäin tukevan oloinen setti ja luulen että pysäytys tehoa on kiitettävästi :D
     
  7. timopajala

    timopajala Gearhead

    17" vanteen kanssa teki tiukkaa että sai mahtuun, 2-3mm jäi tilaa enää

    [​IMG]
     
  8. Herje

    Herje Double Gearhead

    Aika topakat on jarrut. :)
     
  9. timopajala

    timopajala Gearhead

    Kyl luulis noilla jo hiukan pysähtyvän :) taakse tulee Fordin 9" perä 31 rihlaisilla vetareilla ja 11" levyjarruilla
     
    Herje tykkää tästä.
  10. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Täällä kanssa aika samansuuntainen setti kuusseiskan alla.

    Edessä jää muutama milli 17" vanteen puolaan.
    325mm / 12,8" levy

    [​IMG]



    Takana on sitten enempi tilaa.
    18" vanne ja 304mm / 12" levy

    [​IMG]
     
  11. rl

    rl Gearhead

    Olisi kuusysiin kans vaffemmalle perälle tarvetta, tiedätkö jonkun hyvän paikan, josta saisi tilattua Foorrttin perän vetareinee, vai ostitko vain jonkun vanhan ja kunnostit?

    Roope
     
  12. timopajala

    timopajala Gearhead

    toi on ihan rakenneltu perä tuolla ameriikan maalla, sai itte valita osat ja akselit jne. Moser tekee kans melkein millasen vaan haluaa. Vissiin tekevät vanhasta perän hylsystä mutta kaikki osat uutta jne.
     
  13. timopajala

    timopajala Gearhead

    Mulla kans 18" tuumaset takana. Laitoitko säädettävän jarruventtiilin väliin vai pelkästään proportion valvella jarrujen ohjaus etu/taka?
     
  14. timopajala

    timopajala Gearhead

    pelkäsin että ottaa spindle kiinni alatukivarteen mutta jää sinne sentään 13mm väliä

    [​IMG]
     
  15. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Wilwood’s combination proportioning valve

    [​IMG]
     
  16. timopajala

    timopajala Gearhead

    Ok, ostin kans jonkun halppis säätimen varoiks ja laitan sen tuohon taakse lähtevään linjaan kiinni
     
  17. timopajala

    timopajala Gearhead

    alottelin shifterin kepin rakennusta kun en viittiny moista alkaa tilaileen rapakon takaa.

    [​IMG] täytyy kierteet tehdä tuohon päähän vielä että saa nupin kiinni

    [​IMG]

    [​IMG] Vaatii kunnon kiillotuksen lopuks mut ei paha homma ollenkaan, käsityökaluilla pärjäs hienosti ja pylväs poralla
     
  18. timopajala

    timopajala Gearhead

    osaisko joku sanoo mistä sais käsijarru kaapeleiden yhdistys palasen? Että sais vedettyä molempia kaapeleita samaan aikaan? Koitin googlailla mut ei osunu silmiin sellasta ruuvattavaa mallia tai oikeestaan mitään muutakaan. Wilwood tms myy valmiita settejä mut maksaa sen verran et värkkään mieluummin itte :D

    Niin tosiaan taakse tulee wilwoodin 4 mäntäiset jarrut nyt sitten kuitenkin kun ostankin perän täältä suomesta, sattui sopiva eteen ja kohtuullisella hinnalla niin ei voinu sivuuttaa :D
     
  19. Nupa

    Nupa Double Gearhead

  20. timopajala

    timopajala Gearhead

    Tuli ostettua 9" perä ja pitäs siihen hitsailla lehtijousien kiinnikkeet paikalleen, mutta mikäs olis oikea kulma noille? Jossain puhuttiin että 6 astetta ylöspäin yoke ja suoraan jousien kiinnikkeet? Mites tuo kannattas laitella että tulis kerralla oikein?

    jenkki foorumilla joku neuvo että pitäs laittaa u-pulteilla se kiinni ja säätää perä niin että on vastaava kulma kun laatikon kulma mutta alaspäin, siis niin että auto pyörillään jne ja sitten heppiin kiinni ja perä irti ja kunnolla hitsaan kiinni. Onko joku noita hitsaillu tuolla metodilla paikalleen?
     
    Muokattu: 5.12.2016

Kerro tästä muillekin!