Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Nimimerkki

    Nimimerkki 1st gear

    Mulla ainakin muutama Defan piuha sulanut piloille autoon kiinni tulevasta pistokkeesta. 16A nallin takana 2500W sisälämppäri + jonkin kokoinen lokilämppäri. Joskus tuntuu pistokkeessa ihana lämpö kun ottaa auton pois piuhasta.
     
  2. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Niin pitkään pelaa ennenku palaa
     
  3. xterror

    xterror 3rd gear

    Niinhän se on joka laitteessa
     
  4. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Kiitokset Jamantille remontista, nyt kelpaa talvi tulla kun etujordaanikin pysyy kiinni murikassa! On se hieno tunne kun ei tarvii yhdellä vetävällä takarenkaalla yrittää kiipeillä mäkiä ylös.

    Onkohan tuolla perässä mitä loppu kun ei parin kk takainen ölpänvaihto ja lisäainekaan saanu limited slip -lukkoa heräämään eloon. Oisko ihan kuolleena syntyny ajatus laittaa sellainen palalukkotyyppinen ratkaisu sinne, että paikallaan olisi yhtäpuuta ja antaisi periksi kaarteissa, olikos se joku Detroit locker vai mikä kauppanimeltään?
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joo, välillä yllätän itsenikin nopeudella...

    Mutta katsoin sun auton tietoja ja ei siellä takaperässä ole lukkoa ollenkaan... Ei ainakaan tehtaan jäljiltä :odconfused::odconfused:
     
  6. Pertura

    Pertura Gearhead

    Jos lukkoa ei ole, niin sittenhän lipsumisen syy on selvinnyt... Mutta jos taasen kitkalevyt vaan on kuluneet, niin helpoimmalla ja halvimmalla pääsee kun vaihtaa ne levyt, ei se kitkalukko ihan huono taida olla.

    Detroit Locker vaatii kokonaan uuden murikan, eli asennuksesta tulee kertaluokkaa kalliimpi tai aikaavievempi. Avoimeen murikkaan menee esimerkiksi Lock Right suoraan, mä olen öbaut 8? vuoden kokemuksella kovin tyytyväinen Lock Rightiin. Kitkamurikkaan taas ei mene mikään palalukko, eli välityksenshimmaushommiin joutuu kitkalukosta palalukkoon vaihtaessa, laittoi minkä valmistajan lukon tahansa.

    Joten vahva suositus on joko kitkalukon korjaus, tai sitten avoimeen murikkaan Lock Right, kumpi siellä nyt sitten onkaan
     
  7. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Minulla on ollut tuo http://www.powertrax.com/index.php/products/powertrax-no-slip nyt 4-5 vuotta. Pikkasen kutiteltu kone ja päivittäisessä ajossa. Toimii kun junan vessa. Talvella pitää muistaa ettei anna kenkää mutkassa, silloin ollaan poikittain kun lukko lyö kiinni. Oli tosi helppo asentaa, ei varmaan mennyt paria tuntia enempää, vaikka hidas olenkin! =D
     
  8. SB 340

    SB 340 2nd gear

    Mun on pakko laitta tähän kommenttia, ettei kellekään kävis samoin kun mulle.:
    Mulla oli defan lokilämppäri ja sisätilalämmitin 1200W asetuksella. Kaikki kytkennät ja muut oikein tehty ei mitään amisvirityksiä. Sisäsarjalla jne.
    Lämmitettäessä aamulla oli kerennyt olla kii n. 30min kun auto syttyi tuleen... paloi koko kasa.. Vakuutustarkastajan mukaan palo lähti lohkon pistokkeesta. Oli auton keulassa, puskurin yläreunassa. Pistokkeeseen oli päässyt maantiesuolaa loskan mukana, johtaa sähköä jonkin verran, kuumensi pistokkeen ympäristön niin, että muoviosat syttyivät. Sytytti ensi puskurin muovin, sen jälkeen meni konetilaan, sai sieltä polttoainepuolen syttyyn, siitä hyttiin. Sinne sain sammuun... Paloi tosin koko hytti täysin.
    16A sulake, ei ollut edes sulake palanut taulusta, joten ei oikkaria..
    KATSOKAA missä se pistoke sijaitsee!! Ja että se suojaläppä on ehjä eikä päästä paskaa sisään...
    Vakuutus usein korvaa auton, muttei kyllä siihen uhrattuja tunteja ja sen kanssa koettuja raivonpurkauksia (kun joutuu taas korjaan ja repiin pussinnyörejä) tai ilonhetkiä (konnon kuminpoltto onnistui kerrankin ja Esson baarin kantaporukka kattelee kateellisen ärjyvää voimanpesää) tai sitä ihanaa vahingoniloa kun valoista lähtiessä viereisen kaistan lippalakkimiehen Bemmi jääkin kuvajaiseksi taustapeiliin).
    Olkaa varovaisia :(
     
    Saetkae tykkää tästä.
  9. O.J.

    O.J. 3rd gear

    No joo, niin tuo Jamant esiin kaiveli et paskat siellä mitää lukittelevaa materiaalia edes ole. :D ei pitäisi uskoa aina kaikkea mitä ostaessa kuulee... Kun peräölpätkin oon vaihellu imemällä ni ei oo kuoria tullu ees availtua.

    Minkästyyppinen ratkaisu toi Lock Right on, joku keskipakotoiminen? Ei ainakaan hinnalla pilattu ole äkkiseltään katottuna! Jos saisi kolme pyörää vetämään ni sillähän sitä jo pärjäisi :)
     
  10. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Voi perseen perse, osanotot täältä... Ja aikamoista jos ei edes mitään omia ratkaisuja. Itselläkin vielä kaksi pistoketta, toinen Ctekin latuselle ja toinen lämmitykselle... Pitääpä melkein käydä jarrukliinerillä putsaamassa ja WD40sellä voitelemassa noi pistokkeet. :(
     
  11. xterror

    xterror 3rd gear

    Toi on vielä muistissa kun siitä juttelit silloin palaneelle seuraajaa hakiessa, on tullut tavaksi putsailla pistoke sillointällöin.
     
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joku päivä, kun kerkeet poiketa taas, niin näytän ja kerron. Mulla on vastaava Power-Trax -yksikkö Comanchessa takana ja helvetin hyvä lukko... Power-Trax on Lock-Rightin hiljaisempi veli...
     
  13. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Vähän asiaan liittyen; Kellä kokemuksia yksiosaisesta etuvetarista kytkentäholkin tilalle? Hyvään hintaan sarjoja ja käyttökokemusten miinuksia? Plussat jo itelläki mielessä jos sais toimivan nelikon joka kestää jopa päällä :poff: Tämä tietenkin 2gen mallia koskien jossa etuakselin veto katkeava erikseen
     
  14. O.J.

    O.J. 3rd gear

    No hittolainen, joo! Pitää muutenkin katella noita ohjaushilppeitä lähiaikoina.
     
  15. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ja itseasiassa mulla on sulle sopiva Power-Trax -lukkoyksikkö, D70, open carrier, 32spline...
     
  16. Tanelim

    Tanelim 2nd gear

    Muuta miinuksia tule mieleen kuin että kardaani pyörii kokoajan mukana. Ehkä ristikot kuluu nopeampaa. Muuten on kyllä makia kun nelikko on heti päällä kun kepistä vetasee.
     
  17. simu_l

    simu_l Gearhead

    Jos kaikki osat pyörii etupäässä kokoajan niin nostaahan se mm. kulutusta hurjasti ja kaikki osat (ristikot, kardaanin liuku, jne)kuluu joutusammin kun ovat rasituksessa.
    Vähän semmonen niin ja näin ratkaisu, joillekkin ei tulis kuuloonkaan ja toisille ihan sama, riippuu varmaan eniten käytöstä ja ajomääristä.
     
  18. Ck

    Ck Gearhead

    3 koppasessa se pyörii koko ajan eikä noista ny mitenkään erityisen paljon etukardaanin ristikkoja hajoa. Omassa on 370tkm mittarissa ja etukardaanin etummainen on alkuperäinen(plommit paikallaan) ja takimmaiset vaihdettu. Myös kavereiden 2 koppasiin niitä on vaihdettu, ei kestä ikuisesti vaikka pyöriikin niin vähän.
    Etuvetarin ristikot kuluu samaten niinkuin 2 koppasessakin.

    Nurkissa pyörii useampi 2 ja 3 koppanen ja tuntuu kaikille soppa maistuvan varsinkin talvella. Kaippa se vähän voi vaikuttaa kun lisää osia pyörii mutta ei liene suurta merkitystä näissä ecodiesel moottoreissa. Plussana tietysti vähemmän rikkoutuvia osia.
     
  19. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Mulla on tuommonen, eikä kyllä vielä ainakaan oo tullu vastaan ensimmäistäkään negatiivista asiaa tuosta. Kardaani pyörii kokoajan, mutta siinäki on myös plussaa se, että eipä kuulu rutinoita vaikka isommassakin vauhdissa pukkaa nelivedon päälle tai pois.
     
  20. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Mää taas suosittelen Detroit Lockeria, laittaa vaan suosiolla parasta mitä saa, vaikka se kirpaseekin. Mulla oli ens Lock right, mutta parin vuoden jälkeen alkoi ongelmat, alkoi jumitella. "Hampaisiin" oli tullut vain pientä kulumaa, mutta se jo aiheutti sen, ettei enää vapauttanut kunnolla toiseen suuntaan. Nyt on sitte Detroit Lockeri ollut reilun vuoden, en tiiä mihin siitä on, mutta vielä ainakaan ei oo ollut moittimista.
     

Kerro tästä muillekin!