Tuontifirma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Blue-berry, 30.10.2016.

  1. 42olds

    42olds 2nd gear

    Mieluusti olisin hoitanut asian soittamalla, mutta putiikki on auki vain 15:30 saakka. Näin mielestäni saan asian hoidettua helpommin. Välillä sähköpostin pomputtelu voi olla aika työlästä, kun ei saa välttämättä sähköpostiin sisällytettyä kaikkea, mitä vastapuoli haluaa.
     
  2. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    Saletisti ottavat maanantaina yhteyksiä.Porukat aina luulee että 'tahallaan viivytetään'..
    Firma mikä venyttäis laskutusta...aika perverssiä.Ne haluu omansa that's it!

    Asia mitä en tajuu,tullilasku,ilman laskua tavarasta..Josko lasku oli firman muovitaskussa
    tavaran kyljessä?
     
  3. BBC

    BBC Guest

    On siellä ollut kuitit, Elina/Teppo ei tullaa tuulesta temmatulla summalla vaan tekevät aivan lain mukaisesti, koska he ovat siitä vastuussa ja lisenssi lähtee jos tekee väärin ja jää kiinni.

    Tulli, ALV menevät CIF hinnasta,lisäksi tulee pakkaus, purku, kontin siirtomaksuja. Nämä heillä ovat kohtuullisia kun vertaa mitä jotku virmat ottaa vuosaaressa.

    Pane nyt tiedot tänne että missä asiassa ovat kusettaneet, jos kerran sitä epäilystä on ja näin väität. Minulle tuli juuri ennen joulua moottori jenkeistä ja tottahan semmoisen tullaus ja muut kulut on aina ehkä enemmän mitä toivoisi, mutta toivomalla ei näitä hommia voi tehdä.
    Ei ollut kuittia mukana, joten Ellu oli pannut mailia ja pyysi kuitin PDF tiedostona, lasku tuli tullauksen jälkeen ja kun oli maksettu lasku sai tavarat noutaa. Helppoa ja halpaa !
     
  4. 42olds

    42olds 2nd gear

    Tuskimpa he laskutusta tahallaan viivyttelevät. Eihen semmoinen ole minkään firman etu.
    Minulta ei ole laskua kysytty.
    2250 euroa merirahti= n.550 euroa alv
    2000 taalaa auto= n.500 taalaa alv+tulli

    En saa tuosta summasta 1700 euroa.

    Ja nuo kusetuspuheet voivat lopettaa samantien. Tuskin kukaan heitä kusettajiksi on syyttänyt?
     
  5. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    Ja tämä tässä.vaikkapa loppujaisen ratoksi on se formaatti jossa käymme laskun läpi..
    Pliis,
    Eiku taskulaskimet käyttöön,,,,Thanx Aulis,olet,et ekaa kertaa pappia kyytissä..
    Toivotaan että tää nyt selkii,kun joukolla laskeskellaan.
     
  6. TransSami

    TransSami Gearhead

    Tuosta kun ruvetaan ynnäilemään ensinhän sille pitää laskea tullausarvo, about 2250e+1900e ( rahti + auto )=4150e. Tästä kai tulliksi tulee 415e.

    Näiden kokonaissummasta sitten alv 24 ( 4150 + 415 ) = 1095e, jolloin yhteissumma on 415 + 1095 = 1510e. Tuohon päälle sitten käsittelykustannukset ja millä valuuttakurssilla tuo auton hinta onkaan muutettu. Näin se menee meikäläisen oppimäärän mukaan?
     
  7. 42olds

    42olds 2nd gear

    Pitipä ihan kaivaa kolmen viime auton laskut sähköpostin kätköistä:
    Vuonna 2014 12000 taalan auto, tulli+alv 2250 euroa
    Vuonna 2014 7000 taalan auto, tulli+alv 1415 euroa
    Vuonna 2012 2500 taalan auto , tulli+alv 1090 euroa

    Vuoden 2014 laskuissa ei ole lainkaan shippausta laskulla. Eli maksoin ne suoraan Halmarille. 2012 laskussa on shippauslasku 2000 euroa mukana.

    Edelleen olen sitä mieltä, että liikaa tuossa 1700 eurossa on. Odotellaan maanantaihin, jotta pääsen soittelemaan ja kysymään, minkä läpyskän mukaan tullaus on tehty.

    Ei ne valuuttakurssitkaan niin paljoa ole heilahtanut, että tuon 2012 vs tämän päivän eron selittäisi.
     
  8. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Tulli + alv on melko tarkaan 1/3 cif hinnasta joka on auton hinta + rahti yhteenlaskettuna
     
  9. Puuma6

    Puuma6 2nd gear

    Mulle tuli kanssa vähän ennen joulua tavaraa Finn-Us kautta. Olin sähköposti yhteydessä finn-us:n ja ess:n kanssa ja tiesin kokoajan missä tavarat liikkuu. Heti kun tullaus oli hoidettu sain laskun sähköpostiin, kärry auton perään, laskun maksu matkalla ja sitten Hämeenlinnasta tavarat kyytiin. Kaikki sujui vaivattomasti.
     
  10. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Oisko tässä käynyt niin että autot on ollut niin vanhoja että tullut ilman tullia ja maksettu vaan alvit, eikä ilmeisesti ole laskettu merirahtiakaan mukaan kun maksettu suoraan halmarille ? Mikä se tullauskoodi nyt sitten olikaan?

    Ess taisi ottaa joku n. 500€ auton purusta ja käsittelystä suomen päässä.
     
  11. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Dollarin kurssi 2014 alussa 1.36$/1€ ja lopussa 1.24$/1€ eli on ne aika paljon kun nykyään joku 1.06$/1€

    12000$÷1.30=9230€ x 1.24 (alv.24%)= 2215€ eli vaan alv todennäköisesti mennyt ja ei tullia ollenkaan
     
  12. 42olds

    42olds 2nd gear

    Homma selvisi.
    Myyjä oli tehnyt mukaan kauppakirjan (mikä on hyvä asia), mutta oli laittanut siihen alkuperäisen kauppasumman. Sovimme, että otan orkkisvanteet mukaan ja siitä sain sitten alennusta.
    Tämä selitti osan ja toisen osan selitti tulli, joka omalla taalakurssilla käytti kuivana kakkosessa (1,02+). Onneksi noin halvassa autossa tuo taalan kurssi ei kuitenkaan liikaa rankaissut.

    Pisteet Etelä-Suomen sijoitukselle nopeasta vastauksesta, vaikka oli pyhäpäivä. Viestin päätymisestä roskapostiin sanoivat, että en ole ensimmäinen jolle on sattunut niin. Kuulemma heillä on ongelmia viestien kanssa, jossa on liite lähetettäessä gmailiin.
     
  13. Sarkar

    Sarkar Gearhead

    Vieläkö tämä Finn-US -lafka on pystyssä? Tietääkö kukaan? Kysyin varastolle saapuneesta rahdistani toukokuussa sähköpostitse, ja silloin vastattiin, että juu ovat siellä Houstonissa. En tosin saanut pyytämääni rahdinseurannan kirjautumistunnusta, joten en ole voinut itse seurata lähetyksen kulkua. Sittemmin sähköposteihin ei olekaan vastattu, eikä nyt sitten kumpaankaan Texasin puhelinnumeroonkaan, ja voicemail-boksitkin ovat joko täynnä tai "not configured yet". Mitään yhteydenottokeinoja ei siis ole, eikä tunnuksia seurantasysteemiinkään.

    Kalliit osani ovat nyt sitten jossain houstonilaisessa limbossa tai tms astraalitasolla, ja v-käyrä alkaa nousta. Jos joku tietää tästä puljusta ja sen tämänhetkisestä tilanteesta mitään, niin auttakaa ihmeessä miestä mäessä.
     
  14. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Mä kyselin kanssa taas noin kuukauden ajan, että onko tavarat tullut perille, kun ei alkanut kuulua mitään ja tuli sieltä lopulta vastaus useamman yhteydenoton jälkeen. Eli eiköhän se kontti sieltä taas jossain vaiheessa rantaudu Suomeen, mutta en ymmärrä minkä takia toiminnasta pitää antaa näin epämääräinen kuva... Varmaan vaan menee firmalla liian hyvin.
     
  15. budweiser

    budweiser Gearhead

    Toivottavasti kaikki ovat tietoisia että Houstonin terminaali on siirtynyt uuteen osoitteeseen touko- kesäkuun vaihteessa. Vanhaan on siis turha tilata tavaraa.
     
  16. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    Uusi osoite on:

    10077 Wallisville Rd.
    Houston, TX 77013
    Tel. 832 279 1071

    Tavara kuitenkin liikkuu,tänäänkin 3 konttia purussa!

    AZ
     
  17. Sarkar

    Sarkar Gearhead

    Mistä/miten voi nähdä, että jotain tapahtuu?

    Tuonne ne kollit tuli tilattuakin, joskin tuo puhelinnumero menee suoraan vastaajaan, joka on täynnä. Myöskään luvattuja sähköposti-ilmoituksia tavaran saapumisesta ei ole näkynyt, ja Fedexin mukaan ensimmäinen rahtimälli saapui melkein päivälleen 2 kk sitten. Tässä välissä sen olisi siis jo syytä olla pitkällä kohti Suomea, tai oikeastaan Suomessa luvatun 7 viikon toimitusajan puitteissa. Sapettaa vain, kun ei mitenkään ole mahdollista tietää, että missä tavarani ovat. Paatissa, vai varaston nurkassa jossain.

    Noh, ilmeisesti yritys on kuitenkin pystyssä ja jotain tapahtuu, joten ei auta kuin lähetellä maileja ja yrittää soitella, josko jossain kohtaa saisi jonkun kiinni. Kiitoksia kaikille infosta.

    Asiaa sivuten: saa suositella merirahtifirmoja, joissa aspa varmasti toimii ja sieltä vastataankin.
     
  18. Swinger

    Swinger Gearhead

    Export connection & jari hakkarainen. Tullut hänen kautta tavaraa ja autoja monta vuotta eikä koskaan minkäänlaista ongelmaa. Vastaa puhelimeen ja viesteihin, saa kontin trackingiin tarvittavat tiedot.
     
  19. f34

    f34 Double Gearhead

    Kysynnän ja tarjonnan laki. Ei kannata kuormittaa tuota firmaa, jolla ei ole aikaa vastata asiakkaitten kysymyksiin.
     
    mikkis83 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!