Oldsmobile 88/98 jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja SQ, 30.11.2016.

Tags:
  1. karpo29

    karpo29 3rd gear

    Juu, harmi etta se ei ole mun, vaan kayttajan IsoT :D
     
  2. Achti

    Achti Gearhead

    Ois probleemia jarrutehostimen kanssa. Poljin jumittaa ja vaikka mitä ruikkii sisälle ni ei tunnu tepsivän. Vinkkejä otetaan vastaan.
     
  3. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ei palaudu takas ylös niinku kuuluu vai?
     
  4. Achti

    Achti Gearhead

    Joo pohjaan jäi ja kädellä sai vetää takas ylös. Nyt on tehostin pöydällä ja purettuna, jonninverran tuli kaikennäköstä sontaa ja tilpehööriä pihalle. Täytyy koittaa puhdistella ja kasata ja kokeilla jos vaikka auttais.
     
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Nyt kun muistelen niin taisi Starfiressä olla aikanaan sama ominaisuus, siirtyi kyllä ratkaisemattomana seuraavalle omistajalle. Ajon jälkeen kun pysäytti niin ehti ulos katsomaan omia jarruvaloja, sammuivat kyllä kohta. Jarrut ei kyllä havaittavasti laahanneet.
     
  6. Achti

    Achti Gearhead

    Tuossa ei olis ollu puhettakaan että olis voinu ajaa, mikäli olis jarrut toimineet.

    Mutta vian syyksi ilmeni turvonnut stefa. Pientä säätöä ja herkistelyä sit takas nippuun, kas se toimii!

    Jarrujen ilmauksen jälkeen aika bueno!

    Viel hiukan remmejä, saa muuten kertoa, jos tiedätte oikeat mitat remmeille.

    Seuraavaks sähköjen kimppuun...
     
    rane58 tykkää tästä.
  7. Achti

    Achti Gearhead

    Kaveri pyöritteli hiukan sulakerasiaa, päällepäin siitä näkikin että on aika ruosteessa osa.
    Noh, radio rupes kohiseen ja valotkin osa toimiin, kuitenkin osa sulakkeiden "kynsistä" irtoili kun niin ruosteesa. Perskele, pitää ottaa motikka irti ja koittaa entrata joku päivä. Onko kukaan tehnyt ite niitä jalkoja sulakkeille, miten ne on siellä kiinnitettynä? Meen nyt tästä seuraavaks hiukan pällisteleen lisää sitä sulakerasiaa. Uuttahan tuohon nyt ei tietysti mistään saa.
     
  8. Iso T

    Iso T Gearhead

    rane58 tykkää tästä.
  9. Achti

    Achti Gearhead

    Lasisulakkeilla juu, jos tuohon voi niitä sulakkeiden jalkoja tai mitä terminaaleja nyt ovatkaan vaihtaa, niin sehän olis aika nussakka temppu vs siihen että koittais samanlaista rasiaa ettiä.
     
  10. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Ei kukaan tartteis 64 jetstarin pyöränkaarenlistoja?
    Tosin en oo 100 varma et ovatko juuri jetstarista ja 1964:sesta.
    Etukaaret sopivat kyllä omaan 64 farmariini mut takakaaret ovat liian lyhyet.
    Mutta farmarissa on kyllä takakaaret eri kuin sedanissa tai coupessa.
    Ostin noi jenkeistä kun en tiennyt et farmarissa on takakaaret erillaiset kun muissa

    Voi olla et sopii myös 63

    P.S. jetstarissa on leveämpi lista kuin perus 88 mut ne sopivat kyllä keskenään.

    Vaihdossa voin ottaa. Tai ostaa 1963 sedan tai coupe 88 ehjän takapuskuri
     
  11. Dereka

    Dereka 1st gear

    http://www.ajoneuvotiedot.fi/oldsmobile Tuolta kun katsoo 2014 vuoden tietoja niin ihan kamalasti näiden mallien edustajia ei Suomesta löydy, tuskin muutamassa vuodessa on niin kamalasti tullu lisääkään.. Mutta mielenkiintoista tilastoa, jos kiinnostaa.. :eek:
     
  12. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    ^
    Olikos niin, että tuossa taulukossa näkyy ne laitteet, jotka ovat tuolloin olleet liikennekäytössä ?
    Mulla on jonkinasteinen muistikuva, että tästä tiedostosta olisi joskus aikaisemminkin ollut täällä keskustelua ja missään tapauksessa tuossa eivät kaikki Suomen Oldsit ole mukana.
    Mutta siinä oot oikeassa, ettei noita tosiaankaan liikaa maassamme ole, kuten ei tietysti mitään muutakaan mallia Oldseja.
     
    rane58 tykkää tästä.
  13. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Tota olds listaa kun katsoin niin sen mukaan ois 4kpl 88 farmareita?
    Oman 64 lisäksi tiedän valkoisen 63
    Mut mitäs noi 2 muuta sit ovat? Tietäkö kukaan enempää?
     
  14. Nailhead

    Nailhead 3rd gear

    Eikös se valkonen viisysi ole kanssa 88? Ainoa on suomessa ko vuosimallia.Hieno laite.
     
  15. esmi

    esmi Gearhead

    En ainakaan omaa "79 Delta 88:a tosta listasta tunnistanut ja se on ollu mulla jo yli 5-vuotta!
     
  16. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Siis tämä:
    [​IMG]
    [​IMG]

    5 D Dynamic 88 Fiesta.
     
    rane58 ja esmi tykkäävät tästä.
  17. Nailhead

    Nailhead 3rd gear

    Joo,sama kioski.
     
  18. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Joo muistankin tuo 59 farmarin. Oiskohan ollut jossakin GM-cruisersin kesäkarkelossa???
     
  19. Nailhead

    Nailhead 3rd gear

    Jep.Klubin julkaisussa oli joskus juttukin tuosta autosta.
     
  20. Dereka

    Dereka 1st gear

    Juu, mielestäni tuolla jossain toisaalla ketjussa oli mainintaa, että listattuna vain liikennekäytössä olevat. Mutta tietty jotain suuntaa antaa määristä, jos katsoo vaikka muiden merkkien määriä tuosta listauksesta niin onhan Oldsi melko vähän edustettuna :)
     

Kerro tästä muillekin!