Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Ei nettiautosta, mutta komia 4-speed Coronetti foorumin myyntipalstalla. Jännä nähdä saisko ton jo joku ostettua Suomeen, kun ite olin ostamassa autoa toissa syksynä, mutta auto menikin yllättäen just sinä päivänä kaupaksi, kun välittäjän piti mennä tsekkaamaan auto/tekemään kaupat. Sitä edelliselläkin myyntikerralla oli Suomesta ollut joku kiinnostunut, mutta ohi meni silloinkin. Olis ollut hyvä sijoitus, kun hinta on yli kaksinkertaistunut jo noinkin lyhyessä ajassa...
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pitää tähän tarttua. Mulle katsuri sanonut ja olen itse monesti todennut että jos auton katsastaa virallisen leima-ajan ulkopuolella niin kuukauden ajoaikaa ei tule. Tottakai tulee lappu missä kuukausi aikaa laittaa rempat kuntoon tai joudut vallan katsastamaan uusiksi mutta sillä lapulla ei saa ajaa liikenteessä kuukautta.

    Luulen olevani oikeassa jos asia ei ole just muuttunut :D

    Toihan mahdollistais kaikenmaailman kikkailuakin.
     
  3. jariha

    jariha Double Gearhead

    juurikin näin mullekkin on asia annettu ymmärtää, saa kuukauden korjuuaikaa ei ajoaikaa jos leimapitkänä, joskus vissiin kaheksakytluvulla on tuokin ollut mahdollista niinku luovareilla kikkailu?
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja kokemusta on ainakin viideltä eri autolta parin vuoden sisällä. Ja ovat olleet ajossa ennen leiman loppua jne.

    Eli rajottaahan se myöhässä leimaus ja pitää soitella konttorille ajat aina kun sinne ajaa.
     
    jariha tykkää tästä.
  5. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Just huomasin et toissapäivänä ois pitäny käyttis leimata. Tänää kävin päästöt ottaa ja huomenna drive in:iin. Ei tääl ainaka sheriffit muutaman päivän ylityksistä oo kilpiä repineet..
     
  6. karra

    karra Double Gearhead

    Voihan se olla. Kun rekisteröintikatsastin tuon muistaakseni maaliskuussa niin se piti viedä sitten uudestaan kesällä leimattavaksi. Katsuri sanoi että jos oisit 6 kk ennen eräpäivää tuonut maahantuontikatsastukseen niin ei ois tarttenut enää syksyllä...
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vein itse viikkoa ennen eräpäivää kun vähän hätiköiden tein veropäätöksen.

    Konttorilla kun oli kilvissä valinnanvaraa niin katottiin sellanen numero että se vastas mun katsastukseen vientiä. Eli tuli täysleima ja kesäleimausaika muutenkin.
     
  8. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Harrastetraktorin ostoa nettikone.com...
    Ei ole maalaisjullikoillakaan talvella tekemistä, kun on pellot jäässä. Miksi laitetaan traktoreita myyntin jotka ovat myyty? On nähty se vaiva, että kirjaudutaan palveluun ja kirjoitetaan ilmoitusteksti, että tuote on myyty. No miksi vit***a ei voi samalla poistaa sitä ilmoitusta, kun sinne kerran kirjaudutaan eikä traktori olekaan enää myynnissä?

    Vaikka tässä:
    https://www.nettikone.com/valmet/565-myyty/1585577
    ...ja tässä:
    https://www.nettikone.com/nuffield/10-42/1589204
    ...myös tässä:
    https://www.nettikone.com/ford/4000/1581460
     
    Muokattu: 15.2.2017
    Karpov tykkää tästä.
  9. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kyllä näin on.
     
  10. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    tuoki on aina vähä sheriffistä kiini
    joskus sattunu kohille tosi ymmärtäväisiä ja maalaisjärellä varustettuja sheriffejä
    mut sit joskus törmänny semmosiinki että on jo käsi hamuamassa pistoolikotelolla
     
  11. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

  12. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Onkos ajoaikoihin tullut muutoksia vai höprehtikö katsastusinsinööri omiansa. Käytin chevyn katsastuksessa viikkoa ennen kuin leima meni umpeen. hylky tuli, mutta inssi sano kuukausi ajoaikaa ja kuukauden päästä takasin tai uusintakatsastus. Ja pidä laput ajossa mukana...
     
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    ^Eikösse noin ole mennyt ennenkin? Vuonna n. 2010 ajelin Audilla jossa oli juuri tuollainen tapaus ja polliisit pyssäytti että "Sullon katsastamaton auto", mutta kun oli se vikalista mukana, niin ei muuta kuin "Turvallista matkaa".
     
  15. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Kieltämättä juu.

    Kyllä se ihan oikein on menny. Vaikka kävisit vikana päivänä ku leima on vielä voimassa niin tulee kuukausi ajoaikaa (siis tietty ellei mene ajokieltoon...).
     
  16. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ai niin ja Termosen Köpin Furykin alkaa olemaan sellaisella hintalapulla, että joku rahamies saattais ehkä(?) ruveta pikkuhiljaa jopa kiinnostumaan siitä. Ehkä. Enää 31k€. :odeek:
     
  17. MaxHeadroom

    MaxHeadroom Gearhead

    https://www.nettiauto.com/chevrolet/corvette/8623354

    Siis ihan rehellisesti, en ymmärrä :oops:
    ... mutta ne jotka ymmärtää varmaan maksaisi tuosta vielä toisenkin mokoman lisää..

    Oiskohan tämä sitä elitismiä ? Niin kuin viinien kanssa.. että jotkut liemet ne vaan on
    kalliimpia kuin toiset, vaikka maku olis sama.

    Edit: .. juu, kyllä noista pyydetään maailmalla ihan hirveesti, ja tuo on vähän ajettu.. että onhan se varmaa hintansa väärtti.. mutta uskaltaisiko tuollaisella enää ajella ?
     
    Muokattu: 16.2.2017
  18. duckernet

    duckernet 1st gear

    No ku ei muuten ole noin. Tulee kaksi kuukautta ajoaikaa. Näin sanoo tieliikennelaki. Katsastuspäätös on vain voimassa 1kk. Lainaus Trafin sivuilta:

    "Ajoneuvoa voidaan käyttää korjattuna enintään 2 kk:n ajan määräaikaiskatsastuksessa hylkäämisen jälkeen, mikäli katsastus on tehty ajoneuvon katsastusaikana. Ajoaikaa on kuitenkin aina katsastusajan päättymiseen asti, mikäli kahden kuukauden ajoaika päättyy aikaisemmin kuin ajoneuvon katsastusaika eikä ajoneuvoa ole määrätty ajokieltoon. Katsastuksessa todetut viat ja puutteet on kuitenkin korjattava mahdollisimman pian."

    ...eli kun tulee vikalista on korjattava viat mahdollisimman pian. Autoa SAA kuitenkin käyttää 2kk, jos se siis on viimeistään vikana päivänä kun ajoaikaa on käytetty leimaalla ja hylätty. Katsastuspäätös vanhenee 1kk ja siis senjälkeen aloitetaan katsastus uudestaan alusta. Lakiteksti vs. katsastuspäätös on hiukan harhaan johtava. Mutta kaikki Poliisit kyllä osaava tieliikennelain ja muistavat tämän, kun vain muistuttaa. Ainakin ne jotka mä olen kohdannut.

    Tässä vielä linkki Trafiin ja sieltä toisiksi viimeinen kappale:

    https://www.trafi.fi/tieliikenne/katsastus/maaraaikaiskatsastus

    Tästä siis järkevää hyötyä joissain tapauksissa, jossa ei turvallisuuteen vaikuttavia osia odotellaan. EI siihen mädän käyttiksen tai jarruttoman lauluauton lisähyödyntämiseen, mihin kaikki tätä kuitenkin käyttää :)

    EDIT: Sorry offtopic, mut yleinen harhakäsitys piti oikoa :)
     
  19. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Itse asiassa emännän faija mulle tuosta jo joskus viime kesänä kertoilikin, mut olipahan päässyt dementikolta jo unohtumaan...
     
  20. Herje

    Herje Double Gearhead

    Kaverin auto.
    Tohon ois mukava juntata nokalle kunnon stroukki motti.
    Tosin ohjaukselle sais jotain tehdä kun on hieman hidas. :poff:
     
    FuryIII '71 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!