Chevy Caprice 91-94 käyttöautoksi ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Stone, 8.9.2004.

  1. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Flektihän LT1-koneisessa ei pyöri, jos kone ei ole kuuma ja ilmastointi on pois päältä. Paitsi HD-jäähdytysoptiolla varustetussa, jossa on mekaaninen flekti.

    Ilmastointihan on käytössä esim. tuulilasille puhaltaessa. Pois käytöstä se on vent- ja heat-asennoissa. Näin siis manuaali-ilmastoinnissa. En tiedä sitten, miten se toimii automaatti-ilmastoidussa.


    Varmaan kannattaa, sitten kun sopiva aika tulee, huuhdella lämppärin kenno (ja samalla muu jäähdystysjärjestelmä). Samalla kannattanee vaihtaa termari, kun eihän sitä tiedä, jos sen on joku vaihtanut vaikka viileämpään. Ja vielä samalla voi harkita jakajan pyörijän ja kannen (jos et sitä jakajaa jo rempannut?) ja vesipumpun vaihtoa, kun kerran systeemit on auki.. Ja kohta onkin koko auto rakennettu uudestaan...:rolleyes:


    Lämppärin kotelon putsaus voisi myös olla hyödyllinen. Kun ei mitää raitisilmasuodatinta ole, niin kai sinne 20 vuodessa aika lailla möhnää on kerääntynyt. Se on itellä ollut jo kauan pitäsi tehdä -listalla. Voisi parantaa ilmastoinninkin toimivuutta.


    Minkähän kehitysaskel siihen vedenkiertoon on tullut 94 -> 95? Meinaan vain, että jos on jollakin lailla merkityksellinen lämpenemisen kannalta ja mahdollinen tehdä jälkikäteen, niin siinäkin voisi olla yksi pieni parannus.

    Voihan se kuitenkin olla, ettei siinä sun autossa oo yhtään mitään vikaa; mahdoton sanoa vertaamatta toiseen samanlaiseen.
     
    passerby tykkää tästä.
  2. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    '94 on jäähdttäjän apumiehenpuoleisesta ylänurkasta sellanen 8-10mm vesiletku paisuntasäiliöön, '95-96 tätä ei ole. Ko. letkun tulpaaminen nopeuttaa lämpiämistä hiukan, mutta ei tee ihmeitä.
    Laatikkokoriseen verrattattuna nää sämpylät (ainakin LT1) on aina pakastearkkuja...
     
    passerby tykkää tästä.
  3. Rytari

    Rytari Gearhead

    Mulla on 94, toi letku paisarista tulpattu ja ei kauheasti kanssa lämmennyt sisältä mutta löysin lämppärin letkusta semmosen ihme ohennetun putkenpätkät, siinä se oli aikalailla etunanan kohdalla alemmassa lämppärin letkussa sen suojaputken sisässä piilossa parikymmenensentin mittainen pätkä putkea jossa oli about 8-10mm reikä läpi. Laitoin sen tilalle webaston pumpun ja uutta letkua eikä sit enään ole ollut mitään valittamista poudan riittämisessä.
     
    passerby tykkää tästä.
  4. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Jenkkilän keskustelupalstoilla väittävät, että alkaa meneen lämppärinkennoja aika taajaan tahtiin, jos ton virtauksenrajoittimen jättää pois...
     
  5. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Joo tuli tänään tutkailtua tuota akselia ja väljähän se oli kun *ittu.... Täytyy varmaan holkittaa ellei satu jollain olemaan väljätöntä runkoo tarjolla!?
     
  6. Rytari

    Rytari Gearhead

    Ei ollu kovin tehdastekoisen näköinen virtauksenrajoitin se, jotain vanhaa vesijohtoputkea rälläköity jostain.
     
  7. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Alkuperäinen on muovinen putkenpätkä, jossa on n.8-10mm reikä. Itsekin korvasin haljenneen muovinippelin putkiosista ja parista prikasta väsätyllä omavalmisteella. Ja samassa yhteydessä rakentelin myös metallisen T-haaran paisuntasäiliölle siihe toiseen letkuun ;)
     
  8. Rytari

    Rytari Gearhead

    Noh, mulla on siellä nyt se webaston pumppu, täytyy miettiä onko siihen katteltava jotain lisäkuristusta
     
  9. passerby

    passerby Gearhead

    korjaamoaika on optisparkille ensiviikolla. itekin suunnitellut sen lämppärin kotelon putsaamista. varmaan se tässäkin ketjussa kerrottiin mitä siitä on purettava edestämutta en muista. muistan vaan että hankala paikka on ja pölynimurin letkuun piti laittaa ilmastointiteipillä pätkä puutarhaletkua ja sillä imeskellä...
     
  10. passerby

    passerby Gearhead

    pitipä oikein tarkistaa aamulla kylmällä koneella. kyllä se flekti pyörii ihan riippumatta kojetaulun namiskoista. veikkaan kyllä että se lämppärin kennon kotelo pitäis putsata, varmaan täys kökköä...
     
  11. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Abs valo palaa kokoajan ja en saanu sitä vilkuttelemaan mulle mitään koodeja.

    Pumppu pyörii pakkosyötöllä eli siellä on vissiin kaikki ok?

    Ootteko noita abs bokseja onnistunu korjailemaan/hankkimaan toimivaa jostain?
     
  12. stealth

    stealth Gearhead

    Löytysköhän keneltäkään etupään kuskinpuolen sisälokasuojaa ?? on päässyt korroosio hiukka ropostaan, voi tarjota vaikka yksityisviestillä ja sämpylän vuosimallihan on 1991. Sedanin takajousetkin tarvis.
     
    Muokattu: 4.2.2017
  13. onneton

    onneton Gearhead

    Oletko kysynyt South westilta Hämeenlinnasta,itse sain sieltä kolariautosta vähän rutussa olleen jonka sain hyvin oiottua.Melkein ruosteettoman lähettivät halpaan hintaan,jousia saa myös.
     
  14. onneton

    onneton Gearhead


    Omassa syttyi kanssa Abs valo palamaan vuosia sitten.Pumppu(sähkömoottori?) sulla pyörii pakkosyötöllö mutta entä jos laitat normaalisti virran päälle virtalukosta. Pyörähtääkö pumpun sähkömoottori(,kaveri kokeileen) jos pyörii todennäköisesti etupyörien/perämurikan anturi mennyt.Omassa pumpun sähkömoottori oli laakereistaan ruostunut jumiin, sain rasvattua laakerit ja toimimaan(Jamantilta sain neuvon).Sitten oli viellä kuskinpuolen etupyörän anturi hajalla.Sen sain selville,auto nosturille ja käyntiin.Sitten pyörittelin etu/takapyöriä vuorotellen ja kurkin välillä Abs valoa.Toivottavasti vika löytyy.
     
  15. passerby

    passerby Gearhead

    no niin, optinen virranjakaja on vaihdettu. samalla vesipumppu. ja takavalot saatettu alkuperäisiin kytkentöihinsä.

    vielä paljastui lisää vikaa, yllätys yllätys. moottorinohjainboxissa on vielä jotain koska tyhjäkäyntii on liian korkeella. sen kanssa pystyy sinällään elämään ja ajamaan mut vaikuttaahan se ehkä polttoaineen kulutukseen ja enemmän joutuu painaa jarrua.. sitä boxia katsotaan sitten joskus, pääasia että sai sen nytkäyttelyn ja sammuilun pois!

    ja nyt on käynti muutenkin terveemmän kuuloista ku ennen. käy jotenkin helpommin. siellähän oli koko optisparkki ihan uimassa öljyssä ettei ihmekään kun oireili.
     
  16. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Kun on tuosta ohjaamo lämpiämisestä ollut puhetta, niin tuli oikein tarkkailtua.. ihan hyvin mun '95 mielestäni lämpenee.

    Sitte tajusin yhtäkkiä, kaikkien näiden vuosien jälkeen, että mulla on pakko olla 195 F termari. Vakiohan näissä on 180 F. Täytyypä vaihtaa. Varmaan vähä parempi noin niinku kesää ja asuntovaunun vetoa ajatellen. Pitää samalla säätää flektien käynnistymislämpöjä vastaavasti vähä alemmas, ettei kuumene hitaassakaan matelussa.

    Sinänsähän 180-asteisella pitäis koneen lämmetä ihan yhtä nopeesti, se lämpeneminen sitte vaan stoppaa aiemmin.
     
  17. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Onko muuten kellään teoriaa, mistä tarkalleen ottaen johtuu, kun perä paukkuu? Yleensä liikkeelle lähtiessä tuntuu pieni jynkähdys. Jos sladittelee, niin useimmiten, kun luiston lopussa päästää kaasun, niin paukahtaa kunnolla. Ilmeisesti liittyy lukon kytkeytymiseen ja vapautumiseen, koska lieveni tai ainakin muuttui hieman peräöljyjen vaidolla.

    Lähinnä se ois kiva tietää, että johtaako tää vaan siihen, että lukko lopulta lakkaa toimimasta, vai voiko käydä niin, että joskus vauhdissa lentää jotain rattaiden väliin ja vetää pyörät jumiin ja krdaanin poikki, tai räjähtää koko perä.. :odeek:
     
  18. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Eipähän muuten pyöri kun virrat laittaa päälle, ei kuulunu eikä tuntunu mitään. Tosiaan kun ei saa vikakoodeja edes vilkuttelemaan niin vähän hankala arpoo mistä lähtis vian etsinnässä liikkeelle... :(
     
  19. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Jahas ja lämppärinkenno näkyy vuotavan apparin jaloille, mitähän eroo noilla vm91, 92-93 ja 94-96 vuosimallien kennoilla on? Täällä aika suolasen hintasia niin jos lätäkön takaa tilailis...
     
  20. passerby

    passerby Gearhead

    miten se farmarin takaloosterin pikkupenkki avataan? :D tuntuu olevan kiinni oikealta puolelta mutta mitään vipua tai mekanismia en näe...
     

Kerro tästä muillekin!