Chrysler Voyager/ Dodge Caravan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Karpov, 22.12.2016.

  1. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Rockwell? Ei sitä ollut kun ratuksessa ja nöönissä.
     
  2. autoilija

    autoilija Gearhead

    Never heard. Ehkä Stratuksessa on jokin esi- ilmiö mistä en tiedä. Avaimen väri päättää onko sulla ajonesto vai ei.
    Ne lähtee ihan vääntämällä käyntiin kun hälytin on kuitattu... eikä tarvitse edes sitä.
     
  3. autoilija

    autoilija Gearhead

    Taitavat lähteä käyntiin hälyttimineenkin. Ei ole verrokkia nyt millä kokeilla.
     
  4. Jupe

    Jupe Gearhead

    Täällä toinen iso hyrsleri menossa. Eka oli 2007 Grandi ja bensana (3.3) tietty. Pelas ja toimi kuin junan vessa, pois lukien niitä kertoja kun asennuttamani eberi lämmitti liian kauan. Moottorin lämmöt eivät ilmeisesti olleet loogiset ja sytytti siksi häiriövalon. Valitettavasti tuohon tuli lomareissun päätteeksi niin julmetun iso lommo, että vakuutusyhtiö halusi sen välttämättä itselleen..
    Nykyinen onkin kanukki, 2006 Chrysler Town & Country Limited, bensana (3.8) tottakai edelleen. Made in Canada, mutta tullut maahan muuttoautona Meksikosta. Ostin sen perheestä jotka sen tänne toi. Harmittaa pirusti kun tuossa ei ole vetokoukkua ja sen asentaminen voi olla sellainen juttu että ehkä ei kannata nähdä vaivaa. Punaiset takavalot, joten vilkkuna välkkyy jarruvalon lanka. Kytkennästä olen jutellut vaikka kenen kanssa ja ongelmana on korinohjainlaitteen reaktio uuteen kytkentään. Voipi käydä huonostikin.
    Mukavasti mahtuu lapset (2) ja koirien häkki kyytiin. Saksassa käyty koiratouhuissa sekä Ruotsin kautta ajamalla että myös Helsingistä lautalla suoraan. Välitykset sopii paremmin baanalle, vauhdin kun saa pidettyä siellä 100+ niin kulkee kevyesti ja kulutus tykkää.
    Niin ja se avain.. musta missä keskuslukon lisäksi liukuovien ja peräluukun avaus/sulku + paniikki. Omistaja oli hukannut toisen avaimen ja tilasin Jyväskylän Autopalen kautta uuden. Tavallinen keskuslukkoa komentava avain olisi riittänyt, mutta tilasivat tämän täydemmän version. Oli muuten kallis, mutta elämä on...
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tarkoitit siis eri autoissa noi avaimet?
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ne vetokoukun vilkut otetaan etuvilkuilta ja jarruvalo haaroitetaan jarruvalokytkimeltä, mun mielestä ei pitäis aiheuttaa mitään ongelmaa... Voihan sen testata, laita haaroitus etuvilkuilta ja kuormaksi sopivaksi katsomasi määrä polttimoita, niin siitähän se selviää. Mutta en keksi mitään syytä, miksi aiheuttais ongelmaa ja jos sitten aiheuttaa, niin aina ne vilkut voi kytkeä releillä, jolloin se modulin lisävirta on vain releen verran suurempi...
     
  7. Jupe

    Jupe Gearhead

    Näinhän sinä puhelimessakin kerroit, itse asiassa sinulta sain kaikista saamistani vastauksista parhaimman. Täytyy tulevan kesän aikana tutustua aiheeseen paremmin.
     
  8. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    No niin. Tuli vaihdettua C5 2001 bensafarkku päikseen tollaseen Voyager Grand LE 1996 malliin. Myyjässä oli vähän filunkivikaa. Jätti kertomatta joitain asioita, kuten se että auto oli käynyt kyllä katsastuksessa, muttei tullut leimaa korkeiden päästöjen takia. Muutama lamppukin pimeenä, nastat nyppimättä takapyöristä, laturi paskana, webastossa ei toiminut sisätilan puhallin. Tuollasia pieniä juttuja.

    Noh, meinattiin sitten vaihtaa happianturi korkeiden päästöjen takia, kunnes kerroin korjaamoukolle että autosta oli ollut laturi paskana. Vaihdoin sen juuri ennen korjaamolle menoa. Tuumas että katotaas kuitenkin ne päästöt ensi kun viallinen laturi aiheuttaa kummia juttuja, samoin huonokuntoinen akku. Sehän meni päästöistä läpi että heilahti ja kustannus oli 20 euroa. Siitä sitten samaa reittiä konttorille ja uusintakatsastus 11 euroa ja leima paperiin.

    Webaston kanssa tuli sitten painittua tovi ja lopulta selvisi että laiska asentaja oli jättänyt kokonaan kytkemättä lämppärin puhaltimen johdot. Tämä päivä menikin purkaessa ja kasattaessa kojetaulua, tai lähinnä polvipeltiä, puhallinyhksikköä ja hanskalokeroa.
    Piuhat oli jätetty nipparilla nippuun kellolle tulevan kaapelinipun kanssa. Siitä sitten sähkärin vetojousen avulla piuhat toiselle puolelle hanskalokeron alle, jossa sai kytkettyä ne puhaltimeen.

    Edellinen omistaja oli juuri männävuonna polttanut autoon pari tonnia rahaa korjaamolaskuihin, joka sisälsi 240 tonnia ajetun vaihtokoneen asennuksen, tulppia, öljyjä, uuden akun jne. Sinänsä hyvä diili 400 euron sitikkaan kun vaihdoin päikseen.

    Ryslerissä tuli jopa 2 rengassarjaa aluvanteilla.

    Nyt sitten taloudessa ei ole kuin jenkkiritsoja. :D

    Ai niin, tinasin mittariston liittimen pinnitkin joutessani, kun tuppaa olemaan tyyppivika.

    Omat kustannukset tähän mennessä noin 300 euroa, joka sisältää uuden laturin ja purkaamolta jokunen "hyvä olla jemmassa" varaosa mm. mittaritaulu ja lämppärin puhallin.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    3.3 vai 3.8? Tai olihan tota pitkää neloskoneellakin.
     
  10. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    3.3 padalla.

    Ai niin, tuossa on vielä selvittämättä yksi henkimaailman "ominaisuus".
    Kun auton oven avaa kakella, niin ALARM SET valo ei tee mitään, ihan niinkuin pitääkin.
    Jos menet autoon sisään avaimella ovesta ja pistät auton käyntiin, ALARM SET valo vilkuttaa ja pimputtaa, mutta autolla pystyy ajamaan ihan normaalisti ja kaikki pelaa. Ketuttaa vaan tuo jatkuva pimputus ja alarm-valon vilkuttelu.

    Liekkö joku tehnyt jonkun osittaisen ohitusleikkauksen ajonestoon.

    Toi rotisko on kotoisin Saksasta eli liekkö itävaltalaisten kasaama.
    Euro-mallin RKE-moduuli siinä ainakin on ja kaikki tekstit saksaksi.
     
  11. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Valmistenumerolla näen missä on tehty!!
     
  12. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    1C4GYB4ROTU134340

    Sen verran viisaammaksi tullut, että RKE modulihan on tossa kojelaudan yläosassa vasemmalla puolella ja immobilizer receiver pitäisi olla puhallinkotelon kyljessä hanskalokeron alla.

    Pitäisköhän kokeilla sitä kikkakolmosta ja laittaa 655 ohm vastus valko-tummanvihreeseen johtoon sivupotkupaneelin alla. Tuolla saa kuulemma koko immobilizerin disabloitua.
     
  13. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    juu, hyviä autoja tuossa hintaluokassa. meillä toinen -96 menossa, kun inssi keksi ekasta pikkasen liikaa puuhaa kuukaudessa tehtäväks. se on ruosteeton Dodge gc , ei raatti hylkää vaikka jotain sähkökummituksia oli ainakin lasinpyyhkimissä jotka pyyhki välillä itekseen vaikka auto parkkiksella. nyt gc nro 2, myös -96. aika rupunen ja ruosteinen, toimii kun kello ja hiton mukava ajaa. molemmat 3.8 koneella, se on aika miellyttävä. lootia ei ole menny (se tuntuu olevan yleisin keskustelun avaus), ne on huollettu oikeilla öljyillä niin pelaa. tuntuu olevan tommonen 350 tkm semmonen piste missä menee useempi apulaite, mutta jos se sitten siitä taas. vaihtokokemusta on vesipumpusta, tehostimen pumpusta, tulpista ja mitähän vielä.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onne hintaluokassaan ja chevyyn verrattuna vähävikasia.
     
  15. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Katson aamulla... Haluatko yleiseen jakoon vai YV:llä??

    BTW, ootko oikeasti kirjoittanut tuohon 9. merkiksi oon?? Ei oo yhdessäkään jenkki VIN:issä O-kirjainta, ne on nollia :odwink::odwink:
     
  16. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

    Olisko noin
    Assembly Plant
    B = St. Louis Assembly South
    R = Windsor Assembly
    U = Eurostar Gesellschaftz Assembly
     
  17. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Laita jakoon vaan, ei kai toi salaista tietoa ole.
    Liekkö sitten nollia kun lapulle kirjoitin lasin läpi kurkkiessa silloin kun ei ollut vielä rekisteriotetta. :)
     
  18. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Noihin kannattaa ajaa se kalibrointi HVACissa, jos takalasin pyyhin toimii ittekseen ja tarkistaa sen puhallinkytkimen pinnit ettei maa-johto ole kärähtänyt.
    Jos joku tarvii ne kalibrointiohjeet, niin voin kopsata korjaamomanuskasta.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vittu mullaki itävaltalainen.
     
  20. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joo, Graz Assembly, Austria... 3.3V6, valmistettu 27. kesäkuuta 1996...
     

Kerro tästä muillekin!