ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mulla on myydessä sellanen periaate että jos edes kolmasosan pyynnistä saa rahana ja vaihdossa saa jonkun edes vähän sinneppäin arvosen laitteen niin olen ilonen.
     
  2. ari2004

    ari2004 Gearhead

    Homma on vaan paljon helpompaa kun se toimii ikäänkuin ebay:n buy it now - tyyliin, eli hinta on tuossa, ei ole pakko ostaa, mutta saa ostaa tuohon hintaan.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nykyään melkeen kaiken myynti aika takkusta.

    Nettiauto täynnä esimerkkejä autoista jotka on sillä jämptillä hinnalla kauan myynnissä.


    Kyllä otan vaikka vähän takkiin kun myyn vuoden autoa. Hirveetä se ois jos uutta kiikarissa tai pihassa tai oikeasti pitää auto myydä.


    Vielä jos vakuutukset juoksee tai kumminki just korjaamolle maksettu järkyttävä summa jostain rempasta.



    Jos katon 2000e autoja niin oletan että ne lähtee 1700-1900 välillä. Ostajan markkinat nääs.

    Tottakai jos täys timantti ja hinta bueno niin hinnan alennuksen puute ei haittaa.


    Sama tottakai pätee itteenikin eli aina olen antanut tinkiä paitsi sillon kun leimatun 500e auton hinta on jo tiputettu 350euroon.
     
    Muokattu: 4.3.2017
    ari2004 tykkää tästä.
  4. jariha

    jariha Double Gearhead

    vasta möin polon 120e hintaan pyynnin ollessa 150e tekstiviestillä tinkien, ooppelia en vielä myyny kun ei kiinnostas myyä pelkkää koppaa? 180e pyysin pelkästä kopasta sillois 220e sais kopan, uuden kytkimen ja kaks laatikkoo pari uuden nihkeetä laturia? yhelle tekstiviesti ostajalle en ehtinyt viestiin vastaamaan ensin puoliltaöin sunnuntain ja maanantain välisenä yönä vaan vasta 9aikaan aamulla ja toiseen viestiin joka oli tullut neljänaikaan iltapäivällä vastasin vasta kaheksalta illalla niin olin kuulema kusipää joka ei vastaa puhelimeeno_O ei tullut kauppoja vissiin? vois laskee hintoja nyt ooppeliklubilla?
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Itte en tinkaa ellei autosta ilmene tinkaamisen olosia vikoja. Jos kama on OK sitä mitä sovittiin niin maksan mieluusti.
     
    jariha tykkää tästä.
  6. jariha

    jariha Double Gearhead

    olen joskus toiminut näin itsekkin mutta yleensä kysyn vielä pikkasen hintaa alaspäin varmuuden vuoksi:) vaikka olisinkin valmis maksamaan pyydetyn summan? joskus toimii joskus ei?
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mulla yleensä on ollut "onnea" ja kama harvoin sitä mitä luvattiin. 2 hyvin toimivaa motskaria olen ostanut, toinen pätki ja toinen ei edes lähtenyt käymään ostotilanteessa tallista joka oli jo hulluuden huippu. Hyväkuntosessa sisustassa onkin ollut hyväkuntonen penkinpääline ja muuta "pientä"...
     
  8. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Sellaista ostotapahtumaa puolin ja toisin on tapahtunut, missä rahasta ei enää ole ollut tavaraa noudettaessa puhetta. Hinta on sovittu etukäteen ja kun noutomatkalla tavara yms. on sellaista mistä on ollut puhe. Siinä sitten alan harrastajien kanssa tarinoidessa raha vaihtaa omistajaa ilman, että sitä enää tarvii ottaa puheeksi ollenkaan.
     
  9. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Millanen koppa ja mitkä paperit?
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nykyään silti helppo jaotella. Jos tekee mieli tingata auto on hyvä, jos ei niin todnäk paska.

    Ai mitä tarkotan? Sitä että nyt oin käyny dieseleitä kattomassa. Yhessä vuoti kone oikeasti joka puolelta öljyä ja paisari tyhjä, parissa ollut kaksoismassavikaa.

    Sen tietää molemmat että myyjä kun toimivana myy niin sellaista hintaa ei olekaan että tommosen työmaan haluis ottaa jos autoa etsii suoraan ajoon.
     
  11. jariha

    jariha Double Gearhead

    äitimuorin vanha 3-ovinen f-astra -95, ei muutaku hakemaan? papereita löytyy mutta netissä voijaan luovarit tehä:) saisit ne jakopään muovit samaan hintaan:D
     
  12. maddis

    maddis Gearhead

    En tiedä joko täällä oli mainittu, mutta näkyy näitä ostajia, jotka laittaa viestiä "Soita xxx-xxxxxx". Vaikka ilmossa on myyjän numero niin pitäs alkaa myyjän ostajaehdokkaalle soitteleen.

    Itse ainakaan ala kelleen soitteleen jos olen myymässä jotain.
     
    rane58 tykkää tästä.
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Millä nimellä muuten oot ocf;llä

    Ratkaisin ne jakopään muovit nakkelemalla irtonaiset lepikkoon

    Hei joo onko sulla purkukonetta mistä sais kampuran tai ainakin alkuun sen jakopään hammaspyörän kiilan
     
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Pistää vastauksen että laita kymppi puhelinkuluihin tilille FI123456789 niin soitan.
     
  15. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Niitä on sellaisiakin ostajia että sopivat puhelimessa muuten varman kaupan, edellyttävät vaan että auto on paikan päälle saavuttaessa myyjän kertomassa kunnossa. Myyjä vaan ei pidä autoa siihen saakka että ehtisi paikan päälle, kun on tuntikausia ajomatkaa. Ehkä se ei sitten ollutkaan? Puhun nyt itsestäni.....
     
  16. jariha

    jariha Double Gearhead

    sama nimi, nakkasin yhen lohkon jossa oli kampura paikallaan syksyllä romuun siitä ois joutanu?
     
  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    :odcry:

    Meinasin samalla kytkimen vaihtaa, niin kokeilisi hulluutta, et konepaikallaan vaihtaa kampuran :poff:
     
  18. valtsuu

    valtsuu 1st gear


    Kiitoksia vain Arille, tämä oli sitä kaupankäyntiä mistä tykkään, auto vastasi kunnoltaan juuri sitä mitä oli kerrottu puhelimessa.
     
  19. multsi

    multsi 2nd gear

    Oma henkilökohtainen mielipiteeni on, että puhelimessa tinkaaminen on tyhmää ja puhelimessa tinkaajat ovat siten keskimääräistä tyhmempiä.

    Mun mielestä kaava on se, että katsotaan sopiva ja hyvältä vaikuttava kohde, johon ensijaisesti soitetaan ja sitten mennään katsomaan. Puhelimessa myös normaali täysijärkisen kaava, eli hyvän päivän toivotukset, itsensä esittely, asia, ja itse melko nopeasti pyrin sopivaan tapaamisen tässä vaiheessa jos kaikki vaikuttaa vieläkin hyvältä.

    Mikäli paikan päällä löytyy huomautettavaa, niin näiden perusteella sitten voidaan aloittaa hintatinkaaminen ja toki muutenkin kasvotusten voi jättää tarjouksia kun tuotteeseen on tutustunut. Lähtökohtana on kuitenkin se, että jos tuote on luvatun mukainen ja haluan sen, olen valmis maksamaan siitä myyjän pyytämän hinnan. Tämän takia en katso selkeästi ylihintaisia ilmoituksia.

    Mun mielestä se on vaan niin paljon fiksumpaa käydä niitä hintakeskusteluja perustuen johonkin järkevään argumenttiin tuotteen vieressä, kun puhelimessa tivata viimeistä hintaa.
     
    Ranee, Poni -69 ja eilhik tykkäävät tästä.
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mitä pidemmällä auto on sitä enemmän parempi kysyä ennakkoon. Jos samalla kylällä niin sama kysyä vaan koska ja missä.


    Pätevä syy puhelintinkaukseen on se jos auto on ilman perusteltuja argumentteja ylihinnassa tai muutenvaan kalliimpi kuin vastaavat. Etäisyyden takia joutuu välillä tällästäkin mennä katsomaan mutta jos hinta ei tipu niin turha sitä sitten mennä edes katsomaan jos ei vaan kokemuksia hae.
     

Kerro tästä muillekin!