Chrysler Voyager/ Dodge Caravan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Karpov, 22.12.2016.

  1. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Selviikö tosta VIN-koodista mitään muuta hauskaa esim. värikoodi?
    Pitäs meinaan paikkamaalia saada jostain paukkupullossa.

    Tuli taas purettua pyyhkijän sulkien kaukalo, kun pyyhkimet toimi ihmeen tahmeasti ja välillä jäi ikäänkuin jumiin. Rasvasin kaikki nivelet mutta ei vaikutusta toimintaan, kunnes tajusin tsekata kotelon alla olevan liittimen. No piru, löysällä oli ollut ja toiminta on taas normaalia.
    Jääny liitin huonosti, kun purin ton pyyhkijäkotelon aiemmin. Samalla tohinalla vaihdoin isomman akunkin paikoilleen. Nyt on 80Ah aikaisemman 70Ah:n tilalla, toivottavasti riittää.
     
  2. Kauko

    Kauko Gearhead

    Kaikkein parhaiten väri- ja varustelukoodit selviää siitä valmistajanlätkästä mikä on konehuoneessa.
     
  3. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

    Year 2005
    VIN CODE BREAKDOWN
    POSITION
    INTERPRETATION CODE = DESCRIPTION

    1 Country of Origin
    1 = Manufactured By DaimlerChrysler Corporation
    2 = Manufactured By DaimlerChrysler Canada Inc.

    2 Make
    D = Dodge
    C = Chrysler

    3 Vehicle Type
    4 = Multipurpose Pass. Vehicle Less Side Air Bags
    8 = Multipurpose Pass. Vehicle With Side Air Bags

    4 Gross Vehicle Weight Rating
    G = 2268 - 2721 kg. (5001 - 6000 lbs.)

    5 Car Line
    1 = Chrysler Caravan - FWD
    P = Chrysler, Town & Country - FWD
    P = Dodge, Caravan/Grand Caravan - FWD
    P = Dodge, Caravan C/V, Grand Caravan C/V - FWD
    T = Chrysler, Town & Country - AWD
    T = Dodge, Grand Caravan - AWD
    J = Chrysler, Voyager/Grand Voyager - FWD
    Y = Voyager/Grand Voyager - FWD Left Hand Drive
    C = Voyager/Grand Voyager - AWD Left Hand Drive
    H = Voyager/Grand Voyager - FWD Right Hand Drive
    K = Voyager/Grand Voyager - AWD Left Hand Drive

    6 Series
    2 = Low Line
    3 = Medium
    4 = High Line
    5 = Premium
    6 = Sport
    7 = Special

    6 - Export Series
    B = 4-Speed Automatic Transaxle
    N = 5-Speed Manual Transaxle

    7 Body Style
    1 = Van - Caravan C/V
    3 = Extended Van - Grand Caravan C/V
    4 = Extended Wagon - Grand Caravan/Town & Country
    5 = Wagon - Caravan, Voyager, Town & Country

    7 - Export Body Style
    1 = EURO Wagon - Long Wheelbase (RG - 53 - S Series)
    2 = EURO Wagon - Short Wheelbase (RG - 52 - H Series)
    3 = EURO Wagon - Short Wheelbase (RG - 52 - P Series)
    4 = EURO Wagon - Long Wheelbase (RG - 53 - P Series)
    5 = EURO Wagon - Long Wheelbase (RG - 53 - H Series)
    6 = Commercial Van - Short Wheelbase (with- Sales Code -
    CYX Less AS8)
    7 = Commercial Van - Short Wheelbase (with Sales Code -
    AS8)
    8 = Commercial Van-Long Wheelbase (H - Series with Sales
    Code - CYX)
    9 = Commercial Van - Long Wheelbase (P - Series with
    Sales Code - CYX)

    8 Engine
    B = 2.4L I4 Cyl. 16-Valve Gasoline DOHC (MPI)
    E = 3.3L V6 Cyl. OHV Flex Fuel
    L = 3.8L V6 Cyl. Gasoline (SMPI)
    R = 3.3L V6 Cyl. OHV Gasoline
    5 = 2.8L I4 Cyl. Turbo Diesel
    7 = 2.5L I4 Cyl. 16 Valve Turbo Diesel

    9 Check Digit See explanation.

    10 Model Year
    5 = 2005

    11 Assembly Plant
    B = St. Louis Assembly South
    R = Windsor Assembly
    U = Eurostar Gesellschaftz Assembly

    12 through 17 Sequence Number
    A six digit number assigned by assembly plant.

    http://www.allpar.com/mopar/vin-decoder.html
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Sales Codeissa on muistaakseni värikoodi ainakin jollain tavalla mainittu, voin skannata sulle koko listan, laita mulle vaikka yv:nä sun sähköpostiosoite ja se VIN uudestaan, niin muistan koko asian taas maanantaina...
     
  5. autoilija

    autoilija Gearhead

    Se HVAC on yhteydessä ajonestoon. Kun se vikaantuu,tai se liitin siellä, kojetaulussa palaa kaikki mahdolliset häiriövalot. Tekee myös niin että koko mittaristo kuolee.
    Jos mittaristo kunnossa ja Alarm- valo palaa. Ottaa sen HVAC- irti ja kokeilee, jos silloin toimii vika on varmuudella siinä tai sen liittimessä mikä on ongelmallinen.

    Olen itse huomannut että takalasin lämmitintä ei saa pitää päällä kovin pitkiä aikoja, vaikkakin sieltä menee vain ohjausvirta releen kautta niin tuo rasittaa sitä liitintä ja sen jälkeen show on valmis.
    Siihen liittimeen myydään jotain Mopar- korjaussarjaakin. Asiaan perehtyneenä osaan pitää ristipääruuvaria mukana kun mittaristo alkaa sekoilemaan, oireilee yleensä siinä Tammi/Helmikuun vaiheilla kun lämpötila sahaa ylös ja alas. Muuten koko vuoden toimii aina moitteetta. On tarkka niistä kontakteistaan siellä liittimessä.
     
    Muokattu: 4.3.2017
  6. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

    he color code plate will be either on the drivers door jamb or under the hood on the radiator support. Chrysler vehicle color codes can be preceded by a letter such as P or Q. For example if you are looking for color code 'W7/GW7', it may appear on your vehicle as 'PW7/GW7' or 'QW7/GW7' or 'RW7/GW7', etc. The actual color code is W7. Some of the colors may be followed by the word 'matt', i.e. Color Description (matt). These are trim or bumper colors.

    http://www.paintscratch.com/cgi-bin/select-color.cgi

    http://www.automotivetouchup.com/touch-up-paint/chrysler/1996/all-models/
     
  7. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Se moparin varaosanumero on 05183485AA tuohon liittimeen.
    Täällä on hiton hyvät kuvalliset ohjeet mittaritaulun purkuun ja HVACin irroittamiseen:
    http://www.allpar.com/model/m/repairs/3G-cluster.html
    Itse juottelin noi mittarin liittimen tinaukset varmuudeksi uudelleen. Ei oo iso homma ja säästyy vitutukselta siinä vaiheessa kun se alkaa pätkimään.

    Ajattelin jossain välissä testata tuon ajoneston ohittamisen kun se ei toimi muutenkaan kuin osittain.
    Eli tuohan hoituu sokeripalalla johon pistää lenkillä 665 ohmin vastuksen piuhan väliin.

    Onnistuin eilen jopa ohjelmoimaan kakella pois sen ärsyttävän tööttäyksen kun ovet pistää kakella lukkoon. :)

    Vielä pitää testata että lähtikö ovien automaattilukitus tietyssä vauhdissa pois.
     
  8. autoilija

    autoilija Gearhead

    Se mittaristo yleensä aina antautuu jossain vaiheessa, ja toinen on tuo HVAC -liitin. Auto muuten pelaa jompikumpi irroitettuna, se HVAC- irroitus on minuutin työ ja jos tulee ongelmatilanne jossain tienpäällä kiskaisee siitä sen liittimen irti niin matka jatkuu. Ajonesto sekoaa kun se liitin hapertuu ja matka loppuu siihen. Kun menee oikein pahaksi mittaristo kuolee täysin ja palaa ABS + muut valot...silloin viimeistään tietää jo alkaa kaivelemaan sitä ristipäämeisseliä esille ja ajaa sellaiseen paikkaan ettei jää tientukkeeksi.

    Itse en ole edes saanut sitä tööttäystä mitenkään päälle mutta automaattilukot sain päälle ihan kakesta nappuloita painelemalla. Ohjetta en nyt siihen muista mutta löytynee jostain netistä.
     
  9. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    AUTOMATIC DOOR LOCKS DISABLE OR ENABLE
    The vehicle comes with two options for power door
    locks:
    † Rolling automatic lock, ENABLE approximately at 16 mph.
    † No rolling automatic lock, DISABLE.
    To change the automatic door lock selection, do the
    following:
    (1) Close all doors.
    (2) Place the ignition key in the OFF position for 20 seconds or more.
    (3) Turn ignition key to the run position and to the OFF position without cranking the engine four times.
    The malfunction lamp will come on each time the key is in the run position.
    (4) Press the door lock button to lock the doors.
    This procedure reverses the automatic door lock
    option, Enable to Disable, or Disable to Enable. If the
    present option is undesirable, repeat to arrive at the
    desired option.

    HORN CHIRP DISABLE OR ENABLE
    The horn chirp can be DISABLED or ENABLED
    using the following procedure.
    To DISABLE (cancelling) the horn chirp feature, press and hold the transmitter LOCK button for a minimum four seconds.
    While pressing LOCK button in, press the UNLOCK button. The horn chirp feature will not function until the above procedure is repeated. To ENABLE (reinstate) the horn chirp feature,
    use any one of the four key fob transmitters and reverse the above procedures. It will ENABLE
    the horn chirp feature for all transmitters.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Toimiikos toi ovien autom lukitus myös manuaalissa?
     
  11. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    PROGRAMMING RKE MODULE
    (1) Using a functional key fob transmitter, unlock
    the vehicle and disarm the Vehicle Theft Security
    System.
    (2) Insert ignition key into the ignition switch.
    (3) Turn the ignition switch to RUN position without
    starting engine.
    (4) Using a functional key fob transmitter, press
    and hold the UNLOCK button for a minimum four
    seconds (maximum ten seconds).
    (5) While holding UNLOCK button, and before ten
    seconds passes, press and release the PANIC button.
    A single chime will sound to verify that the RKE
    module is set to receive the new Vehicle Access
    Code(s).
    (6) Within 30 seconds of the chime, press any button
    on each new key fob transmitter. After 30 seconds
    or when ignition switch is turned OFF, the RKE
    module will end the programming mode. A single
    chime will sound to verify that the RKE module will
    no longer receive additional Vehicle Access Code(s).
    (7) When Vehicle Access Code(s) programming is
    complete, turn Ignition Switch to the OFF position
    and verify RKE system operation using each key fob.

    NOTE: Only the primary (first two) key fob transmitters
    will operate the memory seat and mirror systems.
    If a primary key fob is being replaced, the
    memory seat and mirror module will require programming.
    Refer to Group 8R, Power Seats for
    proper (data link) programming procedure.

    Ongelma tuossa on vaan se, että lähestulkoon kaikki euro-versiot on 2 nappulalla.
    Se kolmas, eli PANIC nappi on kyllä siellä kakessa, mutta sille ei ole painolevyä eli nappia kuoressa.

    Itse ohjelmoin kaket Kytkemällä RKE-modulin nastat 5 ja 4: yhteen kytkimen avulla.
     
  12. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Jos tarkoitat manuaalivaihteista, niin kyllä jos vuosiluku täsmää.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Okei hyvä. Ennoo manuaalissa tota tavannut ikinä tai sitten otettu pois.
     
  14. foe64

    foe64 Gearhead

    Osaako joku neuvoa mistä alkaa etsii käymistys vikaa kuin alkaa omat ajatukset loppumaan ?
    Auto 2001 3.8 awd
    Lupaaa mutta ei. Paukuu imu ja pakosarjassa . Tunnin kun leikii niin voi saada käyntiin ja silloin toimii hienosti kunnes antaa kick downii silloin tumpaa ja ei enää lähde käyntiin
    Tähän sakka vaihdettu osat :
    Tulpat.puola.nokkaanturi.kampianturi.lämpötilaanturi.virtalukon pohja.bensapumppu ja suodatin .mottoriohjausyksiķkö.
    Konehuoneen piuhasarja mitattu läpi
    Ei muuta vikakoodi kuin p1684 mikä tuntuu olevan ylensä melkeen kaikissa
    Puristukset tasan joka pytyssä. Tulpat kostuu ja antaa kipinää .
     
  15. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead


    P1684 is a computer diagnostic code on a vehicle that signifies that a battery failed to connect within the past 50 starts.
    eli kertoo vaan sen että akku on ollut irti viimeisen 50 starttauksen aikana. (tcm ilman virtaa/jännitettä)
    eikö ole muita koodeja?
    Onko moottorin ohjain vaihdettu uuteen vai käytettyyn "samallaiseen"?
     
    Muokattu: 6.3.2017
  16. foe64

    foe64 Gearhead

    Vaihdettu Käytetyyn Tarkastettuun Coodatuun ! ( Elin ikäinen takuu kuulemma )
    Ei Muita vikacoodeja ! Cam Crank sensor Sync
    Syöttö jännite ja maadoitukset Boxille ja antureille Oikea
    Kaksikertaa tulee kipinä tulpille startaessa sitten loppuu ja pitää käntää virrat pois
    että tulee uudestaan.kuin pyöritää
    ASD releet antaa virtaa koko ajan kuin pyöritää
     
  17. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    jaa... nyt sytty airbag valo.

    vilkkukin rupes välillä palamaan vasemmalle kokoajan vaikka avaimet taskussa. tekee sitä välillä. sulakkeen irroittamalla sentään sammu. kadonnut vakkari vois liittyä asiaan, olisko rattipylvään sähköissä jotain? tai eihän se kuulemma olekkaan emännälle kiukutellu, mulle vaan
     
  18. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Siinä vaiheessa kun kojetauluun alkaa ilmestyä kummallisia valoja, niin kannattaa tehdä se juotoshomma, jos ei ole jo tehnyt. Säästyy monelta murheelta.

    Omassa koslassa ei oo korjaamatta enää kuin tuo kuskin puolen sähkölasi. Se kun ei sano mitään.

    Ai niin, sain varaosa-kakekin koodattua. Nyt on vaimollekin kake. :)
     
  19. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    mitä tässä juotetaan? tää potilas on -96 ilman ajonestoa. tyhmällä mustalla avaimella. onko noissa mitään säätöö muuten kickdownissa? vaihtaa liian aikaisin isolle niin vois kiristää. ´äkkiä vilkasten toi kaapeli olis ollu ilman säätöä?
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla ois halpa, ruma mutta toimiva manuaali voja tarjolla, leimaa melkein vuoden loppuun / jns.
     

Kerro tästä muillekin!