Rengasalan ammattilainen/huippuosaaja?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja toyopet, 27.3.2017.

  1. Rotten

    Rotten Gearhead

    [QUOTE="]Turbiini, post: 3063969, member: 3057" Ja tuo että painoja ei halua näkyville lisää rajusti painojen tarvetta [/QUOTE]


    Siis onks aluvanteille ulkolaitaan painoja, tai no varmaan on, mut eiks ne mee lyönti painot sisäpuolelle ja ulkopuolelle, liimaten, kuitenkin "sisäpuolelle" pois näkyviltä?
    Joo kiire apulainen, "osaan" mutten tästäkään tiedä mitään, ja oikeet ammattilaiset painottanut enemmän päivässä, ku mie muutaman kerran parin viikon pätkiä vianorilla!
    Kiinnostaa vain, kun haaveena joskus oma halli/ yhteinen...
     
    Muokattu: 27.3.2017
  2. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Herra on hyvä vaan ja lätkii niin paljon punttia kun mieli tekee ja mihin kohtaan haluaa ;)

    Katoppa uusis liimapuntit, on pikkasen yli puoltoista puolanväliä, taitaapi olla 18kpl, menee yli varttikierroksen.
     
  3. urho3

    urho3 Gearhead

    Puhuttiin kai niistä punteista klo 12? Eli sisäpuolen punteista. 35-40mm pitkiä on painot kun äsken mittasin siis 25g. Siis max 200mm ja kehä noin 1200mm. Liimapuntteja en nää klo 12.
     
  4. HV

    HV Gearhead

  5. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    niin, kirjoitinkin ettei reunimmaiset ole koneen osoittamassa paikassa eli kun paat painokoneeseen rataksen kiinni niin eikös se painon paikka lienee klo 12 eikä kuus aamulla? ja löytyy myös maininta liimapainoista ?
     
  6. urho3

    urho3 Gearhead

    Riippuu koneesta laittaako esim sillä varrella ne liimapainot. Mulla ainakin lukittuu kohdilleen et huono kämmätä. Mut ei tuo tule painottamalla kuntoon.
     
  7. urho3

    urho3 Gearhead

    Nyt meni ohi hilseen. Eikö tuo oo normaalia et toiset painot tulee vastapuolelle kun toiset. Se kone sen painon paikan laskee.
     
    Rotten tykkää tästä.
  8. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    unoha...
     
  9. urho3

    urho3 Gearhead

    Joo ei tuosta nyt kyllä viisastunu kukaan.
     
  10. Rotten

    Rotten Gearhead

    Edelleenkään tiiä mitään, mut eikö se kone kerro, mihin laitetaan, sisäpuolelle kohtaan x. Nyt kello 12 ja ulkopuolelle tai "ulkopuolelle" vaikka kello kolme?? ?mistä kohtaa ja millo katot sitä "kelloa" Tai jos tarve vaatii sisä ja ulkopuoli on ladottu painoo samalle kohdalle, siihen "kellokahteentoista"?

    Eli eikö se vanne vippaa miten sattuu, jos niikseen?
     
  11. urho3

    urho3 Gearhead

    Kone kertoo painon paikat kyllä tarkalleen. Se jää vaan asentajan tehtäväksi arvioida onko painotus määrä järkevä. Mulla kone kyllä vilkuttaa valoa jos paino määrä on liian iso renkaaseen nähden. Käy joskus kun vanne ei keskity kunnolla. Kuvan vanteessa luulisin olevan sivuheittoa.
     
    Rotten tykkää tästä.
  12. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    [​IMG]

    Lyötkö sen puntin klo 12 vai klo 18 ?
    ulkopuolelle saa mihin vaan mutta tuskin lyöntikohtaa on niinkään vittumaiseen paikkaan kuin alapuolelle (klo 18) ideoitu?

    Eikös se painon paikka ole yleensä merkattu tuohon koneen runkoon ja on liki aina tasan kattoa kohti, eli klo 12?
     
  13. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Tuossa on voinu käydä myös Sillein. Kiero vanne pinnoitettu pyörä.... Kiinan pyörä........

    Elikkä painotettu. Pyytänyt esim 50.Laitettu 2x25 Pyöräytetty uudestaan. Pyytää lisää 25 ihan vierelle. Taas pyöräytetty. Taas 25. No laiska mies ei jaksanu/ei ollut isompia painoja......
     
  14. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Toinen vaihtoehto. Painotettu.... ravistanut. Painotettu uudestaan. Ni aina vaan lisätty......


    Eikä ihan niin harvinaista isoissa pyörissä. Ja eteenkin halvoissa että pyytää paljon.

    Maasturin pyöriä helposti jopa 600-800.
     
  15. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Joihinkin Alumiini vanteisiin voi laittaa myös lyönti painot ulkopuolelle.
     
  16. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Tuossa vanteella oli kiinalaiset Hercules merkkiset "maastokumit" koossa 235/75-15. Kolme niistä vuoti, niin käytännön ajokokemusta ei kertynyt. Ei pysty sanomaan ravistiko vai ei
     
  17. urho3

    urho3 Gearhead

    Lyöntipaino menee klo 12. Liimapaino laserilla klo6. Varrella liimapaino menee noin klo11. Sitä varten on se jarru ja mittapäässä toinen.
     
  18. urho3

    urho3 Gearhead

    No miten laitat kaks 10g liimapainoa päällekkäinkö vai peräkkäin. Ei Kai mikään kone näytä sen painorivin alkua tai loppua vaan sen keskikohdan sille painolle. Sit vielä on se Puolan taakse painotus toiminto tietty. Silloin ne painot voi olla vaikka klo 10 ja 14.00.
     
  19. Rotten

    Rotten Gearhead


    En tarkalleen muista missä järjestyksessä, mut koneessa kiinni, oli aina klo.12 kun lyöt, mut kertoi sisä ja ulkopuolen erikseen (nyt peltivanne, mihin lyötiin, eikä liimattu) nii kyllä ne painot sattui olemaan missä vain, kun vertas sisä ja ulkopuolta toisiinsa, ja.näin kyl oli alu vanteissakin, mihin "ulkopuolen" painot liimattiin sisäpuolelle. oli tietysti niitäkin, et sisäpuolelle vaik 30g ja ulko puolelle täysin samaan kohtaan 5g.
    Mut,.niinkuin sanoin mistää mitään tiiä, ja voi olla et en ees ymmärtänyt, mistä jankataan!:eek:
     
  20. urho3

    urho3 Gearhead

    No tunnuthan tuon ymmärrtävän et se kone laskee ne paikat ja ei mun koneilla kannata arpoo vaan lätkii ne painot niinku pyytää niin toimii jos on toimiakseen.
     
    Rotten tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!