Mopar 8 3/4" lukollinen perä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 440sixpack, 10.2.2004.

  1. Sdkillah

    Sdkillah 1st gear

    Paljonkos tuonne 8 3/4 perään ööliä ylipäätään menee että tietää ostaa noin oikean määrän? Eli gl5 ja lisäaineet?
     
  2. Herje

    Herje Double Gearhead

    Oliskohan ollu vajaa 2 litraa.
     
    -chgr tykkää tästä.
  3. Toimleri

    Toimleri 1st gear

    Itselläni on vähän samantyyppistä oireilua 8 3/4 perän kanssa, että jotain epänormaalia ääntä kuuluu hitaissa vauhdeissa, kun kääntää jyrkästi. Saattaa toki johtua siitäkin, että lukko on säädetty niin tiukalle ja renkaat on tosi leveät, niin isoja voimiahan siellä on. Lukko kyllä pitää hyvin, ku suoraan kiihdyttelee. Mitenkä tähän 8 3/4:seen ylipäätään vaihdetaan öljyt oikeaoppisesti, ku ei ole tyhjennysporoppua eikä täyttöproppua? Ja onko näissä siis normaali kitkalukkoperä?
     
  4. GBS

    GBS 2nd gear

    Miten on lukko ”säädetty” kireälle? Ja kyllä mulla on kaikissa 8.75 perissä ollut täyttöreikä öljyä laitetaan reijän tasaan.
     
    -chgr tykkää tästä.
  5. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Originaalit -68 saakka levylukkoja ja siitä eteenpäin kartiolukkoja. Varmaankin siis kitkalukkoja. Jälkituotantona löytyy muunkinlaisia ratkaisuja. Oikeaoppisesta en tiedä, jollain imupumpulla tyhjäksi tai löysää carrierin muttereita alapuolelta ja antaa valua poies
    Ostaa 2 litraa niin ainakin riittää.
     
  6. Toimleri

    Toimleri 1st gear

    Oukei. Tämä lienee sitten kartiolukko, kun on -71, ellei ole sitten laitettu vanhemmasta hiluja. Tutkin nyt lisää internetin ihmeellisestä maailmasta tuota asiaa, niin löysinkin nyt kuvan, missä täyttöpropun pitäisi olla. Olen vain aina tottunut näkemään sen perämurikan takana, niin en älynnyt sitä muualta edes katsella. Peräremontin yhteydessä sinne on laitettu semmosta palikkaa semmosilla säädöillä, että jyrkissä kurveissa välillä ulvahtaa rengas, enkä usko vakiosäätöisen lukon tekevän moista. En ainakaan muissa autoissa ole moista huomannut. Paljokos tonne kuuluu sitä lukon lisäainetta laittaa? Ja kuuluuko sen kaveriks LS öljy, vai kelpaako normaali lukottomalle tarkoitettu API GL 5?
     
    Muokattu: 19.11.2021
  7. 67_Camaro

    67_Camaro 2nd gear

    Itsellä 8 3/4 kartiolukolla ja oon käyttänyt LSD öljyä, hyvin on toiminut lukko. Joskus jostain lukenut että kartiolukon kanssa ei olisi väliä ölpän kanssa, en tiedä pitääkö paikkansa, mutta LSD ölppä on ainakin itsellä toiminut vuosikaudet mainiosti.
     
  8. 68SS

    68SS 1st gear

    Mekaaninen lukkokin voi olla jälkiasennuksena, pitää pauketta juurikin jyrkällä kääntösäteellä ihan normaalisesti riippuen mallista. Eli ei vältämättä ole ongelmaakaan. Itselle juurikin tulossa mekaaninen "lunchbox" lukko 8 1/4 perään kun on puolet halvempi verraten kitkaan saati torseniin.
     
  9. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ime öljy täyttöreijästä pois, ja uudet sisään niin että on reijän tasolla kun auto pyörillään.

    Niinsanotussa levylukossa täytyy käyttää siihen tarkoitettua öljyä/ja tai kitkalisäainetta. Muuten lukottaa liikaa, ja alkaa paukuttamaan. Lisäaine siis pienentää kitkaa levyissä, ja sen annostuksella voi tavallaan myös vähän kikkailla tarvittaessa.
     

Kerro tästä muillekin!