Euro Fordit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja kaarne, 4.4.2017.

  1. kaarne

    kaarne Gearhead

    Voiko Euroopassa suunniteltu ja valmistettu Ford-merkkinen auto olla aito Ford?
     
  2. -rautis-

    -rautis- Gearhead

    68 escort ja 74 taunus ollu ja kyllä ne aitoja foordeja oli,jo korjaamisen määrän suhteenkin.
     
    Jussi289 ja rb tykkäävät tästä.
  3. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Voe wittty
     
  4. kaarne

    kaarne Gearhead

    Onko ruoste vienyt takalokarit mukanaan?
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kaimma se yhtä aito on mitä muutkin
     
  6. -rautis-

    -rautis- Gearhead

    varmaan.autot oli mulla 40v sitten.taunus on itseasiassa muistin lokerossa
    "hyvät autot".
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Aito euro Ford, kyllä.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Euro-fordit mun mielestä hyvin profiloituja.

    Esim sierra, taunus, escort ja vielä eka mondeo. Niissä oli fordisminsa ja tietynlainen henki.

    Ekan ja toisen polven etuvetoset escortit ne vasta olivatkin hyviä autoja. Vieläkin vähän kaivelee, viishän mulla niitä vaan kerkes olemaan.


    Ei scorpiokaan manuaalilla ollut maineensa veroinen. Hiljainen ja taloudellinen peli.



    Ruostekaan ei vaivannut ikinä niin paljoa kuin saman ikäisiä japseja tai mersuja.
     
  9. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

    On kokemusta Angliasta, Escortista, GT Cortinasta ja useista Taunuksista eikä ole pahaa sanaa sanottava.
     
  10. kaarne

    kaarne Gearhead

    Euro Ford on toki aito auto, mutta sitä ei pidä sekoittaa USA Fordiin.
     
  11. kaarne

    kaarne Gearhead


    Aivan mutta joku pesäero olisi hyvä tehdä euro ja USA autojen kesken ettei joku lättähattu kuvittele ajavansa jenkkiraudalla kun hän driftaillee Anglialla.
     
  12. kaarne

    kaarne Gearhead

    Nykyään Ford valmistaa myös euro Fordeja (Fusion/ Mondoe) Yhdysvalloissa ja se vähän sekoittaa sceneä koska jos auto on suunniteltu Euroopassa ja valmistettu USA:ssa niin minkä maan edustja se oikein on.

    Mutta ennenvanhaan ei ollut tälläisiä ongelmia Anglia valmistettiin Englannissa ja se oli selvä euro Ford.

    Escorttia valmistettiin myös Argentiinssa joten sitä voisi nimittää maailmanautoksi.

    Olihan tuo Escort suomalaisten suosiossa ja jotkut vähän varmaakkaammat omistivat Caprin joka taisi olla vastine Mustangille.
     
  13. kaarne

    kaarne Gearhead


    Niin ellei oteta huomioon Taunuksen kevyttä takapäätä joka aiheutti sen että auton takakoppaan piti pistää pari metallista kaivonkantta etttä sillä olisi päässyt kunnolla liikkeelle talvella.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nykyään kaikki autot on lähellä toisiaan, lähempänä kuin ennen. Silloin valmistusmaa ei niin tärkeässä roolissa.
     
  15. kaarne

    kaarne Gearhead

    Niinhän se on ja on huvittavaa että esimerkiksi Renault valmistaa japsi ja sakemanniautoja.
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ei kai kukaan niin pöljä voi olla, ja miksi edes olisi. Joskus on tosin tuntunut että tuo pieni ero on päässyt unohtumaan kun on tullut puhetta fordeista mainitsematta erikseen usa, niin aina joku alkaa selittämään escorteista tms.
    Vanhemmat euro fordit olis kyllä varmasti suosittuja harrastepelejä pohjois amerikassa jos niitä vaan olis alkuunkaan saatavissa. Ainakin vanhat japskit on hinnoissaan jos se nyt mitään merkkaa.
     
  17. kaarne

    kaarne Gearhead

    Vuosia sitten olin spontaanissa USA Ford kokoontumisessa eräällä parkkipaikalla. Paikalle ilmestyi myös Taunus ja porukat ihmetteli mitä varten se oli paikalla. Siinä joku tokaisi, että onhan sekin Ford ja kuuluu samaan porukkaan.

    Itse ajattelin kyseinen auto ei ollut oikeassa seurassa koska oli Made In Europe ja vajaa sylinterinen.

    Hienoa että jenkit ovat innostuneita euro Fordeista.

    Kuulun itse siihen ryhmään joka harrastaa vanhoja japseja mutta en ole valmis tarjomaan niistä 200-500 euroa enempää oli sitten kyseessä mikä alkuperäisenä säilynyt riisipussi tahansa.

    Ainoa poikkeus olisi sellainen että myytävänä olisi auto jonka olisi aikoinaan omistanut.
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Scorpiossa varmaan suurin "hyi saatana" on ulkonäkö joka on aika epäonnistunut mun mielestä.

    Granada taas jääny vähän paitsioon koska w123 mersun tais saada samalla hintaa ja se oli sentään mersu eikä mikään foort.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla kokemus vaan vanhasta scorpiosta vai oliko sekin hyi saatana?


    Jotenkin takaveto-fordeja vaivannut ohjauksessa äkkipikaisuus.


    Scorpio meni dohc-koneella ja manuaalina (farmari) 6,5litraa /100 maantiellä. Mielestäni vallan passeli saavutus. Omapainoa oli jo vajaa 1500kg.


    Vanhemmat etuveto escortit olleet mainioita talvella ja lumikelissä.
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei toi vanhempikan skorpio kovin arvostettu ole, tuntuu ihmiset kiertävän jostain syystä kaukaa. Ulkonäkö aika perus, oliskohan tossakin se että autoa pidetään vaan isona sierrana eikä minään mersun kilpailijana.

    Mut hyvää kyytiä antavat kyllä, ei paljoa häpeä meseä.
     

Kerro tästä muillekin!