Chevrolet Impala 1967

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja tzampy, 21.3.2017.

  1. tzampy

    tzampy Gearhead

    Vuokralainen tykkää tästä.
  2. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Näyttää olevan sama kiinnityssysteemi nuissa pyyhkijänvarsissa kuin '70 Novassa. Mulla ne varret oli kans niin tiukasti kiinni ettei lähteneet irti muuten kuin hajottamalla. Porasin keskelle reiän, josta työnsin sopivan pultin sisään ja pienellä ulosvetäjällä pulttia apuna käyttäen varret pois. Oli ilmeisesti maalattu auton yhteydessä ne booriakselit ja sitten laitettu varret takaisin paikalleen, joten maali oli liimannut ne tönkkiin. Kyllä siellä semmone lipare on mikä tulisi vetää ulos, mutta sen nykiminen ei paljon lohduta jos varret on oikeasti jumissa.
     
  3. tzampy

    tzampy Gearhead

    Luultavasti joudun tekemään saman tempun
     
  4. S.L

    S.L Double Gearhead

    Ei ne mullakaan -67:ssa helposti irtoa, ulosvetäjällä varustettu vetovasara on kova sana. Eikä mitään tarvitse hajottaa tuollaisella irrottaessa.
     
  5. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Jos tosiaan ois joku työkalu jolla mahtuis ottamaan varresta kiinni takapuolelta sen varren ja ritiläpellin välistä, ja siihen vetovasara niin sillä ne vois ehjänä lähteä. Nuita ei pääse millään kampeamaan irti kun ne pyyhkijän akselit tulee sen ritiläpellin läpi, ellei sitä peltiä/maalipintaa halua vaurioittaa, ja pelkällä ulosvetäjällä ei tee mitään ellei keskelle poraa reikää, jonka jälkeen varret menee roskiin.
     
  6. tzampy

    tzampy Gearhead

    Toinen varsista on jo valmiiksi rikki niin sama kai se on leikellä molemmat pois
     
  7. S.L

    S.L Double Gearhead

    Motonetistä on ainakin saanut vetovasaraa jossa on kolme ulosvetäjää mukana, semmoisella mä olen noi tarvittaessa nyppinyt irti. Kätevä vehje myös pyöränlaakereita vaihtaessa.
     
    Petri R. tykkää tästä.
  8. tzampy

    tzampy Gearhead

    Tänään taas saatu jotakin aikaan. Hain tehostajalle uuden hihnan kun vanha oli poikki.

    Asentelin uuden hihnan ja perkeles tehostinhan toimii. :)

    Ääri asennoissa pumppu pitää mekkalaa mutta sehän taitaa olla aivan normaalia.

    Pyyhkiän varret lähti tänään kanssa irti, hain ulosvetäjän ikh:lta ja porasin reijät varsiin. Toinen varsista oli alkujaankin jo hajalla niin vaihtoon menisivät molemmat kumminkin että saa samanlaiset molemmin puolin.

    Auton saan talliin toukokuun alussa jonka jälkeen voikin alkaa touhuamaan enemmän, pohjolan talli hiukan rajoittaa tekemistä.
     
  9. tzampy

    tzampy Gearhead

    Heräsi mielenkiinto päivittää eteen levyjarrut.

    Onko raadilla tietoa mitkä jarrut tuohon passaa esimerkiksi corvetesta taikka caminosta?
     
  10. S.L

    S.L Double Gearhead

  11. tzampy

    tzampy Gearhead

    Joo noita settejä on tullut katseltuakkin. Tänään tuli verotuspäätös ja näyttää siltä että valtio on miulle velkaa. :D

    Täytyy varmaan ensi talven aikana laittaa jarrupuoli kuntoon.
     
    Herje tykkää tästä.
  12. tzampy

    tzampy Gearhead

    Uusin mittarin valojen maadoituksen ja kas kummaa
    [​IMG][​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG][​IMG]

    jotain mystistä tapahtui kun käyttelin autoa. ilmeisesti takavalon ja jarru valon johdoissa tapahtui oikosulku kun hävisi parkit, takavalot, vilkut, mittarin valot. sulakkeita uusimalla sain mittaristoon valot takaisin sekä takavalot. Vilkut ovat edelleen kateissa, mutta eiköhän ne sieltä löydy..
     
    Muokattu: 11.4.2017
  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    [​IMG]

    Kopioit sen linkin sieltä foorumikäytön 640x480 tms ja sit klikkaat tota kuva ikonia ja laitat linkin siihen niin kuva ilmestyy.

    Toi kuvat.fi on hyvä
     
  14. tzampy

    tzampy Gearhead

    joo juuri onnistuin jotenkin ton kuvan linkkaamaan tänne. :D josko onnistuisi jopa toisen kerran, :D
     
  15. tzampy

    tzampy Gearhead

  16. tzampy

    tzampy Gearhead

    Hei nyt tää alkoi sujumaan :D Löytyi kojelaudan alta vähän syitäkin noihin valo ongelmiin..

    [​IMG] Korjasin 3 karvaperse surrausta...
     
    LPV ja wiwwe tykkäävät tästä.
  17. tzampy

    tzampy Gearhead

    Kysymys.. Missähän vuosimallissa olisi samanlainen virtalukko? Impalaan on siis joskus joku vaihtanut rattiputken jonka vuosimallista ei ole mitään tietoa. Lukituksena oli musta torx tappi noin kello kahdessa, jos ajattelee että rattiputki on kello kun katsoo putken sisälle.


    [​IMG]
     
  18. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Eikö tuo oo perus GM-virtalukko joka käy 60-luvulta 90-luvun puoleen väliin?
     
  19. tzampy

    tzampy Gearhead

    Jos näin on niin minä kiitän :D itselläni kun ei ole mitään aavistusta tuosta lukosta.
     
  20. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Tuollaisiahan ne oli silloin kauan sitten minun nuoruusaikana kun kaikki raadot ja vähänkin USA auto muistuttavat haalittiin talteen ja ainahan nuo tahtoivat olla neliovitolppia,mustia ja jos oikein hyvä säkä niin V8 pellin alla joko ihan alunperin tai jonkun sepän sinne taikomana joko hyvällä tai huonolla menestyksellä eli sieltä saattoi löytyä ihan mitä tahansa ja millainen coctail hyvänsä,jopa tyystin eri konsernin moottori jollain konstilla sinne tungettuna enempi omin moottorinkiinnikkein ja sekalaisin osin korjattuna,pääasia että jotenkin liikkui eteenpäin.
    Siis kuin Neuvostoliitossa aikoinaan,osatilanne samaa luokkaa ellei paksu lompsa tai suhteita ulkomaille.
    Jotenkin tuntui että 1973-74 malliset ja jopa orkkis 454 koneiset oli ihmeen yleinen näky tulloin tavis harrastepiireissä.
    Mahdettiinkohan niitä tuoda jostain syystä poikkeuksellisen paljon vaan niistäkin hyvin moni koki myöhemmin sankarikuoleman tai korinvaihdon...
     

Kerro tästä muillekin!