Chevy Caprice 91-94 käyttöautoksi ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Stone, 8.9.2004.

  1. stealth

    stealth Gearhead

    Itse kokeilin ensin tuon pumppuyksikön toiminnan hyppyjohdolla, seuraavaksi takakontista ohjausyksikön liitin.
     
  2. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Hyppyjohdolla kokeiltaessa pumppu kyllä lähtee pyörimään, abs boksi on irti tällä hetkellä.. Jos on pelkkä boksi irti niin abs valo palaa ja sammuu sit kun ottaa pumpun liittimen irti...

    Service manuaali käskee mitata onko vihree johto mustalla raidalla maissa ja näyttäisi olevan, voisko joku mitata omastaan saman?
     
  3. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Mikähän capricen jarruissa vois olla, kun takajarrut ei ainakaan hitaassa vauhdissa tunnu ottavan ollenkaan? Kun jäällä vekslailee tai koittaa pysähtyä, niin puskee ilkeesti, kun eturenkaat menee lukkoon ja takarenkaat vaan tuuppaa eteenpäin. Takajarruissa uudet kengät ym., eikä tunnu ilmaa olevan. Takajarrut kyllä liikkuu, mutta voima on vain ihan olematon Aiemmin, kun kenkien säätö oli kaukana, niin ne kyllä sai lukkoonkin..
     
  4. Rytari

    Rytari Gearhead


    No tuota liikkuuko männät kunnolla siellä sylintereissä, koko talven oot kuiteski ihan varpaan kärjellä hidastellu niin ne on voinu jäädä liikkumattomaan tilaan.
     
  5. passerby

    passerby Gearhead

    saman ilmiön huomasin omassani ('94 farkku LT1 5.7)

    eräs veikkaus... - en tiedä millä koneella sulla on ja jos on 5.0 nii en tiedä saako sillä poltettua nakkia, mut se ainakin syö takajarruja jos on poljettu kun vierasta sikaa nakinpoltossa...

    kokeilin tänään loivaan alamäkeen pysähtyen, sitte vaihde Neutraalille ja annoin rullata, sitten polkasin seisontajarrun pohjaan niin ei se kauhean tehokkaalta tuntunut.. varmaan joku polttanu nakkia ja samalla takajarrut.
     
  6. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    LT1-koneella on tämäkin. Takajarrut on rumpuja lukuunottamatta rempattu. Rummutkin mittasin, että oli sallituissa mitoissa. Sylinteritkin vaihdoin, kun toinen vuoti. Voisko sitte olla vaan tyyppiominaisuus? Tuntuu kyllä kummalta, jos on tosiaan niin, että takajarrut ei ota käytännössä ollenkaan.
     
    passerby tykkää tästä.
  7. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Mulla jarrut on enemmänkin takapainoiset. Kaikki käyty läpi ja varmasti kunnossa. Enkä kyllä oo ihan sisäistäny, mihin älteeykkösellä tarvii jarruu rivakassa lähdössä/kumin poltossa? Tbi:llä voisin ehkä ymmärtää...
     
    passerby tykkää tästä.
  8. passerby

    passerby Gearhead

    jos on yleisellä paikalla eikä halua että nopeus kiihtyy äkkiarvaamattomiin lukemiin.
     
  9. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Ei mun älteeykkösfarkkua saa lyömään lähdössä asfaltilla tyhjää. Raskas perä ja nelilinkit antaa aikamoisen pidon. Sutiiko muilla ihan noin vaan? Kiihtyvyys tossa on kyllä käsittääkseni ihan sitä mitä pitäiski...
     
  10. passerby

    passerby Gearhead

    en oo kokeillu kun kerran jarrua vasten...
     
  11. passerby

    passerby Gearhead

    no niin, ihan törkeä kiveniskemä tuulilasiin. edelläajava sorakuormuri lennätti saatanallisella voimalla kiven keskelle kuljettajan näkökenttää... :odrealmad: et kiitti ihan vitusti. vituttaa noi sora-autot muutenkin edellä kun ropina vaan käy...
     
  12. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Paripyörien välistä lähti? Eipä niiden perässä kannata ajella sataa metriä lähempänä. o_O
     
  13. passerby

    passerby Gearhead

    en tiedä mistä lähti mutta pamaus oli kova ja jälki sen mukainen. enkä edes ehtiny nähdä koko kiveä, sen verran lujaa se oli liikkeellä...
     
  14. Rytari

    Rytari Gearhead

    8 tuuman (tai 8.5 en oo ihan varma kuinka se rengas päällä mitattiinkaan) vanne 5 tuuman backspacella se näkyy olevan
     
  15. passerby

    passerby Gearhead

    suuntavilkut lakkas toimimasta, molempiin suuntiin. hätävilkku kyllä toimii.

    mikä aiheuttaa, sulake palanut jostain?

    '94 lankku
     
  16. K.Vainio

    K.Vainio 3rd gear

    Itsellä teki noin pari vuotta sitten ja vika oli vilkun relkeessä.
    Sen kokelisin ensimäisenä.
     
  17. passerby

    passerby Gearhead

    ai hätävilkut toimii vaikka rele viallinen? jos näin niin mikäs siinä, mutta kun rele on uusi, ihan tältä talvelta - vaikkei sekään välttämättä mitään todista.
     
  18. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Nopee googlaus niin vilkuille on oma sulake ja hazard-vilkuille oma. Paljon mahdollista että vilkuille ja hazard-vilkuille omat releensä, tämmöseen olen ainakin mopareissa törmännyt.
     
    passerby tykkää tästä.
  19. esmi

    esmi Gearhead

    Kyllä siellä on vilkuille oma rele ja hätävilkuille omansa!
     
  20. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Itse voisin kommentoida tuohon alkuperäiseen otsikkoon että 2kpl vuosien aikana omistaneena onhan tuo ehkä yksi mukavimmista autoista mitä tuolla rahalla saa, varsinkin nykyään ovat poskettoman halpoja. Mukavampi autohan tuo on ku mitä esim. mun nykynen 300C Hemi :D

    Vakuutukset on puoli-ilmaiset ja perustekniikka pomminvarmaa ja edullista huoltaa. Kyydit ei enää mukavammaksi muutu, toki tuohan on makuasia mutta itse pidän korkeassa arvossa tuota mukavuutta. Ihan sama minkälaisella tiellä ajaa niin kyyti hiljaista ja tasaista, ei paljon muutu ajaako 100km/h pottupellolla vai asfaltilla :D

    Tuollaisen jos löytää kohtuukilsoilla ja ruosteettoman järkirahalla niin on kyllä hyvä sijoitus mukavuuteen.
     

Kerro tästä muillekin!