Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. -tuomas-

    -tuomas- 1st gear

    Kun vaihoin anturit niin puhistin kyllä sen kiinitys pinnan mutta vasemmalla puolen oli aluslevy mut oikealla ei ollu aluslevyy ollenkaan et voiko vika johtuu siitä!?
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Voi johtua myös siitä.
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mulla ei -96 (ainoo jossa mulla on ollu absit) ollu mitään aluslevyjä kummallakaan puolen. O-rengas tiivistys anturin varressa ja muuten ihan suoraan sitä tasoa vasten yhdellä ruuvilla puristettuna. Tasojen putsaus poisti kaiken jarrupelleilyn. Tosin ekalla irrotuksella kuskin puolelta irtos anturin ulkomuovi ja katkas langan, sillä sai jo valonkin syttymään.
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mulla oli 96 subessa prikka välissä.
     
  5. Hjp

    Hjp 1st gear

    Mikähän kolahtaa kuskin penkin edessä lattiaa vasten kun - 95 fleetsiden 4x4 perä pomppaa hidasteesta.

    Onko polttoainesuodattimen asennolla mitään virkaa, sehän on pyöreä patruuna?
     
  6. kojo

    kojo Gearhead

    Ja siinä kun on niitä lovia niin yks on muita pidempi
     
  7. Hjp

    Hjp 1st gear

    Sekö ei mene kuin oikein sinne.
    Vaihdon putsarin niin alko sen jälkeen mietityttämään kun pari kertaa sammunu käynnistyksen jälkeen.
     
  8. kojo

    kojo Gearhead

    Wix tekee paskaa tarvikeversioo joka menee mihin asentoon vaan, peltikantiset menee vaan yhteen asentoon.
     
  9. tst

    tst Gearhead

    Etukardaanin ristikko saattaa olla sökö.
    Onko muuten kukaan kokeillut laittaa nippaa noihin alkuperäisiin?

    Edit:Näköjään pitäisi porata myös ristikkäiset reiät.
    Uusien ristikoiden mukana tulevat nipat kannattaa laittaa vastatusten.
     
    Muokattu: 29.4.2017
  10. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Mistä ootte laittanu dieseliin suuttimien paluuletkut? Ei oikee löydy Suomesta mitään missä ois luvattu hyvä lämmönkestö.


    Sain vihdoin nuo tst:n leikkaamat alakerran vahvikkeet kiinni. Kuvan päällä olevasta nuolesta näkee pari lisäkuvaa
    https://www.instagram.com/p/BTbfmVuFqpf/?taken-by=catriks

    Vähän noita piti vielä rälläköidä, koneistaa sekä vasaroida öljypohjaa mutta ihan hyvin ne sinne mahtuu. Pinnapultit tein 10.9 kierretangosta joka pitäs olla samaa kovuutta ku alkuperäset, en tiiä onko hyvät vai räjähtääkö mutta sittehän tuon näkee.
     
  11. rodhot

    rodhot Gearhead

    Jos puhutaan 6.2:sta niin laitoin moottorisahan polttoaineletkua. Pieni reikä ja ulkohalkaisia.
     
  12. tst

    tst Gearhead

    Mä en tehny raudoille mitään mutta öljypohja sai lekaa senkin edestä ja rälläköin pohjan sisältä mittatikun suojaputken pätkän pois ja pulteiksi laitoin alkuper, kannenpultit lyhennettynä 84 milliin. Partsin pultit ei kestäny tuota momenttia (mahle)
     
  13. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Joo ne etummaiset pultit tulee just siihen öljypohjan kulmaan mukavasti, vähän aikaa pätkyttelin vasaralla kunnes kuulin jyrsimen kutsun.

    Pitääpä katella moottorisahan letkua, kiitos vinkistä. Enää tarvis löytää öljypumpun pultti jostain.. Mikähän ihmeen M11 koko se on kun ei sinne passaa mikään
     
  14. tonokki

    tonokki 1st gear

    Mulla oli just tota abs vikaa. Ensin kun vika tuli päälle niin auto lähti kääntää vasemmalle ja siitä päättelin että oikea puoli on rikki. Purin navan käteen ja hioin abs anturin alustan ja kasasin. Toimi n. 1-2kk ajan ja sitten abs valo sytty ja jäi palamaan. Seuraavan kerran otin navan käteen ja aloin hioo kunnes huomasin että nyt on laakeri menossa kun oli jo vähän väljää. Sitä ei enään korjaa kun navan vaiholla ja sille tielle jäi abs valon vilkuttelu ja palaminen kun navan uusi. Mulla oli kiire saada auto käyttöön niin tais maksaa antureineen n. 250e.
     
  15. pjtk

    pjtk Gearhead

    Missäs näissä 6.5tdssä on tuo mottorin kierros nopeuden anturi? Rundi mittari pompaa eloon vasta kun polkee punarajalle.
     
  16. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mekaanisella pumpulla on siellä lohkon montussa koneen takapäässä "virranjakajan"reiässä.o_O
    Sähköpumpullisessa ei taida erillistä anturia ollakaan? CPS on jakopään kopan alanurkassa. Itse epäilisin enemmän kiekkamittarin kosketushäröjä ainakin sähköpumpullisessa.
     
  17. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Taitaa ottaa laturista tiedon tuolle mittarille...
     
  18. pjtk

    pjtk Gearhead

    Kyllä se ny näyttäs olevan laturi sökö. Uudestaan kun kävin kurkkimassa, niin jännite mittariston mukaan inansa yli 12 volttia, ja kun valot laitto päälle niin putos alle 12:ta. Samaa mieltä oli voltti mittari. Laturi ei varmaan paikallaan ole kauaa ollut paikallaan, kun se liki kiilsi. Remanufactured tarra kyljessä. :wc:
    Jos se olis tuo CPSsä niin kait se tekis hallaa käyntiin lähtemiselle. Tää lähtee kyntiin yhtä hyvin/huonosti ku ennenkin. Tää on tosiaan 95 vuoden Suburban.
     
  19. kojo

    kojo Gearhead

    Niin ja kun sillä CPS:ssällä ei oo mitään tekemistä mittariston kanssa.
    latureitakin on niin montaa sorttia, ite oon piutäny hyllyssä pää asiassa ACdelcon latureita, tuntuvat toimivilta.
     
  20. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mittaa jännite laturin persiistä eka, niin tietää mitä se tunkee ulos. Ettei se häviä jonnekin matkalle.
    Oma -87 näytti käynnissä 12.5v kun purin mittariston ja putsasin liittimet yms, niin nyt näyttää 13,4v...
     

Kerro tästä muillekin!