Chrysler Voyager/ Dodge Caravan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Karpov, 22.12.2016.

  1. autoilija

    autoilija Gearhead

    Olisko vetolevy tiensä päässä, ne näistä menee. Repeää siitä pulttikehän ympäriltä eikä vikaa näe ennenkuin vetolevy on irti. Se tekee sen että kampiakselin pyörimistunnistin ja nokan tunnistimet eivät synkkaa enään ja tietokoneesta loppuu marginaalit millä se kohdistaa niitä. Se voi heittää sieltä ulkokehältä jo senttitolkulla ja silloin se toimii joskus ja joskus taas ei.

    Tuohon viittaisi kun antaa reilusti kenkää sen asento siirtyy taas sellaiseen ettei enään käynnisty.

    Ja tuo ei anna mitään koodia välttämättä edes, eikä välttämättä edes mitään ylimääräisiä ääniä. Se ei yleensä repeä ihan täysin siitä vaan se repeää siitä pulttikehän ympäriltä muttei pyörähdä ympäri. On tyyppivikana useissa Voyagereissa.
     
    Muokattu: 9.4.2017
    foe64 tykkää tästä.
  2. autoilija

    autoilija Gearhead

    Ei ole mitään säätöä eikä edes vaijeria 41- laatikossa mikä siinä luultavimmin on, vanhemmasta en tiedä. Kick down hoidetaan tietokoneen puolesta keräämällä tietoja erinäisistä antureista. Vaijerin jonka olet siinä nähnyt on luultavimmin cruisen, eikä ole säätöä siinäkään.

    Se mittaristo kannattaa juottaa jokatapauksessa. Siitä ohjeita varmaan täälläkin.
     
    Muokattu: 9.4.2017
    bandit_1 tykkää tästä.
  3. autoilija

    autoilija Gearhead

    Mulla on noita moottorin hiiliä, lienee jotain 4.5 x 4.5mm ja joutuu vähän viilailemaan koska mistään ei saa sitä oikeaa Denson osaa. Ostin niitä toiseen laitteeseen mutten saanut pelaamaan ja annoin suosiolla periksi. Juotoshommia vaatii, ovat muuten kuin alkuperäiset mutta ei ole sitä abikoa päässä. Kulkevat kirjekuoressa ja ovat kaikki melko lähelle oikeita mittoja. Niitä taitaa olla 6- 8 kpl. vielä jäljellä. 4 euroa postikuluineen.
     
  4. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Linkki kuvalliseen juotteluohjeeseen on tossa viestissä #46. ;)
     
    bandit_1 tykkää tästä.
  5. Rotten

    Rotten Gearhead

    Onks minkään arvoinen, 96
    3,3 v6 LE Made in usa
    sinkitty kori ajettu reilu 200 000
    Ite maksoin jonkun vajaa 2000€
    Toimi kuukauden, rupes herjaa vikaa ja heitti limp modee päälle,
    Auto sähköön parin päivän päästä aika, ku sano sit sopimuksen irti, ei voima siirtyny koneesta etu renkaille. Vitutus oli nii kova, ni ei huvittanu tutkia asiaa, nyt ei vaan oo ollu aikaa tutkia saati et kerkeis korjaamaan!
    Jos kiinnostusta vara osiks / korjattavaks, voi ehdotella hintaa.
    Ilmasiks en raaski antaa, mut...
    Parempi ois jos menis kerralla, purku hommiinkaan oikein ois paikkaa ja aikaa!
    Parempaa tietoa sit jos kiinnostusta löytyy ja hinta ois jotain lohduttavaa!:oops:
     
  6. autoilija

    autoilija Gearhead

    Jos saisit tuosta jollain konstilla vikakoodit laatikosta..Voi olla ettei ole kummonenkaan homma/vika. input tai output sensorit maksaa muutaman kympin ja solenoidipack on kyljessä kiinni, onnistuu vaikka parkkiruudussa vaihtaa eikä tarvi edes mitään ihmeellisiä työkaluja. Toimiiko nopeusmittari?
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aika riuskan hinnan maksoit :D
     
  8. autoilija

    autoilija Gearhead

    Ehkä se on sitten tosi siisti, reilu 200tkm ei ole kyllä mitään tuolle 3.3 ja 41 combolle. Tuolla koneella kuitenkin ajaa 400tkm aika kivuttomasti.
     
  9. Rotten

    Rotten Gearhead

    Se oli noin vuos sit, joku 1800? Tummennukset ja vetokoukku, ei noilla kilometreillä ja ettei ollut ruostetta enemmän kuin maalia, nii oli nettiauton halvempia LE malleja??

    Speed sensor ja joku soleinoid shift muistaakseni, mut meni ajossa.
    Auto käyntiin, sait kiihdytellä ja ajella 100 huoletta, mut vauhti ku tippu, junttas kakkosen silmään, sen viimosen kerran junttas ja veto loppu!
    Käsittääkseni laatikko ei hajoo noin, vetoakseli murros, tai jotain, nuo omia arvailuja!
     
  10. Rotten

    Rotten Gearhead

    Mut joo, maksoin silti liikaa!:mad:
     
  11. autoilija

    autoilija Gearhead

    Siis sensorit vaihdettu jo + solenoidipack? Tuleeko öljyt pihalle?
    Tekeekö mitään kun dee päällä, kolinaa/rahinaa? Tai ei vain liiku ja on loota on hiljainen?
     
  12. Rotten

    Rotten Gearhead

    Ei kerennyt vaihtaa osia, viat päällä ajoin ku pysty, epäilen et joku antautu, kun aika töksähtävästi sen kakkosen pakotti päälle. alkuun kuului himmee vinkuna, vähän kuin joku sähkö auto, näitä ura autoja!?
    Ihan kuin ois se ääni hävinnyt, ei muista. Ei liiku eikä tapahdu mitään millään vaihteella, p pitää!
    Öljyt sisällä, vaihdoin ne ensimmäiseks, hyvät oli ollut edellisetkin, värin hajun perusteella!

    Voin jumpata akkua paikalleen ja testata, nii ei tartte huonoon muistiin luottaa
     
  13. autoilija

    autoilija Gearhead

    Se menee limp-modeen ja heittää kakkosen silmään kun näkee ongelman. Eli jos jompikumpi nopeusantureista tai solenoidipack viallinen + laskee erilaisista koneen tunnistimista onko jotain epänormaalia = menee limp- modeen = kakkonen päälle.

    Pitäis kyllä liikkua johonkin suuntaan, tai ainakin yrittää, ilman sähkö tuo ei liiku minnekään. Olisko vaan yksinkertaisesti laturi mennyt? Kai se lataa kuitenkin?
     
  14. Rotten

    Rotten Gearhead

    Juu tuo mode juttu tiedossa, epäilys on et joku mennyt voiman siirrossa. Ajosta lopetti liikkumisen, jysäytettyä sen kakkos vaihteen eli nilkutus moodin päälle!

    Oli tarkoitus kattoo mikä vikana, mut aika innostus ja muut projektit päällä, nii aattelin, jos raaskis myydä jollekkin tarvitsevalle! Voi olla et on helppo ja halpa vika, voi olla ettei oo!?
     
  15. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Vähän tollasilla oireilla oireili se 2002:nen josta tammikuussa otin laatikon irti. Se tosin liikkui eteenpäin, mutta ei menny taaksepäin, paitsi kone sammuksissa vapaalla... Ja kun sen sisään ajoi halliin, niin sillai töksähdellen liikkui eteenpäin... Täystuho oli käyny, ei tullu laatikkoa siitä enää, kuukausi sitten sain siihen asiakkaalta toisen laatikon ja sen asensin kiinni ja toimii... Ei ollu halpaa...
     
  16. Rotten

    Rotten Gearhead

    Onhan se mahdollista tuokin, et laatikko täysin entinen.
    Pitää yrittää ottaa niskasta kiinni ja koittaa nykii tien vierestä kunnolla pihalle ja pukeille, jos vaikka viisaammaks tulis!
    Mut tosiaan se meno loppu (tai siis veto) kuin seinään!


    05 nissani, ex tyttöystävän autosta meni murroksesta boorit, peruutti kaupan pihaan parkkiin, ei kuulemma mitään ennakko varoituksia. Mut eipä liikkunu enää sen jälkeen mihinkään. Vetari pyöri tyhjää murroksessa!
    Nää on näitä, kaikki on mahdollista!?
     
  17. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mulla kävi sama joskus aikoinaan Subaru Leonen kanssa.. Joku oli onnistunut sullomaan nelivetoauton sisäniveleen etuvetoisen vetarin ja sehän tietysti korkkasi.(ohuempi akseli ja vähemmän pooreja..):eek::confused:
    Tapahtui onneksi omassa pihassa pyöritellessä.:D
     
  18. Max Attack

    Max Attack 3rd gear

    Täältä löytyy 1996 Grand Voyager SE ilman ilmastointia, ilman absia, ilman harmaapäisiä taika-avaimia ynnä muuta kivaa. Aito Suomi Edition siis. Viime kesänä iski äkillinen tilantarve ja ostin sen legendaarisen Nettiauton halvimman Voyagerin. Kaikki katastrofin ainekset olivat lähtökohtaisesti kasassa, mutta eipä sitä katastroohvia ole näkynyt vieläkään.

    Pari kertaa alku talvesta Votjakkeri heittäytyi yllättäen täysin vetämättömään kuntoon. Virta-avaimen kääntely ei tuottanut minkäänlaista reaktiota käynnistyslaitteeseen. Latasin akkua ja vaihtelin jonkun mokkulan sinne missä normaalisti on virtalukon pohja, raplasin johtoja ja jossain vaiheessa se piru lähtikin käyntiin ja taas mentiin.

    Erittäin tyytyväinen olen tuohon. Vähän sylettää nuo kiinalaiset kumekset, jotka aloittavat infernaalisen pauhaamisen, jossain 90km/h paikkeilla. Tilaa piisaa ja erittäin kiva ajaa!
     
    Muokattu: 26.5.2017
  19. Max Attack

    Max Attack 3rd gear

    No nyt se sitten leiriytyi pihaan. Bensapumppu simahti. Ei pyöri sitten yhtään, Hyvin pientä nykäisyä oli ajoittain havaittavissa, kun tuossa tuli vähän pitempi reissu heitettyä ja edellisenä päivänä epätyypilliseen tyyliin vähän sahautti käyntiin. Tänä aamuna ei sitten mihinkään. Aika maltillisilla ennusmerkeillä meni siis. Häätynee hommata joko: A) pumppu B) Grand Voyager tai C) joku muu romu

    Onneksi on Buick.
     
  20. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    A) mulla olis ehjä pumppu.. 20€+postit niin pistän tulemaan..
     
    Max Attack tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!