Sitikan ABS FAULT

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Kalu, 1.6.2017.

  1. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Kysytää ny sitte ja katotaa tuleeko viisastelujen lisäks mitään viisasta...
    Sitikkafoorumilla ei toistaseks ainakaan olla vastattu mitään, joten kopsaampa sen tänne mitä näpyttelin sinne.

    Xsara '02 2.0 bensa, automaattivaihteet.

    ABS valo palaa, radiossa ilmoitus ABS FAULT, ABS:t kuitenkin toimii. Tulee paikallaan, pelkästään kun virratkin laittaa päälle. Edellinen omistaja kayttänyt useaan kertaan lahdessa sitikka korjaamolla, eivät löydä vikaa. Tarkkaan en tiedä mitä ovat tehneet, muutakuin mittariston vaihtaneet toiseen.

    Itse nyt yrittänyt selvitellä kaverin avustuksella Auto Com nimisellä ohjelmalla.
    -Ei vikakoodeja
    -Joka pyörältä tulee pyörimis singaali
    -Jarrupolkimen katkaisija toimii
    -Jarrunesteen pinnan anturi toimii
    -Sulakkeet ehjät

    Mitäs sitten tehdään?

    Edessä on jarrupalat joissa ei ole kulumisenvarotin johtoja. Käskettiin yhdistää liittimen navat johdolla, ei vaikutusta. Kukaan mitään mieltä tästä?

    ABSI yksikön ilmausta en ole kokeillut vielä tehdä.
    Anturit ja rillat olen putsannu

    Ensiviikolla pitäisi päästä käymään luettamassa koodit Boschin lukijalla, mutta uskon ettei silläkään mitää löydy.

    Googlella etsittäessä maailmalla tuntuu olevan samaa vikaa, mutta en kyllä löytänyt järkevää ratkaisua ongelmaan.

    Kerran jo paalaukselta pelastanut, olisiko nyt leiman loputtua aika päästää tämä Saara lepoon...?

    Ps.Ei oo ihan ykkös mielenkiinnon kohde tällänen 2000 luvun auto, mut jos ei ihan vielä luovuttas.
     
  2. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    kerran tuli vastaan xara mihin vaihdettu väärä mittaristo. Niitä löytyy 2 eri järjestelmällä.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos abs oikeesti toimii, niin miten ois valon veto muualta?

    Näin en tekis jos systeemi oikeesti rikki mutta jos kerran toimii niin mitä sitä tappelemaan.
     
    wilburi tykkää tästä.
  4. peto

    peto Gearhead

    III Scenissä aikanaan ilmoittele abs fault ja esp herjaa, kun oli alipaineventtiili imusarjassa oli rikki. Teki pientä nykimistä laihuudesta, minkä takia abs/esp järjestelmä luuli pyörillä olevan nopeuseroja. Voisko vika olla saarassa kone puolella? Tosin tuo vika olis varmaankin näkynyt auto-comilla?
     
  5. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Luulis että ne sitikka korjaamolla osaa laittaa oikean mittarin. Ja siis valoa ne oli koittanu saada sammumaan juuri tuolla mittarin vaihdolla.

    Valon kusetusta on myös ehdotettu, en varmaankaan jaksa alkaa askartelemaan, kun sen lisäkshän tuossa tulee toi ilmotus radio/ajokompuutteriin vilkkumaan.

    Luulisin että se toimii, kun ei nyi. Talvella sen putsasinkin kun oli vähän öljyinen ja meinas lähtee huonosti käyntiin, kai se käyntiinlähtö sillä korjaantui...

    Auto-com jutuista mä en juuri mitää ymmärtäny, ei duunikaveri ainakaan mitään moottorinhäiriöistä maininnut, kun se tota vehettä tutki omilla laitteillaan.
     
  6. peto

    peto Gearhead

    Kaikki pyörät pyöriin hyvin ja jarrumännät liikkuu hyvin? Samainen rellu joskus jumitti vasenta takasatulaa ja se aiheutti myös kyseisen ongelman.
     
  7. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Olikohan

    Ei aina niin sanottua.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin radion näyttö on mittaristossa vai keskikonsolissa? Äkkiä sen peittää tms eli valo vaan uusiks :poff:
     
  9. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Ei taida jeesata sua, kunhan lohdutan kohtalotoveria. Mulla oli '97 Xantia ja teki samaa...tosin mulla se valo sytty ja sammui satunnaisesti.

    Auto oli ensin appiukolla parin vuoden ikäisestä ja mulla sitten lopuksi vuoden verran. Appiukon aikana siihen vaihdettiin Citroenin huollossa about kaikki mahdollinen jarruista ja myös mittaristo. Mutta vikavalo temppuili niinkauan ku minä muistan.

    Korjaus? myin auton eteenpäin.

    -JJ-
     
  10. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Onko vielä mitää viimehetken vinkkejä? Romuttamo häämöttää 2kk päästä kun leima loppuu.

    Pitäskö toi jarrujen ilmaus kuitenki kokeilla, kun sammuksissa kun polkee tehostajan tyhjäks, niin siltikin poljin tuntuu minun mielestä vähän pehmeältä? Tiiä sit miten jämäkkä sen pitäs olla tälläselle rumpujarrumiehelle...

    Miten toi ilmaus sitte tämmöses kikkarees suoritetaa? Ihan normaalisti eka taka oikee, sit vasen ja sit etu oikee ja sitte vasen? Ihan sellasel paineilmatoimisella vehkeellä jos imasis? Vai mitä muita tanssiliikkeitä täs pitää harrastaa? Sikälimikäli ilmausruuvit aukee, kai nekin on jotku hemmetin torxit tai jotai muuta hienoa nykypäivää....

    Ei oo yks tyyppikään kerenny vielä Boschilla lukee vehettä, josko siitä edes iloa onkaan.
     
  11. jrasi

    jrasi Gearhead

    Jarrujen ilmaus pitäisi olla tuommosessa rautajousi-citikassa olla ihan ns. perinteinen operaatio. Hydevehkeissä sitten annetaan pumpun hoitaa hommat.

    Boschin testeri tuskin (huom. tuskin) paljoa sen enempää tarjoaa iloa, mutta kannattaa esim citroen-foorumille tai sitruunapatonki.fi:n foorumille kirjoittaa, josko lähistöltä löytyisi joku harrastaja jolla olisi Lexia tai Diagbox, eli PSA:n oma testeri (tai puolivirallinen kiinankopio). Noilla yleismallin testereillä saa aika suurpiirteisiä tietoja, verrattuna tuohon omaan. Itsellä on käyttiksenä 607 Pösö ja huomannut saman.
     
  12. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Lexiasta joo tiedän, että sillä pitäis luettaa, mut luulis et paikallisella sitikkakorjaamolla tuo on jo sillä katottu edellisen omistajan toimesta. Tää on aina leimattu niin, et korjaamo on käyttäny leimalla lapun kanssa jossa seisoo et kaikki kunnos, vaikka valoi palaaki...
     
  13. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Paalin tuo jo joutaa, ompaha yks ranskis maailmassa sit vähemmä.. Eio mitää mielenkiintosta pre 69 fordiaka ilmaantunu myyntii, ni vaikuttaa siltä et joutuu sit tyytymää a-body mopariin... Tuntuu et nää hitech autot oli minun osalta tässä...
     
    palontie ja RAL9005 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!