Camaron piinaava vaiva...VIKA LÖYTYNYT/KORJATTU

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Sammy2, 11.6.2017.

  1. hlappis

    hlappis Gearhead

    Itselläni moparissa oli samaa vaivaa ja vika löyty bensapumpusta. Ei ollu painemittaria linjassa ni en älynny että paineet melkeen nollissa. Tyhjää kävi mutta ajossa ja nopealla polkasulla ampu putkessa kaasarissa ja milloin missäkin.
    On myös yhdessä sbc motissani noi e-streetin kannet ja ajelin kesän verran ja motti toimi hyvin mutta myöhään syksyllä kone vähän tuntui puutuvan niin kuin ois puristukset hävinny ja seuraavana talvena purin koneen ja kaikki oli ok paitsi kansien ohjurit ovat tosi tiukat ja venttiilit eivät ihan tiiviit olleet.
     
  2. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Lisää arpoja peliin, onko tulpat minkä väriset (mustia/märkiä tulppia ?)
    Kokeilisin (ehkä) kuitenkin vielä toisella sytytyspuolalla, varsinkin jos puola kovasti lämmin.
    Lämpeneekö pakosarjat kaikissa pytyissä yhtä nopeasti ?
    Märällä rievulla voi pyyhkäistä ja katsoa miten vesi haihtuu putken pinnalta.
    Jos ei käy kaikilla, ei välttämättä kuule/huomaa tyhjäkäynnillä mutta kierroksilla huomaa heti. Myös kuoleentunut imuventtiilin venttilijousi voisi aiheuttaa ampumisia kaasuttimeen kierroksilla.

    Pelkkiä arvauksia, mut jotain kuitenkin....

    IS
     
  3. Sammy2

    Sammy2 1st gear

    tällähetkellä kaverin kaasutin paikoillaan josta mainitsinkin jo aiemmin...eli kaasutin vaihdettu ongelma sama
     
  4. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    laita alipaine mittari imusarjaan kiinni,mitä näyttää.yksi halvimmista mittareista ja paljastaa helposti vikoja.
     
  5. Sammy2

    Sammy2 1st gear

    tulppien väri elektornin kohdalla normaali (maito-kahvi) laidoilta todella nokeutuneet.

    ...jakaja joka kävi lainassa kansineen,puolineen kaikkineen oli irroitettu täysin oireettomasta autosta...
     
  6. Sammy2

    Sammy2 1st gear

    tätä juuri tänään työkaverille suunnittelin...ainoa vaan että tietäs edes suuntaa antavasti että mitä sen kuuluu näyttää :)
     
  7. Camembert

    Camembert 1st gear

    SAMSAM kirjoitti:

    "edelbrockin 6088 estreet kannet 64 palotilalla, tämän myötä auto muuttui täysin! veti siis aivan käsittämättömän hyvin"

    Kuis kävi alaväännön? Mulla on ollut pidemmän aikaa mielessä e-streetit, mutta en haluaisi kierroskonetta, vaan pikemminkin parempaa palamista ja polttoainetaloutta.
     
  8. Sammy2

    Sammy2 1st gear

    kyllä persdynolla sitä tuli lisää...itsekkään en halunnut kiekkakonetta
     
  9. Sammy2

    Sammy2 1st gear

    NONIIIII!!!! nyt löyty jotain (ehkä)

    eli tuossa purkasin työntötangot irti ja vertailin karstoihin piirtyneitä liikerata jälkiä...
    yhdessä imupuolen tangossa tämä jälki poikkeaa selvästi muista...
    siis niin selvästi että jotain poikkeavaa siellä on...olisiko nostin todella juminut johonkin vaikka puolenvälin tuntumaan ja siitä johtuen jää kantamaan venttiili...siis jos tarjoan myös tuolle venttiilille saman esikiristyksen kuin ehjän nostajan omaavalle...meneekö se nyt noin päin ??

    tämä nyt kuitenkin alkaisi sopimaan koko kuvaan liki täydellisesti, eli lyö kyllä tuon puolen kaasuttimen kurkusta enemmän...ehkä jopa kaiken
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos se tönäri on yhtään kiero/kaarella, niin kyllä saattaa ihan sekin jumia sopivasti kannen reikään sattuessaan.
     
  11. Sammy2

    Sammy2 1st gear

    työntö tangot suoria...nostajat puolestaan kaikki yhtä kuluneita, tai mitä minä niistä nyt osasin katsoa...eli vissiin pitää mennä vielä syvemmälle :(
     
  12. Sammy2

    Sammy2 1st gear

    ok...eli vika korjattu!! elikkäs vaihdoin kaverilta saamani nostajan ja siinäpä se...
    nostaja oli siis jumissa ja aiheutti imu-venttiilin kantamisen ja siitä oireet.

    nythän on sitten voi alkaa kattomaan uutta nokka-akselia koska nythän se alkaa kulumaan vaudilla kun menetti oman pariksi hioutuneen nostajansa.

    elikkäs taidanpa tehdä uuden topikin nokka-akseli pähkäilylle.

    kiitos vielä kaikille jotka neuvoja anto!
     
    Seevu ja pecu_83 tykkäävät tästä.
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja hyvä kun esimerkillisesti kerroit vian selviimisen ja otsikon muokkasit ;) jos jollain joskus samaa vikaa.
     
    Seevu, LehtinenA, Jussi289 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    Oliko hydrauliset vai kovat nostajat?
     
  15. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Mulla kans kaasua nopeesti lisätessä nykäsee ja sit lähtee vetämään, välillä joku nostajista jumittaa kun naputtaa hetken mut sit taas lakkaa yhtäkkiä. Tarvii varmaan talven aikana koittaa aukoo paikkoja ja kattoo nostimet (hydrauliset). Onko porukka putsaillu noita onnistuneesti?
     

Kerro tästä muillekin!