Oldskool pelleilyä/apinointia Metrifordilla ja muilla laitteilla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja VintageSpeed, 22.4.2016.

  1. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Hitto. Onkohan tuo sama tai samanlainen taunus, joka oli kaverilla 30 vuotta sitten. Oli hakenut jotain neitoa ensitreffeille vanhempiensa luota. Tyttöä odotellessa pihalla autossa, kaveri päätti kokeilla mahtuuko pää ratin puolien väliin. Mahtui se, mutta ei saanut sitä pois. Tyttö tuli autolle ja näki tilanteen. Meni siitä hakemaan isänsä apuun, joka sai jotenkin kaverin pään pois ratin välistä. Mahtoi isä olla tyytyväinen 17 vuotiaan tyttärensä fiksusta poikaystävästä?
     
    sepi-ukko, Rahikainen, Rotten ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Substitute

    Substitute Gearhead

    :D ainakin teki vaikutuksen.
     
  3. LPV

    LPV 3rd gear

    Eikö tuo ole ainakin 1966 Mustangissa(kin) käytetty Maroon, eli Vintage Burgundy Poly...
    Kookle-hakuun kun laittoi "Ford Mustang 1966 colors" Tuli karttoja joista valita.
     
  4. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Kiitos. Tuo on juuri se mitä etsin. Olen nähnyt vain parissa rodissa tuon värin niin en tiennyt mistä se on alunperin.
     
  5. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Vanahaa metrihomoa lämmittää moinen. Hieno on tuommonen punaisen sävy ja hyvä kun Tanea laitetaan ja ajellaan. Liian monta yksilöä makaa latojen ja tallien uumenissa tyhjänpanttina.
     
  6. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Kiitos, olen huomannut että varsinki näiden pre 70-lukuisten Fordien osat makaa jossain ladossa kun harrastajakunta vanhenee ja kuolee pois eikä minun ikäiset enää ole kiinnostunut näin vanhoista autoista.

    Tänään olis tarkotus purkaa vähän kromeja ja hilua pois maalausta varten ja aloitella pohjatöitä.
    Jos joltain löytyy kohtuu ruosteeton takaluukun kansi niin olisin kiinnostunut ostamaan moisen. Omani on kasattu lasikuidulla ja siihen ei kehtaa kyllä maalata päälle.
     
  7. gto69

    gto69 Gearhead

    Oliko sulla tiedossa Ryttylässä oleva auto + purkuosaa, ilmoittelin siitä pari vuotta sitten.
     
  8. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Kyllä, kävin jo aikaisemmin sieltä tyhjentämässä kaiken käyttökelpoisen. peltiosat oli kaikki huonompia kun omani.
     
  9. Amc_Kustoms

    Amc_Kustoms 1st gear

    Nyt meni aamukahvit väärään kurkkuun!! :D
     
    LPV tykkää tästä.
  10. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Jaaha. Yli vuoden se keräsi motivaatiota, mutta nyt on maalausurakka alkamassa. Täällä voi seurata kuinka hienosti pieleen tämä homma menee. Tarkoitus olisi hioa perä peltipuhtaaksi ja korjata vielä hiukan ruosteita. Sitten päälle epoksia ja pintamaalia. Saakohan tuota Tikkurilan Temacoatia jostain vielä? Ei tunnu olevan katalogeissa enää.

    [​IMG]

    Vähän leveempää RS mallin vannetta tulossa myös kuvioihin:

    [​IMG]
     
    sepi-ukko tykkää tästä.
  11. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Hienoa että tätä ylläpitädetään tällä tavalla harvoin liikenteessä näitä!
     
  12. max

    max Double Gearhead

    Itseen kohdistuva sarkasmi on taiteen laji joka ei kaikilta onnistu.Sulta se sujuu.
    Lisäksi metri projekti on kova juttu.
     
  13. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Kiitos. Ei elämää saa ottaa liian vakavasti eikä varsinkaan näitä harrastuksia.

    Kävin kyselemässä riksun RTV:ltä pohjamaalia. Tarjosi Inerta Primer 5:tä hintaan 59€/litra sisältäen kovetteen. Temacoattia ei saa kuin tilaamalla ja on tuotakin kalliimpaa. Täytyy vielä käydä kysymässä SP-automaaleista mitä heillä on tarjota.
     
    wilburi tykkää tästä.
  14. manun

    manun Gearhead

    Ite oon ostanu paikalliselta metallipajalta normaali merkkistä epoksia 10€/litra.en tiedä miten se on niin halpaa?
     
  15. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Vieläkö on peltiosille tarvetta? Löyty ladon tyhjäykses ovi ja takaluukku..
     
  16. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

  17. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Hieno lause. :p Mutta samaa mieltä olen. :)
     
  18. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Noh eikös se ole vähän ylläpidätystä, kun ns suojataan museoinnilta mutta silti ns. tehdään paremmaksi kuin tehtaalta tullessa ja muutenkin harvoin näkee liikenteessä Mtaneleita.
    Minusta M-taunus on 10x harvinaisempi kuin joku musse joten pisteet siitä.

    ps. Olis ton voinu paremmin muotoilla, en ees oikeastaan kattonnu mitä tuli kirjoitettua.
     
    wilburi tykkää tästä.
  19. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Onpa ne hurjan litrahinnan Inertalle siellä keksinyt. Ostin viime viikolla paikallisesta maalikaupasta (eivät myy ollenkaan automaaleja) samaa Inertaa 10 litran purkin kovetteineen 110 eurolla ja ilman mitään kaverialennuksia. Pärstäkertoimellakin hinta tahtoo yleensä mun tapauksessa nousta :D. Jos nyt oikein muistan, niin kolmen litran purkki maksoi kevällä samassa puljussa yli 70e, niin on aika helppo valita minkä kokoisen purkin jatkossa valitsee...
     
  20. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Niin, kyllä se fakta taitaa olla että mikäli tuntematon kaveri menee yritystiskille kyseleen maalia omaan käytöön niin ei hirveästi alennuksia heru.

    Kirjoittelen tässä työaikani kuluksi vähän lisää Tanarista ja hieman takaumaa mitä on tapahtunut alkuvuoden aikana.

    Supertaunus

    Jo lyhyen omistusajan jälkeen tämä auto on alkanut osoittaa sellaista sanoinkuvaamatonta luonnetta ja yksilöllisyyttä kuin mikään muu harraste aiemmin. Sitä voisi verrata Aku Ankan 313 Bantamiin sillä onhan tämä jo hyvin pitkälle omin käsin kasattu kuin Akun autokin. Moottori on vuoden '86 Sierrasta, vaihteisto '69 Caprista, taka-akseli '66 farmaritaunuksesta, ovet '64 taunuksesta, imusarja '76 Granadasta, penkit '70 taunuksesta, syyläri W123 mersusta jne jne.

    Yksi hemmo kaverin polttareissa alkoi kyseleen millanen se Taunus on ajaa?

    Vähän kuin linja-auto, mutta tässä sinä kuolet jos törmäät johonkin.

    Pääseekö sillä poliisia karkuun?

    Pääsee.

    Kävi nimittäin niin että kaverin muksu oli ajanut Honda Monkeyllä 80km/h maijaa vastaan. Kissalan pojat kääntyi sitten jahtaamaan mopoilijaa, koska se on selkeästi hauskempaa kuin murhatutkimus. Monkeykuski ajoi moponsa pöpelikköön piiloon ja soitti faijallensa. "Mä oon täällä mettässä piilossa, vittu jos ne näki mun kilven niin siirtyy ajokortti eteenpäin, tulkaa ny hakeen mut".
    Lähdimme sitten pelastamaan sitä poitsua kaikken vähiten huomiota herättävällä autolla eli supertaunuksella. Poika noukittiin kyytiin jostain bussipysäkiltä juuri ennenkuin maija pyyhkäisi ohitse.
    Näin pakenimme lain kovaa kouraa taunuksella. Myöhemmin illalla maija kävi vielä katselmassa taunuksen kilven muistiin kotipihassa. Poika sai ajokorttinsa ja ajelee nyt onnessaan ekalla harrasteautollaan '89 Nissan Sunnyllä.


    Saako sillä naista?

    Saa

    En tosin tiedä johtuiko se autosta vai oliko syynä Mikey Rourke tyyppinen "oot niin ruma että oot kaunis" charmi. Kävipä nimittäin niin että Hot Rod & Rock shown yhteydessä sain yhden friidun lähtemään taunuksen kyytiin ja loppu onkin historiaa. Emme siis tavanneet enää sen jälkeen.


    Kun maailma loppuu, millä sinä ajat?

    Mä olen sellainen kaveri etten hirveästi kiinostu huutelemaan toisiin pöytiin saatiko kommentoi muiden tekemisiä. En juurikaan kommentoi tänne OD:lle noihin möyhäyspalstoille saatika kovin usein edes lueskele juttuja taannehtivasti. Ykis juttu tässä on kuitenkin tullut mieleen, jota voisin kommentoida näin pitemmän kaavan mukaan. Mitä se autoharrastus oikein on?

    Mulle yksi timppa on joskus pienessä pierussa sanonut ettei tunne ketään niin kokonaisvaltaista harrastajaa kuin minut. "Mopar Mike , elää ja hengittää autokulttuuria ja siihen voit vittu luottaa. Aivan uskomaton äijä". Mitähän tuohon kommentoisi? Mä vaan elän elämääni ja olen onnellinen. Autot tekee minut onnelliseksi. Vaikka kaikki ei aina menekkään puritistien mielestä oikealla tavalla, niin perkeleen hauskaa näitten kanssa on ollut ja tulee olemaan. Sitä se autoharrastus minun mielestä on. Hyviä muistoja, upeita ihmisiä, katkenneita nokka-akseleita, vääntyneitä vetareita ja lauenneita ooppeleita.

    Yhden tietyn auton omistaminen saa mut aina kerta toisensa jälkeen hyvälle tuulelle. Se auto on tämä Taunus. Kun maailma loppuu, minä ajan Taunuksella taivaaseen.
     
    ASaari, sepi-ukko, leivonharri ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!