Aloittelija opiskelee - 77 Lincolnin tavoille

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja isalmela, 11.6.2017.

  1. J.J.

    J.J. Gearhead

    Työkaverilla oli aikoinaan 560sec. Hulppea peli ja antoi kyllä hyvät kyydit, ja kyllä corolla kansaa korpesi kun se oli kaverilla ihan ympärivuotinen käyttis.
     
    Jape105 tykkää tästä.
  2. isalmela

    isalmela Gearhead

    Pahoittelut minultakin, tarkoittaako tuo vihreä hymiö jotenkin ivallista sävyä tms? Minä oon vielä uusi täällä, enkä oikein tunne vielä näitä juttuja. Onneksi minä oon saanut täällä erittäin ystävällistä ja auttavaista kohtelua, kiitos teille kaikille yhteisesti siitä! Kirjallinen viestintä on joskus niin pirun vaikeaa, kun ei näe toisen ilmeitä eikä kuule äänensävyä. Jos eläisimme unelmaa, niin ostaisin tuohon Lincolnin ja Audin viereen heti Secci-Mersun ja Corveten! Ja ehkä muutaman muunkin:)
     
  3. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ensimmäinen kerta kun joku muukin huomaa tuon ongelman,siis kirjoitettu teksti näyttäytyy todellakin ihan erilaiselta kun jos heitettäis läppää kasvokkain,olen tuohon törmänny ja siitä kärsiny aika pirusti. En harrasta mitään muuta sosiaalista mediaa ja sen takia teksti voi monesti näyttää ihan erilaiselta kun olen halunnu. Mutta näytti tekstit miltä vaan niin kyllähän mersulta löytyy autot aika moneen menoon,on niitä harvoja vehkeitä kun pystyy käyttiksestäkin nauttimaan,siis ihan ympärivuotisestakin. Niitä merkkejä on kummiskin aika vähän jotka tarjoo yhtä laajalla rintamalla makiaa kuten mersu,ja miksei bemarikin vaikkei ollukkaan ihan mun auto. Ymmärrän tosin senkin kiinnostavuuden vaikkei se mua varten ollukkaan.
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Joskus olen itsekin hieman äkkipikainen ja saatan tulkita väärin.
     
  5. isalmela

    isalmela Gearhead

    Joo en minäkään mikään ammattilainen ole:) Jatketaan vaan hyvillä mielin tätä mukavaa ketjua, tästä on ollut minulle valtavasti hyötyä!
     
  6. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Kiitos PS.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  7. isalmela

    isalmela Gearhead

    Lincolnia vaivaa tärinä kovemmissa nopeuksissa. 50 mph auto lipuu varsin tasaisesti, 55 mph alkaa vähäsen täristää ja nopeuden kasvaessa tärinä vaan lisääntyy. Tuntuu että kaasu tai moottorijarrutus lisää tärinää, kaikkein tasaisinta kyyti on "vaihde vapaalla". Luulin että tärinä johtuu tosi vanhoista renkaista, mutta täristää ihan samalla tavalla uusilla renkailla. Alkuperäiset peltivanteet, orggis koon renkaat, ei tarvinnut paljoa painoja. Ideoita korjaamiseen? Kardaanin nivel tms?
     
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kardaaninivel on helppo tsekata ja korjata, eli aloita siitä :)
     
  9. isalmela

    isalmela Gearhead

    Kiitoksia! Viitsittekö vielä kertoa amatöörille, että miten kardaanin nivelen kunto tarkistetaan? Tarvitseeko nosturia tms? Onkos 1977 Lincolnissa yksi vai useampi nivel? Onko se tuo axle shaft bearing https://www.rockauto.com/en/catalog...v8,1187793,drivetrain,axle+shaft+bearing,1664 ? Hitto kun korjauskäsikirja ei oo vielä saapunut. Kiitoksia taas neuvoista!
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Piikkasen sivuun meni, tuo:
    https://www.rockauto.com/en/catalog...id+v8,1187793,drivetrain,universal+joint,2392
    Kardaanissa on vähintään kaksi niveltä.
    Väljä nivel selviää retkuttamalla ja pyorittämällä kardaania eestaas.
    Jäykkä nivel voi olla vaikeempi todentaa muuten kuin irrottamalla u-jointin eli ristinivelen pultit.
    Siellä alla ryvetessä voikin katsoa laatikon kannatinkumia, ja tarkistaa onko kardaanissa tukilaakeria. Jos on niin se voi olla sippi.
     
  11. isalmela

    isalmela Gearhead

    On tämä hurjan hieno foorumi! Uusi bensatankin anturi pitäis saapua ensi viikolle, vaatii tankin irroittamisen alakautta. Ravistellaan samalla laakeritkin. Minusta muuten tuli ACC Oulun jäsen tänään:)
     
  12. isalmela

    isalmela Gearhead

    Muistaakos muuten kukaan, onko noin uudessa Lincolnissa('77) vielä irroitettava luukku bensatankin anturin vaihtoa varten? Olisin kurkannut, mutta takaistuimen selkänoja ei tuntunut irtoavan. Tuohonkin on varmasti joku kikka olemassa? Mukavaa viikonloppua kaikille.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Lincolnista en tiedä, mutta 80-90luvun taitteessakaan ei vanissa, farkuissa ym ainakaan ole.


    Museoauto toki eri mutta käyttöautoon tein raakasti luukun.
     
  14. litres

    litres Gearhead

    Hmmm, ota istuin osa ensiksi irti, sitten pääset käsiksi selkänojan kiinnityksiin, yleensä ovat
    parilla pultilla kiinni...
     
  15. isalmela

    isalmela Gearhead

    Ok, pitänee tutkia! Tosin "Ameriikan Joen" nettisivulla todettiin näköjään, että Mark V anturin vaihto vaatii tankin irroittamista ja suosittelemme asiantuntevaa mekaanikkoa;). Tässä sitä pikkuhiljaa opiskellaan Lincolnin ominaisuuksia ja vikoja. Huomasin tällä viikolla hämärässä parkkihallissa, että oven lukkopesäkin on valaistu! On se hieno peli:cool:
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos tankkia irrotat niin varaudu pantojen vaihtoon samalla.
     
  17. isalmela

    isalmela Gearhead

    Joo tämä kävi mielessä. Toivottavasti lähtevät ehyenä irti, kun ei noita taida ihan lähimarketista löytää;) Pitää ainakin töhäyttää vähän crc:tä kiinnityksiin jo valmiiksi. Onneksi tuo ei ole tosiaan ainoa auto perheessä, niin on helpompi suhtautua "ihan pikku remonttien" laajenemisiin. Vanhan auton pitäminen on joskus vähän samanlaista kuin vanhan talon kunnostaminen: teet kerran, teet toisen kerran ja kolmannella kerralla korjaamolle:p
     
  18. isalmela

    isalmela Gearhead

    Lincoln on näköjään löytänyt normikulutuksensa. Eka tankki 26,6 l/100 km ja toinen 26,7 l/100 km. Syökö nuo oikeasti noin paljon vai onko jossain jotain vikaa? Nätillä ajolla, suunnilleen 60/40 suhteessa kaupunki/maantieajo. Pitää alkaa ruuvaamaan sytytystulppia irti ja tutkimaan väriä.
     
  19. isalmela

    isalmela Gearhead

    Kaikki tulpat ja tulpanjohdot olivat oikein hyvän näköisiä ja värisiä
     
  20. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Asiallinen kulutus tottavie. Kaupunkipyörittelyhän se on myrkkyä näille paritonnisille.
     

Kerro tästä muillekin!