Lyhyt omistusaika-maksut?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja virta, 23.6.2017.

  1. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    kävin katsomassa trafin sivuilta omia tietojani ja on se buickki siirtynyt minun nimiin ja edelleen merkitty liikennepoistetuksi. eli ei kai ongelmaa.. vakuutuksen siis kai voi ottaa kun kerkee tai haluaa.
     
  2. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Sä näät trafin sivulle kirjautumalla onko ko auto sun nimissä, sieltä näkee myös onko mitään erääntyviä rasitemaksuja jäänyt edellisiltä.
    Huolehit vaan sen vakuutuksen kondikseen, itseasiassa kaiken huolettomin kun tekee rekisteröinnin yhteydessä sen vakuutuksen jos tietää että kulkine tulee olemaan liikenteessä.
     
  3. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    rane58 tykkää tästä.
  4. virta

    virta Gearhead

    Juu,,ja helppoo on vakuutuksen vaihtaminen ja vertaaminen,kävin ottamassa Ifiltä vakuutukset kärryyn kun oli halvemmat kuin POP vakuutuksella.Rekisteritunnus vain ja pankkitunnuksilla sisään ja vertaamaan ja vaihtamaan ifillä vain 144e-vuosi liikennevakuutus pieneen kauppakassiin.Tuota POPvakuutusta syytä,välttää lyhyellä omistusajalla.itselle tuolla minimimaksulla on merkitystä kun autoja monta vuodenmittaan..
     
    rane58 tykkää tästä.
  5. virta

    virta Gearhead

    Kyllä se vakuutus vain pitää ensin ottaa vaikka laittaa liikenteestäpoistoon,äsken netissä trafissa tehtynä todettu ei sitä muuten saa omille nimille siirrettuä.
     
  6. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    kyllä mun ostama buickki siirtyi mun nimiin ilmankin vakuutusta? tosin leimaajana oli katsastuskonttori eikä itte tehtynä. (liikennepoistettua auto ostettaessa.. liikennepoistossa yhä trafin sivujen mukaan)
     
  7. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Ainakin pari viikkoa sitten onnistuin saamaan hankkimani varaosa-auton omiin nimiin Trafin nettisivujen kautta ilman vakuutusta. Omistajan vaihdos ilman vakuutusta tosin edellytti, että auton myyjä poisti auton liikennekäytöstä ennen omistajan vaihdosta. Tarkoitus oli välttää toi turha vakuutusyhtiön perimä vuosimaksu, jota ainakin If haluaa 25€ seisonnassa olevista autoista.
     
  8. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Vaihtaa yhtiötä, ei kaikki peri turhaa maksua iffin tapaan. Ainakin lähitapiolasta tulee 0e vuosimaksulasku...
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    No trafin paskat nettisivut antaa kyllä pistää auton vakuuttamattomana ajoon. Olen varmaan 300-400 euroa maksanut noita maksuja sen vuoksi kun olen ostanut auton, sitten olen pannut ajoon ja vakuutukseen ja siinä on ollut joku pieni aika jollon auto ei ole ollut vakuutettu. Motskarilla oli 2 päivää kun laitoin omiin nimiin ja IFfillä pääsi vasta maanantaina tekemään vakuutuksen koska museoajoneuvo, ei voi hoitaa netissä.

    Sitten lähettävät liikennevirastosta jonkun 60e/päivä paskalapun "Hei autosi ei ole ollut vakuutuksessa tolon ja tollon ja nyt me vakuutetaan se takautuvasti, maksatko nyt vai heti" Taattua Trafi-laatua, jos tollon olisi jotain sattunut, ei varmasti olisi korvanneet mutta trafi on keksinyt loistavan liiketoiminnan myydä vakuutus takautuvasti 60e/päivä sellasille päiville kun ei ole sattunut mitään. Miksen itse ole keksinyt tollasta loisto ideaa?

    En ainakaan tee yhtään omistajavaihdosta enää tolla helvetin trafitunnuksella vaan menen konttorille tekemään kun tuo tunnuksella omistajan vaihdos on maksanut mulle joka kerta 60-240 euroa......Oli vika sitten minussa tai paskoissa järjestelmissä niin ei massi kestä maksella tollasia maksuja.
     
  10. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Jopahan tulee taas.

    On kyllä ihan omaa tyhmyyttä, jos joutuu makselemaan sakkomaksuja.
    Kaupanteko pitäis olla ihan peruskauraa ja marssijärjestyksen, sakkomaksut, karenssit ym. on lakiin kirjoitettu ja ne kannattaa selvittää ennen kuin hölmöilemään ryhtyy.
    Paskat se mikään liikennevirasto niitä laskuja lähettele, vaan se on liikennevakuutuskeskus, jolla ei ole Trafin tai liikenneviraston kanssa mitään tekoa.
    Lopeta se arvailu ja joka säikeeseen ulottuva paatos, kun et viitsi taustoja selvittää.

    Jos veroja on perässä ja auto käyttökiellossa, on sekin lakiin kirjoitettua ja edellisen omistajan vika.
    Trafin sivut toimii hyvin ja on helpottaneet autoharrastajien elämää ihan helkkaristi noiden seisontaanlaitto- ja käyttöönotto-ominaisuuksien kautta.
    Sieltä myös saa sellaiset tiedot, mitä ennen ei saanut Trafista soittamallakaan.
    Ja on jopa halvempaa kuin konttorilla asiointi.

    Ota fillari, mee katsurin kautta, poista kalustosi liikenteestä, polta pankkitunnnukset, nosta käteiset ja myy romut ravikansalle.
    Sitten vaan apostolinkyydillä esim. Hailuotoon turvemajaan lampaita kasvattamaan. Lautalta vielä tiputat puhelimen ja prepaidin mereen
    Siellä ei kaapatut rekat ajele, eikä mikään enää vituta, kun vielä jättää sähkönkin taloudesta pois.
    Ei kaikki tekniikka ole pahasta, eikä foliohattu päässä kannata koko aikaa kaikkea pelätä ja ehkä joskus kantsii pikkasen tarkastella myös omaa asennettaan.
     
    toyopet ja Inlinee tykkäävät tästä.
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    No juu kuten sanoin johtu toi omasta avuttomuudesta tai jostain muusta, ei mulla ole varaa maksaa tollasia maksuja. Meen konttorille mieluummin. Liikennevirasto luki kuoressa jossa tuo lasku tuli.

    Sulla on uskomaton taito mennä henkilökohtasuuksiin heti....
     
    Muokattu: 9.7.2017
    DX tykkää tästä.
  12. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Ei sulla ole tullut mieleen, että itse touhuat vähän joka ketjussa totuuksinesi.
    Se on välillä aika raskasta luettavaa.
    Aina ei vaan jaksa. Sori siitä.
     
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tule oikomaan niitä jos puhun paskaa tai jotain "omia totuuksia". Ei niiden ole tarkotus ketään ahdistaa, anteeksi jos tollasta olen aiheuttanut.

    Tossakin eka ihan asiallisesti oijoit mun huuhaata muta sitten alko se perus haukkumislinja vikassa kappaleessa. 3-4 viestin vaihdon jälkeen yleensä linjasi vaihtuu vähitellen ihan 100% haukkumislinjalle jos joku on eri mieltä. Tuntuu että eri mieltä olevan henkilön kimppuun on tärkeempää käydä mitä mielipiteen.
     
    DX tykkää tästä.
  14. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    No se on sun näkemuksesi asiaan.
    Pidä se, mutta muista että asialla on edelleen se toinenkin puoli.
    Tiedän kyllä että sulla riittää virtaa jankata tästä(kin) asiasta maailman tappiin, mutta minulla ei, joten palataan asiaan josskakin välissä kun ehdin tai tarpeelliseksi näen.
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    No kunhan taas kerran huomautin että asiaan voi suhtautua ihan asiana ilman hirmusta hyökkäystä toisen henkilöä kohtaan. Itte koitan välttää tollasta toisen henkilön päälle käymistä (tiedä sitten miten onnistun) ja keskustella asiasta, koita sinäkin joskus. Minä ja taitaa jotkut muutkin olla huomauttanut joskus aikasemmin tästä samasta asiasta.

    Minä en aina ymmärrä keskustelutyyliäsi, mutta pidän sua silti ihan fiksuna tyyppinä ja luotettavana tietolähteenä. En pyydä pitämään mua luotettavana tai edes fiksuna mutta pyytäsin asenoitumaan edes vähän paremmin ettei tartte pyhittää joka kerta 1/3 viestistä mun henkilökohtaseen haukkumiseen jos satun olemaan eri mieltä.

    Tossa tulikin se mitä haen takaa, en pidä itteänikään täydellisenä keskustelijana ja tiedän että olen sunkin ja varmaan kaikkien kanssa mennyt henkilökohtasuuksiin joskus vaikka yritänkin sitä viimeiseen asti välttää.
     
  16. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Jännä miten joillekkin tulee ja toisille ei


    Itelle ei ole yhtään laskua tullut corollasta tai seat;ista

    Jos tulee, molemmista lähtee kilvet konttorille
     
  17. rane58

    rane58 Double Gearhead

  18. virta

    virta Gearhead

    0n se vaan ihme homma kun ei papereja enää tartte edes olla autossa mukana,,ja netistä voi tilata jos välttämättä haluaa paperit,osin ilmaisia,osin maksullisia.No tietty poliiseilla on silloin kaikki tiedot jo autossa tietokoneella ja sieltä katsovat.Poika juuri kertoo kuinka poliisiauto kaartanut hänen mopoauton perään ja ajoivat lähelle,sitten yhtä nopeasti kaarsivat pois
    Omistajanvaihdoskin menee tunnusluvulla,,ns. varmenteella..niin se kehitys kulkee.Itselle tuo varmenteella kaupan teko oli ihan uusi asia
     
  19. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Eiks tässä paperittomassa järjestelmässä se paperinen katsastus todistus ole pakollinen pitää matkassa
     
  20. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Viime joulukuussa tekivät saman minulle, kun oli justiin saatu tämä leimattua. Soittohommista melkein keskellä yötä ajelin vähän sivummalla valtaväylistä, niin ehkä se kiinnitti huomiota, vanha autonraato keskellä talvea, yöllä sivukylän kadulla.
    Perässä tulivat muutaman sata metriä, melkein puskurissa kiinni. Odotin jo sitä punaisen valon vilautusta mutta kääntyivät sitten seuraavasta risteyksestä muualle.
     

Kerro tästä muillekin!