Aloittelija opiskelee - 77 Lincolnin tavoille

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja isalmela, 11.6.2017.

  1. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    'riviera56' sulla on TB:ssä yksi tehokkaimmista voortin performance koneista 68
    Thunderjet 429,sillä ohittaa kaikki muut paitsi huoltoaseman!:)
     
  2. isalmela

    isalmela Gearhead

    Oletteko muuten ajaneet näillä 95 vai 98 bensalla? Mulla ollut 95 ja tuntu käyvän ihan hyvin. Yksi venttiilin nostaja vissiin vähän naputtaa, mutta eipä se 95 bensasta pitäis johtua
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Matalinta mahdollista vaan, puristukset on olemattomat näissä saastekoneissa, jotain 8 luokkaa.

    Kokeile eri öljyjä ton nostajan kanssa.
     
  4. isalmela

    isalmela Gearhead

    Kiitoksia kaikille taas. Öljyjen pitäis olla tämmöiselle passelia Valvoline 20w50 ja melkein uudet.
     
  5. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Arska, toi on kyllä ihan tosi!
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ite huuhdoin käkkylällä öljynvaihdon yhteydessä naftalla. Vajaa litra joukkoon ja koneen käyttelyä ja sitten öljyt pois.
     
    passerby tykkää tästä.
  7. litres

    litres Gearhead

    +on olemassa nää Forten tuotteet, hyviäkokemuksia...
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu on. Ite nuukana naftalla aina huuhtonut kun hintaero monikymmen kertainen.
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Näistä superpaksuista öljyistä oli just melkonen vääntö yhdessä topikissa.
    Noudattaisin lähtökohtaisesti tehtaan suositusta vakiomotissa, ja se ei tasan varmasti ole 20w-50.
     
    Ranee ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    todennäkösesti 10W-30 tai 15W-40 suosituksena suomen lämpötilan mukaan, tai jos auto on jo "synteettiseltä aikakaudelta" niin joku 5W-30 voi myös olla suosituksena.
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei tossa vielä ehken viasta pääse sanomaan, mutta varmaankin saa nipisteltyä alemmas kun hieroo kaiken kohdalleen.
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ja se jäykkä nivel on melkeinpä parempi ehdokas ravisteluun ku löysä.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    On tosta taidettu täälläkin jo jotain sanoa, minä ainakin. Tekstillä viestinnästä jää iso osa "näkymättömiin", ja virhetulkinta on enemmän kuin mahdollinen. Kun se viestintä epäonnistuu helposti optimiolosuhteissakin, Osmo A Wiio on siitä vähän laitellu. Mut se on jo eri aiheen juttuja.
     
    isalmela tykkää tästä.
  14. isalmela

    isalmela Gearhead

    Karpov, puhdistitko moottorista jotain epäpuhtauksia vai mihin tällä pyrit? Onnistuiko? Lincolnilla on ajettu nyt pariin viikkoon 1000 km, joista ensimmäiset 400 km ihan matkaa, luulis tuolla matkalla ainakin "karstojen" palaneen koneesta?
     
  15. isalmela

    isalmela Gearhead

    No se alipaine vielä jostain pihisee, mutta vaikea sanoa vaikuttaako se käyntiin tai kulutukseen. Miten tämmöisestä muuten tarkistetaan sytytysennakko? Lamppu kiinni ja käännellään virranjakajaa? Paljonkohan tuommoisessa '77 460 cid pitäis olla sytytysennakko?
     
  16. isalmela

    isalmela Gearhead

    Ok, pitänee tutkia ohjekirja. Tainnut 40 vuoden aikana öljyjen ominaisuudetkin muuttua. Olisko 10w40 sopiva, ihan puhtaasti kesäkäyttöön? Merkkiä tai mallia, jota voisi suositella seuraavaa vaihtoa varten?
     
  17. hantta

    hantta Double Gearhead

    Pari pikkuhuomiota; venttiillin naputus ei koskaan johdu polttoaineesta, kyseessä on mekaaninen ääni, johtuen joko nostajasta, nokka- akselista tai kulumasta keinuvivustossa, detonaatio, eli nakutus palotilassa on eri asia, ja tuosta moottorin huuhtelusta, jos kaikki toimii, en lähtisi tekemään noita naftatemppuja.
     
  18. isalmela

    isalmela Gearhead

    Ok, kiitos hantta. Tuossa taitaa olla jo hydrauliset nostimet, veikkaan että joku nostaja ei saa oikein riittävää öljynpainetta ja sen takia naputtaa. Tyhjäkäynnillä käy ihan nätisti, kiihdyttäessä naputtaa jonkin verran ja moottorin lämmetessä naputus vähän vaimenee.
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllähän pihinä aina jotain vähän sotkee. Isompi vuoto aina enemmän.
    Jos oikeen arvaan, ton ikäsessä on melkonen määrä jo kaikenlaista alipaineletkua, joiden paikat on oleellista olla oikein sen lisäksi etteivät vuoda. Jos niitä ei ole jo riisuttu pois. Ja jos on poistettu, niin pitää tarkistaa osaavan kanssa, onko poistettu oikeat ja oikealla tavalla. Noissa saasteajan kunkuissa on silläkin oikealla letkujen siivouksella mahdollista siistiä sitä kulutusta.
    Sen oikean ennakon saat varmimmin siitä tulevasta kirjasta (olihan se manuska tulossa?) Siitä ohjearvosta voi sitten kokeilla pari astetta isompaakin ennakkoa.
     
  20. isalmela

    isalmela Gearhead

    Kiitoksia Jussi289! Tässä niitä letkuja tosiaan riittää! Lämmityslaitteesta lähtien, vakionopeudensäädin, valot, virranjakaja, ilmanputsarin otto jne jne. Tänään viimeksi katsoin, perskeles se ohjekirja sarja tulee tosi hitaasti jenkeistä:( tilattu 6.7, ja ainoa tieto siitä on tullut 7.7. että"has been shipped". Nuo kaikki järjestelmät näyttää ihan alkuperäisiltä, pitänee yrittää touhuta niitä ohjekirjan kaavion mukaan (jos se joskus tulee).
     

Kerro tästä muillekin!