Chevy sb350 hinnat?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Sierra, 20.7.2017.

  1. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Alakerta tuli mulle, ja pukissa odottelee vielä jatkojalostusta...!
     
  2. DX

    DX Double Gearhead

    juu se on justiinsa näin, jos haluaa parhaan mahdollisen tiedon siitä mitä on ostamassa niin kai kone osina olisi ostettava, eikä sekään mitään takaa kun silti voi olla säröjä tms. vaikka osais vähän kattellakin, toisaalta joissain kansissa on venttiilien väli aina halki, mutta ei sekään käyttömosassa välttämättä mitään haittaa ku jotkut kansimallit halkee aina vesitilaan ja jotkut toiset ei juuri koskaan.

    edit: mulla olisi oldsin vm 70 350 just porattu lohko 0,06 ylikoossa, uudet ammemännät veiveissä, että tarttis vähän niinku jokku pre -73 pienipalotilaiset "hipo"kannet, tia tehdä ite esmes 307 5A kansista,
    kampura löytyy mutta siitä en muista mikä se on, valu vai tako ja piänen hivasun kaipais, niinku olis porauksen koneistusroskaa pyörinyt lakruissa kun koneella ei vissiin montaa metriä keritty ajaa ennenku se alko naputtaa, nyt siis osina,
    enkä oo mitannut missä koossa se kampura nyt on, jos ennestään hiottu kovin pieneksi niin voihan olla paskanakin.
    sais sen pois tuolta vaivoista jos joku on suunnitellut oldsin 350 täys remppaa,
    niin nyt onnistuis tolla aihiolla melko kustannustehokkaasti,
    kun ei mulla oo suunnitelmissa siitä tehdä,

    teen sit diiselin lohkoon rallikoneen jos jotain teen, niitä kampuroita mulla olis ylimääräsenä, aika hiominen ja keventely vaan jos bensalohkoon meinaa istuttaa.
    kauppaan saa halutessa mukaan ehjän hyvän öölipumpun ja jonkun soivan stanunokan, tai lisähintaa vastaan esmes uuden perfomerin nostajineen, uudet runkolakrut, tosin stanukoon ja nokkalakrut, mitähän muuta semijoutavaa mulla olis.

    Edit2: mutta jos meinaa alkaa mulla vatvottamaan yyveillä kaiket illat sen koneen virtuaalirakentamisjutuilla ja kysyä kymmenestä erilaisesta osaläjäkombosta tarjousta, pihistelläkseen muutamasta kympistä, ku tavara o muutenkin lähössä reippaalla miinuksella järkeviä tarjouksia vastaan,
    niin ei kannata vaivautua.
     
    Muokattu: 21.7.2017
    SauliK tykkää tästä.
  3. max

    max Double Gearhead

    Ostin joku aika sitten hyvältä kaverilta romikselta Californiasta tuodun(sieltä mistä kaikki hyvä tulee) 454 perus trukki/Suburbanin motin.
    Motteja oli kaverin tallissa kasapäin,ja summassa niistä sit yhden koppasin mukaan.En edes pyörittänyt sitä vääntimellä.
    No,pukissa sit yritin,ja on tiukka kuin siskon kuiva perse!
    Öljypohja irti,ja löytyikin kierteelle mennyt ohut metallisoiro.Aivan kuin öljyrenkaasta irronnut tai laakerista.
    700€ se vaan mulle maksoi,ja kun tästä huomautin kaverille,niin lupas antaa rahat takasin,jos osoittautuu romuksi.
    Pyöritä nyt ainakin sitä,kun sitä oot tsekkaamassa.
     
  4. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Juu, ei ollut jumissa, toki minä sen kokeilin.
    Olen itsekkin vuosikymmenten saatossa muutaman "hyvän"koneen ostanut:
    Mavericiin Foortin 302 koneen kävin savosta, oli toimivana pois nostettu ja kevytkunnostettu, todellisuudessa loppuunajettu maalilla fixattu pata, no sain siitä ehjän lohkon porausaihioksi entisen hajonneen tilalle.
    Muutama vuosi sitten täysin toimivan S4 audin 5-sylinterisen turbopadan, todellisuudessa koneessa ei ollut mitään ehjää, kansi pahasti halki, lohko kunnon rapulla, kk-laakerikin oli pyörinyt pesässään, sain siitä kuitenkin...öljypohjan!
     
    Muokattu: 21.7.2017
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Aattelin jotain perus saaste 350 konetta "hinnat alkaen"
     
  6. LPV

    LPV 3rd gear

    Minä mustalainen myin tuosta FBstä SBC305n 500,- suoraan ajosta ehjä kone tietääkseni.
     
  7. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Tuon kyseinen kone nostettu pois dieselöitävästä 87mailia ajetusta blazerista joskus kymmeniä vuosia sitten.
    Kummallisuutta herätti kun tutkailin ylös ottamaani lohkon etureunan valunumeroa, V1013FS, eli V tuotantolinja Flint, kuukausi 10, päivä 13, ja sit tuo suffix code FS olis 327 -69 210hp 2bbl
    Moottori on kuitenkin 4bbl, egr kone ja blazerista siis iroitettu uudehkona.
    Eli ilmeisesti ei alkuperäinen blazerin lohko, vaan vanhempaan lohkoon niputettu kokoonpano?
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Miten tää on mahdollista? 50 eri moottoria ollut käsissä (konepellin alla tosin) ja kaikki hyvin käyvät on toimineet 10-60tkm mitä olen ajanut.



    Ennyt ole mikään moottoripro mutta ihmettelen.
     
  9. xarper

    xarper Gearhead

    Ei se kyllä aina kerro silti, toi Fairlanekin mikä mulla oli, oli 20v metässä ja kummasti tuli ajamalla sieltä pois ja toimi ihan hyvinkin vielä sen ekan kesän minkä sillä ajelin mutta kun koneen avas ni totuus oli jotain aivan muuta, laakerit kaikki ehtoon puolella, sylintereissä ihan tolkuton rappu, kampurakin ehtoon puolella, nokassa oli syöpymää jne.
    Jakoketjunkin sai melkein nostettua pois paikaltaan.

    Eikä kukaan kyllä osannu ulospäin kertoo että siinä mitään vikaa ois ollu.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  10. hantta

    hantta Double Gearhead

    Meille tuli duuniin jenkeistä muutama 6, 2, diesel projekteina, ja kaikki tietysti purettaviksi, veneenkoneita niistä tehtiin, mutta nauratti eräässä koneessa ollut lappu: Runs well, little smoke. Koneessa tosipaksu ruostekarppa sylintereissä, varmastikaan ei running well moneen vuoteen, millä lienevät kokeilleet smokea :)
     
  11. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Varsinkin vakiokoneet saa olla tosi paskassa kunnossa ja silti niillä voi vielä ajaa jopa kymmeniä tuhansia kilometrejä.
    Kitkat ja rasitukset kun on pieniä, niin mikäpä niitä tappais, kunhan saavat voitelua ja jäähdytystä!

    Tuolla teillä menee varmasti tälläkin hetkellä pilvin pimein pyydyksiä joilla ei edes uskaltais ajaa, jos tietäis missä kunnossa koneen sisuskalut on.
    Mutta kun ei tiedä niin voi kurvailla huoletta, kenties vielä monta kesää ;).
     
    Karpov tykkää tästä.
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Vaihdoin täydellisen 305 kikkaran 350 4-bolt STD lohkoon jossa billetpukit, päikseen. Sain siis aika hyvät rahat 305 pannusta tai helevetin halvalla sen lohkon. Siitä tarttis väsätä 302 kone takoaleksilla, takomännillä yms herkuilla myntiin joskus kun kerkiää:odwink:.
     
  13. max

    max Double Gearhead

    Noniin,nyt kun on päästy lempiaiheeseen moottoreihin niin äskettäin ostin SBC 400 alakerran.
    Lohko on "high nickel casting" ja vau,std.porauksella!!
    TRW/Speed Pro kakstasku takomännät.Ja koko komeus vielä tasapainotettu.
    Se maksoi 1000€ mikä on mielestäni aika sopiva hinta.Sattumalta motti jatkoi matkaansa Mikkeliin ja samaan osoitteeseen meni myös hienot World Sportsman II kannet huohotusreiät valmiiksi porattuna.
    Nämä kannet arvioitiin 800€ arvoisiksi.Äkkiä näillä 1800€ osilla kolkutellaan 500 hepan rajapyykkiä! Ei paha.
     
    GBS ja Herje tykkäävät tästä.
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    No juu kyllä ne köy ja paksulla öljyllä saa kalkatukset pois.

    Jos siinä tarttis olla voimaa ja päästä edes vähän fiksuihin kulutuksiin niin sillon sillä on väliä missä kunnossa kone on. Täällä yleensä harrastekäytössä vehkeet niin ihan sama mikä paska konehuoneessa koppaa liikuttaa millä tehoilla ja millä kulutukdilla kun kilsoja tulee vuodssa 500-1000.
     
  15. max

    max Double Gearhead

    Ei kai nyt sentään näin?!
    Just kävin hurjastelemassa mun 454 pikkiksellä ja kyllä mä tykkään että pellin alla ei ole "ihan sama mikä paska",vaan riittävästi voimaa,ja voi huoletta kierrättää reilusti ja antaa sen viedä.
     
    Muokattu: 21.7.2017
  16. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Ja kannet mulle, myös odottelee jatkojalostusta hyllyssä
     
  17. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Hintahan riippuu paljon siitä, mitä sille on tehty, eli mitä alkuperäisempi, eli "nylppäämättömämpi" se on niin parempi ja mitä siihen tulee mukaan, hihnapyörät, laturin bracketit, laturi, startti, pakosarjat, jakaja, kaasari jne...
    Mitä enemmän hotroddattu sen vähempi arvoa, suurin osa jenkeistä tulleista "virimyllyistä on osoittautunu kelvottomiksi edes aihioksi, ne on vaan nylpätty, eli hotroddattu pilalle.
     
  18. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Aika usein ne surkeimmat aihiot löytyy entisistä vene- ja kisakoneista.

    Jos ei ne venekoneet ole vesitiloista halki, niin ainakin ne on syöpyny piloille, ja kisakoneista on vedetty jengat jokapaikasta nurin ja ne mitkä on korjattukin, ovat vinossa!

    Mutta asianhan ilmaisikin jo määritelmä "entinen"...
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mitä enemmän ostaa noita "suoraan ajosta" sitä enemmän menee usko siihen että pidettäisiin millään mitään väliä, tai sitten ne ehjät ei ole myynnissä.
     
  20. Roc

    Roc Gearhead

    Sä ostat väärän hintaluokan laitteita.
     
    kompassi ja Valapatto tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!