Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Jaa, no ihan tarkentavana tietona, että en edes omistanut hiluxia kymmentä vuotta vaan 6v ja se on myyty toista vuotta sitten.

    Minulla ei nyt pitäisi myynti-ilmoituksia olla, kai.

    Ja mitähän tähän ketjuun viimeksi kommentoin?
     
  2. rampleri

    rampleri 3rd gear

    Tiedä tuosta prepaidista, mut tulee useestikkin tsekattua myynti-ilmon numero.
    Lähinnä et tietää missäpäin tavara vois olla, ku senkin mainitseminen on monelle myyjälle ylivoimaista.

    Yö aikaan kun monesti joutaa netissä ilmoituksia katteleen, eikä kehtaa pikkutunneilla soitella kellekkään.

    Jos ei numeron perusteella osoitetta löydy niin jätän monesti asian sikseen, eihän se omien tietojen salaaminen välttämättä ole epärehellisyyden merkki, mut kuiteskin miksi joku jolla on kaikki okei, salaisi tietojaan.

    Tavaran kauppias jolla on nimi ja tiedossa oleva osoite, on epätodennäköisemmin kusettaja, kuin joku nimetön jostain epämääräisestä paikasta.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos lukee paikkakunta niin pitääkö se silti osote kytätä numeron perusteella?


    Kuvittelen tilanteen kun arvokkaita autoja ja varaosia myyvä henkilö kutsuu osoitteellaan varkaat kylään. Siihen vielä sopiva soitto "joo tänään en ole paikanpäällä".


    Oma virallinenkin numero ollut salattuna sen olemassaolon eli kohta 18v ajan...


    Jos ostaja jättää sen perusteella ostamatta niin...
     
  4. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead



    Jokunen ammatti ryhmä rosvojen lisäksi tulee mieleen joilla ne tiedot on salattuna ihan duunin takia. Ei välttämättä haluta niitten töissä nähtyjen asiakkaiden saavan sitä numeroa ja osoitetta nimen perusteella.
     
    isalmela, kapa73 ja wilburi tykkäävät tästä.
  5. Kasi-Pasi

    Kasi-Pasi Gearhead

    Kun lueskelee näitä juttuja, niin ilmeisesti mä olenkin aika ihmeellinen myyjä kun kauppaan koko ajan tavaroita rehellisesti ihan oikealla nimellä ja selvitettävissä olevalla puhelinnumerolla...!?:odeek: Ehkäpä siksi saankin yleensä kaikki artikkelit myytyä aika nopealla aikataululla, eli vissii outoa sekin...:odwink:
    Suurin ongelma myydessä on nykyään turhanpaiväiset kyselijät ja lupailijat. Jos aikuinen ihminen lupaa tulla jonain päivänä johonkin aikaan ostamaan tai edes katsomaan jotain tuotetta, niin onko ihan ylivoimaista ja vaikeaa ilmoittaa, jos ei pääse tai aiokaan tulla...? Tähän voi taas kerran heittää usein huudetun kysymyksen, että "mikä vittu teitä ihmisiä oikein vaivaa"?!
     
    onoff road, Norri, rane58 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. rampleri

    rampleri 3rd gear

    Vähä oudolle kuullostaa tollane asenne että mahdollinen ostaja "kyttää osoitetta".
    Musta on aika luonnollista sekä rehellisen oloista tehdä kaupat omalla pihalla eikä missään huoltsikan parkissa.

    Oudolle tuntuu kyllä sekin et jonkun tarttee salata numerosa varkaitten pelossa.

    Tiettyjen duunien takia toki ymmärrän tietojen salaamisen, muut syyt tuntuu melkosen vainoharhaselle.

    Mut, jokainen saa taaplata tyylillään.
    Täysin Kasi-Pasin linjoilla, ei voi kuin toistaa; mikä vittu teitä ihmisiä oikein vaivaa?
     
  7. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Kyllä kait se salainen numero voi olla ihan vain puhelinkaupustelijoiden takia?
     
    Norri ja isalmela tykkäävät tästä.
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei voi. Johan herrat edellä tuomitsivat kaikki hämäriksi tai nuuten surkeiksi.



    Oon kerran tehnyt kaupat muualla kuin omassa pihassa a sekin siksi että ostaja ei osannut pihaan kuulemma tulla ja tätä paikkaa toivoi.


    On sekin jumalauta päätelmä että jos etukäteen finderistä ei osotetta löydy, niin sitä ei voi sitten viestissä/puhelimessa sanoa? :rotfl:


    Varsinkin maalla monelta puuttuvat ostajan käytöstavat eli soitetaan suoraan koska tullaan tai soitetaan suoraan pihalta. Varmaan samanlaisia osoitteen onkijoita?


    Ja kyllä... Multakin jo myyntihommissa untuvat lähteneet eikä oo vielä mikään tavara jäänyt myymättä em asioiden takia.
     
  9. rampleri

    rampleri 3rd gear

    Kun tässä mielipiteitten vaihdossa aina joku pikkuisen pahoittaa mieltänsä, niin korostan ettei suinkaan ole tarkoitus loukata ketään.
    Ehkäpä sitä puolin ja toisin ymmärtää edes hivenen paremmin toisten ajattelutapaa kun keskustelu viriää.

    En ole itse kokenut vielä puhelinmyyntiä niin vilkkaaksi että sen takia pitäisi tuntemattomaksi ryhtyä.

    Karpov, minulla on kyllä "osoitteenonkijanakin" maalla asuvana myöskin kaupanteon käytöstavat hallinnassa.

    Olen täysin samaa mieltä, ettei ne käytöstavat ole nykyään kovinkaan kehuttavia kaikilla, tähän seikkaan en ole asuinpaikan huomannut vaikuttavan.

    Ja eihän sitä tarkkaa osoitetta kukaan ostoilmossa kaipaakkaan, mutta esim. Pohjois-Karjalakin on sen verran laajahko alue ettei jotain pikkuostosta viitti välttämättä lähteä hakemaan alueen toiselta laidalta.
    Näin sen tavaran sijainnin mainitseminen vähentää myös turhia yhteydenottoja.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo ei tässä mulla mitään tunteissa ole...

    Joo kyllähän se sais lukea pohjois-karjalassakin kunta vaikka joensuukin laaja nykyään on.


    Riippuu paljon ostajan luonteesta. Toiset ajaa pienen takia vaikka puoli suomea ja toiset ei lähde samasta kylästä.



    Mut jos tavaraa oikeasti haluaa, niin ei se ole paha kysyä missä se on.


    Lähinnä ihmettyttää kummastuttaa kaikki jos prepaid jos ei osoitetta jos jos jos selitykset ja tekosyyt miksi ei voi myydä tai ostaa. Ei se mitään helppoa nykyään ole muutenkaan, saati jos tollasen asenteen ottaa.


    Ainoa mikä mulla on pitänyt on käteismaksu paitsi jos sama pankki.
     
    Muokattu: 23.7.2017
  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Onhan niitä syitä miksei osoitetta välttämättä tahdota laittaa ja vieraita päästää nurkkiin pyörimään

    Kaikki käytettyjen renkaiden tai vanhojen akkujen kyselijät jotka ajelee pitkä kilpisillä ei ole rehellisiä

    Mites jos joku romanianromani käy kattelemassa pakuunsa renkaita teidän tontilla, niin päästättekö sen talliin sisälle tekemään inventaarion? Tai kanttihousut?

    Vai oisko se parempi siihen 30km päähän abcille tehdä se näyttö


    Sama on vanhemmissa pakuissa, välillä tulee soittoja prepaid;istä joissa afrikkalaisittain englantia puhuva herra ensimmäisenä tivaa osoiteitta ja kun kertoo sijainnin olevan 700km helsingistä fiksuimmat kysyy oulu ja kun sanoo eiku kuusamo, niin tulee luurikorvaan
    Erikoista kun ei kelpaa katsastettu auto vaikka ilmossa lukee tuodaan helsinkiin

    Siinä taitaa vaan olla kaupassa vikana se vaade, et auto vaihtaa omistajaa kun rahat tulee toiseen suuntaan



    Ei ole yks tai kaks missä auto on laitettu myyntiin nettiin ja sit puolenvuoden sisään on keskustelu "jeep varastettu malmilta"
    Tosin ennen sitä myynti ilmoa auto on saanu seistä viimeset 10 vuotta saman kadun varressa mistä se lähti sopimuksettomalle koeajolle

    Osassa etsintä kuulutuksissa on kuvina nettiauton myynti ilmoitus



    Jossain keskutelussa oli alla olevan tyylinen kommentti lainattuna


    Voihan se olla sattumaa, mutta en oikeen usko
    Autosta en tiiä mikä se oli

    Mutta esim. isolohko subbe siitähän saa epärehelliset kivan koneen kulkineeseensa jota ei tunnista vaikka konepelti auki jossain seisois


    Tai yheltä kurssilla olleelta ostaja ehdokas kyseli bemaria ja tää sitten kertoi olevansa kajaanissa viikonlopun, niin la-su yönä hävisi kansi ja jotain voimansiirron osaa kadun varressa
    Oli sitten tää kurssilainen yrittäny soittaa kertookseen, et näin kävi niin numeroon ei saada yhteyttä ja pari päivää myöhemmin numero ei ole käytössä
    Sehän voi olla sattumaa, mutta voihan se olla et oli tän "ostajan" kotitallissa kansi ja hilut, niin nopeesti numero kiinni jolloin on pienempi mahdollisuus saada ongittua osoite ennen internet numerohakujen aikaa
    Sinivuokkoja ei paskan vertaa kiinnostanut
     
  12. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ollu toistakymmentä vuotta salainen numero,jos vertaan muijan puhelimeen jossa ei ole salattua olen säästynyt monelta tuputtajalta ja joutavalta soitolta,varmaan kun ei joka päivittäistä paskalla käyntiä tai kissanruoka kupin täyttöä someta on hämärä tyyppi,enemmän näitä kusettajia on virallisissa numeroissa,on autokauppiasta ,talonrakentajaa jne ei niitäkään kiinni saa .viranomaiset ja terveysalan ihmiset numeron löytää ,ei sitä tarvii joka hihhulin tietää.naapurit kyttää suomessa aivan tarpeeksi ihmisiä. ei kannata vastatakkaan jos nimitietoja ei näy,meilläpäin on yrittäjäjakelijoillakin jotka soittavat ennentuontia eikä näy tietoja.
     
    Karpov tykkää tästä.
  13. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mulla ollut salainen numero 20 vuotta, eli vuodesta 1997. sama numero ja sama liittymä vieläkin.
    Sillon nuorena en kyllä osoitetta antanut ennen, kun oltiin tulossa ostamaan tavaraa.
    Asuttiin landella, ja tavarat levällään pitkin tonttia.
    Joskus sovin tapaamisen kirkonkylälle. Ostajallekin helpompi, kun ei tarvi lähteä ajelemaan pikkuteitä, ja etsimään paikkaa. Sillon ei ollut navigaattoreita.
     
    Muokattu: 23.7.2017
    Nikuzai tykkää tästä.
  14. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Tuossa mietin kun niin vanhakin jo olen,miten ennen ei ollut
    lankapuhelimen aikaan kellään mitään huolta kuka soittaa!?Joo,mullakin tuo kännykkänumerokin ihan julkinen,joku saattaa Hesaria, Kauppalehteä, Talouselämää kaupata,kattoremonttia kuin myös ikkunaremonttia on tarjottu,koulukiusattuja pitäis auttaa,osakesäästäjien keskusliittoon pitäis liittyä,pankkia pitäis vaihtaa ja vakuutusyhtiötä.Paras oli se kun Säästöpankin likka
    oli huomannut,mulla sellainen käyttötili ja sitten semmonen
    "varatili",jossa enempi rahaa,ehdotti sitten jotain heidän tiliään
    jossa pikkasen parempi korko,mää sitten iskin faktat hänelle puhelimitse,valitettavasti te ette ole kilpailukykyisiä,tiedätte kai,että Bank Norwegian maksaa käyttötilille ja 1.75 % korkoa.
    Likka siellä ihmeissään, onko noin!Mää siihen sitten,älä ny viitti,varmaan olette kilpailijoiden korkotasosta tietoinen!Juuta ja jaata siinä sitten vähän aikaan juteltiin,hänellä niin miellyttävä ääni ja kuitenkin asiallinen,jos oisin pikkasen kännissä ollut olisin ehkä parisuhdestatusta alkanut kyselemään ja ehkä miten olis!?Mutta lopputuloksena siirsin lähestulkoon kaikki liikenevät käteisvarani Bank Norwegianiin seuraavana päivänä,kaikenkaikkiaan puhelu oli mukava ja hyödyllinen!
    Mainittakoon,nimimerkki Kaarne jo aikoinaan mainitsi Bank Norwegianin hyvästä käyttötilin korosta!:)
     
    Pertti K tykkää tästä.
  15. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    ^ Mulle ei myöskään nuo soittele. Jotain satunnaisia silloin tällöin tullut vuosien varrella.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nettiautoon pisti numeron niin aina soi sitten lehtimyyjät ym.

    No, taas tuli auto myytyä. Ei kaatunut siihen että mulla ilmossa prepaid.


    Myyjän pitää kyllä olla joustava ja nopea. Nytkin sai näytön järjestettyä samalle illalle ja kaupat tälle päivälle.


    Sen itse tietää ostajan asemassa kun kiima on ja sen kun stondis laskee samantien kun kuulee että pääsee viikon päästä katsomaan.
     
    kapa73 tykkää tästä.
  17. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Ei ne lehtikauppiaat nettiautosta, torista ynm. palstoilta niitä numeroita kaivele. Mulla esm. 3 liittymää, 1 liittymään soittelee lehtikauppiaat ynm. ja tämä numero EI näy missään nettiilmoittelussa, kahteen muuhun ei tule lehtikaupustelua ja nämä numerot löytyy monestakin paikkaa netistä ja useamman vuoden ajalla...
     
  18. jenkula

    jenkula Gearhead

    Sama täällä tiluksille ei kaivata ulkopuolisia.Voin hyvin ajella jonnekin autoa näyttämään.
     
    Karpov tykkää tästä.
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jaa, mulla kävi vaan aina noin. Sattumaa? Ja prepaidiin ei ole iki tullut kuin operaattorin mainostekstarit. Muut viestit ja puhelut ostajilta.
     
  20. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Weird, prepaideja mulahhii noi 3 ja ei kyllä omallekohtaa löydy mitään syy yhteyttä foorumeihin tai nettiautoon <> lehtikauppiaat...
     

Kerro tästä muillekin!