Aikakone, Chrysler 300 4d ht -66

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja HendriXXX, 12.6.2017.

  1. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Onko sulla ehjä ja paikallaan se heat-riserin läppää käyttävä bimetallijousi? Jos on, niin voit testata kumpaan suuntaan se lämmetessään pyrkii avaamaan sitä läppää: kylmänä katso ja kokeile miten se on ja sitten kaada vaikka kuumaa vettä sen päälle niin huomaat yrittääkö jousi kiristyä vai oieta.......siihen suuntaan se avaa läppää. Ei tarttis purkaa mitään...;)
     
    HendriXXX tykkää tästä.
  2. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Huh, olihan homma käydä nuo kaikki sisusta vinyylipinnat läpi ja lisäksi vielä kattokin.

    Auton myyjä suositteli käyttämään Lexol Vinylex nimistä tököttiä. Tilasin sitten saksasta pari putelia sitä ja niissä tuli niitä levittämistyynyjä ja pyyhkeitä myös mukana. Aika pätevää ainetta, miellyttävän tuoksuista ja eikä jää pinta tahmaiseksi.

    Kuinkahan usein tuotaki pitäis laitella. Jos ottais tavaksi aina kun putsailee sisustan ni samalla pyyhkäsee tuon myös pintaan. Jospa ne pysyis vinyylit sitten ehjänä paremmin. Tässä vehkeessä kun nuo vielä on miltei uuden veroisia..
     
  3. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Tulipa eilen ajeltua craisulla ihan reippaanlaisesti, reilu 480km tais tulla mittariin ku käytiin eka Oulujärvellä ja siitä sitte vielä Haaparannassa.

    14,5 litraa satkulle oli kulutus nyt pelkkää matka-ajoa, mentiin pääasiassa 90-100km/h vauhtia, ilman ohituksia tai mitään polkemisia. Keveiten se tuntuu tuota nopeutta menevän. Jos laskee alemmas nopeutta ni hieman tuntuu röpeltävän ja nykyttelevän. Ku tuo tankki on 95litraa ni pääseehän tuolla melkoisen matkan yhellä tankilla..

    Hieman saman tuntunen tuo röpeltäminen matalemmilla kiekoilla kuin Fargossa oli niillä huonoilla kärjillä ja väärällä dwellikulmalla.

    Niin, tähän ne kärjet on edelleen vaihtamatta.. :confused:

    Onhan tuolla on aika lepposta taittaa matkaa. Etupenkin ergonomia vois olla himpunverran parempi tämmöselle 187cm pitkälle hepulle, sais mennä vähä enempi taaksepäin etupenkki ja ku sais selkänojaa säädettyä vaan eipä onnaa ku se on pultattu yhteen asentoon. Noh, pidetään selänoikaisutaukoja hieman useammin.. :D
     
  4. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Sä voit tarkastaa voiko sitä säätää irrottamalla ne koristekromit siitä sohvan reunoista. 67 Furyssä ainakin oli kaksi reikää johon sen pultin voi kiinnittää, jolloin se selkänoja kaatuu taaemmas.
     
  5. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Ai perhana! Tuohan pitää tsekata. Kiitän!
     
  6. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Viddu, hyvinhän tää taas meni. Aloin nyt niitä kärkiä muka vaihtaa, ni vääräthän ne oli. Noh, vanhat takas paikalleen hieman viilalla terästettynä. Persiistähä ne on edelleen ja uudet pitää silti saada..

    Dwelli oli jossain 24,5° paikkeilla ennen säätöjä ja en saanu noilla vanhoilla paskakärjillä ku johonki lähelle 27° sen. Meno parani huomattavasti jo tuolla ja se empiminen ja pienehkö humpaaminen katosi matalilla tasasilla nopeuksilla miltei kokonaan.

    Perusennakoita oli ennen aloitusta 15°eykk (käsittääkseni 10°eykk pitäs olla), mut näköjään tuo pieni kärkivälin muutos muutti pari astetta perusennakkoa myöhäisemmälle (eli oikeaan suuntaan). Luulen että kun saan ne uudet (oikeat!!!) kärjet, sitte se kärkiväli kerralla oikeeksi ni se on sillon ennakotki sen 10°eykk mitä sen pitää ollakki.
     
  7. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    En oo ees hirvinny kattoo, et onko 2 kärkijakaja. - 62 mopari toimii ku ajatus ja koneen käynnistä ei kuulu muuta ku hihnojen sihinä.
     
  8. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Eipä sitä sillon kannata alkaa ropaamaan sytkien kans ku vehkeet pelaa. Kyllähän tuo meilläkin pelaa muuten ok, vaan matalemmilla kiekoilla vähä rytkyyttää ja pökertelee. Kiekoilla kyllä laulaa iloisesti. Jospa alkuviikosta saisin ne uudet oikeat kärjet, ni sais tuonki asian pois mielestä. Nuo kärjet mitä mulle myytiin oli nimenomaan 2-kärki jakajan kärjet. Muistin väärin millaset oli. Näköjään samat kärjet menee tähän ku meidän paloautoonki.
     
    Muokattu: 24.7.2017
  9. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Mistä kilvestä tuosta värkistä pitäs löytyä värikoodi? Ois talveksi hieman meikattavaa siinä, lähinnä pieniä pilkkuja sais piiloon. Voihan se olla ettei maalimyyjät kyllä tee sillä alk.peräsellä koodilla mitään ku eivät sitä kuitenkaan saa uusiin maaleihin yhdistettyä..
     
    Norri tykkää tästä.
  10. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    [​IMG]

    Tuo kilpi ja kohta PAINT. Käännetyt kaavat kyllä saattaa löytyä, mutta mulle eivät ainakaan furyyn pystyneet tekemään kun oli vesiliukoisen kaava. Tämä siis paikallisessa Värisilmässä.
     
  11. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

  12. kingsway

    kingsway Gearhead

    Limingantullissa Väripolarilla tekevät sulle maalin jonka sävy on just kohallaan. Auto vaan pitää olla ensimmäisellä kerralla mukana kun mittaavat sen värin.
     
  13. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Ai, no perskeles. Pitääpäs poiketa siellä sitte auton kera. Kiitosta vaan tästäki tiedosta! ;)
     
  14. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Aika mukavasti kehrää Craisu nyt uusilla kärjillä.
    Mitenhän tuosta kaasarista (carter 4133s) säädetään sitä korotettua tyhjäkäyntiä? Siis kun motti on kylmä ja imu päällä..
    Joutuu kylmänä kaasulla hieman avittamaan jonku aikaa että alkaa jaksamaan pysyä itekseen käynnissä. Eipä silti, pärjää tuon kans noinkin.. Ei vaan ole hätäsen lähtijän pirssi. Naapurit tykkää.. Saapipahan mummot kuunnella kasin löpinää enempi. :D
     
    Muokattu: 28.7.2017
  15. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Olisko tuossa:
    http://imperialclub.com/Repair/Lit/Master/222/index.htm
     
  16. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Jos tuota Rysyä olet suunnitellut pidempään omistaa niin hanki ihmeessä tehtaan korjausmanuaali ja samasta kirjasta CD. Helpottaa ihan hemmetisti hommia ja säilyy ne nippelit ehjinä kun irrottelet.
    CD:n saa vaikka rokkiautosta ja ebaysta kirja.
     
  17. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

  18. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Juu, tuon Vintagespeedin sivun jo löysinki aiemmin. Melekosen paksu ooppus.. :D

    Tuota kaasaria tuossa pähkäilin, kuin pitkään tuon imun pitäs olla päällä? Tuntuu että se ei ottas sitä kunnolla pois päältä vaikka motti ois kuuma. En kyllä ole ajon jälkeen kattonu että onko sillon läpät selällään (pitääpä illan ajojen aikana kurkata). Ainakaan tuossa paikallaan kun käytin ni ei se aukassu niitä läppiä juurikaan. Tuo kuvan kapistus vissiin pitäis hoitaa tuo imun pois päältä ottaminen.. En vaan käsittäny miten tuo systeemi toimii.. :confused:
    [​IMG]

    Paljo ootta pitäny tyhjäkäynti kierroksina? Oli omasta mielestä hieman liian alhanen tossa aiemmin (630rpm/450rpm), mut nostin hieman että käy tyhjää siellä 700rpm paikkeilla ja tipahtaa vaihde päällä jonnekki 550rpm..
    Paljo sievemmin ja keveemmin käy nyt, joten saa olla siinä..
     
    Muokattu: 21.2.2018
  19. fxsts

    fxsts Double Gearhead

    Ei se mittään imuja pois ota , tuo alipaine-elin avaa kuristimen läppää sen verran että kone pysyy käynnissä kun kuristus on päällä. Kuristimen läppä aukeaa sitä mukaa kun tuon ryypyn lämpöanturi lämpiää ja siirtää kuvassakin näkyvää vasemmassa alareunassa olevaa tankoa.
     
  20. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Ahaa, tämä selevä. Vähä samantyylistä löysinki jo netistä. Ku eipä nämä tämmöset ole tuttuja ennestään, ni arvailuksihan se sillon menee.. :rolleyes:
     

Kerro tästä muillekin!