Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. bathory

    bathory Gearhead

    Mulla ollut 3 opelia ja 3 ranskista. Huonoin niistä oli samalla kallein (B2 omega). Ranskiksista mulla ollut nykyistä citikkaa ennen 306 -95. Klommoläjä. Mutta maksoi 500e ja sain siitä vuoden päästä 650e vielä vaihdossa. Keskuslukko ja nopeusmittari prakas. Muuten taisi pelittää. Sitten oli diesel megane -02. Peruskäyttis ja tankillisella ajoi sen 1000 km. Myin pois kun tuli kesä kuljin prätkällä vaan.

    Paskin auto mikä itsellä ollut on ollut skoda. Mutta en silti sano, että juu oli kyllä viiminen saksalainen tää. Vai mikä tsekkiläinen onkaan :D (koska se yksi auto nyt ei koko maata edusta).
    Sama jos näkee Neonin tienposkessa, niin en ajattele, että ompa jenkit paskoja :D
     
  2. Jsp

    Jsp Gearhead

    Itellä on ollu kans B2 omega. Tais olla ylivoimaisesti kallein korjattava. Siitä ei saanut pois myydessä kun kaarnen sanoin: "pullakahvit".
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei mikään kauheen kalliiks tuu korjata kun osaa lopettaa ajoissa ;)
     
    Pertti K tykkää tästä.
  4. Buick225

    Buick225 Double Gearhead


    Sanonut aina noille jotka kulutusta utelee vittumainen ilme naamalla että "en ole koskaan laskenut,eikös kulutuslukemat ole persaukisia varten?"
    Ei tarvii enempää vastailla tyhmiin kysymyksiin.
    Asiallisille utelijoille kyllä availen konepeltiä ja turisen autoista.
     
    onoff road, rane58, chevytb02 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. Jsp

    Jsp Gearhead

    Taitaa olla persaukisten kateutta tuo kulutus kysymys. Muuta sitten eivät osaakkaan kysellä. Pääsevät vaan vähän näpäyttämään että itsellään olisi parempi fiilis kun ajeleevat karvalakkicorollalla.
     
    rane58 tykkää tästä.
  6. sectoid

    sectoid Gearhead

    Sitä ihmettelen kun jaksavat olla huolissaan tuolla työpaikan kahvitunnilla autoni kulutuksesta. En ole määritellyt mitään rajaa, että mikä on liikaa. Ei ehjän auton kulutuksen pitäisi viedä työssäkäyvää autoilijaa vararikkoon.

    Itseäni ainakin häiritsee enemmän se, että hankitaan hieno harrasteauto isolla rahalla, mutta sillä ei ajeta kuin muutama päivä vuodessa.
     
    rane58 ja Skoll tykkäävät tästä.
  7. Jsp

    Jsp Gearhead

    Totta. Itselläkin oli pyllykynä työautona ja sai kuulla kokoajan miten tuo "v8 letukka" on kauhea bensarosvo..

    Aspenissa oli siis släntti keulilla :rolleyes:
     
  8. J.J.

    J.J. Gearhead

    Moni duunari ostaa nykyään velalla uuden auton (maksaa useasti vuoden parin nettopalkan verran.) ja silti jaksaa ihmetellä että, eikö tuollaisella jenkillä ole kallista ajaa?

    Jenkillä jonka arvo ei laske, ostettu ilman velkaa, huolletaan itse, antaa omistamisen ja ajamisen iloa, erottuu parkkipaikalla perus kinnereiden seasta jne jne. Mutta tietysti vie enemmän bensaa kuin se ecobuust tms litraisella koneella oleva octavia, ja sehän se on ihan älytöntä. :D

    Omasta mielestä typerintä ikinä ostaa uusi auto jos tulot on sellaiset että sen joutuu ostamaan velaksi, jota ei saa kuoletettua nopeammin kuin auton arvo laskee. Mutta kuka mitenkin.
     
    Nikuzai, rane58, onoff road ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Juuri näin...nyt osuit naulan kantaan.
     
  10. sectoid

    sectoid Gearhead

    Hyvin sanottu J.J.

    Nykyään sitä jo tuntee olevansa "mörkömoottorisen" auton omistaja.
     
    rane58 tykkää tästä.
  11. bathory

    bathory Gearhead

    Joo totta. Hassua sinänsä ku tollanen "premium" peli.
    Plus sillä Octavian hinnalla saa jo pari ihan komeaakin peliä. Taikka yhden ja bensarahaa jää. Ja kun se bensaraha on ajetu on Octavian arvo tippunut n.70 %.
     
  12. urho3

    urho3 Gearhead

    Mä kyllä näkisin et ei mun kavereista uusia autoja osta kukaan velalla,käytettyjä enemmänkin. Samaa sano kaveri automyyjänä et uudet meni useemmiin suoralla kun käytetyt.
     
  13. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Siinäpä sitä onkin osaamista. Ensin se on että "kun tuon vielä laitan niin sitten on hyvä ajella monta vuotta" ja kohta "kun siihen on jo niin paljon tullut rahaa upotettua, niin kai se on tuokin vielä laitettava". Tiedän yhden A6:n kokemuksella: maksoin 4400, "ajoin" 1,5 vuotta, kahdesti hinattiin, muutaman kerran jäi vaan lähtemättä, yli kolmella tonnilla remppasin ja myin 1900:lla vikalistan kanssa...

    Onpa tuosta Mersustakin jo aika moni ehtinyt kulutusta kyselemään.
     
  14. Jsp

    Jsp Gearhead

    Odotetaan 20 vuotta etiä päin ja ihmiset alkaa kysymään, "mikä kantomatka tuossa sun vehkeessä on?"
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo, peli pitää viheltää heti poikki ja verrata remonttikuluja auton käypään arvoon, ei pilvilinna unelmien käyttöarvoon.

    Moni kun hasaa saman verran rahaa yhteen remppaan, millä ois jo toisen vastaavan saanut. Ei käy järkeen.
     
  16. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    kyllä ne bmw omistajat ovat minusta vähintään samassa linjassa jos eivät vielä pahempia.. niiden autot kun on välillä useampia kertoja vuodessa remontissa, ja joillain jopa kuukausia vuodesta seisovat rikkinäisenä korjaamoilla (joko odottaen korjausvuoroa että muut bemarit rivissä saadaan kuntoon tai osan löytymistä), ja silti heistä ne bemarit ovat maailman parhaimpia ja kestävimpiä autoja.

    -------
    mä tässä kans mietin onko tuota mersua enää järkee pitää kun ohjausvaihteen stefa tms vuotaa reippaasti. alkaa remontille tulla hintaa jos sitä alkaa ostamaan ja vaihdattamaan.

    -------
    kommentti kaupan edessä kun kävin pankkautomaatilla.

    harmaa hapsinen mummeli istuskelin kaverinsa kanssa rollaattorien istuimella ja söivät mansikoita rasiasta:

    "otakko sieki mansikan, kun on niin kiva auto siulla."

    -kiitoksia vain ja kyllä mansikat aina kelpaa.
     
    rane58, chevytb02, Skoll ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. xarper

    xarper Gearhead

    Mikä niissä Omegoissa sit niin kallista oli? Mitä nyt ite reilu puol vuotta ajellu, B1 tosin 3.2 tekniikalla ja kaikilla herkuilla. Lambdat piti vaihtaa ja tottakai "säästin" ja pitäs taas vaihtaa uusiks... Yks puola todnäk otti vähän siipeensä kans kun venakopat luonnollisesti vuoti tulpanreikiin.
    Eli aika normivikoja noissa, ainaski nuo vuotavat venakopan tiivisteet.

    Nyt palaa ABS valo ja vika ilmeisesti rele siellä boxissa... Ja nehän on juotettu because reasons.

    A Omegoja ollu pari ja ne kyl pelas hienosti ja yks B2 2.2 bensa farkku oli missä ei juuri valittamista ollu, vitutti vaan ilmastointi mikä ei pelittäny kun vuoti tyhjäks viikossa... Ja joku nostaja naputti.
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä ainakin v koneella tulee ompulle hintaa kun porsii kannet ja muut.


    Mut ei ne osat ainakaan 2.2seen kovin kalliita ole mitkään. Sikshän mullakin sellanen yhen talven oli.
     
  19. xarper

    xarper Gearhead

    Eikai noista veekoneista mee ku pahvi jos menee? Ja vissiin sekään ei oo ongelma tossa 3.2 kun ihan eri materiaalia pahvit kun 3.0?
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mäkin luulin ensin että 2.6/3.2 olis parempia mutta yhtä lailla tuli vikoja vastaan.
     

Kerro tästä muillekin!