1967 Ford Mustang Fastback

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja PetriN, 4.8.2017.

  1. PetriN

    PetriN 3rd gear

    [​IMG]

    Uutta projektia aloitellaan, jo hyvissä ajoin, ettei vaan työn alla jo olevat projektit ehtisi edes puoleenväliin.

    Massachusettsista hankittu, enimmäkseen ikänsä Texasissa ollut 1967 Mustang.
    S-code, 390 moottori tosin puuttuu vielä. Manuaalivaihteisto ja factory ilmastointi ja väri on Brittany Blue.

    Tästä on joku jo aikoja sitten alkanut rakentamaan kiihdyttelyautoa. Takapyörille on tehty tilaa, mm. siirtämällä jousia sisäänpäin ja manuaalin polkimet on vaihdettu automaatiksi. kevennyksiä on tehty polttamalla tukipeltejä pois milloin mistäkin. Tästä on jo aikaa, koska kaikki muutetut paikatkin ovat jo ruostuneita. Niin, ja onhan kori tietenkin vielä kiero. Toivottavasti vain edestä. Ei olla mittailtu vielä tarkemmin. Keula on tuuman oikealla, sekä vasen etukulma ylempänä.

    Pojan kanssa yhteisprojektina tehdään, tarkoitus saada palautetuksi alkuperäiseksi.
     
    Seevu, rekkamies, Vuppe ja 9 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Fastback jees! Perus musseja näkee jo liikaakin välillä.
     
    Rotten, palontie ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  3. f34

    f34 Double Gearhead

    Hieno, kannustusta projektiin.
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Hieno laite. Manuaalivaihteinen S-koodin fastback, on juuri se "oikea"
     
    palontie tykkää tästä.
  5. PetriN

    PetriN 3rd gear

    [​IMG]

    [​IMG]

    Purettiin melko sujuvasti hetkessä. Siitähän puuttuikin jo melko paljon.
    Vasen aisa on osunut johonkin. Molemmat aisat ovat jopa kaksi tuumaa oikealla.
    Vasen ei paljon vetoa tarvinnut oietakseen entiselle paikalleen. Aisat ovat taipuneet rintapellin/lattian kiinnityksen kohdalta. Oikea ei oiennut oikeasta kohdasta, vaan meni ruttuun vierestä. Se on purettava irti korista ja pistettävä uusiin puihin.

    [​IMG]

    Tuosta kuvasta näkee, että paljon hyvää tukipeltiä on plasmaleikkurilla poltettu pois. Jopa katon rajasta vahviketta poistettu. Eihän tämä kori kestä edes kantaa, kun notkuu miten sattuu!!! Nostettiin trukkilavan päälle, niin lattia painuu sisälle.
    Miten tolla lailla kevennetyllä olisi sitten voinut ajaa ja kovaa?!
     
    Seevu ja rekkamies tykkäävät tästä.
  6. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Onnea rojektiin. Yks suosikkimusseista suomessa on se gta-67 k.b:n entinen, noh, ketkä herran tietää ja auton. Tehkää omannäköisenne, sellainen minkä haluatte. Niin on paras.
     
    palontie tykkää tästä.
  7. PetriN

    PetriN 3rd gear

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Mustang kävi hiekkapuhalluksessa, siitä pari kuvaa.
    Hi**o kun on pientä reikää täynnä ja oikeastaan arvaamattomissa paikoissakin.
     
    Seevu, rekkamies, cdv70 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    Miltä näytti a-pilarin tienoo ja ilmanoton seutu tuulilasin alta?
     
  9. PetriN

    PetriN 3rd gear

    [​IMG]

    [​IMG]

    No samanlaiselta.
    Ilmanoton pohjapellin porasin jo pois ennen puhallusta, kun ei sillä mitään tehnyt.
    Pois tieltä vaan, niin pääse puhallus paremmin kojelaudan alle.
    Kojelauta onkin ainoa ehjä kokonaisuus, joka ei puhki ole. Syviä monttuja kuitenkin siinäkin.
     
    rekkamies, cdv70, NorthElite ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    Siinä sitä puuhaa illoiksi:)
     
  11. speedy

    speedy Double Gearhead

    Huh mikä savotta! kyllä itku pääsis, naru kaulan ja ranteet auki jos tuollasen savottaan joutuis. Pitää olla jumalattoman sitkeä sissi tuohon hommaan :)
     
    cdv70, rane58, rb ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. palontie

    palontie Double Gearhead

    On kyllä kauhee työmaa.
     
    PetriN tykkää tästä.
  13. PetriN

    PetriN 3rd gear

    :D Hehe!
    No mutta tämä on suunnilleen yheksän-kymmenen kertaa yksinkertaisempi auto pelleiltään, kuin esim tuo 59Cadillac, joka on myös työn alla. Työmäärältään tämä on pienempi, tosin masentava kyllä joo, kun mikään ei ole ehjää.
     
    rekkamies, teippi-mikko, cdv70 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Toiset tekee, toiset viisastelee netissä ja jotkut vieläpä molempia. Hattu päästä.
     
    cdv70, rane58, 12345678910 ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Eipä se Hudsonkaan ollu ihan pelkkä pesu&maalaus rojekti. Taitaa ukko tykätä pellin vääntämisestä, mut mikäs siinä kun osaa...
     
    cdv70, 12345678910, palontie ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tuo sentään näyttää mustangilta puhalluksen jälkeen. Jossain foorumilla oli kuva oldsista, joka oli paikattu kananverkosta ja pakkelista melkein koko auto. Siinä ei paljoa ollut tehtävissä puhalluksen jälkeen, kun ei ollut mitään jäljellä mitä korjata.
     
  17. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    :odeek::odroll: Voimia ja jaksamista.
     
  18. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Tämä on hieno juttu. Isä poika projekti on tärkempi asia, kun se onko vilkunlasi oikeaa vuosimallia.
     
    Muokattu: 2.10.2017
    kerkko, PetriN, rane58 ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. PetriN

    PetriN 3rd gear

    [​IMG]

    Auto on nyt saanut moottorin! Purettu ehkä Galaxiesta. En löydä ymmärrettäviä valunumeroita lohkosta, mutta kannet, imukansi ja pakosarjat on valettu 1968 ja sylinterit ja laakerikaulat ovat std-koossa. Porattava on kuitenkin, koska syöpymää vähän on. Ilmeisesti hyvällä huollolla ollut kuitenkin, laakeriliuskat hyvännäköisiä.

    [​IMG]

    Muutamien lähteiden mukaa tuossa oikealla etuosassa, isolla tyhjällä alueella pitäisi olla valunumero, mutta ei tuossa mitään ole ollut. Joku tietolähde kertoo, että numeroa ei olekaan.

    Nii, tässä tuli C6 automaattiloota mukana, joten sellainen on joutilaana, jos joku tarvii.
     
    Seevu ja rekkamies tykkäävät tästä.
  20. SS-454

    SS-454 Gearhead

    Öljynputsarinjalustan kupeessa (vasen/kuskin puoli) on valunumeroita.
    Kaverin -67 GT 390 pukissa ja sieltä katsoin.
    Hieno projekti meneillään.
     

Kerro tästä muillekin!