auton pesun jälkeen ei toimi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja pesälä, 5.8.2017.

  1. pesälä

    pesälä 2nd gear

    tuli pestyä jeeppiä viikko sitten, ennen pesua auto toimi hyvin. pesun jälkeen ei ensin lähtenyt käyntiin kunnolla ja sitten kun lähti niin rötää hulluna. ei sytytä kaikilla pensaa tulee raakana putkesta. oon tulppia vaihtanut jo pari sarjaa ja aina kastelee paria. no katsoin virran jakajaa, tässähän on motorcraftin jakaja magneetti tunnistemella. ei oikein näkynyt missään mitään, pyyhin jakajan kannen ja laitoin vähän crtä sinne. ostin jo uuden msd 6 boksin kun aattelin että pakkohan se on olla siinä se vika, kun pätkii.

    no eilen uusi boksi kiinni ja tekee vieläkin samaa. taas uudet tulpat ja ei muuttunut mikään. rötää, ei käy tyhjäkäynnillä. eikä kierroksilla.

    laitoin viikkositten tehän fitech in ruiskun, mutta se toimi tosi hyvin.

    pesin ihan letkun kanssa vain, kone huone ei edes kastunut. ainoa mistä meni vettä vähän auton sisälle oli tuulilasin alta ritilästä, se on tukittu vain jollain levyllä. ja sen alla on sähkö"taulu". siinä on vain muutama rele ja sulakkeita, ruiskua ja sytkää ei ole kytketty tuohon.

    alkaa ideat loppumaan. onko tässä nyt sytkä vika vai tuuttaako toi ruisku ainetta ihan liikaa? ruiskun boksit on ns. kaasarin paikalla mitkä ei edes kastunut.
     
  2. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Maavika?
     
  3. urho3

    urho3 Gearhead

    Muistaakseni täällä oltiin sitä mieltä että se vesipesu ei vaikuta moottorin toimintaan.
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ei ehjän, eikä varsinkaan auton päältäpesu.

    Hyvähän se on että vika tulee esille kotipihassa eikä reissun päällä sateessa.
     
  5. pesälä

    pesälä 2nd gear

    Pitää tutkia tota maadoitusta, akulta menee paksu kaapeli lohkon kylkeen. Sytkäboksin virta johdot on akussa kiinni
     
  6. pesälä

    pesälä 2nd gear

    Niinpä :D
    Kuitenkin auto kyykkäsi pesupaikalle pesun jälkeen, onneksi olin työpaikan pihassa.
     
  7. pesälä

    pesälä 2nd gear

    Kyllä maadoitukset on kunnossa. Yleismittarilla vielä kattelin että maadoittaa joka paikasta.

    Pitää vielä kaasarilla kokeilla menikö fitech rikki vai mikä tässä mättää...
     
  8. T.

    T. 3rd gear

    Jos siihen sulaketaululle meni vettä pestessä, on siihen mennyt varmasti aiemminkin. Voi olla aika hapettunutta siellä?
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tulpanjohdot ja kansi sekä pyörijä kannattaa tsekata huolella.
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    älä vaan enää aja sateella!!!
     
    pesälä ja Pertti K tykkäävät tästä.
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    virranjakajan kannessa oleva kosteus tekee myös tollasta ja sulakerasia kannattaa tsekata.
     
  12. urho3

    urho3 Gearhead

    Pyrin välttämään jos mahdollista ulkosäilytysta ja vesisateella ajelua. No eipä tuo mun kulkinetta oikein löydy ehjää netistä.
     
  13. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Yleis mittari ei näytä välttämättä oikein. Mittari näyttää ok. Mut jos lampulla kokeilee. Ei välttämättä tule jännitettä. Testaa vielä varmuudeksi virta kynällä.
     
  14. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    eipä oo vaikuttanut,kaikki on pesty painepesurilla jopa konehuoneet ,jeepistä jaguaariin,paineilmalla liittimien puhallus niin ei oo onkelmia ollut eikä paskaa konehuoneissa
     
  15. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Tallikaverilla oli vähän vastaavaa ongelmaa. Syyksi osoittautui jakajan kannen yhden sylinterin liittimeen muodostunut hapettuma. Tästä koitui sen verran vastusta tulpanjohdon resistanssin kanssa, että kipinä hakeutui suorempaa reittiä jakajan sisällä seuraavaan nastaan. Se toi käyntiääneen vienoja haulikko-vivahteita.

    Eli tsekkaa myös piuhojen liittimet kannesta
     
  16. urho3

    urho3 Gearhead

    Sen ainuan kerran kun pesty kaveri pesi ilman lupaa niin hehkurelehän siinä kärähti kun vettä sai. En vaan ite tykkää seisottaa mitään omia vehkeitä sateessa jos ei oo pakko.
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Konehuonetta en paineella pese, se on aivan varma. Joskus nuorena ja tyhmänä tein sitäkin. Vahingoista viisastuneena en enää.

    Pahasti paskaantuneet alueet jos jotain pitää alkaa purkaa tms niin harjalla ja pesuaineella ja "huuhtominen" sumutinpullolla tai letkulla liruttaen.

    Pestäänkö täällä sisustakin painepesurilla?
     
  18. pesälä

    pesälä 2nd gear

    laitoin noihinkin nastoihin crtä varuiksi. pitää vielä ihmetellä sitä jakajan kantta.

    sitä vielä mietin ettei virtalukon virta piirissä ole jotain häikkää, kun tää on muutaman kerran tehnyt ettei lähde käyntiin ennenkuin laskee avaimen takaisin virta asentoon. jos sieltä menikin nyt jotain mikä vaikka pätkisi virtaa...
     
  19. Skoll

    Skoll 2nd gear

    Mitenkään vittuilematta, mutta kai sitä nyt voi omaa järkeä käyttää jos painepesurilla konehuonetta pesee? Sama kun tehokkaalla painepesurilla puhkaisis renkaan läheltä, "Ei kannata pestä painepesurilla autoa, joutuu vaan uusia renkaita ostamaan vähän väliä"
     
  20. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Toiset vekottimet on herkempiä. Fordin 300 ruiskukutoseen ei tarttenut kuin pikkuisen puutarhaletkulla liotinpesun päälle vettä sohia ja oli ihan yrittämätön käymään. Slantti on parempi.
     

Kerro tästä muillekin!