auton pesun jälkeen ei toimi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja pesälä, 5.8.2017.

  1. Skoll

    Skoll 2nd gear

    Itse vetäisin viimeksi muovipussin ilmansuodattimen päälle, toisen virittelin jakajan päälle, olikohan kolmas vielä jossain, en kyllä nyt muista, että missä. Sitä ennen aina ilman suojauksia.

    Furysta pessyt kahdesti konehuonetta painepesurilla, Beretasta kerran ja ekasta autosta, Golfista, muutaman kerran.
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Juurikin jos ens kerralla käytät omaa järkeä konepellin avattuasi, niin huomaat ettei siellä ole montaa kohtaa mihin voi huoletta posotella. Ja sittenkin on kaikki märkänä. Ja minkä takia?

    Ja mikäs olikaan tässä aiheena? Niimpä.
     
  3. Skoll

    Skoll 2nd gear

    No kylläpä meni taas tunteisiin, muista hengittää välillä.

    Myönnetään, aivan täyttä offtopiccia tämä itseni osalta on, toivottavasti AP saa Jeeppinsä kuntoon. Tsemppiä, neuvoja ei ole tarjota kun kaikki mitä itselläni tullut mieleen, on jo sanottu.
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Herneitä ilmassa näköjään.

    Liittyy kyllä aiheeseen, anna tulla vaan.
     
  5. Skoll

    Skoll 2nd gear

    Kyllä, puolin jos toisin. Mutta nääh, parempaakin tekemistä kuin kinastella näin 'typerästä' asiasta.

    Siis joo, en minäkään lähtisi välttämättä tuosta omasta '99 Sevillestä painepesurilla huitelemaan konetilaa, etenkin sen takia kun melkoisen täpötäynnä roinaa, paljoa hyövää. Ehkä vähän typerästi jumituin ajattelemaan vanhempia autoja tässä hommassa, vaikka pitäisi tietää, että tällä harrastusfoorumilla autojen ikähaarukka on sieltä 1900luvun alkupäästä aina sinne 2010luvulle. Oman kokemukseni mukaan tommosessa '76 Furyssa voi suhteellisen huoletta pestä painepsurilla/vesiletkulla konetilaa.

    Mutta jospa en enempää floodaisi(heh, pun intended) turhalla paskalla tätä ketjua.
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Totta on että riippuu kyllä koneesta. Mullakin on tossa deeren raktorikaivuri minkä koneessa ei ole ensimmäistäkään johtoa, ei edes hehkutulppia. Siitä voisin ihan hyvin pyyhkäistä koneen pesurilla, varsinkin jos käyttää sitä järkeä sen verran ettei mitään letkuja ihan sentin päästä sohota.
     
  7. Seejii

    Seejii Gearhead

    Sama täällä. Autoni ei ole leikkikalu, konehuoneeni on välillä täynnä mutaa ja painepesurilla ne lähtee! Kuuman moottoritilan pesua olen välttänyt koska olen huolestuneempi vesihöyrystä kuin vedestä. Höyryn kulkeutumista sähkölaitteisiin on vaikeampi hallita.

    Onnea vian etsintään! Jostakin se tinaamaton liitos löytyy mikä käyntihäiriöt aiheuttaa :)
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Siitä mallia kuinka sen voi tehdä "oikein".
     
    chevytb02, Pertti K ja Skoll tykkäävät tästä.
  9. Skoll

    Skoll 2nd gear

    Mielenkiintoinen video, pitääpä katsella tarkemmin huomenissa. Kiitos tästä.
     
  10. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Mahtaisiko olla esim. vanhat tulpanjohdot kastuneet ja aiheuttavat nyt pätkimisen ?
     
  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Hyvin lähti dyna ja hiace sisältä puhtaksi painepesurilla

    Tosin sellaisella 29,90 marketti pesurilla, mutta rotopäällä




    Itehän en painepesuroinut sitä kampiakselin asennontunnistimen liitintä, kun laturi tuskin tykkää painepesurista :poff: vaan vesiletkulla huuhtelin

    Ainoo hemmetin tiivisteetön liitin koko autossa :odroll:




    Jos aloittaja pesi koneen lämpimänä, suosittelisin irroittamaan ihan kaikki liittimet ja katsomaa sisälle
    Lämmin liitin, kylmä vesi ja kapillaari ilmiö.
    Kun liitin jäähtyy, niin se imaisee vedet sisäänsä, eikä tartte varmaan olla kuin isompi pisara


    Jossain muuten oli juttua, et konehuone pitäisi aina pestä kuumalla vedellä, välttääkseen sähkövikoja.
    Syytä tosin ei sanottu, mut oisko se kapillaari ilmiö, kuumavesi lämmittää liittimen jolloin sinne muodostuu painetta joka puskee veden ulos
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Auto käynnissä pesee ni huomaa jos meinaa suihkia vähä huonoon kohtaan :odwink:
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Teoreettisella tasolla ei ollenkaan huono ohje.
     
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Onhan sen toiminta jopa kokeiltavissa kylmää vettä altaaseen, huoneenlämpöisen pullon korkkiin neulankärjellä reikä ja pullo veteen.
    Hetken päästä pullossa on vettä

    Sit sama pullo kuivaksi ja 57 asteiseen veteen. Johan puhaltaa ilmaa reiästä ja pulloon ei mene vettä

    Olettamuksena tosin lie on, ettei se yhden liittimen pesu kestä montaa sekuntia
    Ja lie samalla kun se konehuone ja kaikki on lämmitetty sillä kuumalla vedellä kuivuukin se nopeemmin
     
  15. pesälä

    pesälä 2nd gear

    sehän tässä vielä on hauskaa että pesin vain ulkopintaa ;) .tietysti vaikka konehuone näytti aika kuivalta, vanteita pestessä pääsee vesiaika hyvin konehuoneen sisälle(aika avonainen sisälokari) ja kuumakone kuivasi isoimmat vedet...
     

Kerro tästä muillekin!