Automaatti vai manuaali?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Jsp, 11.8.2017.

?

Automaatti vai manuaali?

  1. Manuaali

    26 ääntä
    28,9%
  2. Automaatti

    64 ääntä
    71,1%
  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ei niin, paitsi manuaali :D
     
    passerby tykkää tästä.
  2. emil knievel

    emil knievel 2nd gear

    hassu tyttö! :D

    korostan(kuten paavo.m.petäjä), että tojotan 1.3 koneen (oli sitten 12 tai 16 naulainen) remmin vaihtaa samassa kun öljyt valuu... mielestäni kyseessä on silloin "yksinkertainen" huoltotoimenpide.

    ja kunhan tuosta hieman vielä vanhenet ja kerrytät hieman lisää kokemusta, niin jopa mainostamasi fordin v6:n jakopää saattaa sinut yllättää. negatiivisessa mielessä...

    mutta pidä otsas kirkkaana! :D
     
  3. Jsp

    Jsp Gearhead

    Ai nyt me yhtä-äkkiä puhutaan takavetoisen pikkucorollan 1.3 koneesta. Äsken puhuit että kakkos carinaan remmistä. Jännä miten sulla muuttu tuo nyt lennossa.

    Noh kyllähän takavetoiseen helposti vaihtaa jakopääremmin kun se on kuin sian otassa. Mutta äsken puhuttiin kakkos carinan jakopääremmistä joka on lokasuojan ja koneen välissä. Luulis että tietäisit sen mutta kun sulla ei paljoa kokemusta ole auton huolloista niin on tainnut jäädä ohi tuollainen juttu. Sen lisäksi että joutuu purkamaan laturit ja ohjaustehostajat yms pois tieltä niin joissain malleissa joutuu vielä ottamaan vetoakselin pois että saa sen jakopään suojakopan pois.

    Tottakai esim ford corttiinan tai taunuksen pinto koneeseen remmi vaihtuu vartissa.

    Onpa mielenkiintoista. Ei luulis että jos jakopää on 50 vuotta kestänyt sellaisenaan että se jotenkin yllättää. Noh vaihtaapa siihen uuden teräksisen jakopäärataiston niin ei yllätä seuraavaan toiseen 50 vuoteen.
     
    Muokattu: 12.8.2017
  4. emil knievel

    emil knievel 2nd gear

    :D:D
     
  5. emil knievel

    emil knievel 2nd gear

    :D :D :D

    miten sie kenttiin vaihat jakohihnan...!!!!???? :D:D:D
     
  6. Jsp

    Jsp Gearhead

    Kentti kun pinto. Menee jo koneet sekasin kun lukee näitä sun paskapostauksia.
     
  7. Jsp

    Jsp Gearhead

    miten sie toyota carina II 1990 4a-fe vaihat jakohihnan 15 minuutissa samassa kun öljy valuu...!!!!???? :D:D:D
     
  8. urho3

    urho3 Gearhead

    Nyt tais tulla od ennätys liioittelussa jos pitää puol moottoria purkaa jakohihnan takia.
     
  9. urho3

    urho3 Gearhead

    Väittäsin et kun hihna on vaihdettu niin tippoja tulee vielä öljy tulpan reiästä. Ei oikeesti jos joku 4afe koneen hihnanvaihto on hankala niin ei hirveet taidot taida olla autoremonteista?
     
    T. tykkää tästä.
  10. Jsp

    Jsp Gearhead

    No kyllä siitä tarvitsee muutakin purkaa kun vaan yksi suojakotelo jos kyse on nimenomaan tuosta mistä alunperin puhuttiin eli toyota kakkos carinan koneesta. Kyllä se melko iso remontti on kun ne useimmiten viedään aina teetätettäväksi.

    Kova myyntivaltti sillä ainakin on noiden autojen kasteissa että jakopääremontti on tehty.
    Jos se oikeasti olisi niin helppo kun tämä trolli väittää että sehän on nyt vaa räkästä siihen vartissa niin tuskin ihmiset sitä veisi teetätettäväksi korjaamolle.

    Etuvetoisien jakopäät on ahtaassa paikassa. Moottori on perkele sivuttain. Ei se mikään olematon pikkujuttu ole vaihtaa.
     
  11. Jsp

    Jsp Gearhead

    Moottorin kannatin joudutaan poistamaan 4a-fe koneesta jos haluat sen hihnan vaihtaa.
     
  12. urho3

    urho3 Gearhead

    En ulkoa muista mutta usein joutuu. Joskus kansiremontin tein Carinaan ja toiseen hihnan. Ei ollu vaikeeta vaikka mäkin tyhmä ku saapas. Joku fiude oli ahdas että ei mahtunu koppa ees pois mut siitäkin selvisin.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  13. Jsp

    Jsp Gearhead

    Joo. Mutta ei sitä kuka tahansa mattimeikäläinen vartissa vaihda parkkipaikalla tässä nyt tyyliin ennen töihin lähtöä niinkuin tuo emil antoi vaikuttaa. Kyllä se melko iso remontti on ihan vaan sen takia että paljon joutuu purkamaan edestä tavaraa ja remmi on ahtaassa paikassa.

    Tottakai se on helppo vaihtaa jos moottori ei ole sivuttain kun jakopäähä osoittaa suoraan eteenpäin. Sit mennään seuraavaan pointtiin, miksi pitää valita juuri hihnallinen kone kun on myös vaihtoehtona ostaa ketjullinen malli.

    Kuitenkin kyse on jostain 100 euron käyttörassista.

    Mut joo millon palataan takas aiheeseen?
     
  14. urho3

    urho3 Gearhead

    Sit ku myönnät et ei tarvi puolta moottoria Carina 2 purkaa jakohihnan vaihtaaksesi?
     
  15. Jsp

    Jsp Gearhead

    Ei tarvitse puolta moottoria purkaa jakohihnan vaihtamiseen jos nyt puhutaan kirjaimellisesti.
     
    Rotten tykkää tästä.
  16. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Automaatti vai manuaali....ja nyt kiistellään miten tojotassa vaihtuu remmi. Popcornia lisää, tää menee jännäksi
     
  17. Jsp

    Jsp Gearhead

    Teen tojotan remmi ketjun jossa puhutaan vaihelaatikoista. Näin OD:llä :poff:
     
    DX tykkää tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei tää nyt niin vakavaa aina ole.
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Käyttäjävirhe.
    Harjoitus tekee mestarin.

    Ed. Täällä on muutenkin havaittavissa kosolti uusavuttomuutta kun luin nuo viestit tossa välissä.
     
    Muokattu: 12.8.2017
  20. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    :D:D:D:rolleyes:....juuri näin
     

Kerro tästä muillekin!