Takaveto, neliveto vai etuveto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Jsp, 12.8.2017.

?

Mitä vetotapaa suosit?

  1. Etuveto

  2. Takaveto

  3. Neliveto

  4. Ihan sama ei kiinnosta

Voit katsoa äänestystilanteen vain äänestettyäsi. Lällänspää.
  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei sillä vetotavalla väliä. Vanhaa etuvetosta amerikaanoa en oo jostain syystä iljenny ostaa (70's) mutta uudempia on ollut.


    Neliveto ehkä eniten vituttaa jos se ei ole kunnollinen omaan käyttöön. 50/50 jäykkä ei ole sitä itsellä. Quattro ja muut mielestämi arkikäytössä fiksut on kokeilematta mutta perinteisiä en enää ota ehdon tahdon.
     
  2. sirkus

    sirkus Gearhead

    Takavedolla mennään. Muutama nelikkokin ollut mut ei siitä nelivedosta oikeesti monena päivänä vuodesta pääse nauttiin ellei (ellei harrasta offi hommia) muun ajan vie vaan enempi ainetta ja onhan se hauska joskus polttaa rengastakin. Tossa nykysessä käyttiksessä on lukkoperä, avustimet saa pois ja lootakin osaa olla vaihtamatta isompaa man puolella = täydellinen (tosin voimaa sais olla enempi). Toki jos ja kun taas duramax.in hankin niin se kytkettävä nelikko tulee olla. Tosin suurimman osan talvesta ajoin sellasellakin takaveto päällä.
     
  3. Jsp

    Jsp Gearhead

    Vai niin sepä kiva.
     
  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Nelikko käyttöautossa aikalailla must. Muuten vetotapa ei ole ratkaiseva valintaperuste. Nyt taloudessa 3 nelivetoa ja vajaavetoisia variaatioita yksi kumpaakin.

    E: suurin osa autoista jotka kiinnostaa, on takavetoja, mutta ei ne sen vuoksi kiinnosta. Kelpais mulle Toronado, 156 tahi Saabbikin.
     
    Muokattu: 12.8.2017
    KajS ja isalmela tykkäävät tästä.
  5. tzampy

    tzampy Gearhead

    Käyttöauto neliveto, Harrasteessa takaveto
     
    rane58 tykkää tästä.
  6. Rotten

    Rotten Gearhead

    Mikä kahva siel etu ja takapenkin välissä on??:poff:

    Kaikilla ajanut, kaikki pysynyt tiellä, takaveto hauskin, neliveto talvella helppo, etuveto, ihan perseestä, vaikka käsijarrua nykisikin!
     
    rane58, viikinki75, wilburi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. Jsp

    Jsp Gearhead

    Ei kannata ruokkia tätä emil knievel trollia.
     
    Rotten tykkää tästä.
  8. Rotten

    Rotten Gearhead

    Aa, okei!
     
  9. Jsp

    Jsp Gearhead

    Kaikista hauskin juttu mitä oon koskaan kuullu tuohon käsijarruun liittyen on: "vejä vähä käkkäriä" kun pyöritin aspenia talvella.
     
    Rotten tykkää tästä.
  10. isalmela

    isalmela Gearhead

    Käyttöautossa ehdottomasti neliveto. Tässä kesäautossa oikeastaan ihan sama, kun ei vaan oikein raski "pottupeltolähtöjä" vanhuksella ottaa. Menee vielä joku paikka rikki :cool:
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tommonen isolohko muuten polttaa kumia aika vaivatta... Tuli cadillacilla huomattua
     
    isalmela tykkää tästä.
  12. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Ei väliä kunhan takaa löytyy vetoakselit, edessä olevat on sitten kiva lisävaruste.
     
  13. 930BiT

    930BiT 3rd gear

    Neliveto. +26 vuotta nelivedolla..
     
  14. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Juu käyttis nelarilla (torsen) ja pöhköilyauto takavedolla.

    Kun on siihen nelikkoon itsensä totuttanut niin ei sitä ilman oikein osaa olla. Kohta kun on joku kertomassa että "ei sitä tarvii jos et offaile" niin vastaan jo valmiiks:

    Ei niin, enhän minä sitä TARVITSE, niinkuin en oikeasti tarvi ilmastointia, vakkaria tai eberiäkään, mutta on ne silti kivat olemassa.
     
    Jsp, isalmela ja 930BiT tykkäävät tästä.
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Penkkien välissä? Yhdessä on kävelykepin pää kojelaudan alla ja toisessa erillisellä vivulla vapautettava jalkapoljin. Jalkapoljin on sikäli helpompi, että saa "käsijarruttaa" normaalissa istuma-asennossa. Toki kohta pitää kumartaa ja etsiä sitä vapautinta ja toivoa ettei tule konepelti silmille. Kävelykeppimallisella käy käsijarrukäännös muuten hienosti, mutta on tosi vaikea vastaohjata 5,5 kierroksen simpukalla kun nenä on jo kehässsä kiinni (kun on käsi siellä käsijarrussa).
     
    KajS, Jsp ja Pertti K tykkäävät tästä.
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onhan se nelikko kiva, mutta vaikka länsirannikolla pari viime talvea on ollut takavetosellakin heikkoa pelleillä kun lunta tosi vähän.


    Sitten kun nelikko lisää kulutusta ja huoltokohteita niin tällänen nuuka ei viitti sitä turhaan hankkia ;)
     
  17. Jsp

    Jsp Gearhead

    Ei mun mielestä takaveto oo talvella sen kummosempi kun etuvetokaan. Kyllä sitä jos varovasti ajelee niin ole mitään ongelmia. Ainut juju vaan että takavedolla voi aina rueta lapsettamaan.
     
    wilburi tykkää tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Paskassa kelissä jos ajaa niin levollisemmin sillä etuvedolla voi ajaa. Eine kaikki puske niinkuin saab 900.


    Takavetosella monesti oli jäisellä valtatiellä levotonta meno aamuyöstä. Vähän anto kaasua niin perä lähti viemään.

    Jumiin ja paikalleen pääsee myös takapotkulla herkemmin.
     
    HendriXXX tykkää tästä.
  19. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    En voi valita tätäkään vastausvaihtoehtoa, vaikka sinänsä mulle on ihan sama mistä päästä auto vetää tai työntää, niin asia kuitenkin kiinnostaa ja kuljettajan on syytä olla selvillä minkälaista käytöstä autolta on odotettavissa.
     
  20. Jsp

    Jsp Gearhead

    Njaa, jätä sit äänestämättä.
     

Kerro tästä muillekin!